Арт-терапія «Малюємо крапками»
Мета: навчитись проявляти себе , свої емоції, налагодити контакт з оточуючими людьми, набути впевненості у внутрішньому «Я».
Обладнання: фарби, шаблони з малюнками, вушні палочки .
Тривалість заняття : 60 хв
Хід заняття
І . Організаційні моменти
ІІ. Основна частина заняття.
Слово класного керівника: Добрий день, шановні ліцеїсти. Сьогодні ми проведемо арт-трепаію, що має назву «Малюємо крапками», але перед початком я розповім вам що уявляє собою арт-терапія і навіщо її практикувати.
Арт-терапія – одна з численних напрямків психотерапії та психологічної корекції, заснована на мистецтві і творчості. У вузькому значенні слова, під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом, яка має на меті впливати на психоемоційний стан людини.
При використанні творчого процесу можна розібратися з якимись проблемами, побачити ресурси.
Головна ціль арт-терапії полягає в гармонізації психічного стану через розвиток здатності самовираження і самопізнання. Цінність застосування мистецтва полягає в тому, що з його допомогою можна на символічному рівні виразити і дослідити найрізноманітніші почуття й емоції: любов, ненависть, образу, злість, страх, радість тощо. Методика арт-терапії базується на переконанні, що вміст внутрішнього «Я» людини відображається у візуальних образах кожного разу, коли вона пише картину чи ліпить скульптуру, в ході чого відбувається гармонізація стану психіки.
Творчий процес сам по собі цілющий. Коли ви щось творите, якщо це не професійна діяльність, за допомогою якої заробляєте, ви просто отримуєте задоволення від процесу творення.
Завдяки арт-терапії . Ми переносимо внутрішні емоції, стан людини на папір чи інший матеріал, з яким працюємо, в нашу матеріальну реальність. І отримуємо певний об’єктивний результат у формі малюнка, колажа, скульптури, казки тощо.
Отже, перед вами аркуш паперу, і вам необхідно використовуючи вушні палочки намалювати картину , на будь-яку тематику. В цьому творчому процесі забудьте про шаблони, рамки, малюйте картину так як ви це бачити , використовуйте будь-яку палітру кольорів, навіть, якщо це суперечить встановленим стандартам.
Після виконання, ліцеїст показує свою роботу, описує її, пояснюючи свої емоції при написанні картини .
Вчитель проводить аналіз домінуючого кольору .
ІІІ. Заключна частина .
Слово класного керівника: Дякую Вам, дорогі вихованці. У вас чудові роботи . Сподіваюсь, що сьогоднішня арт-терапія допомогла вам зануритись у свій внутрішній світ та відволіктись від навколишніх проблем.
Дякую за увагу .