Астрід Анна Емілія Ліндгрен «Міо, мій Міо»

Про матеріал
Презентація може бути використана під час вивчення повісті-казки Астрід Анни Емілії Ліндгрен «Міо, мій Міо». Матеріал підходить також для дистанційного навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Астрід Анна Емілія Ліндгрен«Міо, мій Міо»Коваленко Тетяна Володимирівна,учитель зарубіжної літератури. Ріпкинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Чернігівської області

Номер слайду 2

Міо, мій Міо (швед. Mio, min Mio) – дитяча казкова повість шведської письменниці Астрід Ліндгрен, вперше опублікована в 1954 році. Коваленко Т. В.

Номер слайду 3

«Я волію писати для читачів, здатних творити дива. А дива творять діти, коли читають книжки. Вони беруть наші думки й слова і вдихають у них життя...» А. Ліндгрен. Астрід Ліндгрен написала трилогію про Пеппі Довгапанчоха, дві повісті про дітей з Бюллербю, три книжки для дівчаток, детектив, дві збірки казок, збірка пісень, чотири п'єси і дві книжки-картинки, «Книжки-малюнки», де тексту менше, ніж ілюстрацій. Повісті з казковим сюжетом або такі, де дія відбувається у світі, створеному уявою їхніх героїв:«Пеппі Довгапанчоха», «Малий і Карлсон, що живе на даху», «Міо, мій Міо», «Брати Лев’яче Серце». Пригодницькі твори: «Расмус-волоцюга», «Роня, дочка розбійника», три повісті про Калле Блюмквіста. Астрід Ліндгрен 1907-2002 Коваленко Т. В.

Номер слайду 4

Книги Астрід Ліндгрен перекладені 85 мовами, видані у 100 країнах світу;у 1985 році її визнали «автором, якого найбільш читають у Швеції»;за рік її твори брали в бібліотеках понад два мільйони разів;загальний наклад її творів - 100 млн примірників;за підрахунками деяких видавців, книгами А. Ліндгрен можна оперезати земну кулю майже чотири рази;якщо весь тираж її книг поставити у вертикальну стопку, то вона буде в 175 разів вище за Ейфелеву башту!Твори А. Ліндгрен переклала українською мовою О. Сенюк, яка була добре знайома з письменницею, бувала в неї в гостях і особисто від неї отримувала книжки для перекладу. Коваленко Т. В.

Номер слайду 5

Нагороди. Міжнародні Золоті медалі Г. К. Андерсена (1958 і 1986 рр.). Медаль Нільса Хольгерссона. Шведська премія Сельми Лагерльоф. Чилійська премія Габріели Містраль. Шведська державна премія з літератури. Російська медаль імені Льва Толстого. Премія миру німецької книготоргівліОрден Усмішки. У 2002 р. урядом Швеції на честь видатної дитячої письменниці було засновано премію імені Астрід Ліндгрен. Коваленко Т. В.

Номер слайду 6

Міо, мій Міо (1954)Історія створення повістіОдного разу, гуляючи сквером (невеликим садом у місті), письменниця побачила маленького сумного хлопчика, який самотньо сидів на лавці. Ліндгрен відразу перенесла його в казкову Країну Далеку, де хлопчик стає принцом і вступає в боротьбу з різними чудовиськами та жорстоким лицарем Като, який захопив у полон багато людей. У цій казці письменниця використала старовинну легенду про Чорного Рицаря, якого перемагає маленький хлопчик. Коваленко Т. В.

Номер слайду 7

Встановити послідовність подій. Коваленко Т. В.

Номер слайду 8

Дайте відповіді на запитання (письмово) Коваленко Т. В.

Номер слайду 9

Робота з текстом. Знайдіть відповіді на запитання. Коваленко Т. В.

Номер слайду 10

Реальне і фантастичне у творіКоваленко Т. В.

Номер слайду 11

Шлях від Міо-дитинидо Міо-лицаря. Дружба з Бенком – зникнення Буссе Вільгельма Ульсона з дому – золоте яблуко тітки Лундін – відчуття самотності – в обіймах духа з Країни Далекої – зустріч з татом-королем – взаємна любов – смуток за Бенком – знайомство з Юм-Юмом і Країною Далекою – слух про лицаря Като – бажання потрапити в Країну Чужинецьку – зустріч з героями Країни Далекої: Нонно, Їрі, ткалею, Ено, Зброярем, зачарованими птахами – на хвилях Мертвого озера – двобій двох лицарів – повернення людей до життя. Коваленко Т. В.

Номер слайду 12

Проблеми творупроблема стосунків батьків і дітей; потреба дитини в сім’ї, в родинному затишку; зображення світу дітей і світу дорослих; зростання дитини, її взаємини з колективом; права дитини(на друзів, повагу до себе, на любов); утвердження моральних цінностей (добро, милосердя, дружба, любов, взаємодопомога, гармонія з природою). Коваленко Т. В.

Номер слайду 13

Літературознавчі терміни. Казка – жанр фольклору, що характеризується художньою вигадкою, фантастичним змістом, розважальністю, викінченим та динамічним сюжетом, своєрідною композицією (традиційні зачин і кінцівка, типові словесні формули, повторення), полярним протиставленням героїв, духовними якостями персонажів, перемогою добра над злом. Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття займає проміжне місце між романом та оповіданням. Крім обсягу, повість різниться від оповідання розгорнутішим сюжетом, більшою кількістю другорядних персонажів, повнішою та глибшою їх характеристикою, наявністю описів. Коваленко Т. В.

Номер слайду 14

Порівняльна таблиця казки і повістіКазка Повість. Розповідна форма. Обсяг – середній між оповіданням і романом Вигаданість(фантастичність)Незначна кількість персонажів і подій. Умовність зображуваних подій і героїв(відсутність конкретики, лише загальне уявлення про персонажів, про час і місце, де відбувається дія) Сюжет розгалужений. Боротьба добра і зла з перемогою добра Зображення певного періоду, епізоду з життя героя(героїв)Чітка побудова. Велика роль описів(у тому числі портретів, пейзажів) Чітка побудова. Велика роль описів(у тому числі портретів, пейзажів)Традиційні художні засоби (повтори, перебільшення, порівняння тощо) Відкритий фінал. Коваленко Т. В.

Номер слайду 15

Заповніть таблицю. Коваленко Т. В.

Номер слайду 16

Літературо-знавчі терміни Фе́нтезі (англ. Fantasy – фантазія) – різновид фантастичної літератури, де містика і чаклунство сприймаються реально. Ознаки фентезі: фантастичні елементи, містика, магія, герой долає не лише зовнішнє зло, втілене у фантастичних істотах, а й у самому собі. Коваленко Т. В.

Номер слайду 17

Увага. Завдання. Доведіть, що твір А. Ліндгрен «Міо, мій Міо» – повість-казка з елементами фентезі. Коваленко Т. В.

Номер слайду 18

Художні особливості твору:- риторичні запитання: «Не плакав? Ще й як плакав!»;- елементи фантастичного: чорний стовбур старого дерева розчахнувся і врятував від вивідувачів, розступилася земля – відкрила дітям свою печеру, скеля подалась – діти опинилися в середині гори, хвилі уляглися – провели човен повз усі небезпечна рифи і прибили до стрімкої чорної скелі під замком лицаря Като; ткалина дочка Мілімані ожила;- повтори: «принишклі, малі й налякані»;- порівняння: «тремтіли, мов двоє ягнят», голос «мов грім»;- постійні епітети: «меч – палахке полум’я»; - метафори: світилося «крізь вікно зло лицаря Като»;- вживаність числа 7: «сім замків», «сім вартових», «сім раз обернули ключа»;- чарівні предмети: ложечка Їрі рятує від голоду, плащ ткалі – «тому, хто врятує…любу доню»;- зачаровані птахи і їх допомога Міо;- назви у Країні Далекій: Острів Зелених Лук, Земля Заморська, Земля Загірна, міст Вранішньої Зорі; Колодязь, що шепоче ввечері; Колодязь Забутих Казок і пісень, міст Місячного сяйва. Коваленко Т. В.

Номер слайду 19

Перевірте себеКоваленко Т. В.

Номер слайду 20

Книга «Міо, мій Міо» викликає у читачів надію на перемогу справедливості; розкриває безмежні фізичні і духовні можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших. Коваленко Т. В.

Номер слайду 21

Складіть схему-характеристику Міо. Коваленко Т. В.

pptx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
7468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку