"Бабин Яр" (Презентація до уроку Націнальної пам"яті)

Про матеріал

Презентація до уроку національної пам"яті "80-ті роковини трагедії Бабиного Яру" (розроблено з урахування рекомендацій Інституту Національної пам"яті")

Рекомендації для вчителів: презентація доповнена відео та аудіо файлами.

1слайд: аудіо- Goran Bregovic "Le Matin"

2 слайд: ВІДЕО: "Історична довідка для Національного уроку пам"яті" Освіта — video (babynyar.org)

22 слайд: Танго (як символ Голокосту)

Роздатковий матеріал для учнів.

ГОЛОКОСТ (від англ. the Holocaust, — «всеспалення») — переслідування і масове знищення євреїв і ромів у Німеччині під час Другої світової війни; систематичне переслідування і знищення європейських євреїв і циганів нацистською Німеччиною і колабораціоністами протягом 1933 — 1945 років; геноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, внаслідок якого загинуло до 6 мільйонів осіб. Як жертв Голокосту зазвичай сприймають також інші етнічні та соціальні спільноти, яких нацисти переслідували і знищували за приналежність до цих спільнот (роми, гомосексуали, масони, безнадійно хворі тощо). Тобто, у ширшому розумінні, голокост — систематичне гоніння і знищення людей за ознакою їхньої расової, етнічної, національної приналежності, сексуальної орієнтації або генетичного типу як неповноцінних, шкідливих.

Антисемітизм - (від анти… і семіти – мешканці Західної Азії) – форма національної та релігійної нетерпимості у ставленні до євреїв.

Вермахт - (нім. Wehrmacht, від Wehr – «зброя, оборона» і Macht – «сила») – назва збройних сил нацистської Німеччини з 1935 до 1945 року.

СС - (скорочення від нім. Schutzstaffel — «Захисні загони») — військово-поліційна організація нацистської партії.

СД - (скорочення від нім. Sicherheitsdienst) — внутрішньопартійна служба безпеки нацистської партії, пізніше — служба безпеки рейхсфюрера СС Генріха Гіммлера.

Нацизм (націонал-соціалізм) - це система поглядів, що обґрунтовують існування найвищої, генетично найчистішої нації, а всі інші існують для того, щоб їй служити і підкорятись. А деякі народи взагалі не мають права на життя.

Голокост - це систематичне знищення нацистами представників етнічних груп, але, переважно, євреїв та ромів.

Геноцид (від грец. γένος — рiд, плем'я та лат. caedo — вбиваю) — це спеціальний термін, який виник у 1944 році, що означає злочинні дії по відношенню до певної групи людей з метою їх знищення.
Приклади: голодомор, ін.

ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА:

•Писемні джерела: літописи, щоденники, листи тощо.

•Речові джерела: предмети побуту, архітектура тощо.

•Аудіовізуальні джерела: малюнки, фото, відео, звукозаписи тощо

• Етнографічні джерела: свідчення про побут, звичаї, культуру тощо.

•Усні джерела: свідчення очевидців або переповідання свідчень очевидців.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДНЗ «Сєвєродонецький професійний ліцей»викладач Олена Скляніченко. Національний урок пам'яті

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Обговорення відеоІз приходом до влади нацистської партії в Німеччині, розпочалися масові утиски єврейського населення. Що таке нацизм? В чому його основна ідея?

Номер слайду 4

Підсумок :нацизм, а точніше націонал-соціалізм, це система поглядів, що обґрунтовують існування найвищої, генетично найчистішої нації, а всі інші існують для того, щоб їй служити і підкорятись. А деякі народи взагалі не мають права на життя.

Номер слайду 5

Обговорення відео. Адольф Гітлер та його прибічники вважали євреїв неповноцінними. Тобто вони упереджено ставилися до єврейського народу. Як називається така форма нетолерантності?

Номер слайду 6

Відповідь: Антисемітизм - (від анти… і семіти – мешканці Західної Азії) – форма національної та релігійної нетерпимості у ставленні до євреїв.

Номер слайду 7

Обговорення відео. До чого призвів антисемітизм під час Другої світової війни?

Номер слайду 8

Підсумок :до Голокосту. Це – поняття можна тлумачити в широкому та вузькому значенні, а саме, як систематичне знищення нацистами представників етнічних груп, але, переважно, євреїв та ромів.

Номер слайду 9

МОбговорення відео Голокост за своєю суттю — це геноцид. Що таке геноцид? Чи відомі вам інші геноциди в історії?

Номер слайду 10

Підсумок: Геноцид (від грец. γένος — рiд, плем'я та лат. caedo — вбиваю) — це спеціальний термін, який виник у 1944 році, що означає злочинні дії по відношенню до певної групи людей з метою їх знищення. Приклади: голодомор, ін.

Номер слайду 11

Антисемітизм - (від анти… і семіти – мешканці Західної Азії) – форма національної та релігійної нетерпимості у ставленні до євреїв. Вермахт - (нім. Wehrmacht, від Wehr – «зброя, оборона» і Macht – «сила») – назва збройних сил нацистської Німеччини з 1935 до 1945 року. СС - (скорочення від нім. Schutzstaffel — «Захисні загони») — військово-поліційна організація нацистської партії. СД - (скорочення від нім. Sicherheitsdienst) — внутрішньопартійна служба безпеки нацистської партії, пізніше — служба безпеки рейхсфюрера СС Генріха Гіммлера.

Номер слайду 12

Дискусійні запитання 1. Як ви вважаєте, чому Голокост став можливим? Чи можливо було його уникнути? Як? 2. Як ми та суспільство загалом можуть запобігти геноцидам у майбутньому?

Номер слайду 13

Давайте подумаємо, звідки ми про все це знаємо? Звідки історія опиняється у працях істориків, а потім — у підручниках?Писемні джерела: літописи, щоденники, листи тощо. Речові джерела: предмети побуту, архітектура тощо. Аудіовізуальні джерела: малюнки, фото, відео, звукозаписи тощо Етнографічні джерела: свідчення про побут, звичаї, культуру тощо. Усні джерела: свідчення очевидців або переповідання свідчень очевидців.

Номер слайду 14

https://drive.google.com/file/d/10x. D4x. Yxwivj. Y6 VMs8 Gm. Iu. A-nyyak. OQWF/view

Номер слайду 15

https://edu.babynyar.org/projects/3/posts/red-dot-memories-gargo

Номер слайду 16

https://edu.babynyar.org/projects/3/posts/red-dot-memories-7uxrw

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Спогади очевидців. Попова Ніна Михайлівна1928 р.н.народилась в с.Євлейка,Ульянівська обл.( м. Кузнецьк , Пензинська обл.), до 2018 р. - мешканка м. Сєвєродонецьк Наш внесок в проект «Червона точка пам'яті»ppt_x

Номер слайду 19

Так кожен із нас може оцифрувати та зберегти пам’ять про свій рідний край і свою родину. Це унікальна історія, якої немає в архівах і підручниках, і про яку через це ніхто досі не знає. Але оцифрувавши згадки родичів та пам’ятні предмети з домашнього архіву, ми створюємо цифровий архів, який стане для нас самих, для майбутніх учнів та істориків джерелом інформації про минуле.

Номер слайду 20

Що нового Ви сьогодні дізнались на уроці?Що нового для себе ви дізнались з історії Другої світової війни?Чи є проблеми війни та збереження пам’яті актуальними сьогодні? Чи зацікавила вас можливість участі у проєктах платформи «Червона точка пам’яті»?

Номер слайду 21

Ми досі не знаємо достеменно, скільки людей загинуло у Бабиному Яру. Більше того, в кожному місті, містечку та селі є свій Бабин Яр — місце, де людей зневажали, принижували та знищували. Але про ці локальні місця трагедій нам, зазвичай, відомо навіть менше, ніж про київський Бабин Яр. Щоб запобігти геноцидам у майбутньому, ми маємо зберігати пам’ять про трагічні події минулого. Пам’ять, яка зберігається у наших родинах, шафах, пам’ятниках навколо. Пам’ять, яка є скрізь, тому що ці події зачепили кожну родину за тих часів. Сьогодні зберігати історію так само просто, як завантажувати фото та відео в соцмережі. Тож, я сподіваюся, що ви реалізуєте заплановані проєкти та незабаром поділитеся їхніми результатами із нами. А на останок послухаємо танго, так як саме воно стало музичним символом Голокосту .( під цей музичний супровід найчастіше нацисти відправляли на смерть бранців концентраційних таборів).

Номер слайду 22

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мпатвійчук Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
2416
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку