«Бал весняних квітів»
Мета. Закріпити знання про цифри в межах 10, навички прямої і зворотної лічби, кількісної і порядкової, уміння розв'язувати приклади в межах 10, складати задачі за малюнком, орієнтуватися в просторі, виконувати словесні інструкції, знаходити спільні й відмінні ознаки предметів, знання про геометричні фігури; розвивати дрібну моторику рук, увагу, логічне мислення, творчу уяву, мовлення; виховувати працьовитість, самостійність у роботі.
Матеріали: роздатковий: каси цифр, аркуш паперу в клітинку, простий олівець, фломастери різного кольору, серветки вологі, індивідуальні картки-схеми до ігор «Перетвори фігури» та «Математичні потяги» демонстраційний: сходи із картками-цифрами та картками з предметними малюнками для лічби; таблиці для складання задач; цифри від 1 до 10 та знаки «+», «-», «=» на набірному полотні; зразок для графічного диктанту; таблиця - схема для фізкультхвилинки; чарівна квітка; галявина із весняними квітами; завдання для ігор: «Розшифруй!» та «Математичні потяги».
Хід заняття
Вихователь. Діти, яка зараз пора року? Який місяць весни?
1 дитина: Весна чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
2 дитина: Всі квіти весняні
І проліски, і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
Й фіалочка ясна.
Вихователь. Друзі! То який же Весна дала наказ? А ви вірите в чудеса? Бажаєте створити чудо? Тоді давайте завітаємо на галявину в гості до весняних квітів.
Діти. Але квіти ще не пробудилися від зимового сну.
Вихователь. Це так, бо Зима не хоче віддавати Весні свої володіння. Ми потрапили на галявину, на якій квіти не танцюють, не посміхаються сонечку, не милують наші оченята, вони сплять! А ви бачите чарівну квітку? Вона вам посміхається! Тільки її чари допоможуть нам розбудити природу від сну, якщо ви, малята, виконаєте завдання цієї квітки. А завдання не прості, а математичні. Після розв’язування кожного завдання, ми допоможемо пробудитися весняній квітці від сну - розчаруємо чари Зими. Готові творити чудеса? Приготувалися до цього! (Діти сідають на місця).
Вихователь. І сувора й солов’їна
Математика країна.
Праця тут іде завзята
Вмій лиш спритно рахувати,
Вирушаємо у путь:
Нас цікаві речі ждуть!
Вихователь: Ваше, діти, бажання хай злетить з чарівної квітки 1-е завдання (діти дмухають на квіточку)
1 завдання. Показати знання та вміння з лічби та часу.
- Якщо виконаємо завдання, то і пробудиться весняна квітка. Які види лічби ви знаєте?
Гра «Чарівні сходи»
(По таблиці, що розташована на дошці діти рахують птахів та звірів порядковою та кількісною, прямою та зворотною лічбою).
Гра «Запам’ятай»
- Запам’ятай букви і цифри на таблиці. Вихователь перевертає таблицю і питає:
- Назвіть цифри, які ви запам’ятали. Скільки їх?
- Назвіть букви, які ви запам’ятали. Скільки їх? Чого більше: букв чи цифр?
Цікаві запитання
• Скільки дітей гуляло на вулиці, якщо сохнуть 6 рукавичок? (Троє)
• У зайчика було 7 морквин. Він з’їв усі, крім третьої. Скільки морквин
залишилося у зайчика? (Одна)
• Що спільного у днях тижня, нотах, кольорах веселки і чудесах світу?
(Число 7)
Вихователь. Увага! Загадка
• В книжці 6 листків простих, а сьомий золотий (Тиждень)
• Який сьогодні день тижня?
• Який він за рахунком в тижні?
• Який ваш улюблений день тижня?
• Якій він за рахунком у тижні?
(Вибіркові відповіді дітей).
• Назвіть три дні підряд, не вживаючи чисел і назв днів тижня (вчора,
сьогодні, завтра).
• Як одним словом можна замінити слова: ранок, день, вечір, ніч?
(Доба)
Вихователь. Завдання виконали, і на чарівній галявині з’явилася перша весняна квіточка. Як її звуть? (Пролісок).
Вихователь. Продовжуємо творити чудеса. Хай злетить 2-е завдання! (Діти дмухають на квітку). Злетіло завдання з 2-ї пелюстки.
2 завдання: показати вміння рахувати.
Гра «Розшифруй»
Діти розв’язують приклад, до відповіді якої належить буква.
Завдання гри: треба прочитати зашифроване слово, розв’язавши правильно приклади. Одна дитина працює біля дошки, решта - виконують завдання на
аркуші паперу: записують і розв’язують приклади та друкують зашифроване слово.
Гра «Веселі потяги»
Для кожної дитини на столі лежать шаблони «потягів».
Завдання гри: треба вставити пропущені цифри в «колеса» потягів, щоб отримати подане число у «трубі» потяга.
Одна дитина працює біля дошки, решта дітей виконують завдання за столами.
Вихователь. Молодці! Друге завдання виконали і на чарівній галявині з’явилась друга весняна квітка. Яка її назва? (Підсніжник)
Вихователь. Продовжуємо творити чудеса. Хай злетить з чарівної квітки 3-є завдання! (Діти дмухають на квітку). Увага! Злетіла 3-я пелюстка, яка містить завдання.
3 завдання: уміння орієнтуватися у просторі та мислити.
Вихователь. Малята! Нам хоче допомогти розбудити природу від сну лісова тваринка, а яка саме дізнаємось, якщо будемо з вами уважними під час графічного диктанту.
Графічний диктант «Білочка»
Вихователь диктує, у якому напрямку й на скільки клітинок проводити лінію:
Вправо - одна клітинка
Вниз - три
Вправо - одна
Вгору - одна
Вправо - дві
Вниз - одна
Вліво - одна
Вниз – три
Вліво - одна
Вниз - одна
Вліво - три
Вгору - одна
Вправо - одна
Вгору - одна
Вліво - одна
Вгору - одна
Вправо - одна
Вгору - одна
Вліво - одна
Вгору - дві
Вправо - одна
Вгору - одна
На яку тваринку схожий малюнок? Перевіримо із зразком на дошці.
Вихователь. А наша лісова тваринка - білочка ніяк не може дати відповідь на цікаві запитання, які потребують міцних знань з науки математики та вміння логічно мислити. Бажаєте їй допомогти?
Запитання 1. Назвіть звірів у такому порядку, щоб їх маса збільшувалась.
(мишка, заєць, тигр, слон).
Запитання 2. Як поділити 2 яблука між 2 дітьми так, щоб одне яблуко
залишилось у кошику? (розділити 1 яблуко навпіл).
Запитання 3. Байка: Йшли пустелею 2 віслюки. Один ніс мішок - 5 кг. солі, другий - 5 кг. вати. Було жарко. Вони втомились і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання віслюки пішли далі. Водного з них поклажа стала легшою, а в другого - важчою. Чому? (міркування дітей: сіль розчинилася у воді, а вата увібрала в себе вологу).
Запитання 4. По небу летіли горобець, сова, ластівка, джміль. Скільки всього летіло птахів? (Троє)
Вихователь. Малята, подивіться на чарівну галявину! Правильно виконавши завдання 3, ми разом з білочкою розбудили від зимового сну солодку весняну квітку. Яка її назва? (Медунка). Якою гарною стає галявина! Але ще не всіх квіток ми розбудили. Давайте знову створимо чудо і подмухаємо на чарівну квітку.
(Діти дмухають на квітку).
4 завдання. - А чи вміємо ми відпочивати серед природи?
Вихователь.
Хто вже, хто вже там стомився
І наліво похилився
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати!
Фізкультхвилинка «Незвичайні чоловічки»
Вихователь. Молодці! Виконали завдання чарівної квітки і от чудеса! Розквітла 4-а квітка. Ви впізнали її? (Мати-й-мачуха). Бажаєте ще творити чудеса? Приготувалися! (Діти сідають на місця). Чаклуйте! (Діти дмухають на чарівну квітку).
Вихователь. Злетіла 5-а пелюстка з завданням для розумників.
Щоб добре все знати
Ми будем міркувати,
Задачі вирішати,
Свій розум розвивати!
5 завдання: 3 яких частин складається задача? (Умова, запитання, рішення, відповідь).
Вихователь. Хто бажає за малюнком біля дошки скласти і розв’язати задачу? (Одна дитина складає задачу за малюнком і викладає на набірному полотні її рішення, решта дітей викладають рішення задачі у касах цифр і перевіряють з рішенням на дошці).
Задача №1: на знаходження суми
Оля зірвала 3 тюльпана, а потім зірвала ще 3 квітки. Скільки квіток всього зібрала Оля? (3 + 3 = 6)
Задача №2: на різницеве порівняння
На пеньок їжачок поклав 5 яблук, а у кошику у нього 4 яблука. На скільки яблук на пеньку більше, ніж у кошику? (5 - 4 = 1)
Вихователь. Своїми правильними, точними відповідями довели всім, що ви розумні, кмітливі діти і тому на чарівній галявині розквітла ніжна, тендітна квітка, яка має дуже приємний аромат. Назвіть її! (Конвалія)
Вихователь. На чарівній квіточці залишилась остання пелюсточка із завданням. Подмухайте на неї! (Діти дмухають на чарівну квітку).
6 завдання: показати знання про геометричні фігури.
Вихователь. Молодці! Виконали завдання пелюсточки і на галявині розквітла остання квітка - (Сон - трава). Якою красивою стала наша галявина!
Музика лине - почався танок
Свято ж весняне у наших квіток!
Вихователь. А щоб галявина була ще різнобарвнішою, то уявіть себе якоюсь квіткою.
Медитація «Пробудження квітки»