Батьківські збори - тренінг. Адаптація учнів першого класу. Формувальне оцінювання.

Про матеріал
Батьківські збори у першому класі. Адаптація учнів 1 класу. Формувальне оцінювання.
Перегляд файлу

Батьківські збори-тренінг в першому класі

Тема: Адаптація першокласників до навчання в школі. 

Формувальне оцінювання учнів 1 класу

Слайд №1

Мета: дати батькам уявлення про труднощі звикання дітей до школи, вікові та психологічні особливості адаптації першокласників; ознайомити із     формувальним оцінюванням,  визначити, які позитивні і негативні риси з`явилися у дітей за період навчання, виробити стратегію допомоги у подоланні труднощів; сприяти формуванню батьківської спільноти та комфортного середовища під час спілкування.

Вступне слово

 Доброго дня, шановні батьки! Ми зібралися сьогодні з дуже важливою метою. Наші діти – наше майбутнє, тому щасливі посмішки на їхніх обличчях – це найголовніше завдання і родини, і школи. Слайд №2.

З 2018 року в усіх школах України перші класи розпочали працювати за компетентнісним навчанням  . Це означає, що учні замість запам’ятовування інформації опановуватимуть компетентності (навчання через практику  тому, що знадобиться в житті). Таке навчання передбачає не лише опанування академічних знань (з математики, мови, природничих наук тощо), а й так званих соціальних компетентностей (уміння працювати в команді, вирішувати складні проблеми, пропонувати нові ідеї тощо). Але як не можна навчитися керувати автомобілем теоретично, так і неможливо розвивати, приміром, навички спілкування чи роботи в команді, сидячи за партами спинами один до одного. Ото ж, щоб ви отримали повне уявлення про нові методики НУШ, сьогодні нашу зустріч ми проведемо у формі тренінгу.

 Тренінг – це така форма організації заняття, яка забезпечує активну участь кожного  і творчу взаємодію всіх учасників між собою та вчителем. Слайд №2

Структура тренінгу:

  1. Організаційний етап( повідомлення мети і завдань, вправи на знайомство, згуртування учасників, налаштування на активну роботу; визначення правил роботи в групі та очікувань від учасників заняття.
  2. Основний етап (вправи відповідно до теми і завдань тренігу)
  3. Заключний етап (рефлексія)

Будь яке заняття, урок чи тренінг мають певні правила, яких необхідно дотримуватися.

Вироблення правил тренінгу. Правила записані на аркуші паперу , ваше завдання з’єднати правила (зачитує та група, яка швидше з’єднала). Слайд №6

ПРАВИЛА:

1. Бути активним та щирим;

2. Не боятися висловлювати власну думку;

3.Говорити коротко і по черзі;

4.Слухати і чути;

5.Говорити від свого імені і не перебивати;

6.Правило «вимкненого мобільника».

1. Вправа “Знайомство”

Давайте розпочнемо нашу зустріч з такого обов’язкового елемента кожного тренінгу, як знайомство.  (стати в коло привітатися і назвати улюблене заняття )

І. Організаційний етап

Щоб налаштуватися на   настрій пропоную вам виконати таку вправу. 

2  Вправа “Усмішка”

У цій скриньці лежить один із найважливіших засобів, необхідних людині для спілкування. Відгадайте, що це. Ось декілька підказок:

  • Вона збагачує тих, хто її отримує, не збіднює тих, хто її дарує;
  • Вона нічого не коштує, але багато дає;
  • Ніхто не багатий настільки, щоб обійтися без неї, і немає такого бідняка, який не став би від неї  багатшим;
  • Вона приносить щастя в дім і є паролем для друзів;
  • Її  не можна купити, позичити чи вкрасти;
  • Це те, без чого вихована людина не може обійтися.

(Першому, хто відгадає загадку, дарую картинку на якій зображена посмішка). Подаруйте посмішку один одному. Посміхайтеся без приводу та частіше даруйте посмішку своїм дітям,  рідним та друзям!  (поділ на групки за допомогою цеглинок лего)

3.Вправа Мозковий штурм .

Під час навчання і виховання І у батьків, і у вчителів у центрі уваги — дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює аркуш, на якому написано: «дитина»). З однієї сторони дитина зростає у сім’ї, у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює аркуш, на якому на-

писано: «батьки»), велику кількість часу дитина проводить у школі де її вихованням займаються вчитель (прикріпити на дошку аркуш “вчитель”)

-   Які завдання ставлять перед собою батьки щодо виховання дитини?

— Які завдання ставлять перед собою вчителі? (- надавати освітні послуги, навчати, розвитати, виховувати)

— Чи можна розв’язати всі завдання окремо?

Висновок. Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова.

Щоб виховати дитину  такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.

       4. Вправа “Серветка”

 

      

ІІ. Основна частина

     6.Повідомлення «Особливості адаптації дітей до школи» Слайд №8

Виступ  практичного психолога.

   5.Вправа “Селует” Слайд 7

Пропоную вам з паперу створити  селует вашої дитини і написати що найбільше подобається в школі , а з другої сторони, які труднощі винакають в процесі навчання.

В концепції НУШ передбачене так зване вербальне оцінювання. (словесне) або оцінювання без знецінення.“

7. Ситуації:  у процесі навчання в класі і в класному колективі трапляються досить різноманітні ситуації, які вимагають необхідного вирішення. Зараз ви попрацюєте в групах над вирішенням певних ситуацій.

1. Вашу дитину штовхнув/-ла однокласник чи однокласниця. Як варто вчинити батькам?

2. Останнім часом ваша дитина змінилась: уникає запитань, не розповідає нічого, часто задумливо дивиться в вікно. Ваші дії?

3. Вашу дитину постійно цькує, обмовляє однокласник чи однокласниця. Ваші дії?

4. Ви помітили, що ваша дитина часто говорить вам неправду . Ваші дії?

Вправа «Ми--батьки».  Слайд №18

Ми вже говорили, що діти – наше майбутнє. Від часу народження ваших дітей ви мріяли, якими вони будуть, коли виростуть, ким стануть у майбутньому. Але інколи наші очікування, наші мрії не справджуються. І потім ми починаємо задумуватися: «А чи все я зробив чи зробила для того, щоб моя дитина виросла справжньою людиною». Так от, щоб не було запізно, це запитання потрібно ставити собі вже сьогодні  на самому початку шкільного  шляху.

Зараз ми виконаємо ще одну вправу яка має назву «Ми-батьки»

(Ви оримаєте листочки із реченням , яке ви маєте продовжити  (стосовно своєї реальної дитини):

—«Якою я хочу бачити свою дитину…»;

—«Що для цього я роблю…»;

—«Чого я ніколи не дозволю собі, як мати, у вихованні дитини…».

      По закінченню учасники прикріплюють листочки  на дошку з написами

«Я хочу…»

 «Я роблю…»

 «Я ніколи …»

- Чи легко було продовжити речення «Як мати для цього я роблю…»

- Чи завжди вдається у реальному житті виконувати ваш варіант  речення «Як мати я ніколи…»?  Слайд №19

 Є така народна   мудрість: «Діти, що виросли у злому – зло будуть сіяти, діти, виплекані любов’ю – нею будуть жити».

 Якщо уявити батька і матір двома сонцями, то дитина має знаходитися у подвійному сердечному промені взаємовідносин батьків. Чим сильніший і тепліший промінь – тим більше врівноважена дитина, тим гармонійніший її розвиток.

 

 

 

 

 

 

 

                          Послухайте притчу.

        В однієї людини був прекрасний сад, що давав багатий і рясний врожай. Цей сад побачив сусід і наступної весни теж посадив сад. Але він зовсім не доглядав за своїм садом, не поливав, не обробляв і не удобрював його. Восени він прийшов подивитися на свій, у якому не було плодів, а росли одні бур'яни. Він подумав, що провиною був поганий ґрунт, а може, не вистачало досвіду, який був у його сусіда.

     Тим часом третій сусід  також зайнявся садівництвом. Його сад не відразу приніс стільки плоду, як сад першого садівника, але він ретельно трудився і продовжував учитися новій справі. Коли він посилено трудився, він одержував знання. І коли він рік за роком застосовував свої нові знання на практиці, його сад приносив усе більш і більш рясний врожай.

    Сам по собі росте лише бур’ян, щоб виростити дитину потрібно докласти багато зусиль,мати досвід, читати літературу, відвідувати психолога, ходити на батьківські збори.  Тому приділяйте багато уваги вихованню і навчанню дітей.  Займайтеся разом  її улюбленою справою.  І тоді вона виросте успішною  впевненою в своїх силах.

   Любіть свою дитину не за те, що вона гарна, розумна, здібна, слухняна, а просто за те, що вона у вас є. Любіть її такою, якою вона є і ніколи не порівнюйте її ї іншою дитиною.

 

11. Підсумок зборів.  

І. Заключний етап

Вправа « Очікування»      Слайд №20

- Чи справдилися ваші очікування від тренінгу?  Чи була отримана і почута інформація вам цікавою?              Чи буде отримана інформація корисною для вас?  Чи зацікавила вас така форма роботи  тренінг?

Відповідь та чи ні ?

Ваші побажання  щодо покращення роботи з  дітьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.Десять заповідей для батьків  першокласників

  • Починайте «забувати» про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд».
  • Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри ), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

3. Не ставтеся до дитини зневажливо. Не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини.

4. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

 5. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення-запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість , що більше всього сподобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

 6. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

 7. Постарайтеся хоч інколи дивитеся на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.

 8. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: «Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

  9. Ніколи не порівнюйте свою дитину з сусідською, з її друзями, однокласниками. Порівнюйте з тим, якою вона була вчора і якою вона є сьогодні. Це допоможе вам швидше оволодіти азами батьківської мудрості.

10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

 

 

 

 

 

 

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися”

Тому важливо не порівнювати дітей між собою, а порівнювати те, як дитина працювала раніше, і як – протягом періоду, що оцінюється. (Тобто наскільки дитина виросла над собою ж.)

В основі формувального – позитивне оцінювання. У МОН зазначають, що маленькі діти сприймають оцінку за завдання як оцінювання себе особисто. Тому негативна оцінка в їхньому розумінні – це негативне ставлення до себе з боку вчителя. Методичні рекомендації пропонують, як уникнути цього:

1. Доброзичливо ставтесь до учня як до особистості.

2. Позитивно ставтесь до зусиль учня, які він спрямовує, щоб розв’язати задачі (навіть якщо вони не дали позитивного результату).

Така система дозволяє підтримати слабших учнів. Виконуючи легші завдання, вони не відчуватимуть себе невдахами, адже їхні зусилля оцінюватимуть так само, як і зусилля інших.

1

 

doc
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку