«Котушка» Хід: необхідно відкрити рот та притиснути бокові краї язика до верхніх корінних зубів. Кінчик язика має впиратися в нижні передні зуби. «Викочувати» широкий язик уперед та «закочувати» назад. Вправу виконувати 10 разів (5 – «викочувати», 5 – «закочувати»). «Чисті зубки» Хід: необхідно усміхнутися та відкрити рот. Кінчиком язика з внутрішнього боку «почистити» почергово нижні й верхні зуби. Вправу виконувати 10 разів ( 5 – верхні зуби, 5 – нижні зуби). «Смачне варення» Хід: необхідно відкрити рот, висунути широкий язик та почати почергово облизувати верхню та нижню губу по колу. Далі потрібно заховати язик в роті. Вправу виконувати 10 разів ( 5 – верхня губа, 5 – нижня губа). «Гірка» Хід: необхідно привідкрити рот та вперти кінчик язика в нижні передні зуби. Бічні краї язика потрібно притиснути до верхніх корінних зубів. Вправу виконувати 10 разів. Утримувати положення 5 секунд. «Годинник» Хід: необхідно відкрити рот, губи при цьому всміхаються. Обов'язково стежити, щоб язик рухався вільно, не ковзав по краю зубів. Потрібно тягнутися язиком по черзі до правого вуха, а потім до лівого. Вправу виконувати 10 разів (по 5 на сторону). Утримувати положення 5 секунд. «Лопатка» Хід: необхідно висунути широкий язик, розслабити його та покласти на нижню губу. Потрібно стежити, щоб язик не дрижав. Вправу виконувати 10 разів. Утримувати положення 5 секунд. «Гойдалка» Хід: необхідно відкрити рот, висунути язик та тягнутись язиком почергово спочатку до носа, потім до підборіддя. Рот при цьому не закривати. Вправу виконувати 10 разів ( по 5 в напрямі однієї сторони ). Утримувати положення 5 секунд. «Хто сильніше ?» Хід: необхідно відкрити рот, висунути та напружити язик. У цей час, поки учень напружує язик, логопед підносить до язика свій палець також напружуючи його (ніготь у напрямі стелі, ребро пальця доторкається до язика учня). Відбувається супротив або хто кого першим виштовхне . Вправу виконувати 10 разів.