Презентація "Дослідницький метод"

Про матеріал
Презентація для виступу на методичному об'єднанні вчителів початкових класів "Використання дослідницьких методів в початковій школі"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання дослідницьких методів у початковій школіПідготувала вчитель початкових класів. Півень Ольга Михайлівна

Номер слайду 2

Найперше, що має зробити вчитель, - це розвинути в учня дух допитливості. Д. Менделєєв

Номер слайду 3

Дослідницька активність — природний стан дитини. Вона спрямована на пізнання світу і хоче його пізнавати. Саме це внутрішнє прагнення до пізнання шляхом дослідження спричиняє дослідницьку поведінку та створює умови для дослідницького навчання.

Номер слайду 4

Саме дослідницький підхід у навчанні спрямований на розвиток таких універсальних здібностей і компетенцій учнів, як:здатність до самонавчання;навички орієнтуватися в інформаційних потоках;уміння бачити, усвідомлювати й розв’язувати проблему.

Номер слайду 5

Важливо саме в початковій школі створити умови для реалізації вікової потреби в пошуковій активності. Основу дослідницької діяльності складають:розвиток пізнавальних умінь і навичок учнів;уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;уміння самостійно конструювати свої знання;уміння інтегрувати знання з різних галузей наук;уміння критично мислити.

Номер слайду 6

спостереженням у природі; власним дослідженням учнів; практичним роботам; демонстраційним і фронтальним дослідам; виготовленню моделей явищ природи; роботі з інформаційними джерелами. Серед методів, прийомів та засобів навчання першорядне значення надається:

Номер слайду 7

Дослідницька робота. Напрямки досліджень. Жива природа. Людина Культура Земля Всесвіт Наука Техніка Комп’ютернітехнології

Номер слайду 8

Система формування дослідницьких умінь за такими напрямами:уміння усвідомлювати проблему. Не потрібно вимагати ясного формулювання проблеми, чіткого визначення мети. Досить її загальної приблизної характеристики;уміння ставити питання. Запитання націлює мислення дитини на пошук відповіді, таким чином викликає потребу в пізнанні;уміння висувати гіпотези. Гіпотеза — це передбачене знання, але не доведене логічно та не підтверджене досвідом;уміння давати визначення понять. Визначити поняття — указати, що воно означає, виявити ознаки, які йому належать.

Номер слайду 9

ОВОЛОДІННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИМИ ВМІННЯМИ Й НАВИЧКАМИ УЧНЯМИ 1 КЛАСУ1. Уміння бачити проблеми.2. Уміння ставити питання.3. Уміння висувати гіпотези.4. Уміння давати визначення поняттям.5. Уміння класифікувати предмети.6. Розвиток умінь спостерігати.7. Розвиток умінь і навичок експериментувати.8. Розвиток умінь висловлювати судження та робити умовиводи.9. Уміння робити висновок про приналежність предметів до загального родового поняття.10. Розвиток умінь складати тексти.

Номер слайду 10

ОВОЛОДІННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИМИ ВМІННЯМИ Й НАВИЧКАМИ УЧНЯМИ 2 КЛАСУ1. Уміння бачити проблеми. 2. Уміння ставити питання: уміє ставити питання й відповідати на них: «Чому ти так думаєш?», «Про що розповідається далі?». 3. Уміння висувати гіпотези: бачить суперечності, висловлює просте припущення про можливе рішення. 4. Уміння давати визначення поняттям: уміє розширювати задане родове поняття.5. Уміння класифікувати.6. Розвиток умінь спостерігати.7. Розвиток умінь і навичок експериментувати.8. Розвиток умінь висловлювати судження та робити умовиводи.9. Уміння робити висновки.10. Розвиток уміння складати тексти.

Номер слайду 11

ОВОЛОДІННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИМИ ВМІННЯМИ й НАВИЧКАМИ УЧНЯМИ 3 КЛАСУ 1. Уміння бачити проблеми. 2. Уміння ставити питання.3. Уміння висувати гіпотези.4. Уміння давати визначення поняттям.5. Уміння класифікувати.6. Розвиток умінь спостерігати.7. Розвиток умінь і навичок експериментувати. 8. Розвиток умінь висловлювати судження й робити умовиводи.9. Уміння робити висновки:10. Розвиток умінь складати тексти:

Номер слайду 12

ОВОЛОДІННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИМИ ВМІННЯМИ Й НАВИЧКАМИ УЧНЯМИ 4 КЛАСУ1. Уміння бачити проблеми.2. Уміння ставити питання.3. Уміння висувати гіпотези.4. Уміння давати визначення поняттям.5. Уміння класифікувати.6. Розвиток умінь спостерігати.7. Розвиток умінь і навичок експериментувати8. Розвиток умінь висловлювати судження та робити умовиводи.9. Уміння робити висновки.10. Розвиток умінь працювати з книгою.

Номер слайду 13

Застосування проблемного методу навчання. Дослідницький практикум. Демонстрація. Практична робота. Навчальний експеримент. Нетрадиційні уроки. Екскурсія. Види дослідницької діяльності на уроці

Номер слайду 14

Організаційний - вибір теми -постановка проблеми -планування. Реалізації - робота з джерелами інформації - проведення власних досліджень - обробка текстового, науково- графічного матеріалу - корекція проміжних результатів - оформлення роботи. III. Презентації - захист роботи. Рефлексивно- оціночний -співставлення цілей з результатами. Етапи дослідницької діяльності

Номер слайду 15

Підготовка та участь в предметних олімпіадах. Участь в конкурсах. Написання творчих робіт. Підготовка повідомлень. Виконання міні- дослідів. Опис рослин і тварин за планом. Участь в навчальних екскурсіях. Види дослідницької діяльності в позаурочний час:

Номер слайду 16

Навчально-дослідницька діяльність — це шлях формування особливого стилю дитячого життя й навчальної діяльності, який дозволяє трансформувати навчання в самонавчання, запускає механізм саморозвитку. Дослідницька діяльність у початковій школі сприяє загальному розвитку школярів.

Номер слайду 17

Має безпосередній вплив на такі показники розумової діяльності, як уміння:класифікувати;узагальнювати;відбирати всі можливі варіанти рішення;складати програму дій своєї роботи;розглядати об’єкт з різних точок зору;порівнювати різні об’єкти;складати завдання із запропонованої теми;здійснювати самоконтроль. Дослідницька діяльність дає дитині можливість насолодитися радістю свого відкриття.

Номер слайду 18

За дослідницькими методами навчання – майбутнє !

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новицька Лариса
    дякую, колего, за гарну роботу
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
3439
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку