Атмосфера:її склад та межі.

Про матеріал
розробка уроку з використанням презентації, що дозволяє наочно ознайомити з матеріалом до даної теми та ефективно донести його до учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку: Працюй наполегливо, швидко, старанно,Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Номер слайду 2

Тема уроку. Атмосфера: її склад та будова

Номер слайду 3

Мета: сформувати початкові знання учнів про атмосферу як газову оболонку Землі, зацікавити учнів у вивченні даної теми. Завдання: Навчальні – формувати уявлення поняття «Атмосфера»,  її будову, склад, значення для Землі. Розвивати вміння класифікувати матеріал в таблицю. Виховні – реалізовувати принцип зв’язку вивченого на уроці з життям,  виховувати необхідність охороняти чистоту повітря, розвивати спостережливість, уміння створювати образ об’єкта, логічне мислення; виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу і розуміння необхідності охорони атмосферного повітря, бажання самостійного пошуку знань. Ключові компетентності: спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, інформаційно-цифрова;Наскрізна лінія уроку: екологічна безпека та сталий розвиток. Тип уроку: формування компетентностей.. Обладнання: підручники, атласи, схема «Будова атмосфери», опорний конспект.

Номер слайду 4

Дедал та Ікар

Номер слайду 5

Атмосфера. Повітряна оболонка, яка оточує Землю і пов'язана з нею силою тяжіння. Слово грецького походження , складається з двох слів «атмос» і «сфера». Атмосфера бере участь у добовому обертанні й річному русі нашої планети.

Номер слайду 6

Наприкінці XVIII ст. для підйому в атмосферу широко використовувались повітряні кулі. У 1862 р. два англійці, Глешер і Коксвель, вирішили піднятися на повітряній кулі вище хмар. Куля полетіла вгору дуже швидко, і чим вище вона піднімалася, тим ставало холодніше. На висоті 3 км англійці досягли хмар. Коли куля летіла, дослідники тремтіли від холоду. Те, що ми називаємо хмарами, дуже нагадує густий туман, у якому нічого не видно. Скінчилися хмари — стало світліше, показалося блакитне небо і сонце. Зверху хмари здавалися білим хвилястим полем, укритим снігом. Через їхні розриви подекуди можна було побачити землю: поля, ліси, міста, море. Вище хмар стало ще холодніше. На висоті близько 5 км замерзла вода. Дихати було важко, у вухах шуміло, серце сильно колотилося. Але дослідники вирішили терпіти до останнього і не спускатися. Навпаки, вони висипали весь пісок із кошика, так що куля стрімко пішла вгору. На висоті 8 км один із них відчув сильну слабкість, він не міг навіть підняти руки. Ще кілька хвилин — і він упав без пам’яті: бракувало повітря для подиху. А куля все піднімалася. Обом сміливцям загрожувала смерть. На висоті 11 км було 24 °С морозу. А на землі в цей час дерева були вкриті зеленню і трава майоріла квітами. Дослідник, який знепритомнів, увесь посинів і лежав, як мрець. Його товариш, ледь дихаючи, зібрав, нарешті, останні сили і хотів підняти руки, щоб узяти шнурок від клапану, але вони не слухалися. Тоді він зубами схопив і потягнув шнурок. Клапан відкрився — і куля почала опускатися. Через якийсь час обидва англійці спустилися на землю.

Номер слайду 7

Газовий склад повітря

Номер слайду 8

Азот входить до складу білків і нуклеїнових кислот. Він регулює темпи окиснення, а й відповідно і швидкість біологічних процесів. Без кисню неможливе дихання. Він входить до складу білків,жирів,вуглеводів,з яких складаються організми. Вуглекислий газ називають обігрівачем Землі. Він пропускає сонячні промені до земної поверхні та утримує їх. З водяної пари утворюються хмари та опади. пил, тверді частинки зменшують кількість сонячної енергії

Номер слайду 9

Будова атмосфери

Номер слайду 10

Тропосфера. Перший, дуже важливий шар атмосфери. Тут відбуваються всі атмосферні процеси і явища, формується погода. Шар щільний і вологий. Температура повітря з висотою знижується

Номер слайду 11

Стратосфера Шар земної атмосфери між тропосферою і мезосферою. Зосереджена найбільша кількість озону. Для стратосфери характерним є зростання температури повітря з висотою. У ній майже немає хмар

Номер слайду 12

Мезосфера Шар атмосфери між стратосферою та термосферою Характеризується зниженням температури від 0° до –80°С

Номер слайду 13

Термосфера, екзосфера Верхні шари атмосфери планети, які поступово переходять у космічний простір. Повітря розріджене. Послаблюється земне тяжіння. Відбуваються основні процеси поглинання та перетворення короткохвильового сонячного випромінювання.

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Шари атмосфери. Висота, км. Характеристика. Тропосфера8-10(полярні широти);16-18 (приекваторіальні)Міститься понад 80 % маси повітря атмосфери, близько 90 % усієї водяної пари; температура знижується на 6° кожні 1000 м. Стратосфера  Мезосфера  Термосфера  

Номер слайду 15

Атмосфера має велике значення: вона розсіює сонячне проміння, в результаті чого воно не так сильно нагріває вдень поверхню Землі, а вночі атмосфера не дає Землі швидко охолоджуватися і, як ковдра, утримує тепло. Атмосфера — броня планети. Сотні метеоритів не долітають до Землі, згоряючи в атмосфері. Особливо це видно зоряної літньої ночі. В народі метеорити, що згорають у повітрі, називають падаючими зорями. В атмосфері утворюються хмари. Нижні шари її перебувають у русі, утворюючи вітер, який переносить хмари на сотні кілометрів від місця їх виникнення. Люди помітили, що одні атмосферні явища предвіщують похмуру і дощову погоду, інші, навпаки, ясну і сонячну. Ось чому з давніх часів вивченню атмосфери, особливо її нижніх шарів, надають величезного значення. Значення атмосфери

Номер слайду 16

Забруднення атмосфери

Номер слайду 17

Бесіда• Що таке атмосфера? Які шари атмосфери ви знаєте?• Який склад повітря? Намалюйте на дошці кругову діаграму складу повітря.• Яке значення атмосфери?• Чому вивчають атмосферу?

Номер слайду 18

Проблемне питання. У книзі шведської письменниці С. Лагерлеф «Чудова подорож Нільса з дикими гусьми» розповідається про нерозумного Троля, який вирішив побудувати дім поближче до Сонця — хай воно мене гріє. I Троль узявся до роботи. Він збирав каміння, складав у купу. Невдовзі гора каміння піднялася до самих хмар.— Ну, тепер вистачить! — сказав Троль. Тепер я побудую будинок на вершині цієї гори. Буду жити біля самого Сонця і не замерзну. I Троль поліз угору. Але що таке? Чим вище лізе, тим холодніше стає. Дістався до вершини. «Ну,— думає,— звідси Сонце зовсім близько». А в самого зуб на зуб не попадає. Троль був упертий, і коли йому щось у голову западе — нічим не виб’єш. Вирішив на горі будувати дім — і побудував. Сонце ніби близько, а холод усе одно до кісток проймає. Так нерозумний Троль і замерз. Чому замерз Троль?

pptx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
16 січня 2020
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку