Урок на тему: "Австро-Угорщина дуалістична монархія"

Про матеріал

Розробка уроку з курсу Всесвітня історія виконана на тему: Австро-Угорщина дуалістична монархія. Підготовлена за вимогами Коляди І. А. Тип уроку - комбінований.

Перегляд файлу

Урок з Всесвітньї істоії 9 клас

Тема уроку: Австро-Угорщина - дуалістична монархія

Мета: охарактеризувати процес утворення Австро-Угорщини та її полічні, соціально-економічні особливості.

Цільові завдання:

  • визначити особливості утворення Австро-Угорської імперії;
  • охарактеризувати внутрішні зміни імперії;
  • дати поняття терміну «дуалістична імперія»;
  • з’ясувати зовнішньополітичний розвиток Австро-Угорщини;
  • розвивати вміння аналізувати матеріал, порівнювати, робити висновки і аргументи.

Очікуваний результат

Після укроку учні зможуть:

  • називати особливості утворення Австро-Угорської імперії;
  • харатеризувати модернаційні процеси в середині країни;
  • визначати основні вектори зовнішньо-політичного розвитку імперії
  • тлумачити термін «дуалістична імперія».

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірку засвоєння матеріалів попереднього уроку слід розпочати з перевірки навичок роботи  учнів з картою, запропонувавши показати на ній територію Російської імперії, столицю та її головні економічно-промислові центри.

2.Фронтальне опитування учнів вчителем:

  1. Визначте причини, що спричинили початок «Великих реформ» 1860-1870 рр. у Російській імперії.
  2. Чому реформи в Росії почалися саме зі скасування кріпацтва?

3.Робота в групах. Вчитель умовно ділить клас на три групи, де кожна група отримує завдання. 1-ша група готує позитивні і негативні наслідки селянської реформи; 2-га група –позитивні і негативні наслідки військової реформи; 3-тя група - позитивні і негативні наслідки судової реформи.

Вчитель слухає та коригує відповіді учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів та мотивація діяльності

Вчитель у формі вступної бесіди активізує знання учнів з минулої теми, зосереджуючи увагу на ключових історичних процесах, щ відбувалися в Європі. Перед початком бесіди вчитель ставить запитання:

  1. Що таке імперія?
  2. Де знаходилась Австро-Угорська імперія? І хто були її сусіди?
  3. Які наслідки мала революція 1848-1849 рр. в угорській імперії?

Вчитель організовує роботу з картою, в ході якої учні показують розташування Австрійської імперії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Проголошення Австро-Угорської імперії.

Вчитель у ході пояснення використовує схему-перелік для пояснення утворення Австро-Угорської імперії та ієрархічну схему для харатеритики побудови ситеми влади в імперії за Конституцією 8 червня 1867 р. про проголошення Автро-Угорщини.

Для пояснення розмежування повноважень Австрії та Угорщини   вчитель використовує порівняльну таблицю.

Австрія

Угорщина

1. Мали власні парламенти.

2. Адміністартивну самосійність.

3. Загальні питання виносились на засідання імперського парламенту.

4. Три спільних міністерства : військове, закордонних справ і фінансів.

2. Соціальний склад імперії.

Вчитель організовє роботу учеів з карикатурою.

https://mozok.click/uploads/vs-ist-9-osmolovsky/vs-ist-9-osmolovsky-121.jpg

Запитання до учнів за карикатурою:

  • Що собою символізує старий чоловік на троні?
  • Чому Австро-Угорщину представлено зшитим полотном з багатьма кусочками?
  • Чому художник намалював біля чоловіка ліки? Що вони символізують?

Вчитель у формі  розповіді розкриває особливості національного складу Австро-Угорщини, з використанням діаграми.

3.Економічний розвиток

Вчитель використовує характеристику для пояснення екномічного розвитку імперії:

  1. Нерівномірність розвитку;
  2. Поява заводи «Шкода» в Чехії;
  3. На частку Чехію припадало  86% виплавку металу і 50% випуску текстилю в авст. частині імперії;
  4. Угорщина, Хорватія, Галичина, Трансільванія – залишались аграрними регіонами з поміщинським господарством;
  5. Провідні галузі промисловості – металургія, машинобудування, нафта, електрохімічна;
  6. Іноземний капітал який панував в Австроугорській промисловості: Німецький та Французький.

4.Австро-Угорщина на початку ХХ ст. Криза дуалістичної монархії.

4. Утворення нових незалежних держав на Балканах.

Вчитель у формі пояснення, хронологічної-таблиці розкриває закономірності відносин Імперії з країнами Балкан.

Потягом століть слов’янське населення Балкан (хорвати, албанці, болгари, чорногорці, серби) входило до складу Турецької імперії та піддавалося мадяризації.

Піднесенню національного руху за незалежність серед слов’ян спостерігається наприкінці ХІХ ст. в зв’язку з повстанням в Боснії та Гецоговині 1875-1876 рр., яке було жорстоко придушене турками. Цим скористасталась Російська імперія яка внаслідок Російсько-турецької війни 1877-1878 рр. за Сан-Стефанським мирним договором надала незалежність Сербії, Болгарії, Румунії, Чорногорії, Боснії та Герцоговині. Це викликало незадоволення та конфронтацію Росії з Австро-Угорщиною і Англією, які не бажали посилення Російської імперії в цьому регіоні.

1877-1878 рр.

Російсько-турецька війна.

1878 р.

Берлінський Конгрес на якому переглянули здобутки Сан-Стефанського мирного договору. Повну незалежність було надано лише Сербі та Румунії.

1879 р.

Тирновська Конституція про автономний статус Болгарії.

1882 р.

Сербія проголошена королівством.

1903р.

Державний переворот в Сербії. До влади прийшов Петро Карегеоргійович.

1908 р.

Астро-Угорщина анкнесувала  Боснію та Герйоговину.

У ході пояснення вчитель розкриває зміст терміну:

Анкнесія - це насильницьке приєднання державою всієї або частини території іншої держави в односторонньому порядку.

Вчитель пропонує заповнити словник термінів.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Вчитель організовує колективну роботу в ході репродуктивної бесіди за допомогою завдань:

  • Назвіть дату та причини утворення Австро-Угорської імперії?
  • Який був національний склад австро-угорської імперії?
  • Чи міг дуалізм влади розв’язати проблеми внутрішньої політики?
  • Визначте головні причини російсько-турецької війни 1877 -      1878 рр.

V. Підбиття підсумків

Узагальнення вчителя. Утворення Австро-угорської дуалістичної монархії було вимушеним кроком австрійської верхівки. Тим самим один з багатьох багатонаціональних народів отримав право на самостійність та представницький орган. Економічний розвито – неоднорідний. А зовнішня політика спрямована на боротьбу за сфери впливу на Балканах, та захоплення територій слов’янських країни Балканського півострова.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацюйте матеріал §22.

2. Виконайте завдання підручника.

3. Творче завдання: підготуйтеся до бесіди за темою «Роль звичайної людини в міжнародних відносинах».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Дрелінський Сергій Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Щерба Борис Миколайович
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
  3. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Оліхненко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Січенко Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Манухіна Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В.)
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
17086
Оцінка розробки
4.7 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку