Батьківські збори -тренінг "Вчимося розуміти дітей"

Про матеріал
Під час тренінгового заняття всі батьки є активними учасниками процесу навчання ,тому можуть ділитися й обмінюватися між собою інформацією,знаннями і проблемами,а також ухвалити оптимальне рішення.
Перегляд файлу

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ - ТРЕНІНГ

Батьківські збори-тренінг

 

Тема: Вчимося розуміти дітей.

Мета: Надати батькам інформацію про правила дипломатичного спілкування з дітьми. Ознайомити із методами підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги. Через групову роботу забезпечити активну участь і взаємодію батьків між собою та з учителем.

Хід зборів-тренінгу

      I.  Привітання.    

      II.      Вправа "Згода, незгода, оцінка".

Учасники об'єднуються у три групи. Кожній групі дається аркуш паперу та картка з варіантом завдання.

1.    Складіть перелік слів та виразів, згоду до дій вашої дитини.

2.    Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте незгоду з діями вашої дитини.

3.    Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте оцінку дій або вчинків дитини.

Висновок. Обговорюємо всі запропоновані варіанти.

       Які вирази можна використати, спілкуючись дипломатично з дитиною?

     III.      Тест «Чи можете ви?»

1.     У будь-який момент залишити всі свої справи і зайнятися дитиною?

2.     Порадитися з дитиною ,незважаючи на її вік?

3.     Зізнатися дитині в помилці,якої ви припустилися в ставленні до неї?

4.     Вибачитися перед дитиною,якщо ви не праві?

5.    Стримати себе, якщо вчинок дитини вас роздратував?

6.     Поставити себе на місто дитини?

7.     Повірити хоча б на хвилинку,що ви добра фея?

8.     Розповісти дитині про повчальний  випадок зі свого дитинства , який негативно                                        

        свідчить про вас ?

9.     Пообіцяти дитині,що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?

10.   Завжди утримуватися від слів ,які боляче вразять дитину?

11.   Надати дитині один день,коли б вона робила все, що їй заманеться, і поводила

         себе так, як схоче,а ви ні в що не втручалися.

12.    Не відреагувати , коли ваша дитина вдарила,грубо штовхнула або просто            

          незаслужено образила іншу дитину.

13.     Встояти проти дитячих прохань і сліз , якщо впевнені ,що це – примха,забаганка.

 

Відповіді на запитання підраховуються в такий спосіб:

       *можу і завжди так роблю – 3 бали;

       *можу, але не завжди так роблю -2 бали ;

       *не можу – 1 бал;

  Шановні батьки,підрахуйте набрані бали.

        30-39 балів означає,що дитина – найбільша цінність у вашому житті.Ви дієте правильно  й можете сподіватися на добрі результати.

16-30 балів свідчить про те,що піклуватися про дитину –для вас питання першорядне.Ви схильні до компромісів ,які послаблюють виховний ефект.

 Менше 16 балів – перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини.

 

  IV.            Робота з деформованими висловами.

А) Завдання для двох груп.

На картках поділені дві частини речення-вислови. Ваше завдання правильно сполучити початок і кінець речення та прочитати їх.

1.     Якщо дитина відчуває заохочення, вона пізнає свою вартість.

2.     Якщо дитина живе серед похвал, вона пізнає вартість інших.

3.     Якщо дитина знаходить визнання, вона буде задоволена собою.

4.     Якщо дитина живе у довірі і приязні, вона знайде в житті любов.

Б) Розкажіть про своє ставлення до висловів, підтвердіть прикладами із життя.

         V.      Ознайомлення із методами підтримки дитини шляхом підвищення самоповаги.

Схема для орієнтиру

 

Що говорить батько

Що чує дитина

Сприйняття

Ти хороший (розумний) і т. д.

Я хороший (розумний)

Увага

Я бачу тебе (відчуваю)

Я щось значу

Повага

Дякую тобі за…

Мої зусилля помічені.

Теплі почуття

Я тебе люблю.

Я комусь потрібен.

 

     VI.            Вправа "Ярлики"

Батьки об'єднуються у три групи. Кожному вчитель одягає на голову "корону" з написами: "Усміхайся мені", "Будь похмурим", "Корчи мені гримаси", "Розмовляй зі мною так, ніби мені 5 років", "Підбадьорюй мене", "Кажи, що я нічого не вмію", "Жалій мене", так, щоб батьки не бачили, що на ній написано. Після цього кожній групі дається завдання скласти цілу картину з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи до учасника своєї групи потрібно так, як написано на його "короні".

Через 7 – 10 хвилин усі, не знімаючи "корони", відповідають на запитання:

       Чи сподобалося вам, коли з вами спілкувалися таким чином?

Після того, як усі бажаючі висловилися, вчитель пропонує зняти "корони" і вийти зі своїх ролей.

Завдання для обговорення.

       Чим у реальному житті можуть бути "корони"?

       Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

       Як часто ми зустрічаємося із ситуаціями навішування ярликів?

       Як дитина реагує на ярлик?

       Як можна змінити уявлення людини про вас?

       Чи легко позбутися ярлика? Як це зробити?

  VII.      Ситуативні вправи.

А) Батьки об'єднуються у три підгрупи. Кожна підгрупа отримує картку із проблемною ситуацією.

1.     Ваша дитина просить піти з нею у парк, а ви не у настрої.

2.     Ваша дитина спілкується з друзями, які вам не подобаються.

3.     Дитина просить купити їй щось, що ви не взмозі.

Б) Обговорення у групах.

В) Загальне обговорення.

VIII.      Вправа "Емоційний ланцюжок".

Усі батьки стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіда і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання.

     IX.      Підсумок.

        

Отже, лише від вас залежить, чи буде взаємодія з вашими дітьми яскравою, плідною, чи навпаки.

 

 

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку