ОЛЕНА ГРЕСЬКО
АРТ-ТЕХНОЛОГІЇ ТА ІНФОРМАТИКА (ІКТ): ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
2 клас
Тема: «Прийшла весна»
Мета: навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору та деталізації переднього плану; удосконалювати навички спостережень за сезонними змінами в природі і передавати їх в малюнках; розвивати творчі здібності, зорову пам'ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: папір для малювання, фарби, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів, ребус, малюнки, репродукції картин (І . Левітан «Велика вода», О. Шевельов «Весна у садибі»).
Тип уроку: інтегрований урок.
Техніка виконання: живопис.
Хід заняття
Організаційний момент.
Погляньте у віконечко. (Діти дивляться у віконечко).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
Основна частина
-
Основна частина
1. Відгадування ребуса.
-
Яке слово зашифроване ?(весна)
2. Гра «Добери потрібне слово».
-
Діти, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «весна».
Весна Тепло
Спів птахів
-
Молодці, діти! А тепер пограймо в гру.
3. Гра «Знайди предмет».
-
З поданих малюнків знайдіть ті, які пов’язані з весною.
(малюнки прикріплені на дошці).
-
- Діти, як ви вже здогадалися, головною героїнею нашого уроку буде Весна. Сьогодні ми навчимося відтворювати глибину простору за допомогою кольору, малюючи прекрасну пору року – Весну.
Розповідь вчителя.
-
За нашим вікном настала довгоочікувана весна. Цю пору року всі чекають з нетерпінням. Весна – це час оновлення землі та всього живого. Все розпускається і розвивається, зеленіє і квітне. Квітне рідна земля, і на душі стає приємно, легко та весело.
У кожної пори року свій аромат. Зима пахне свіжістю, осінь — дозрілими фруктами і овочами. А ось навесні повітря насичене ароматом землі та квітучих дерев. З приходом весни наші українські сади потопають в запашних квітах. Здається, що весь сад укрито пухнастим білим, а подекуди і рожевим снігом. А довкола лунає чарівна музика весни.
-
Створення проблемної ситуації.
-
Чи можна сказати, що весна – різнокольорова пора року?
-
Прослуховування музики «Весна ». (Вівальді «Пори року»)
-
Обговорення. Висловлення учнями власних суджень і вражень.
-
Сприймання та оцінювання творів І . Левітан «Велика вода», О. Шевельов «Весна у садибі» (картини подані нижче).
-
Розгляньте уважно репродукцію картин, і поміркуйте про що вони.
-
Яка трава весною?
-
Яке небо на картинах?
-
Якого кольору листя на деревах?
-
Чи на обох картинах дерева вдягнені в барвистий цвіт?
-
Якою здається вода в річці?
-
Що зображено ближче до нас? Що дальше?
-
Яка картина вам сподобалась більше? Чому?
-
Зверніть увагу на те, що в роботах художників крім яскравих насичених кольорів присутні й м'які, розбілені кольори (рожевий, світло-жовтий). Придивіться до неба. Художник використав від синього до білого.
Фізкультхвилинка.
(під музику вчитель разом із дітьми виконує вправи)
-
Практична робота учнів .
-
Поетапне виконання композиції :
-
Послідовність виконання роботи олівцем.
-
Для того щоб виконувати малюнок, альбомний аркуш повернемо горизонтально. Розпочнемо роботу від простого до складного. Проведемо уявну лінію, яка називається лінією горизонту і розташовується вище середини аркуша. Зверху – небо, знизу - земля. Частина землі повинна бути більшою для того, щоб розмістити декілька предметів.
-
В центрі розмістимо велике дерево .
-
Перед деревом промальовуємо доріжку, а за ним – річку. З правого та лівого боку від дерева розташовуємо берези, але поки це лінії. А потім переходимо до деталізації.
-
Чим можна доповнити малюнок?
-
Кожен з вас може доповнити малюнок за власним бажанням.
-
Пам'ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими та більшими, ніж ті, що розташовані вдалині.
-
А ще важливим для зображення є те, що ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.
б) Послідовність виконання роботи кольором.
-
Яку пору року зображено?
-
Так як це весняний день, то ми будемо використовувати яскраві кольори. Розпочнемо розфарбовувати з великих поверхонь.
в) Самостійна практична діяльність учнів.
(Звучить легка музика – «Весняна пісня»).
(Вчитель надає допомогу учням).
-
Підсумкова частина.
-
Виставка та аналіз дитячих робіт.
-
- Діти, ви всі молодці і гарно попрацювали. Кожен малюнок по своєму особливий та красивий. Скажіть, будь ласка, лексикам подобаються ваші малюнки?
-
- Тож давайте розкажемо лаксикам про наш урок:
(Діти обирають одне з речень і продовжують його).
-
Я задоволений (задоволена), але…
-
Я дізнався (дізналася)…
-
Я навчився (навчилася)….
-
У мене гарний настрій, тому що …
І . Левітан «Велика вода»
О. Шевельов «Весна у садибі»