Дата:
Тема: Письмо рядкової букви ч, складів і слів з нею
Мета: навчати учнів писати малу рукописну букву ч, буквосполучення, слова і речення із нею; розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати навички самоконтролю; виховувати старанність.
Обладнання: тематичні малюнки, зображення друкованої та рукописної букви ч, ноутбук, телевізор, презентація, програма «Розумники».
Тип уроку: урок – подорож.
Хід уроку
Дзвоник всім нам дав наказ —
До роботи, швидше в клас!
Біля парти станем чемно —
Хай мине час недаремно.
Будем розум розвивати,
Свою пам’ять тренувати.
- Сьогодні у нас не звичайний урок. Ми з вами вирушаємо у подорож. А подорожувати ми будемо на човнику.
2.1. Виконай завдання від “Розумників”. Послухай вірш. Знайди у тексті букви ч. Вибери їх. (частина 3/ тема4/ завдання 16).
— Який звук найчастіше зустрічається у вірші?
— Який звук позначає ця буква?
— Викладіть з букв розрізної азбуки слово човник. Назвіть букви в цьому слові.
— Поділіть слово на склади.
— Складіть звукову схему цього слова. Назвіть послідовно всі звуки.
3. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА В ЗОШИТІ
3.1. Робота за малюнком зошита
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що робить хлопчик?
— Назвіть предмети, , у назвах яких є звук [ч]. (Чашка, чайник, чай, печиво, косички)
3.2. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми будемо вчитися писати малу рукописну букву ч.
3.3. Аналіз структури рукописної рядкової букви ч, її елементів, порівняння з раніше вивченими буквами, з друкованою буквою ч (слайд 3)
3.4. Письмо малої рукописної рядкової букви ч (слайд 4)
— Подивіться на зразок написання букви в зошиті.
— На що вказують стрілочки? (Звідки починати і куди вести лінію.)
— Рядкова рукописна буква ч складається з двох елементів: з вузлика з двома лініями з’єднання і прямої похилої палички із заокругленням унизу.
— Починаємо писати букву ч нижче верхньої рядкової лінії невеличкою рисочкою, яку доводимо до верхньої рядкової лінії. Звідси, не відриваючи руки, проводимо теж невеличку вигнуту лінію, яка закінчується на верхній рядковій лінії. Потім, не відриваючи руки, пишемо похилу пряму паличку вниз до нижньої рядкової лінії, де і заокруглюємо праворуч. Пишемо під лічбу «і-раз-і, два-і».
Учні «пишуть» малу рядкову літеру ч у повітрі. Потім наводять у зошиті і закінчують писати рядок самостійно.
3.5. Письмо буквосполучень
— Усі букви в буквосполученнях поєднуються безвідривно.
Пальчикова гімнастика
3.6. Письмо слів (слайд 5)
— Прочитайте слово. Чому це слово пишеться з великої букви?
— Розгляньте поєднання букв у слові Марічка. Запишіть слово.
— Назвіть наголошений склад.
— Назвіть послідовно всі букви в слові.
— Розгляньте поєднання букв.
Учні наводять слово, записують його в рядку.
3.7. Письмо речень
— Прочитайте речення. Зверніть увагу на стрілочки. Вони вказують на початок написання букв.
Учні аналізують поєднання, наводять речення, списують його і звіряють зі зразком.
Фізкультхвилинка
3.8. Виконання завдання діда Буквоїда (слайд 7-12)
— Впишіть друковані букви у віконечка і запишіть слова рукописними буквами. (Дочка, бочка, річка, нічка, синичка, суничка)
— Підкресліть букви, якими відрізняються слова кожної пари.
3.9. Утворення «ласкавих» слів за зразком ( слайд 13-16 )
4. ПІДСУМОК УРОКУ
- Наша подорож завершується і щоб пришвартуватись до берега нам потрібно дати відповідь на такі запитання:
- Що нового ми дізналися?
— Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
— Який звук вона позначає?
— Що вам сподобалося на уроці?