Конспект уроку
Тема: Артюр Рембо (1854-1891). Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у поезії А. Рембо, місце в ній поета. «Відчуття», «П’яний корабель», «Голосівки».
Мета: поглибити знання учнів про символізм; ознайомити з матеріалом про життєвий та творчий шлях французького поета А. Рембо; допомогти усвідомити особливості його художнього світу;розкрити сутність символістського пошуку поета, багатство асоціацій; поглиблювати навички аналізу поетичних творів, їх цілісного сприйняття; виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати естетичні смаки, любов до поезії.
Обладнання: підручник; портрет А. Рембо; виставка репродукцій картин; тексти віршів
А. Рембо (у перекладах);комп’ютер, мультимедійний проектор, екран; презентація сюжетних малюнків-слайдів; опорна схема та асоціативні малюнки до твору «Голосівки»; репродукція картини Каспара Давида Фрідріха «Подорожній над морем туману»1818р.,репродукція картини І. К. Айвазовського «Парусник»; відеоролики: «Рембо. Людина!», «Рембо. Біблійний сюжет»,«П’яний корабель», «Світ символів»; вірш Л.Костенко «Хлопчичок прийшов із Шарлевілю».
Тип уроку:засвоєння знань та формування умінь і навичок.
ТЛ: символізм, сугестія, асоціація.
Міжпредметні зв’язки: українська література, географія, історія, інформатика, образотворче мистецтво, російська мова, французька мова.
Очікувані результати:
ХІД УРОКУ
Я – це хтось інший…
Артюр Рембо
Творчий шлях Артюра Рембо – це без-
прицендентна пригода в історії мистецтва.
Стефан Малларме
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Бесіда.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Відеоролик «Артюр Рембо»
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЕПІГРАФІВ УРОКУ
V. ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
1. Відеоролик «Рембо. Біблійний сюжет»
2. Презентація творчості А. Рембо (повідомлення учнів).
План
3. Робота з епіграфами до уроку.
Слово викладача.«П’яний корабель» - новаторське явище французької літератури.
4. Відеоролик-презентація.А. Рембо «П’яний корабель».
5. Аналіз поезії «П’яний корабель».
6. Композиційний алгоритм твору.
7. Проблемне запитання. Деякі дослідники називають вірш А. Рембо « П’яний корабель» поемою. Чи згодні ви з такою думкою?
8. Робота за асоціаціями.
Ілюстрація картини Каспара Давида Фрідріха «Подорожній над морем туману», 1818р.
— Які асоціації, пов`язані з життям А. Рембо, виникають у вас після розгляду цієї картини?
9. Зіставлення художнього твору з образотворчим мистецтвом.
Ілюстрація картиниАйвазовського «Парусник».
—Чи перегукується сюжет картини Айвазовського з віршем А.Рембо «П`яний корабель»?
10. Сюжетно-мовленнєве дослідження слова «корабель».
Розкрити слово «корабель» за літерами відповідно до змісту твору «П’яний корабель».
11. Виразне читання поезії А. Рембо «Відчуття»(французькою мовою)
12. Виразне читання поезії А. Рембо «Відчуття»(переклад Г. Кочура)
13. Аналіз поезії «Відчуття».
14. Виразне читання поезії А. Рембо «Голосівки»(переклад Г. Кочура)
15. Аналіз поезії «Голосівки».
16. Робота з таблицею «Кольоровий сонет»
17.Презентація асоціативного малюнка«Мої власні асоціації».
Слово викладача.Експерименти поета.
18.Відеоролик «Світ символів».
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Написати твір та тему «Традиції та новаторські зрушення в поезії середини – другій пол.ХІХ ст. (на прикладі творчості одного з поетів - символістів: Ш. Бодлер, П.Верлен, А. Рембо)