Авторська розробка уроку експерементального проєкту щодо міжгалузевої інтеграції навчання грамоти " Заощадження води в побуті".

Про матеріал
Конспект уроку з навчання грамоти (1 клас) Рожнова Марина Олександрівна Тема: Звук [в], [в’], позначення його буквою «ве». Читання складів, слів. Мета навчальна: ознайомити учнів з буквою Вв («ве»), її назвою та звуковим значенням; навчати читати цю букву в складах і словах. Мета розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; уміння працювати у парі. Мета виховна: виховувати працелюбність, товариські стосунки, бажання та уміння вчитися, охайність, старанність; інтерес до вивчення рідної мови; бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу; формувати комунікативну, соціальну, природничу компетентності. Тип уроку : комбінований . Обладнання: картки, малюнки, презентація, відеоролик, пластилін. Хід уроку I. Організаційний момент Привітання Шкільний мелодійний дзвінок Покликав усіх на урок. Тож не будемо гаяти часу І полинемо разом із класом В чарівну країну Знань. Настрій на урок візьмемо, Й працювати розпочнемо. А на урок до нас сьогодні завітала гостя. Хто ж вона? Ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку: Лісом в темряві літає, «Ху-гу, ху-гу», — промовляє. Велетенська голова. Здогадались? Це …(Сова) Вправа «Мікрофон» – Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (На дошці вчитель записує всі відповіді дітей) ІІ. Актуалізація опорних знань Наша гостя Мудра Сова підготувала вам цікаві завдання. Вони записані на листочках дерева, де живе ця лісова пташка. Давайте їх виконаємо! 1. Повторення вивчених звуків. Перший листочок я знімаю — Вам завдання прочитаю. - Назвіть голосні звуки які ми вже вивчили? - Назвіть приголосні звуки які ми вивчили? (Читання вивчених букв ) 2. Читання таблиці складів. Другий листочок я знімаю — Вам завдання прочитаю. (Учні читають склади за таблицею) А О У Е И І М МА МО МУ МЕ МИ МІ Л ЛА ЛО ЛУ ЛЕ ЛИ ЛІ С СА СО СУ СЕ СИ СІ К КА КО КУ КЕ КИ КІ Н НА НО НУ НЕ НИ НІ 3. Звуковий аналіз слова. Гра «Збери слово». Робота в парах . Третій листочок я знімаю — завдання Мудрої Сови читаю. В нас на дошці написані букви. Вітерець щойно дмухнув– Та й розсипав букви всі. Ви ж швиденько їх зберіть І, як правильно розставите, Слово швидко прочитаєте. ( Дається набір букв в,о,д ,а. Умова завдання: повинні бути використані всі букви.) Діти, що ви знаєте проводу? - з чим у вас асоціюється слово «вода»? - Так, вода - їжа, рідина,гігієна,річка, дощ, життя. - Де ми можемо побачити воду? - Де вона є? (Це річки, озера, моря, океани, болота,водосховища). - На вашу думку, для чого потрібна вода і чи треба її економно використовувати у побуті? Подумайте, куди ми витрачаємо воду? - На жаль люди не завжди використовують воду ощадливо. Швидкість,з якою вода тече з крану , становить близько3-4 літрів за хвилину. -Чи знаєте ви, скільки води ми витрачаємо даремно? Чи можемо ми разом заощаджувати воду вдома, використовуючи її раціонально? https://www.youtube.com/watch?v=gYALSgNY_LI - (Вчитель показує відео про економію води,час з 0:06 – 2:14) Отже, для заощадження води ми можемо : - очищувати посуд перед миттям від залишків їжі; - не забувайте щільно закривати кран; - уникати полоскання посуду під проточною водою; - використовувати для приготування їжі замість каструль пароварки; - користуйтеся душем замість ванни - облаштовувати збирання дощової води для поливу присадибної ділянки. Беручи до уваги дані поради, кожна сім’я може заощаджувати десятки тисяч літрів води в рік. А якщо так зроблять сотні чи тисячі сімей?.... 4. Гра «Так» чи «ні» (Вправа на килимку) Четвертий листочок я знімаю — І завдання вам читаю . Зіграти хочеться мені з тобою, друже,в «так» чи «ні». Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою! Відповідай, коли мастак, чи «ні», чи «так»! — У слові «білка» чуємо голосні зву¬ки [і], [а]? — Звук [а] у слові «береза» чуємо на початку слова? — У слові «жолудь» два склади? — У слові «лопата» наголос падає на третій склад? — У слові «день» чотири звуки? — «Їжачок назбирав яблучок». Це ре¬чення складається з чотирьох слів? ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1.Виділення нового звука. - Діти, а чи можемо ми викласти назву нашої сьогоднішньої гості за допомогою азбуки? (Ні) Чому? - Сьогодні ми познайомимося з новим звуком. І в цьому нам допоможуть наші знайомі Мовонька і Суржик. (Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=4jVVbeJBQL4) - З яким звуком познайомилися? - Який це звук? (Приголосний) - Яким він буває? (Твердий і м'який) 2. Добір слів із звуками [в]. Робота в групах. - Мудра сова пропонує наступне завдання: «виловити» тільки ті слова, в яких є звук [в]. У групах дітей знаходяться малюнки різних предметів: ворона, хліб, машина, вікно, двері, вода, хвиля. Треба вибрати з них ті, у назвах яких є звук [в]. Фізхвилинка 3. Ознайомлення з буквою «в» (ве). Хвилинка фантазії. - Що вам нагадує буква «в» (ве)? Буква «ве» така цікава: Стовпчик тут і дужки справа. Так в алфавіті живе всім потрібна буква «ве». 4. Ліплення букви в з пластиліну. - Яке слово зайве? Чому? 5. Робота за підручником (ст.) а) Визначте, які три слова заховалися в одній схемі. Якими звуками вони відрізняються? б) Читання складів від веселого Ведмедика. в) Читання слів. г) Робота в парах «Пограймося в слова». Один учень читає слово, а другий складає з ним речення. 6. Читання слів. Метод – ребус. СОВА ВІТЕР КУРКА ЛЕЛЕКА ВОРОНА - Яке слово зайве? Чому? 7. Друкування букви «в» . Звуковий аналіз слів (на карточках). В в IY. Рефлексія (Вчитель з учнями стоять у колі. ) Мудра Сова хоче подякувати вам за чудову роботу на уроці та запитати: - Що нового ви дізналися на уроці? Чим для вас він був цікавим? - Яку нову букву вивчили на уроці? - Який звук вона позначає? - Які завдання Сови вам сподобалися? - Виконання яких завдань визвало у вас ускладнення?
Перегляд файлу

Конспект уроку з навчання грамоти (1 клас)

Рожнова Марина Олександрівна

Тема: Звук [в], [в’], позначення його буквою «ве». Читання складів, слів.

Мета навчальна: ознайомити учнів з буквою Вв («ве»), її назвою та звуковим значенням; навчати читати цю букву в складах і словах.

 Мета розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; уміння працювати у парі.

Мета виховна: виховувати працелюбність,  товариські стосунки, бажання та уміння вчитися, охайність, старанність;  інтерес до вивчення рідної мови; бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу;  формувати комунікативну, соціальну, природничу компетентності.

Тип уроку : комбінований .

Обладнання: картки, малюнки, презентація, відеоролик, пластилін.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання

Шкільний мелодійний дзвінок         

Покликав усіх на урок.

Тож не будемо гаяти часу

І полинемо разом із класом

В чарівну країну Знань.

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

А на урок до нас сьогодні завітала гостя. Хто ж вона? Ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку:

 Лісом в темряві літає,

«Ху-гу, ху-гу», — промовляє.

Велетенська голова.

Здогадались? Це …(Сова)          

Вправа «Мікрофон»

– Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?  (На дошці вчитель записує всі відповіді дітей)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Наша гостя Мудра Сова підготувала вам цікаві завдання. Вони записані на листочках дерева, де живе ця лісова пташка. Давайте їх виконаємо!

  1. Повторення вивчених звуків.

Перший листочок я знімаю —

Вам завдання прочитаю.

  • Назвіть голосні звуки які ми вже вивчили?
  • Назвіть приголосні звуки які ми вивчили?

(Читання вивчених букв )

  1. Читання таблиці складів.

                 Другий листочок я знімаю —

Вам завдання прочитаю. (Учні читають склади за таблицею)

 

 

А

О

У

Е

И

І

М

МА

МО

МУ

МЕ

МИ

МІ

Л

ЛА

ЛО

ЛУ

ЛЕ

ЛИ

ЛІ

С

СА

СО

СУ

СЕ

СИ

СІ

К

КА

КО

КУ

КЕ

КИ

КІ

Н

НА

НО

НУ

НЕ

НИ

НІ

 

  1. Звуковий аналіз слова. Гра «Збери слово». Робота в парах .

      Третій  листочок я знімаю —

 завдання Мудрої Сови читаю.
В нас на дошці написані букви. 
Вітерець щойно дмухнув–

                    Та й розсипав букви всі. 
                    Ви ж швиденько їх зберіть

                    І, як правильно розставите, 

                    Слово швидко прочитаєте.     

( Дається набір букв  в,о,д ,а. Умова завдання: повинні бути використані всі букви.)  

Діти, що ви знаєте проводу? -  з чим у вас асоціюється слово «вода»? - Так, вода - їжа, рідина,гігієна,річка, дощ, життя.

   - Де ми можемо побачити воду? - Де вона є?  (Це річки, озера, моря, океани, болота,водосховища).

   - На вашу думку, для чого потрібна вода і чи треба її економно використовувати у побуті?

Подумайте, куди ми витрачаємо воду?

- На жаль люди не завжди використовують воду ощадливо. Швидкість,з якою вода тече з крану , становить близько3-4 літрів за хвилину.

 -Чи знаєте ви, скільки води ми витрачаємо даремно? Чи можемо ми разом заощаджувати воду вдома, використовуючи її раціонально?

 

https://www.youtube.com/watch?v=gYALSgNY_LI

 

  •  (Вчитель показує відео про економію води,час з 0:06 – 2:14)

Отже, для заощадження води ми можемо :

  • очищувати посуд перед миттям від залишків їжі;
  • не забувайте щільно закривати кран;
  • уникати полоскання посуду під проточною водою;
  • використовувати для приготування їжі замість каструль пароварки;
  • користуйтеся душем замість ванни
  • облаштовувати збирання дощової води для поливу присадибної ділянки.

Беручи до уваги дані поради, кожна сім’я може заощаджувати десятки тисяч літрів води в рік. А якщо так зроблять сотні чи тисячі сімей?....

 

4.  Гра   «Так» чи «ні» (Вправа на килимку)

Четвертий  листочок я знімаю —

І завдання вам читаю .

Зіграти хочеться мені з тобою, друже,в «так» чи «ні».

Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою!

 Відповідай, коли мастак, чи «ні», чи «так»!

— У слові «білка» чуємо голосні зву­ки [і], [а]?

  Звук [а] у слові «береза» чуємо на початку слова?

  У слові «жолудь» два склади?

— У слові «лопата» наголос падає на третій склад?

  У слові «день» чотири звуки?

— «Їжачок назбирав яблучок». Це ре­чення складається з чотирьох слів?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Виділення нового звука.

- Діти, а чи можемо ми викласти назву нашої сьогоднішньої гості за допомогою азбуки? (Ні) Чому?

- Сьогодні ми познайомимося з новим звуком. І в цьому нам допоможуть наші знайомі Мовонька і Суржик. (Перегляд відео

 

https://www.youtube.com/watch?v=4jVVbeJBQL4)

 

- З яким звуком познайомилися?

  • Який це звук? (Приголосний)
  • Яким він буває? (Твердий і м'який)

2. Добір слів із звуками [в]. Робота в групах.

- Мудра сова пропонує наступне завдання: «виловити» тільки ті слова, в яких є звук [в].             

У групах дітей знаходяться малюнки різних предметів: ворона, хліб, машина, вікно, двері, вода, хвиля. Треба вибрати з них ті, у назвах яких є звук [в].

Фізхвилинка

3.  Ознайомлення з буквою «в» (ве). Хвилинка фантазії.

- Що вам нагадує буква «в» (ве)?

Буква «ве» така цікава:

Стовпчик тут і дужки справа.

Так в алфавіті живе

всім потрібна буква «ве».

  1. Ліплення букви в з пластиліну.

- Яке слово зайве? Чому?

  1. Робота за підручником (ст.)

а) Визначте, які три слова заховалися в одній схемі. Якими звуками вони відрізняються?

б) Читання складів від веселого Ведмедика.

в) Читання слів.

г) Робота в парах «Пограймося в слова».

Один учень читає слово, а другий складає з ним речення.

6. Читання слів. Метод – ребус.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок сонця"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок вази"

СОВА

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок вікна"    Пов’язане зображення

ВІТЕР

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок курчатка"  Результат пошуку зображень за запитом "малюнок калини"

КУРКА

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок лебідь"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок лебідь"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок кавуна"

ЛЕЛЕКА

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок вогонь"Пов’язане зображенняПов’язане зображення 

ВОРОНА

- Яке слово зайве? Чому?

7.  Друкування букви «в» . Звуковий аналіз слів (на карточках).

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Пов’язане зображення 

 

 

 

 

                                         

 

IY.  Рефлексія (Вчитель з учнями стоять у колі. )

Мудра Сова хоче подякувати вам за чудову роботу на уроці та запитати:

- Що нового ви дізналися на уроці? Чим для вас він був цікавим?

  •                  Яку нову букву вивчили на уроці?
  •                  Який звук вона позначає?
  •                  Які завдання Сови вам сподобалися?
  •                  Виконання яких завдань визвало у вас ускладнення?
     

 

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку