Батьківські збори - тренінг "Одвічна проблема поколінь"

Про матеріал

Мета нашої зустрічі допомгти батькам та учням знайти правільне рішення конфліктних ситуацій;сприяти осмисленню конфліктних ситуацій та шляхи виходу з неї;виховувати любов та повагу до батьків"один одного".

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник:

Дорогі присутні!  (слайд 1)

Ми розпочинаємо нашу зустріч на досить незвичних батьківських зборах.  Наша зустріч перша ,  в переважній більшості, всі батьківські збори - це перегляд оцінок, зустріч з учителями, а потім «розбір польотів», але сьогодні ми  проситимемо вашої допомоги у роботі, у спілкуванні.  Для того, щоб розпочати нам потрібно обрати голову і секретаря та затвердити регламент.  Які ваші пропозиції?

Прошу проголосувати.

Майстер виробничого навчання:

Тема зборів: «Взаєморозуміння. Взаємоповага. Шляхи виходу з конфлікту» (слайд 2)

Метою наших зборів є:

допомогти батькам та учням знайти правильне вирішення  конфліктних ситуацій;

сприяти oсмисленню конфліктної ситуації та шляхів виходу з неї ;

виховувати любов та повагу до батьків та один до одного. ( слайд 3)

 

Я познайомлю вас з планом роботи:

 На порядку денному у нас такі питання: (слайд 4)

1 Виступ класного керівника та майстра виробничого навчання  про стосунки  батьків і дітей.

2. Виступ батьків.

3. Виступ заступника директора з навчально – виховної роботи.

4.Питання для виявлення батьківського стилю спілкування.

5. Пропозиції, побажання на наступні батьківські збори.

 

Хто за такий порядок денний – прошу проголосувати.

Класний керівник:

Епіграфи:  (слайди 5 – 6)

 1.Конфлікти часто не мають причини, але завжди мають наслідки. І. Карлов

 

2. «Не робіть нічого через суперечку або ради марної слави, але в покорі  шануйте один одного» Повчання апостола Павла.

З вашого дозволу я розпочну…

 Проблема батьків і дітей завжди хвилювала людство. Цей камінь спотикання двох світів стояв і стоїть на життєвій дорозі кожної людини.  Ця проблема хвилювала

філософів, мислителів, поетів та прозаїків. Саме зараз вона являється однією з

 

 

 

 

 

 

найголовніших. Чому ж у дітей виникають протиріччя з батьками?

Батьки і діти – це любов і сльози.

Це вічне щастя і одвічний біль.

Це – сонце і тепло. Сніги й морози.

Мед на вуста й на рани вічна сіль.

Як на троянді – пелюстки і квіти,

Так і в житті є радість і печаль.

Високі мрії й дуже різні діти…

Чомусь таке трапляється на жаль.

Всім хочеться все мати в ідеалі,

Причому водночас і без зусиль.

Щоб щастя без труда й печалі

Пливло саме у руки звідусіль.

Та у житті такого не буває

Життя нам свої правила складає.

 

   Майстер виробничого навчання:    Юнаки і дівчата прагнуть бути незалежними, їм не подобаються ті рамки, в  які їх вкладають  батьки, вони всіляко хочуть утвердити свою думку, довести своє бачення  світу. Звичайно, їм властиві певні труднощі, проблеми, але ж і вони можуть приносити задоволення та радість, адже юність – один з найпрекрасніших періодів у житті людини. Правда, дуже часто це  ще і час великого хвилювання та випробування  не тільки для самих дітей, але і для їх батьків.

        Батьки здебільшого – консерватори, вони не прагнуть кардинальних змін, тому дуже часто силою свого слова, авторитету чи просто силою фізичною намагаються стримати бурхливий потік енергії, ідей, який несеться на них, змітаючи все на своєму шляху, адже діти – рушії прогресу,  а вони ж навпаки хочуть знищити все старе і установити лише їм зрозумілі речі.

 

 

  Класний керівник:      Батьки і діти дивляться на світ по – різному. Батьки стверджують, що діти ведуть світ до загибелі, катастрофи культурної, екологічної наприклад. Але вже скільки років ми це чуємо, то бачимо, що нічого поганого не відбулося: чим більше небезпек зявилося , тим більше виникло засобів протистояти ним, цим же прогресом і створених. Мабуть, є в цьому протистоянні свій смисл: в чомусь наші батьки нас, дітей, стримують, і перехід від старого до чогось нового проходить набагато легше.

       Сьогодні  ми всі зустрілися для того, щоб зануритися кожному в свій світ і побачити самих себе, поміркувати над своїм життям, заглибитись у наші стосунки з іншими людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  (слайд  8-9) Шановні батьки,
  •  Що таке конфлікт і чому він виникає?
  • Може хто з вас хоче відповісти?

 (нема згоди, не співпадають інтереси, нерозуміння, недовіря, надмірна опіка,  (невміння слухати один одного,неповага до особистості, брехня, нещирість погані звички, поведінка)

  • Чи були ви учасниками конфліктних ситуацій і яких саме.? До кого ви звертались?
  •  А чому люди конфліктують?  
  • Конфлікт -  це міф чи реальність?  ( метод «Мікрофон»)
  • Шановні батьки! Які із написаних конфліктних складових вам знайомі , бо ви зіткнулися з ними у вихованні ваших дітей. Чи може хтось із вас сказати, що у вашої дитини складний характер. Хто з вас поступається частіше ви чи ваша дитина?
  • Чи були у вас ситуації, коли після розмови з дитиною вам ставало погано?

 

 

 

 

 

 

Майстер виробничого навчання: «Конфлікт» у перекладі з латини означає «зіткнення». Конфліктологи стверджують, що безконфлік­тних взаємовідносин не буває. А це означає, що ми повинні не боротися з конфліктами, а на­вчитися використовувати їх задля досягнення визначених цілей. Але спочатку слід розібратися, де, коли, чому та в яких ситуаціях вони виникають. Адже, щоб розв’язати проблему, необхідно спочатку сформулювати її, чи не так?

Презентація  ( слайди 10 – 22)

      Ця презентація створена за оповіданням Бруно Ферреро. Я  б хотів, щоб кожен із вас замислився над тим, що дуже часто конфліктні ситуації виходять з – під нашого контролю. Самі того не розуміючи, ми завдаємо болю.

Класний керівник:- Може, хтось хоче висловитися з приводу побаченого?

     Скажіть, будь ласка, чому ми творимо сльози, чому заставляємо плакати і переживати найрідніших на світі?  Дуже часто ми забуваємо заповідь Ісуса Христа: «Шануй батька і матір свою», та треба пам’ятати, що слово «шануй» має дуже багато відтінків.

    Тому давайте ще раз задумаємось над словами нашого епіграфів ( слайди 23 – 24). В цих словах глибокий зміст, адже всі ми і справді повинні шанувати і любити один одного.

 

 

 

 

 

 

 

  Майстер виробничого навчання:  Та все ж іноді трапляються ситуації, коли нам важко себе опанувати, коли пізніше стає соромно від різких слів, кинутих необережно, від несподіваних жестів. Мабуть, варто замислитись над тим, що ми творимо своє життя,  і від нас залежить яким воно буде, як будуть відноситись до нас інші люди.

   Правда, тоді, коли, здається, що вже назад повернути нічого не можна, коли образи та біль заполонили ваше серце. Тоді на допомогу приходить компроміс. 

 ( слайди 25 – 26) Що таке компроміс? ( рівновага, вміння поступитися, знайти

добрі і щирі слова в скрутну хвилину)

  • Та він приходить до тих, хто розуміє і поважає один одного. В тих родинах панує злагода. 

 

 

 

 

 

Пісня «Батьки і діти»   

     Класний керівник:

     Робота для батьків. Як ви поступите в даній ситуації?

  • Син  повертається додому  далеко за північ…
  • Син потребує придбати дуже дорогу річ, а у батьків нема змоги.
  • Дочка чи син збирається на перше побачення…
  • Син іде на день народження до своєї дівчини, хоча ще зарано ходити на побачення…
  • У кишені у сина знайшов сигарети…

   Після обговорення .  Слово батькам.

       ( слайди 27 – 30) Класний керівник. Я хочу розказати вам одне оповідання.

 Жив – був садівник. Він доглядав сад, який був найкращий у селі. Одного разу він посадив яблуньку: маленьку, кволу, але дуже гарну. Прийшла зима, люта і холодна. Садівник укутав її. Палив вогнище, щоб гілочки її не замерзли, дбав і піклувався за неї. Так минуло дві зими.

           Якось садівник підійшов до яблуньки. Це було ранньою весною. Вона невтішно зустріла його. Садівник розхвилювався: - Що ж сталося з його улюбленицею? А яблунька поспішила сказати, що вона так заздрить іншим, які так пишно одягли білі шати, і не хоче більше чекати.

         Садівник не міг її умовити, і через кілька днів гілля яблуньки теж покрив ніжно - білий цвіт, та дмухнув вітерець і сніг із пелюсток закружляв у повітрі та легко опустився на землю. Ще через якийсь час на гілочках яблуньки  висіли гарненькі плоди.

         Прийшла осінь всі яблуні обдарували садівника смачними, cоковитими плодами.

 

        Господар підійшов до своєї знайомої,  під деревом було багатенько плодів,та

 

тільки були вони несмачними, непривабливими, а гілля неслухняної

яблуньки виглядало знищеним та нещасним..та назад вороття вже не було.

 

 Більшість наших дітей поспішають подорослішати.Я розповіла вам цю розповідь для того,щоб ви і ваші діти завжди знаходили час для спілкування .Щоб ваші діти насолоджувалися кожною хвилиною життя.Діти,які відчувають вашу підтримку,вашу довіру не будуть поспішати  стати дорослими.А ті діти ,які самі не можуть вирішити своїх проблем,хочуть подорослішати.Багато дітей думають коли виповниться 18 років можна робити все.Але коли прискорювати події ,то може статися так як з яблунькою.Тож завдання батьків ,пояснити дітям,що на все свій час і ніяке повноліття не вирішить їхніх проблем,а може створити нові.

 

 

 

 

 Поважайте і любіть тих, хто любить вас.

 

 Майстер виробничого навчання:         Дорогі батьки! Вам звичайно дуже важко приймати своїх дітей уже дорослими, так не хочеться їх відпускати з – під батьківського крила, але ж як вони отримають свій життєвий досвід, якщо завжди триматимуться біля вас. Будьте тонкими  тактиками і стратегами, станьте друзями, станьте тими, якими вас хочуть бачити ваші діти. Хай у ваших родинах завжди панують взаєморозуміння та взаємоповага, і

         Нехай ніколи і ніхто з вас не шукає виходу із конфлікту. І з розумінням ставтеся до викрутасів ваших вже майже дорослих дітей.

Сьогоднішнє наше спілкування ми  навмисне націлили на поняття «взаєморозуміння» та «взаємоповага», можливо саме тому, що наше сьогодення переповнене різного типу проблемами, а інколи так хочеться, щоб хоч трохи щось змінилося і люди відчували себе трішки щасливішими.

   Класний керівник:        Але все ж таки, якщо вам у житті прийдеться вирішувати конфліктні ситуації, то пригадайте ось цю памятку про шляхи виходу із конфліктних ситуації.

Памятки для батьків

Шляхи  виходу з конфлікту ( слайд 31)

Виступ заступника директора з навчально – виховної роботи.

Рішення:  1.Намагатися будувати свої стосунки в родинах на взаєморозумінні та

 

 

 

взаємоповазі.2. Уникати конфліктних ситуацій.

3.При виникненні конфлікту спробувати мирно вирішити проблему.

4.Членам батьківського комітету активно співпрацювати з класним керівником та майстром виробничого навчання  і при наявності проблем у ліцеї у спілкуванні учень – вчитель, учень – учень допомагати у їх вирішенні.

5.У ІІ семестрі теж провести тематичні батьківські збори.

 Голосування.

А зараз ми проведемо з вами анкетування для того ,що краще зрозуміти чи хорошими ви є вихователями ,педагогами,наставниками та просто друзями для своїх дітей.Бажаю успіхів.

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ БАТЬКІВСЬКОГО СТИЛЮ СПІЛКУВАННЯ1.Моя дитина подобається мені такою,якою вона є.

2.Основна причина капризів моєї дитини – це егоїзм,лінощі і впертість.

3.Я завжди зважаю на думку дитини.

4.Я завжди співчуваю своїй дитині.

 

 

 

5.Я мрію про те,щоб моя дитина досягла того,що особисто мені не вдалося в житті.

6.Моя дитина росте непристосованою до життя.

7.Я поважаю свою дитину.

8.Моя дитина робить часто такі вчинки,які заслуговують на осуд.

9.Батьки повинні не тільки вимагати від дитини,але і самі пристосовуватися до неї,ставитися до неї з повагою,як до особистості.

10. Потрібно як найдовше тримати дитину подалі від реальних життєвих проблем,якщо вони її травмують.

11.Дитину з дитинства варто тримати в жорстких рамках,тільки тоді з неї виросте гарна людина.

12.Стосовно своєї дитини я часто відчуваю досаду.

13.Я охоче проводжу з дитиною свій вільний час.

14.Якщо проводити відпустку з дитиною,то неможливо нормально відпочити.

15.Я завжди бере участь в іграх і справах дитини.

16.Гарні батьки захищають дитину від труднощів життя.

17.Сувора дисципліна в дитинстві розвиває сильний характер.

18.Мені здається,що іноді діти глузують з моєї дитини.

 

 

19.Я  люблю,коли друзі моєї дитини приходять до нас додому.

20.Коли я порівнюю свою дитину з її однолітками,то вони здаються мені вихованішими.

21.Я дуже цікавлюся життям своєї дитини.

22.Я намагаюся виконувати всі прохання і побажання моєї дитини.

23.Я вважаю своїм обов’язком знати все ,про що думає моя дитина.

24.Моя дитина,як губка,всмоктує в себе все найгірше.

 

 

 

25.Я відчуваю дружні почуття стосовно своєї дитини.

26.Моя дитина спеціально поводиться погано,щоб дошкулити мені.

27.Діти рано починають розуміти те,що батьки помиляються.

28.Я часто шкодую про те,що моя дитина дорослішає,і з ніжністю згадую той час ,коли вона була зовсім маленькою.

29.Дитина повинна дружити з тими ,хто подобається її батькам.

30.До моєї дитини «липне» постійно все погане.

31.Я поділяю захоплення моєї дитини.

32.Виховання дитини – це суцільні нерви.

33.Я часто розумію,що в моїх вимогах дитина по – своєму права.

34.Я захоплююся своєю дитиною.

35.Дитина не повинна мати секретів від батьків.

36.Я не високої думки про здібності моєї дитини.

37.Прикрості моєї дитини мені завжди близькі і зрозумілі.

38.Коли в компанії говорять про дітей,мені іноді стає соромно,що моя дитина не така розумна і здібна,як інші.

39.При прийнятті рішень в родині варто враховувати думку дитини.

40.Найголовніше -  щоб у дитини було спокійне і безтурботне дитинство.

41.За суворе виховання діти потім дякують своїм батькам.

 

 

42.Моя дитина не в змозі робити щось самостійно,а якщо вона це робить,то обов’язково  щось виходить не так.

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ

 

 

 

Підрахуйте кількість позитивних відповідей «так» за кожним рядком у вашому бланку – таблиці.У правій колонці ви можете прочитати,що означають бали за кожною з обраних  шести шкал.

Підрахуйте кількість «+» в кожному рядку.

 

  1. 17.13 .19.25.31.37.     «Прийняття дитини.»
  2. 8. 14.20.26.32.38.        «Відторгнення дитини.»
  3. 9.15.21.27.33.39.         «Кооперація»
  4. 10.16.22.28.34.40.       «Симбіоз з дитиною»
  5. 11.17.23.29.35.41.       «Контроль»
  6. 12.18.24.30.36.42.       «Ставлення до невдач»

 

 

Шкала  « Прийняття дитини» та «Відторгнення дитини»

В ідеалі шкала «Прийняття дитини» повинна набрати якнайбільше балів,а шкала «Відторгнення» - якнайменше або зовсім не набрати.Та в реальному житті не все буває ідеально.Порівняйте кількість набраних балів за цими показниками.Яка тенденція переважає у вашому випадку?

Високі бали за шкалою «Прийняття» (6-7) свідчать про те,що батько або мати мають позитивне виражене ставлення до дитини.Дорослий приймає дитину такою,яка вона є ,поважає і визнає її індивідуальність,схвалює її інтереси,підтримує плани,проводить з нею чимало часу і не шкодує про це.

Високі ж бали за шкалою «Відторгнення» свідчать про те,що доросла людина відчуває стосовно дитини частіше негативні

 

 

 

 

 

 

 

почуття:роздратування,злість,досаду.Такий дорослий вважатиме частіше дитину невдахою.не вірить у її майбутнє,низько оцінює її здібності і нерідко своїм ставленням травмує дитину.

Шкала «Кооперація»

Високі бали за цією шкалою є ознакою того,що дорослий виявляє щирий інтерес до того,що цікаве дитині,високо оцінює її здібності,заохочує самостійність та ініціативу,намагається бути з нею на рівних.Такі батьки ,як правило,довіряють своїм дітям та намагаються зрозуміти їхню точку зору під час вирішення суперечливих питань.

Низькі бали по цій шкалі ( 1- 2) свідчать про те,що дорослий стосовно дитини

 

 

 

 

 

поводиться навпаки і не може претендувати на роль гарного педагога.

Шкала «Симбіоз»

Високі бали за шкалою  (6-7) достатні для того,щоб зробити висновок про те,що ця доросла людина не встановлює психологічну дистанцію між собою і дитиною,намагається завжди бути ближче до неї,задовольнити її потреби,захищати від неприємностей.

Батько або мати відчувають себе ніби одним цілим з дитиною.У таких батьків тривога за дитину значно підвищується,коли дитина починає відстоювати власну автономність.За власною волею ця категорія батьків ніколи не дасть дитині самостійності,чим,безумовно заважатиме її розвитку.

Низькі ж бали за цією шкалою (1-2) є ознакою того,що дорослий навпаки,встановлює значну психологічну дистанцію між собою і дитиною.Що це

 

 

– повага до особистості дитини чи батьківська байдужість – зрозуміти допоможуть інші показники методики.

Шкала «Контроль»

Високі бали за цією шкалою свідчать про те,що доросла людина поводиться досить авторитарно стосовно дитини,вимагаючи від останньої незаперечної слухняності і задаючи дитині жорсткі дисциплінарні рамки.Вона нав’язує дитині майже в усьому свою волю.Така поведінка батьків далеко не завжди може бути корисною для дітей,тому що сприяє розвитку пасивності,психологічної загальмованості та інфантилізму.

 

 

 

 

 

 

 

Низькі бали за цією шкалою навпаки,свідчать про те ,що контроль за діями дитини з боку дорослих практично відсутній .Це може бути не добре для навчаня і виховання дитини.Найкращим варіантом оцінки педагогічних здібностей дорослої людини за цією шкалою є середні оцінки,від 3 до 5 балів.

Шкала «Ставлення до невдач дитини»

Високі бали є (6-7) є ознакою того,що доросла людина вважає дитину маленькою невдахою і ставиться до неї як до нетямущої істоти.Інтереси ,захоплення,почуття дитини здаються дорослій людині несерйозними,і вона ігнорує їх.Навряд чи такий дорослий може стати гарним вчителем і вихователем для дитини.

Низькі бали за цією шкалою (1-2),навпаки ,свідчать про те,що невдачі дитини дорослий вважає випадковими і вірить у неї.Ця віра,як правило,передається самій дитині .І навіть якщо дійсно були якісь негаразди – дитина завдяки

 

 

 

 

батьківській вірі та підтримці обов’язково їх подолає

Нагадуємо ще раз, що результати цієї методики – лише додатковий привід замислитися над власними настановами вихователя та краще зрозуміти ставлення до своєї дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
1746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку