ТЕМА. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Операції над об’єктами та групами об’єктів
Цілі: розвивати ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, графічний редактор libreOffce Draw
Хід уроку
І. Етап організації (Формування ключової компетентності: навчання впродовж життя)
-Добрий день, учні. Приготуйтесь до уроку. З яким настроєм ви прийшли на наш урок?
ІІ Етап орієнтації (Формування ключової компетентності – «навчання впродовж життя»).
Яка ще відмінність між цими двома фото? (На першому фото векторна графіка і хвора дівчинка, на другому – растрове зображення і здорова дівчинка)
ІІІ. Етап цілепокладання (Формування предметної компетентності).
Важко уявити складний малюнок, на якому би зображення різних об’єктів не перекривали одне одного. Як розмістити один графічний об’єкт під або над іншим, наче у просторі, як створити спільний контур кількох об’єктів, як розробити складений із багатьох графічних об’єктів малюнок, щоб одні об’єкти не заважали іншим, – про все це ви дізнаєтеся на уроці
А токож ви довідаєтеся, яку людину називають здорового, які ознаки здоров’я має така людина. Ви будете вчитися визначати ці ознаки в себе й у своїх товаришів.
ІV. Етап цілереалізації (Формування ключових: здатність спілкуватися рідною українською мовою, навчання впродовж життя та здоров’язбережувальна компетентність).
Виконання вправи: визначити місце розміщення кожного з продукту відносно інших для наведених трьох варіантів. Результати занести у таблицю, позначивши місце на передньому плані.
Розташування |
Номер малюнка |
||
1 |
2 |
3 |
|
Попереду |
|
|
|
Посередині |
|
|
|
Позаду |
|
|
|
Що ви можете сказати по ці три малюнки. Які з них ви вживаєте найчастіше? Чи всі з них є корисні? Пропоную вам розповідь про необхідність здорового харчування.
На думку дієтологів і лікарів-педіатрів, для дітей особливо шкідливими вважаються такі продукти харчування:
1. Солодощі (шоколадні батончики, тістечка, цукерки, глазуровані сирки), які не несуть ніякої користі малюкам. Їхня величезна калорійність та хімічні добавки негативно позначаються на стан практично всіх систем організму, а цукор у складі призводить до захворювань зубів.
2. Чіпси та сухарики — хімія і жир є основними компонентами даної їжі, що є надзвичайно шкідливим для дитячого організму.
3. Копченості (ковбаси, шинка та інші продукти), переповнені консервантами й спеціями, містять також важко переварювані жири, а тому не можуть бути присутніми в раціоні дитини. Магазинні копченості небезпечні для здоров’я ще й через те, що в процесі їх отримання використовують рідкий дим, який утворює канцерогени.
4. Фаст-фуд — у їжі швидкого приготування майже немає натуральних і корисних речовин для організму, зате присутня велика кількість різноманітних ароматизаторів, барвників, добавок, підсилювачів смаку та запаху.
5. Газовані напої та солодкі магазинні соки, які містять велику кількість цукру, барвників та ароматизаторів. Крім того, високий вміст кислоти в газованих напоях сприяє вимиванню із кісток кальцію. Краще надати перевагу натуральній воді, трав’яному чаю, свіжовичавленим домашнім сокам, узварам і компотам.
6. Консерви (рибні та м’ясні, а також будь-які консервовані фрукти та овочі) — це просто «мертва» їжа з великим вмістом харчових добавок і повною відсутністю корисних мікроелементів. У раціоні маленьких дітей не має бути навіть продуктів домашнього консервування.
7. Кетчуп і майонез — фабричні продукти містять занадто багато консервантів і підсолоджувачів, щоб давати їх дітям. А от вживання домашніх соусів у невеликих кількостях не матиме шкоди для організму малюка.
8. Напівфабрикати — можуть стати знахідкою для багатьох зайнятих мам, але насправді подібна їжа зовсім не підходить дітям. Крім якості магазинних пельменів і котлет, яка є досить сумнівною, варто пам’ятати, що в заморожених продуктах накопичуються шкідливі канцерогенні речовини.
Цей список можна продовжити, додавши в нього кукурудзяні палички, попкорн, локшину швидкого приготування, морозиво, яке виготовляється із замінників молока та вершків, а також будь-які швидкорозчинні супи та напої.
На жаль, шкідливі продукти займають значну частину раціону багатьох сучасних дітей, завдаючи величезну шкоду їхньому імунітету та здоров’ю в цілому.
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
А зараз повернемось до нашого графічного редактора.
Як ми з'ясували, об'єкти, з яких складається зображення, можуть перекривати один одного. Об'єкт, створений останнім, розміщується на найвищому рівні, тобто закриває попередні.
Кожен з об’єктів векторного зображення розміщується в окремому шарі. Це дає змогу користувачеві змінювати положення одного об’єкта відносно іншого. Для змінення розміщення об’єкта у багатошаровому зображенні слід:
2. Виконати
Для того, щоб опрацьовувати групу об’єктів як один об’єкт необхідно їх згрупувати. Для групування об'єктів треба виділити всі об'єкти, що увійдуть до групи і виконати послідовність дій Видозмінити/Згрупувати.
Бесіда
Нам завжди приємно дивитися на гарну, струнку людину. Людське тіло — дивовижний витвір природи. Його красу оспівують композитори, художники, поети. Своє милування людським тілом вони виражають у музиці, віршах, картинах, скульптурах.
— А як ви розумієте прислів’я: «Подивися на обличчя — і не запитуй про здоров’я» ?
— Правильно, діти. Якщо дитина весела, пустує, бігає, грається, добре вчиться, вона здорова. Якщо невесела, мало рухається, часто пропускає уроки, бліда, вона не зовсім здорова.
Хвороба не прикрашає людину. Ви вже знаєте: щоб бути міцними, сильними, треба займатися... чим? (Спортом.)
Тому зараз пропоную вам всім піднятись і зробити фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка.
V. Етап узагальнення і систематизації засвоєних компетенцій (Формування ключових компетентностей: предметної, навчання впродовж життя, інформаційно-комунікаційної).
Навколо нас у навколишньому середовищі знаходиться велика кількість невидимих для ока живих істот. їх можна побачити лише за допомогою спеціального приладу — мікроскопу, який у тисячу та мільйон разів збільшує зображення.
— Хто знає, як називаються ці невидимі істоти? (Мікроби.)
— Як вони можуть зашкодити здоров’ю людини?
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Вправа «Доповніть речення»
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
- Здоров’я – запорука щастя і повноцінного життя. І навіть якщо ви почуваєтесь добре, усе одно слід пам’ятати про те, що про здоров’я потрібно дбати змалечку і повсякчас. Щоденна турбота про збереження і зміцнення здоров’я і є здоровим способом життя.
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 1.4 ст. 36-38
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
1