Батьківські збори - ділова гра "Сім`я - ключ до щастя".

Про матеріал
У конспекті зборів пропонується обговорити з батьками проблему відносин у сім`ї, значення в житті людини розвитку емоційної сфери, позитивних емоцій; сприяти набуттю практичних навичок спілкування у сім`ї. Використано цікавий матеріал і форми роботи.
Перегляд файлу

 

Батьківські збори (Ділова гра для батьків)

«Сім`я – ключ до щастя»

Мета: обговорити з батьками проблему відносин у сім`ї, значення в житті людини розвитку емоційної сфери, позитивних емоцій; сприяти набуттю практичних навичок спілкування у сім`ї.

Обладнання:  картки для проходження тесту, піктограми.

Хід зборів

I. Організаційна частина.

Привітання.

     Виховання кожної людини розпочинається в сім`ї. Сім`я завжди буде основою життя та джерелом людського щастя. Батьки щасливі дітьми, діти щасливі батьками. Здоров`я родини, душевна близькість батьків і дітей – це і є ключ до сімейного щастя.

II. Основна частина.

1. Притча «Щастя».

     Бог зліпив людину з глини і залишився в нього невикористаний шматок. – Що ще зліпити тобі? – Зліпи мені щастя, - попросив чоловік! Нічого не відповів Бог, і лише поклав у долоню шматок глини, що залишився.

Висновок. Суть не в тому, щоб просто виліпити дитячу душу. Головне – наповнити її щастям. А відповідальність за це Бог поклав саме на вас, шановні батьки.

2. «Мозковий штурм».

     Що ви розумієте під словом «щастя»?

     Коли дитина щаслива?

Висновок. Дитина щаслива від того психологічного середовища, у якому вона живе і зростає.

3. «Історія для натхнення» (Додаток 1).

Учитель. Замисліться, шановні батьки, чи не було у ваших сім`ях подібних ситуацій?

     Дослідники стверджують, що батьки розмовляють з дітьми приблизно 15-20 хвилин у день. З них 10-12 припадає на роздавання вказівок.

     Чи достатньо цього, щоб добре знати свою дитину, відчувати її? А скільки часу в день ви приділяєте своїй дитині?

     Чи любите ви своїх дітей?

     Батьківська праця – це дуже важка праця?

     Сім`я – найголовніше в житті людини?

4. Вправа «Спілкування дітей і батьків в обличчях».

(Кожному учаснику зборів на кругах зобразити одну із запрограмованих піктограм)

- З яким виразом обличчя ви найчастіше спілкуєтесь зі своєю дитиною?

- З яким виразом обличчя найчастіше спілкується з вами ваша дитина?

Обговорення. Яких піктограм більше? Чи збігаються піктограми першого і другого запитань?

Висновок. Діти люблять своїх батьків і потребують їхньої ласки і любові, і якщо мами і тата хочуть бачити своїх дітей щасливими і усміхненими, то вони, у свою чергу, не дивлячись ні на проблеми на роботі, ні на невдачі в особистому житті, повинні приносити в життя своїх дітей позитивні емоції.

5. Конфлікти у сім`ї.

    Часті конфлікти з  приводу шкільних невдач, виконання домашніх завдань не лише наносять невиправну шкоду взаєморозумінню у сім`ї, не лише привчають дитину до сварок, псують її характер, негативно впливають на нервово-психічне здоров`я малюка, а й безпосередньо позначаються на навчальній діяльності.

  • Дитина зволікає з виконанням домашніх завдань.
  • Невиправно великі витрати часу на виконання домашніх завдань.
  • Незадовільна якість виконання завдань.

    Цих конфліктів можна уникнути, якщо відразу встановити час початку виконання домашніх завдань і будь-що дотримуватися його.

     Чітке дотримання режиму занять протягом місяця допомагає виробити відповідне психологічне ставлення до часу.

     Великі витрати часу на виконання завдань пов`язані з тим, що молодші учні ще не вміють зосереджено працювати, часто відволікаються, роблять багато зайвої роботи.  Для того, щоб навчити дитину продуктивно працювати, потрібно створити такі умови, за яких вона якнайменше буде відволікатися. Необхідно організувати дитині постійне місце занять – без ілюстрованих календарів, картинок і листівок, іграшок на столі. Краще, щоб вона не сиділа біля вікна, з якого добре видно, як у дворі граються товариші.

Найголовніше:  дитина намагатиметься швидко та якісно виконати домашні завдання лише тоді, коли на неї після виконання уроків чекатимуть улюблені заняття.

6. Вправа «Чи вмієте ви чітко слідувати інструкції?»

Батькам пропонується пройти тест. (Додаток 2).

Висновок. Не кожний дорослий чітко слідує інструкції. Важливо уважно читати завдання і виконувати лише те, що пропонується. Адже на зайву роботу витрачається зайвий час.

III . Завершальна частина.

     Я бажаю, щоб у кожній родині був мир, злагода й розуміння всіх членів родини.

     Шановні батьки! Ми хочемо, щоб наша дитина була найкращою. Але не завжди наші сподівання справджуються. Інколи малюк може проявляти свої не найкращі сторони. Та чи значить це, що дитина погана, неслухняна, і ми не повинні миритися з цим або приймати її недоліки? Звичайно, ні. Ми повинні приймати дитину такою, якою вона є. ми любимо її не за щось, а не дивлячись ні на що.

     Найважливіше, що батьки можуть дати своїй дитині, - щаслива родина. Адже саме в родині вона навчається любити, співпереживати, бути щасливою. І якщо цей світ сповнений радістю та взаєморозумінням, дитина буде здоровою, вона буде з насолодою пізнавати світ, учитися перемагати, спілкуватися з іншими дітьми.

 

 

Додаток 1.

Історія для натхнення.

     Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає п`ятирічний син.

  • Тату, можна в тебе щось спитати?
  • Звичайно, що сталося?
  • Тату, а яка в тебе зарплатня?
  • Це не твоя справа! – обурився батько. – І навіщо це тобі?
  • Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?
  • Ну, взагалі, 500. А що?
  • Тату, - син подивився на нього знизу вгору дуже серйозними очима. – Тату, ти можеш мені позичити 300?
  • Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? – закричав той. – Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна бути таким егоїстом! Я працюю увесь день. Страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш.

(Малюк тихо пішов до себе в кімнату і зачинив за собою двері).

    А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина: «Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?».

    Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: «Може йому й дійсно щось важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще жодного разу не просив грошей».

  Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку.

  • Ти не спиш, синку? – запитав батько.
  • Ні, тату, - відповів хлопчик.
  • Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив.

 Хлопчик сів на ліжку та усміхнувся:

  • Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він.

   Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім`ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав усі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька.

  • Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той.
  • Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені якраз вистачить, - відповів хлопчик. – Тату, тут рівно 500. Можна я куплю годину твого часу? Будь ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом із нами.

 

 

 

 Додаток 2.

«Чи вмієте ви чітко слідувати інструкції?».

     Для того, щоб пройти цей тест, у вас є тільки три хвилини! Виконуйте завдання з максимальною швидкістю.

  1. До того, як що-небудь зробити, уважно все прочитайте.
  2. Напишіть ваше ім`я у правому верхньому куті аркуша.
  3. Обведіть ваше ім`я.
  4. У лівому верхньому куті намалюйте п’ять маленьких квадратів.
  5. У кожному квадраты поставте хрестик.
  6. Напишіть своє прізвище у верхній частині аркуша.
  7. Під вашим ім`у правому верхньому куті напишіть номер свого телефону. Якщо у вас його немає, напишіть номер 100.
  8. Пошепки назвіть номер, який ви написали.
  9. Обведіть цей номер.
  10. Поставте хрестик у лівому нижньому куті аркуша.
  11. Обведіть цей знак трикутником.
  12. Своїм звичайним голосом перелічіть вголос у зворотньому порядку від 10 до 1.
  13. Укладіть в прямокутник слово «кут» в пропозиції номер чотири.
  14. У верхній частині аркуша зробіть вістрям олівця або ручки три маленькі дірочки.
  15. Голосно крикніть: «Я майже закінчив (закінчила)!».  Тепер, коли ви все уважно прочитали, виконайте тільки завдання 1 і 2.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бобкова Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
1489
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку