29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

Батьківські збори «Діти та Інтернет:медіабезпека дітей в соціальних мережах»

Про матеріал
Батьківські збори «Діти та Інтернет:медіабезпека дітей в соціальних мережах»
Перегляд файлу

Батьківські збори «Діти та Інтернет:медіабезпека дітей в соціальних мережах»

Мета: розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;

розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями, інформаційну культуру учнів.

Обладнання:  соціальні ролики про безпечний Інтернет, комп'ютерна презентація, проектор, комп'ютер, мультимедійна дошка, пам'ятки для дітей та батьків.

 

Форма проведення: батьківські бори

Хід зборів

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово вчителя

Добрий день, шановні батьки! Дякую вам за те, що ви знайшли час прийти сьогодні на класні збори, які будуть присвячені дуже важливій проблемі – «Діти та Інтернет». Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в любому іншому світі,в Інтернеті є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. За ініціативою європейських організацій 6 лютого 2018 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів.  Компанія «Microsoft Україна» є засновником веб-ресурсу «Он-ляндія – безпека дітей в Україні».

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішню нашу розмову ми присвятимо цій темі. Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

ІІІ. Робота в групах

Вчитель: А зараз діти розділіться на 2 групи і батьки на 2 групи. Одна група батьків і одна дітей знайдіть позитивні сторони мережі Інтернет, а дві інші групи – негативні. Для цього у вас на столах є ручки і заготовки – поверхи будиночків. Коли ви закінчите виконувати завдання, ми подивимося, чий будиночок буде вищим і яких все-таки якостей більше в Інтернеті- позитивних чи негативних. (діти і батьки діляться на групи та виконують завдання, поступово «зводячи» будиночок).

Вчитель: Тепер  давайте ж з’ясуємо, які будинки виявилися вищими і в яких групах.

  • Яка користь від мережі Інтернет?

Учні коментують свої відповіді:

  • в Інтернеті можна знайти необхідну тобі інформацію;
  • можна знаходити нових друзів;
  • можна спілкуватися з людьми з різних куточків світу;
  • можна користуватися електронною поштою;
  • грати в он-лайн ігри;
  • можна розглядати географічні карти та розробляти маршрути для подорожей.

 

Батьки коментують свої відповіді.

Учень:  Хто володіє інформацією - той світом володіє,

Тож павутина Інтернету здійсняє наші мрії

Знайти тут можна все, що стане у нагоді,

бо технології прогресу завжди лишаться в моді.

 

Без нього вже ніяк не можна,

Він – норма, а не дивина.

Як зрозуміти: друг він нам чи ворог?

І відповідь лиш є одна.

 

Він помічник, знавець, порадник,

Інформаційне джерело.

Але потрібно пам’ятати:

Де є добро там є і зло.

 

І вибір все-таки за вами,

Що оберете – те і буде,

Давайте все ж не забувати:

Ми українці – добрі люди.

 

Запрограмуємось на гарне,

Його багато на планеті

І ми виходимо у мандри –

Шукаєм друзів в інтернеті!

 

Вчитель: Вірно. Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але, разом з тим, в Інтернеті досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Учні коментують свої відповіді:

  • це віруси та хробаки;
  • нелегальні та шкідливі матеріали, що не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на фізичне та психічне здоров’я дітей;
  • спам;
  • кібер – хуліганство (інформаційні атаки на дитину через інтернет);
  • виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування чи шантажу.
  • Батьки коментують свої відповіді.
  • Учень:

Та про безпеку в мережі нам варто пам’ятати,

про антивірусні програми повинен кожен знати.

Троянські коні, хробаки та хакерські атаки

вам здатні шкоду нанести, тож знайте їх ознаки.

Від пошти логін і пароль нікому не давайте

аби від спаму вберегтись, на це завжди зважайте.

Безпеки заходи прості сприймайте, як закони

і в Інтернеті не страшні вам жодні перепони!

 

А зараз я пропоную Вам переглянути казку чи реальну історію, судити вам. «В Інформаційному царстві в Троянському державстві». Ви уважно дивіться, слухайте і помічайте, які дії наших героїв були неправильними, і ми з’ясуємо як зробити Інтернет безпечним і корисним. Але в цій казці будуть зустрічатися слова, не всім знайомі – давайте з ними познайомимося.

+Інсценізація «В інформаційному царстві…»

Дійові особи: Віка – учениця 4 класу; Віталік – учень 4 класу; Гугл; Вірус; Антивірус; Повідомлення; Спам; СМСка; Буран – літній чоловік; Андрій – дорослий чоловік з кримінальним минулим.
На сцені стоїть два столи з комп’ютерами чи ноутбуками.
І так починаймо… (лунає казкова музика 01 початок)
Вчитель: В одному селі жила дівчинка Віка. Вона навчалася у 4 класі. ЇЇ батьки багато працювали, тому Вікторія часто залишалася вдома сама. Приходила зі школи, обідала і зразу ж сідала за комп’ютер. Заспокоювала себе, що уроки повчить пізніше. (На сцену виходить Віза, сідає за комп’ютер.)
Віка: Знайду я зараз якусь гру. (друкує). Г-р-а д-л-я д-і-в-ч-а-т-о-к, пошук!
Гугл:(приносить цілу кіпу вкладок) ось, тут ти знайдеш усе!
Віка: (переглядає купу паперу і знайшовши потрібне) А ось вона.
Виходить Вірус і зразу ж його повертає Антивірус. (підтанцьовують)
Віка: Ой! Це не те! (Знову шукає потрібну вкладку) А це напевно воно. 
Повідомлення: Привіт, ти мене пам’ятаєш? Моє фото тут! Ось посилання!
Віка: Це, мабуть, хтось з моїх подруг! 
Виходить Вірус і зразу ж його повертає Антивірус. (підтанцьовують)
Вчитель: Так дівчинка не одну годину знаходилася в пошуку потрібної гри.
Вчитель: Наступного дня дівчинка знову прийшла зі школи і знову сіла за комп’ютер. Тепер мета її була поспілкуватися. ЇЇ не лякала двійка з математики, яку вона отримала за не виконане домашнє завдання.
Віка: О, Віталік теж за комп’ютером, зараз я йому напишу.
(друкує Привіт, чим займаєшся?)
Віталік: Привіт, я шукаю інформацію на урок природознавство. Одночасно зайшов подивитися, хто он-лайн і дізнатися, може, хтось щось знайшов.
Спам: Найнижчі ціни на комп’ютерні ігри. Тільки у нас все безкоштовно. Досить відправити смс на короткий номер 666.
Віка: Це саме те, що мені треба. Я вчора день втратила на пошуки гри. Поки Віталік  мені відповідає я швиденько відправлю смс. (щось набирає на телефоні, потім дивиться на монітор). О і уже є відповідь від Віталіка. (читає повідомлення). І справді, нам треба знайти інформацію до уроку з природи. 
СМСка:  «на вашому рахунку недосить коштів»)
Виходить група дітей і кожен щось каже.(Привіт мене звати Котик, як справи, що ти робиш, давай зустрінемось…..) 
Віка: Що за котик, тигр, пантерка – звіринець якийсь. Зараз я у Віталіка дізнаюсь, куди мене занесло. Віталік, хто це, чи що? 
Віталік: Та це ж реальні люди тільки в мережі вони мають свої прізвиська, так звані ніки. 
Віка: відправляє повідомлення з задоволеним виглядом)
Вчитель: Це повідомлення зацікавило, якогось Бурана.
Буран (старий дід): Привіт, а як у тебе справи, давай познайомимося. Мені теж 10 років, я теж мешкаю на Єнісейських полях у Лондоні. Може зустрінемося.
Вчитель: Так пройшов іще один вечір Віки.
Третього дня Вікторія, мандруючи Інтернетом, знову познайомилася з Андрієм. Віка, не знаючи ким насправді доводиться Андрій, продовжувала з ним співбесіду.
Андрій: Так тебе звати Віка! Ти навчаєшся в 4 класі! А чим ти зараз займаєшся? 
Віка: Намагаюся вчити уроки, але мені дуже не хочеться вчити уроки, особливо математику.
Андрій: А батьки тобі що, не допомагають?
Віка: Ні. Вони весь час зайняті: то на роботі, то дивляться телевізор.
Андрій: А як часто ті залишаєшся вдома сама?
Віка: Кожного дня до 20.00. а інколи і по вихідних.
Андрій: Добре. Так я тобі допоможу. В чому проблема? (втирається дівчинці в довіру)
Віка: Ми зараз вивчаємо дроби, я нічого не розумію. Правильні, неправильні, мішані. Що за маячня!
Андрій: Перешли мені завдання, я тобі їх розв’яжу. А краще скажи де ти мешкаєш, я приїду і все тобі розв’яжу.
Вчитель: Так закінчився іще один вечір Віки. Наступного дня Вікторія і Віталік, ідучи додому, завели розмову.
Віка: Я сьогодні знову отримала двійку з математики. Хоч і виконала домашнє завдання так все одно нічого не знала біля дошки.
Віталік: А як же ти виконала домашнє завдання?
Віка: Так мені Андрій допоміг розв’язати, а сьогодні обіцяв приїхати до мене пояснити.
Віталік: А хто це Андрій?
Віка: Та хлопчик, з яким я познайомилася в Інтернеті.
Віталік: Та це ж, може бути, злочинець! Швидко телефонуй мамі і розповідай їй про все.
Віка: Так в мене немає коштів на телефоні, я замовила супергру.
Віталік: І що, отримала свою супергру?
Віка: Та ні, гроші зняли з рахунку, а гри не чути і не видно.
Віталік: Ти що зовсім з глузду з’їхала, це ж аферисти, які виманюють гроші. Ніколи не піддавайся таким заманіловкам. Пішли, я тобі розкажу, як Інтернет може бути корисним. Дотримуйся таких правил.

Демонстрація презентації «Правила безпечного Інтернету для дітей» 

(Віка і Віталік зачитують правила з екрану):
1. Не розголошуй особисті дані в Інтернеті.
2. Пам'ятай, що багато людей розповідають про себе в Інтернеті неправду.
3. В Інтернеті та соціальних мережах старайся спілкуватися тільки з тими, з ким ти знайомий особисто. Подумай і порадься з батьками, перш ніж додати незнайому людину до себе в список «друзів».
4. Поважай співрозмовників в Інтернеті. Ніколи і ні за яких обставин не загрожуй іншим, не розміщуй агресивний і провокаційний матеріал. Будь дружелюбний. 
5. Пам'ятай, що існують сайти, непризначені для дітей, не заходь на сайти «для тих, хто старше 18 років», на непристойні і агресивно налаштовані сайти. Якщо ти потрапив на такий сайт за посиланням, закрий свій браузер, використовуючи клавіші "ctrl + alt + delete". 
6. Розкажи все, що ти побачив, вивчив чи дізнався нового дорослому.
7. Якщо тобі прийшло повідомлення з незнайомої адреси, його краще не відкривати, а зразу ж видалити.
8. Якщо тобі здалося, що твої друзі відправляють тобі «дивну» інформацію або програми, перепитай у них, відправляли вони тобі ці файли. Іноді шахраї можуть діяти від імені знайомих тобі людей. 
9. Не завантажуй файли, програми або музику без згоди дорослих – вони можуть містити віруси, заподіють шкоду комп'ютеру. 
10. Попроси батьків встановити на комп'ютер антивірус і спеціальне програмне забезпечення, яке буде блокувати поширення вірусів. 
11. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити. 
12. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
13. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

  •      Зараз Вікторія і Віталік вручать нашим учням пам’ятку, так званий «Кодекс поведінки в он-лайні» (Віка і Віталік роздають учням буклети з правилами)

    Вчитель: Я вважаю, що   користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Потрібно вчитись користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.

   Я проводила в класі анкетування «Безпека в інтернеті». Вияснилось, що всі учні вміють користуватись інтернетом, але одні раніше почали користуватись, інші зовсім недавно. Шановні батьки, ви знаєте, що дітям у комп’ютері можна сидіти до години в день, але деякі учні більше часу проводять за комп’ютером. Старайтесь контролювати з ким і скільки часу спілкуються діти.

Учениця

1.Не можу уявити                                                     

Життя без Інтернету,

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета.

Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

І правила, й статті.

Встають переді мною

Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

Хлюпочуть хвилі моря.

Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся.

З подругою в контакті

Я легко поділюся.

 

2.Та є у «павутині»

Картинки нехороші,

І сайти підозрілі,

Настроєні вороже.

А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.

Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

VІ. Підведення підсумків

Вчитель: Я сподіваюся, що сьогоднішня розмова навчила вас багатьом правилам поведінки в Інтернеті, познайомила із загрозами, що несе Інтернет та відзначила позитивні моменти користування мережею. Для безпечного користування інтернетом створений сайт «Онляндія: безпечна веб-країна». Цей сайт містить матеріали для дітей, батьків і вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. На сайті подано доступну, практичну інформацію з Інтернет-безпеки, ознайомившись з якою навіть починаючі користувачі зможуть ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту.

        А для батьків я підготувала брошуру «Безпека дітей в інтернеті»

 

Анкета «Безпека в Інтернеті»

 

Скільки років Ви користуєтесь Інтернетом?

  • менше року
  • 1-3 роки
  • 4-5 років


Скільки Вам було років, коли почали користуватись Інтернетом? 

  • менше 8 років
  • 8-10 років


Скільки часу Ви проводите в Інтернеті?

  • менше години
  • 1-3 години
  • 4-5 годин
  • більше 5 годин


Чи контролюють батьки час роботи за комп'ютером?

  • так
  • ні
  • інколи


Чи знають батьки з ким Ви спілкуєтесь в Інтернеті?

  • так
  • ні
  • не про всіх


Які сайти Ви використовуєте?

Скільки часу Ви проводите з друзями на вулиці?

  • 1-3 години
  • 4-5 години
  • Ваша відповідь


Чи даєте Ви свої особисті дані в Інтернеті?

  • Так
  • Ні
  • Інколи


Як ви розумієте висловлення «Безпека в Інтернеті»?
Ваша відповідь

 

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку