1
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему «Інтелект карти, фрагменти уроків навчання грамоти та досліджую світ з їх використанням»
Виконав:
Маслієнко Антоніна Іванівна
вчитель початкової школи
КЗ «Гуляйпільська спеціалізована
загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської міської ради
м. Гуляйполе
група № 43
Запоріжжя
2018
Вступ.
Як навчити учнів ефективно та критично мислити, знаходити правильні рішення, справлятися зі складними задачами, а також виконувати творчі завдання? За допомогою інтелект-карт, створених американським ученим і бізнесменом Тоні Бьюзеном. Інтелект-карти – це унікальний і простий метод запам'ятовування інформації, що допомагає учням структурувати і правильно формулювати свої думки за допомогою створення «розумової карти», – свого роду плану, що складається з ключових слів, термінів і понять. Робота з інтелект-картами схожа на інтелектуальну роботу. Організація інтелекту-карт в якомусь сенсі відображує структуру роботи мозку.
Така система учить дітей правильно і швидко конспектувати, писати вигадування і виклади, робити доповіді і реферати, працювати індивідуально і в групах. Дитя завжди встигає за вчителем, а вся отримана інформація запам'ятовується в максимальному об'ємі. Інтелект – карти можна створювати на будь-якому уроці і на будь-якому етапі уроку. Це засіб для вирішення завдань та підвищення якості навчання.
Мета: систематизувати та узагальнити знання, здобуті в результаті навчання, показати на практиці застосування інтелект – карт.
Завдання:
-з’ясувати, як на основі методу інтелект – карт навчити учнів критично та творчо мислити;
-оволодіти прийомами даного методу.
Основна частина
Тема дня: Пора року – осінь.
Інтегруються предмети: навчання грамоти, досліджую світ.
Мета тематичного дня:
- закріпити вивчений звук -[о];
- закріплювати вміння писати вивчені букви;
- поглибити , систематизувати і узагальнити знань учнів про осінь;
- розвивати аудіативні вміння;
- вчити читати букварні тексти цілими словами, правильно інтонуючи речення, різні за метою висловлювання та інтонацією з орієнтацією на відповідні розділові знаки;
- сприяти розумінню прочитаного; розвитку вміння читати діалоги;
- підвести учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між картинкою і явищем;
- сприяти розвитку цілісного сприйняття навколишнього світу;
- дотримуватись правил спілкування під час роботи в парі та групі;
- збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати загальнонавчальні уміння і навички: мовлення, мислення, увагу, пам’ять, інтерес до навчальних предметів;
- виховувати любов до природи; естетичні смаки,вміння насолоджуватись красою рідного краю; бережливе становлення до праці людей, до тварин та рослин.
Предметні компетентності:
Обладнання: ноутбук, телевізор , предметні малюнки, сигнальні картки , роздатковий матеріал для роботи в парі, в групі, аудіозапис пісні.
Хід уроку
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Робота за репродукцією картини «Осінь»
2.Робота над прислів’ями (ст.21)
3.Слухання музичного твору про осінь(В.Костенко «Дощик»)
-Послухайте музичний твір і спробуйте визначити знайомі вам ознаки дощику.
2.Вправа «Асоціативний кущ»
3.Робота за підручником.ст 54
Розгляньте малюнок
• У якій частині малюнка зображено осінь?
• Як ви про це здогадалися?
• Які кольори переважають у природі восени?
• Які звуки супроводжують осінь?
• Що ви уявляєте, коли думаєте про осінь?
• Назвіть якомога більше «осінніх» слів (бабине літо,
гриби, жоржини, айстри, дощ, парасолька...).
4.Сприймання й інтеграція художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»
В школах дзвоник продзвенів, Чарівник прийшов у ліс,
Школярів дім знань зустрів. Фарби, пензлика приніс.
В лісі виросли грибочки, У діброві та садочку
У опеньках всі пеньочки… стали жовтими листочки.
(Вересень) (Жовтень)
Каплі з неба, Почорнів без листя сад.
Дахів, стріх, Що за місяць?
Дощ холодний, (Листопад)
-Чому їх так назвали?
-Викладіть назви місяців із букв (в групах)
5.Послухайте казку «Який місяць найкращий?» і дайте відповіді на запитання.
? Які птахи, комахи, звірі зображені на малюнку?
Які тварини на зиму впадають у сплячку?
Які тварини роблять запаси на зиму?
Які тварини відлітають у вирій?
Які тварини змінюють колір чи густоту хутра?
Які квіти зацвітають восени?
Які плоди дозрівають у садах восени?
Які овочі збирають на городах восени?
V. Підсумок уроку
VІ. Етап рефлексійно - оцінюючий.
Метод «Власна думка»
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
-Що найбільше сподобалося?
-Що найкраще вийшло?
- Над чим потрібно ще попрацювати?
- Оцініть свою роботу на уроці.
Інтегрований урок у 1 класі є потужним стимулятором розумової діяльності дитини. Учень починає аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв’язки між предметами і явищами. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини. На уроці використано інтелект-карту, що дало змогу охопити все одним поглядом, так як блок-схема показує все найвагоміше в асоціативних порівняннях та зв’язках. На основі інтеграції навчальних дисциплін навчання грамоти та досліджую світ, яскраво виражено головний принцип НУШ – зв’язок з життям, що дає можливість всебічно розвивати учнів.
Література:
Інтернет ресурси [//ww[w.google.com.ua/search?q=малюнок+дівчини+осені&rlz=1C1CHVN_ruUA734UA734&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiso_bbzKTeAhXIlSwKHVaXCRQQsAR6BAgAEAE&biw=1355&bih=593]
Інтернет ресурси [https://www.google.com.ua/search?q]
Інтернет ресурси [https://ru.123rf.com/]
Інтернет ресурси [https://ru.depositphotos.com/]
Інтернет ресурси [https://naurok.com.ua/svyato---kvest-osin-osin-v-gosti-tebe-prosim-24186.htm]
Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко,
О. Л. Хомич, І. В. Гарбузюк, Н. В. Андрук, К. С. Василенко
Підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Київ Видавництво «Алатон»2018 ст.54