Скотаренко Анна Володимирівна
Вільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№3
Вільнянської міської ради
Запорізької області
Батьківські збори – тренінг
Тема: Здоров’я треба берегти
Мета: розкрити поняття «здоров’я», визначити фактори, які впливають на здоров’я учнів; показати значення здоров’я для кожної людини, важливість збереження і ставлення до свого здоров’я; дати батькам інформацію про здоровий спосіб життя; розвивати в батьків навики ефективної взаємодії і співпраці з дітьми стосовно здоров’я
Учасники: батьки, вчитель
Тривалість: 60 – 90 хвилин
Обладнання: проектор, екран, відеофрагмент, плакати «Гора очікування», «Галявина квітів», ватмани, аркуші А5, маркери, стікери.
Хід батьківських зборів:
І Вступ
Вступне слово:
Здоров’я потрібно берегти змалку, турбуватися про себе та своїх рідних, вести здоровий спосіб життя. Але чомусь більшість з людей забувають навіть про елементарні правила, які допомагають підтримувати організм в здоровому стані.
Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Це одне з джерел радості, щасливого життя, також – це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб. Коли ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, вдень рухливі і спритні – ви здорові і легко впораєтеся з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно зберігати і зміцнювати. Спосіб життя найсуттєвіше впливає на здоров’я.
Здоров’я не можна придбати раз і назавжди на якомусь етапі життя. Організм може бути здоровим лише тоді, коли він розвивається, доповнюється різними новими корисними для здоров’я елементами, звичками і, таким чином, вдосконалюється. Тому здорового способу життя треба увесь час вчитися, та виховувати потребу в ньому.
Вправа – привітання «Вітаю вас»
Вправа – гра «Гора очікування»
Вправа «Правила роботи»
ІІ Основна частина
Вправа «Галявина квітів»
Інформаційне повідомлення:
У преамбулі Статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) говориться, що здоров'я — це не лише відсутність хвороб або фізичних дефектів, а й стан повного фізичного, психічного та соціального добробуту.
Вважається, що здоров'я — це нормальний стан організму, який характеризується оптимальною саморегуляцією, повною узгодженістю у функціонуванні всіх органів та систем, рівновагою поміж організмом та зовнішнім середовищем за відсутності хворобливих проявів. Тому основною ознакою здоров'я є здатність до значної пристосованості організму щодо впливів різноманітних чинників зовнішнього середовища. Завдяки цьому здоровий організм може витримувати значні фізичні та психічні навантаження, не тільки пристосовуючись до дії надзвичайних чинників зовнішнього середовища, але й повноцінно функціонуючи в цих умовах. Таким чином, здоров'я доцільно розглядати і як здатність організму активно та повноцінно пристосовуватись до змін оточення. Можна сказати, що здоров'я — це здатність організму перебувати у рівновазі з оточенням.
Вправа «Краплинки»
Обговорення:
Здоров’я людини залежить від багатьох факторів. Вважається, що приблизно на 50% здоров’я визначає спосіб життя – умови праці, звички, харчування, моральне і психологічне навантаження, матеріально-побутові умови, взаємовідносини в сім’ї тощо. На 20% здоров’я залежить від генотипу і на 20% – від стану природного середовища. І лише на 10% здоров’я обумовлене системою охорони здоров’я.
Серед різноманітних факторів навколишнього середовища, які впливають на здоров’я населення, найбільш очевидним є мікробний, котрий має величезне значення у виникненні інфекційних захворювань. Наявність специфічного збуджувача в навколишньому середовищі, елементами якого є не тільки повітря, вода, ґрунт, харчові продукти, а й рослини і тварини, являється обов’язковою умовою розповсюдження захворювання.
Переглянемо відеосюжет про фактори, які впливають на здоров’я людини.
Відео «14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя»
Обговорення сюжету.
Руханка «Мама – тато - я»
Об’єднати учасників в трійки, так щоб пара «Мама і тато» стали обличчям один до одного і з’єднуючи руки над головою, утворюючи «дах» будинку.
Третій учасник «Дитина» стає всередині будинку під «дахом». За вказівкою тренера «будинки» утворюють пару і шукають собі «дітей», котрі в цей час нерухомо залишаються на своїх місцях; за командою «діти» шукають собі «будинки», які стоять на місцях.
Вправа «Здоровий спосіб життя – наша мета!»
Об’єднати учасників у три групи: «Вчителі», «Батьки», «Діти» і запропонувати виконати завдання: протягом 10 хвилин скласти свій «Шлях до здоров’я» (скласти схему, малюнок, слайд, сходинки, ноти, квіти, діаграму і т.д.)
ІІІ Рефлексія
Вправа «Очікування»
Вправа «Віночок бажань»
Список використаних джерел: