Авторський сценарій "Екологічна сторінка"

Про матеріал
Авторський сценарій "Екологічна сторінка", проводиться для учнів середнього та старшого шкільного віку.
Перегляд файлу

  Екологічна сторінка

 

                   Засідання ЕКО  Клубу «Бумеранг»

Вчитель: Доброго дня, шановне товариство !

Вітаю учасників нашого дійства.

  Сьогодні ми з вами зустрічаємось в дещо незвичайному ракурсі, бо сьогоднішня наша зустріч - це і пошук, і дискусія, і спілкування, і приємні хвилини музичних ритмів.

  Привітаємо наших учасників.

За круглим столом наших екологічних  пошуків …..

1а міні команда – екологи -  науковці ! Вітайте (представити)!

2а міні команда - історики

3а міні команда - Знавці Червоної книги

4а міні команда - ЕКО патруль

5а міні команда - статистики

6а міні команда - ті,що зачіпають струни душ - юні поети

7а міні команда - наші артисти.

8а – це наші художники . Як бачите , їхніми роботами прикрашено нашу залу . Це – рідні краєвиди..Мабуть ви упізнаєте їх з цих картин юних художників.

Як бачимо, сьогодні програма особливо насичена. Бо і проблема,яку ми обговорюватимемо – глобальна.

9 - а– Вітаємо команду наших глядачів.

   А зараз згадаємо – чому наш клуб має назву «Бумеранг». Настав час познайомитись.

   І тут моїми помічниками-ведучими Віктор і Надя.

Ведучий 1:  Бумеранг… Бо природа наш дім. І кожен наш вчинок, особливо необережний, що шкодить природі, повертається бумерангом.

Учитель: Що ж , розпочинаємо.

   Без чого людина не може прожити більше 6 хвилин.

Ведучий 2: Без повітря.

Учитель: Так,і що ж таке повітря?

  Звернемось до наших науковців.

Учасник 1: Повітря — це суміш азоту, кисню, вуглекислого газу (CO2) та деяких інертних газів. Воно також містить різну кількість водяного пару. Повітря може містити у своєму складі численні домішки, втому числі і шкідливі речовини: природні, такі як вулканічний попіл, та забруднювальні, що є результатом людської діяльності.

Ведучий 1: Слід звернути увагу на те, що під впливом господарської діяльності за останні роки атмосферне повітря забруднювалося дуже інтенсивно, тому основна увага у більшості випадків сконцентрована на якості атмосферного повітря. Значення чистоти повітря у приміщенні часто недооцінюють або зовсім про це забувають.

Ведучий 2: Вчені вважають, що навіть у великих промислових містах повітря у приміщенні часто буває більш забруднене, ніж атмосферне. Крім того, люди проводять більше часу в приміщеннях.

Чисте повітря надзвичайно важливе для дітей, оскільки вони, на відміну від дорослих, вдихають більший об’єм повітря відносно їхнього організму, що підвищує загрозу накопичення забруднювальних речовин в організмі.

ЕКО патруль:  Забруднення повітря в Україні‚ які в інших країнах

Центральної та Східної Європи, відбувається переважно за рахунок викидів продуктів згоряння(спалювання) палива автомобільним транспортом

та виробництва електроенергії на теплових електростанціях. Уряд України приймає суворі закони та обмеження щодо викидів у атмосферу

забруднювальних речовин у концентраціях, що перевищують встановлені норми. Міністерство охорони навколишнього природного середовища

постійно інформує населення про стан забруднення повітря в різних регіонах країни, а також про заходи, які вживаються для попередження забруднення і його мінімізацію.

  А зараз звернемось до залу:

Учитель: Які  ж фактори забруднюють повітря.

( Команда глядачів відповідає методом мікрофону)

Учитель: І знову слово науковцям.

Науковці: Забруднення повітря у містах.

Території міст в Україні, які в усьому світі, зростають так само, які рівень забруднення повітря. Наприклад, Європа, є надзвичайно урбанізованим континентом, понад 70% її населення проживає у містах. Дорожній рух(спалювання пального та інших горючих матеріалів) та промислове виробництво призводять до викидів у атмосферу підвищених концентрацій забруднювальних речовин. Це забруднення призводить

до таких проблем, як загроза здоров’ю, інтенсивніше руйнування будівельних матеріалів, пошкодження історичних монументів та нанесення шкоди рослинності як на території міст, такі за їх межами

І Висновки ЕКО патруля!

Екологічні заходи

Учитель: І слово науковцям: Атмосфера складається з чотирьох шарів

повітря, що покривають Землю.

Нижній шар атмосфери називається тропосфера. Хоча висота цього шару

лише8-11км над поверхнею Землі, тропосфера містить 95% усіх

атмосферних газів.

Ведучий 1: Дякуємо нашим науковцям.

Ведучий 2: Але це лише  перша сторінка нашого обговорення.

Учитель:  Без повітря ми не можемо дихати. А що є джерелом життя?

Ведучий 1: Вода є унікальним елементом земної поверхні, і саме через наявність великої кількості води нашу Землю також називають «блакитною планетою». Незважаючи на таку кількість

води, більша її частина міститься в океанах і морях, і тільки 0,6% загальної кількості живильної вологи придатні для споживання. Вже сьогодні існує загроза виникнення та загострення проблемі з питною водою на кшталт проблем з використанням енергоносіїв таких, як нафта, газ та вугілля.

Учитель: Нестача питної води – теж глобальна проблема.

Учитель:  А чи знаєте ви, скільки води споживає доросла людина. (80 л)

Це не лише випиває,а  споживає. А зараз включається наша команда глядачів.

Учитель: Що ж !Пора дати слово нашим артистам.

Зараз наші сяйвики-учасник ХС « Сяйво».

Подарують усім, таночок дощових краплинок. Зустрічайте!

(Виконується таночок)

Ось ми трішки відволіклися!

А що ж мовчать наші історики?

Учитель: Як бачимо,проблемами довкілля переймалися і в стародавні часи!

  Так,бо маленька зміна може понести за собою величезну,як тут –

Знищення грунтів може призвести до зміни клімату, а де і поява пустель.

Зміна русла річок- змінює клімат і так далі.

Однією з проблем,а для України вона стала глобальною ,є проблема сміття і сміттєзвалищ.

200 років не проросте травинка України. В минуту викинуті кимось можливо з Вас целофанові пакетики. Світ задихається від островів бруду з пластикових пляшок, що кочують океанами.

   А це злочин, бо люди ведуть себе як ті мурашки, що з’їдають яблуко, в якому живуть ось-ось від нього нічого не залишиться.

  Всі ми стали свідками трагедії на сміттєзвалищах  біля Львова, загинули люди.

  Природа здатна себе відтворювати,але діяльність людини часто руйнує природу,не даючи її відновити.

Щоб трішки розбивати наші дані ,дано слово нашим поетам, вони підготували свої власні вірші про природу.

«Учні декламують вірші»

Ведучий 1: Як нам хочеться вийти на природу,на берег ріки або ліс.

А зараз - таночок метеликів,що пурхають біля квітів у виконані наших артистів.

Учитель: Все пізнається в порівнянні.

Шановні друзі,що там у нас по програмі.

Ведучий 2 :  Ми вже згадували проблему відходів,але для себе кожен може знайти щось нове. Не вірите,а ось послухайте.

ЕКО патруль: « Папір та упаковки, ЕКО папір».

Ведучий 1: Наша команда глядачів до Вас питання. Назвіть предмети побутової хімії. (учні відповідають)

Ведучий 1: Всі ми – школярі. І звичайно, потрібно готувати уроки!

Ведучий 2: Насправді це енергозберігаюча лампочка.

Про особливості використання розкажуть наші науковці.

Учитель: І це один,можна сказати страшний чинник забруднення навколишнього середовища ( те,що Україні особливо болить),радіація.

Науковці: «Основне радіоактивне забруднення»

Учитель: І слово нашим літераторам

Поетичне слово про цю біду.

Ведучий 1 : На жаль, одним із чинників навколишнього середовища є транспорт.

Тому саме тепер є і пошуки альтернативних нешкідливих видів транспорту.

ЕКО патруль:  Екологія і транспорт

І знов у слово літературними.

Сценка з твору Антуан де Сент Екзюпері «Маленький принц»

Учитель: Викиди в атмосферу - проблема забруднення.

Зараз в багатьох країнах пересідають на велосипеди.

І навіть за кордоном депутати парламентів на роботу приїздять на екологічно-чистих видах транспорту - велосипедах

Ведучий 1: Викиди в атмосферну – набагато страшніша від діяльності промислових підприємств.

Учитель: Якщо говорити про сільське господарство – то знову проблема хімії.

Учитель: Наслідком недбалості людини є парниковий ефект і руйнування озонового шару.

Вже занадто пізно для Тувалу, невеличкої острівної країни в Тихому

океані. Десять тисяч людей, все населення Тувалу, пакують свої сумки,

тому що їхні домівки на дев’яти низьких атолах незабаром поглине

океан. Це реальні життєві факти. Земля нагрівається, рівень моря

підіймається і Тувалу повільно зникає з поверхні Землі.

Острови Тувалу — тільки перші жертви зміни клімату. Міжурядова

Комісія зі змін клімату прогнозу є підвищення рівня води у наступному

столітті до50см—1м. За даними Рамкової конвенції ООН про зміну

клімату, підвищення рівня води на один метр призведе до того,

що17,5%островів Бангладеш, 6% Нідерландівта 80%АтолаМаюро

Маршаллових островів опиняться підводою. Низько розташовані

території розвинутих країн та невеликі острови також можуть сильно

постраждати.

Підвищення рівня моря є лише частиною проблем, що їх спричиняє

Зміна клімату. Збільшення температурина1,4-5,8°Cвикликає

Поширення повеней, зростання інтенсивності штормів та засух в Азії

Та Африці. Це також змінює розподілення дощів.

Зникнення Тувалу тягне за собою велику кількістьі інших проблем,

Що потребують оперативного розв'язання. Що відбудеться, коли ще

Більше цих острівних країн зникне, потенційно витісняючи сім мільйонів

людей?Чи може існувати компенсація за втрату країни, її історії,

культури, способу життя?Як цеможна оцінити?Хто завсе заплатить?

Що стали глобальними проблемами людей.

………………….

Учитель:  А зараз переглянемо та обговоримо  озонового шару ,та наслідки».

«Озоновий шар»—це шар атмосферного озону над пограничним шаром планети (стратосфери) в межах якого концентрація молекул озону всередньому у 10 разів вища, ніж Біля поверхні Землі. Він є найважливішою складовою частиною атмосфери, що охороняє живі організми Землі від шкідливого впливу короткохвильової  ультрафіолетової радіації

Сонця.Зменшення цього шару може призвести до серйозних наслідків для людства.

Основна маса озону перебуває на висоті від10до50км, айогомаксимум—на18-26км. Вміст озону в атмосфері менше за0,0001%. Якби всю кількість озону зібрати за нормального тиску760 ммрт. ст. і температури 273,15К, то товщина цього шару склала б усього2,5-3мм

Учитель: Перше слово експертам( « руйнування озонового шару)

Учитель: Як наслідок всіх цих факторів – кислотні дощі.

Учитель:  І ще одна цікава сторіночка, адже забруднення довкілля веде до погіршення довкілля.

От о ж до вашої уваги

« Природні методи лікування»

Ароматерапія—це вид фізіотерапії,  в якому для Лікувальних цілей використовується один з ефективних і складних рослинних продуктів—ефірні олії. Ефірні олії, отримані з певних видів рослин за допомогою різноманітних методів, являють собою рідину, яка розповсюджує запах при кімнатній температурі. Ефірні олії містяться в різних частинах рослин: квітках, листках, коренях, плодах та насінні. Рослини зберігають ефірні олії різними способами: у порожнинах, фолікулах тощо. Олії, отримані з різних частин рослини, можуть мати різну дію. Наприклад, ефірні олії, отримані з апельсинів, квітів і листя апельсинового дерева, мають різну дію.

Учитель :      Підходить до кінця наше з вами  змістовне спілкування..Ми доторкнулись  до лише кількох сторінок , питання яких є глобальними  в наш час .

Як підсумок  - своєрідне бліц опитування..Для цього у нас є мікрофон Питтання :  Яка роль кожного з нас  в тому , щоб ми і прийдешні покоління мали чисте довкілля..Кожен говорить по реченню..   ….

  І на завершення хочу прочитати вірш про наш дім – природу ..про нас з вами

Людино ! Розумна істото !

Ти можеш усе на землі !

 О сушити можеш болота!

 Створити нові кораблі..

  Т а будь же уважна людино !

Ми братики  менші твої .. Ми гинемо ! гинемо ..Гинем !

 Не стане і нас на землі .. 

 Що зробиш , щоб нас врятувати ?

Щоб квіточку цю вберегти ..

 Бо наша природа  всім мати..

А це усвідомлюєш ти?

Людино ! Природи частино!

Природа для нас – спільний дім !

Щоб разом нам всім не загинуть – В гармонії житимем в нім!

Бажаємо всім гармонії у всьому – в стосунках, в спілкуванні , в житті ..в природі..Бережімо наш рідний дім і одне одного в цейнепростий час..

   Авторський сценарій Кравченко Світлани Віталіївни , заступника директора з виховної роботти  Денихівського ліцею.    

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку