Архітектура як будівельне мистецтво

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва "Архітектура як будівельне мистецтво" (4 клас)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. ТЕМА УРОКУ

Номер слайду 2

АРХІТЕКТУРАМІЦНОКРАСИВО

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

1. Працюємо всі2. Говоримо по черзі3. Поважаємо думку кожного 4. Працюємо так, щоб не заважати іншим. Правила роботи в групах

Номер слайду 14

Правила роботи з ножицями

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва у 4 класі

Тема: Архітектура як будівельне мистецтво.

Образ будівлі, її призначення.

Створення на основі асоціацій образу казкового будинку.

 

Мета:

  • поглибити знання учнів про архітектуру,  види та основні принципи архітектури, екстер’єр та про професію архітектора;  
  • звернути увагу  на  відповідність між призначенням  і  формою; 
  • формувати вміння здійснювати художньо-конструкторський аналіз об’єктів проектування;  вчити створювати різні архітектурні образи, застосовувати отримані знання на практиці;
  • розвивати творчу та пізнавальну активність, асоціативно-образне мислення, конструктивні,  аналітичні уміння  та  навички, творчу уяву та фантазію, просторове мислення;  вміння робити висновки,  припущення;
  • виховувати естетичне сприйняття світу і мистецтва;
  • виховувати навички співпраці при роботі  в  групах,  створити ситуацію успіху.

 

Очікувані  результати уроку:

Учні знатимуть:

  • що таке «архітектура», «екстер’єр» та хто такий «архітектор»;
  • зразки мистецтва архітектури;
  • залежність форми будівлі від призначення;

 

умітимуть:

  • створювати цілісну декоративну форму;
  • прикрашати середовище власною художньою працею;
  • конструювати з паперу;
  • взаємодіяти в групах для досягнення навчальних цілей;
  • дотримуватися правил з безпеки життєдіяльності при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.

Обладнання: мультимедійна презентація, фліпчарт, стіна слів, казковий будинок.

Роздаткові матеріали: конверти із замовленнями.

Матеріали: ватман, кольоровий папір, клей, ножиці, графічні матеріали.

 

Регламент уроку:

Вступна частина –до 4 хвилин

Основна частина – до 30 хвилин

Заключна частина – до 6 хвилин

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організаційний момент (1 хв)

     Привітання

Хочу побажати нам дружньої співпраці, творчості, позитивного настрою.

     Психологічна вправа «Кулька позитиву»

Для цього ми створимо позитивну енергію. Енергійно потріть долоні одна об одну, щоб вони стали гарячими. Різко розведіть їх на 1-2 см і відчуйте енергію позитиву. Зробіть з цієї енергії кульку і розкидайте по класу.Я побачила посмішку на ваших обличчях і нехай вона буде з вами протягом всього уроку.

2. Визначення теми уроку та очікуваних результатів (3хв)

     Обговорення та визначення теми уроку.

- Для чого ще люди зводять будинки? (Відповіді учнів)

          Висновок: Будинки захищають людину від несприятливих природних умов, там вона почувається у безпеці.

У кожного з вас є будинок  чи квартира, в якій ви живете. Чи однакові вони? У кожного вони різні. Як ви гадаєте, чому? (Підводжу до відповіді, що таким був задум архітектора)

- Чи здогадались ви про що ми будемо говорити на уроці? (Відповіді учнів)

Тема уроку «Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку». (СЛАЙД 1)

     Рефлексія

- Що ви очікуєте від уроку? (Відповіді учнів)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

    1.Вивчення нової теми на основі життєвого досвіду дітей.

- Що таке архітектура? (Відповіді учнів)

Архітектура – це мистецтво будувати красиво, міцно. (СТІНА СЛІВ) (СЛАЙД 2)

Ще в давнину було сформовано основні вимоги до архітектури: міцність, корисність, краса. В усі часи при будівництві брали до уваги, що споруда насамперед повинна відповідати своєму призначенню, відповідати потребам людини.

Подивіться на фото.  (СЛАЙД 3)

- Чи знайомі вам ці архітектурні споруди? (Відповіді учнів)

На фото ми бачили тільки зовнішній вигляд будівель. Хто знає як називається зовнішній вигляд будівель? (Відповіді учнів)

Екстер’ер – художньо оформлений зовнішній вигляд будівель. (СТІНА СЛІВ)

- Від чого залежить  екстер’єр? (Відповіді учнів)

 (Від призначення будівлі, матеріалу, з якого вона збудована, від наявності декоративних елементів –колон, скульптур, огорож, тощо)

До вашої уваги я пропоную кілька світлин із зображенням самих незвичайних будинків світу. Проектували ці будівлі талановиті люди з безмежною фантазією, мета яких створити серед мільйонів будинків такий, який виділявся б не тільки в масштабах країни, але всього світу.

Слайд 4 Бібліотека (США)

Слайд 5 Офіс фірми (США)

Слайд 6 Ресторан «Mammy’s  Cupboard” (США)

Слайд 7 Вигнутий будинок (Польща)

Слайд 8 Перевернутий будинок (Україна. Буковель)

Слайд 9 Будинок- стіна (Україна. Одеса)

Слайд 10 Будинок з химерами (Україна. Луцьк)

- Як називається професія  людей, які створюють будівлі? (Відповіді учнів) (СТІНА СЛІВ)

З грецької мови це слово перекладається як «старший будівельник». Архітектори - талановиті люди, які створюють будівлі.

Архітектор (СЛАЙД 11)  проектує будівлі, контролює будівництво і займається проектною документацією.

- Якими уміннями повинен володіти архітектор? (Відповіді учнів) (СТІНА СЛІВ)

Творчість , знання математики, естетичний смак, уміння малювати

Сьогодні  уявімо себе архітекторами і попрацюємо в архітектурній фірмі. Але перед цим нам треба дещо пригадати. (МАКЕТ БУДИНКА)

Обговорення з учнями з яких частин складається будинок.

 (Кожна будівля має фундамент, на якому вона стоїть. На фундаменті зведено стіни. У стінах є отвори для вікон та дверей. Перекриває їх стеля, на якій будують дах, щоб захистити будівлю від дощу, снігу та інших природних явищ.)

ДОДАТКОВІ ЗАПИТАННЯ ПРИ НАЯВНОСТІ ЧАСУ

  • Будинок повинен бути великим, щоб у ньому могло жити багато людей і в той же час займати на землі мало місця. Як цього досягнути? (Висотні будинки, підземні та підводні міста)
  • Стіни і стеля потрібні для захисту від негоди, і в той же час не повинні заважати милуватися краєвидом. Що придумати архітектору? (Скляні стіни, стелі)

Хвилинка відпочинку (виробнича гімнастика) (СЛАЙД 12)  

  • У нашому офісі люди серйозні, відповідально ставляться до свого здоров’я і виробнича гімнастика  проходить у них таким чином.  Протягом хвилини вони роблять вправи, які просить їх організм.
  • Дихальна гімнастика. Водимо пальчиком однієї руки по долоні іншої. Вдих – піднімаємося до кінчика пальця, видих – спускаємося. Починаємо з мізинця.
  • Пальчикова гімнастика

2. Групова творча робота

     Правила роботи в групах (СЛАЙД 13)  

1. Працюємо всі

2. Говоримо по черзі

3. Поважаємо думку кожного

4. Працюємо так, щоб не заважати іншим

     Інструктаж учнів з  безпеки життєдіяльності (СЛАЙД 14)  

Зараз кожна група отримає замовлення від казкових героїв та створить будівлю відповідно до їх побажань, які ви маєте  врахувати.

 У конверті, який отримає кожна група є зображення  замовника, його побажання, а також інструкція, у якій визначено послідовність виконання роботи. Обов’язково ознайомтесь з нею.

 Робота має бути виконана у техніці аплікації на спеціальному папері, яким користуються справжні архітектори. Він лежить на вашому столі. Можете користуватися готовими деталями, а також додавати свої. Також для декоративного оздоблення екстер’єру можна використовувати олівці, фломастери.

                    Послідовність виконання роботи

 

  1. Вирішіть, як буде розташована  композиція - вертикально чи горизонтально;
  2. Подумайте, яку кольорову гаму ви використаєте для втілення свого задуму;
  3. Згадайте, що для вирізування симетричних форм треба складати аркуш паперу навпіл;
  4. Вирізану форму згідно із задумом наклейте на аркуш паперу;
  5. Поміркуйте, які декоративні елементи використаєте для оздоблення фасаду будівлі.

На виконання роботи у вас  20   хвилин

     Замовлення і побажання казкових героїв для кожної групи  ( у конвертах)

   Дюймовочка

Мене дуже радо радо зустріли у країні Ельфів. Я хочу побудувати собі будиночок у формі квітки, бо я їх дуже люблю.

     Коза з казки «Вовк  і 7 козенят»

Маю семеро діточок. Нам тісно в старому будиночку. Хочу побудувати собі новий, просторий будинок в українському стилі.

     Попелюшка

Усе життя прожила у тісній комірці. А тепер хочу, щоб у мене був просторий палац, самий кращий у світі, де б я могла приймати гостей.

     Буратіно

Я вже дорослий і вирішив побудувати театр для усіх жителів  Казкового містечка.

     Незнайко

Хоч мене і досі називають Незнайком, я став розумним. Хочу побудувати для жителів Казкового містечка школу, у яку б залюбки ходили учні.

     Снігова Королева

Я хочу новий   крижаний  палац з великими колонами.

ІІІ ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА

1.Презентація робіт

Представники груп виходять до дошки і презентують свої роботи.

   2. Рефлексія.

-Які труднощі виникли при виконанні роботи?

- Хто б хотів після нашого уроку стати архітектором?

- Що для вас було цікавим і незвичайним на уроці?

- Кому сподобався створений ним будиночок, поаплодуйте.

- Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері свої задуми, створили для казкових героїв гарні будиночки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додав(-ла)
Єклема Наталія
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку