Вправа «Вітаю Вас»Очікувані результати: познайомити учасників, сприяти згуртованості класу та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи. Я прошу підвестися тих людей, які вважають, що це стосується їх:- встаньте ті, хто має доньку;- встаньте ті, хто має сина;встаньте ті, хто прийшов сьогодні на нашу зустріч з гарним настроєм, і хоче отримати безліч позитивних вражень і корисних порад. Привітайте один одного оплесками.
«Правила шкільного кола». Очікувані результати: визначити правила роботи на батьківських зборах. Шановні учасники, я пропоную сьогодні всіх нас вважати однією великою сім'єю, в колі якої обговорюватимуться питання взаємовідносин в сім'ї, виховання дитини. Давайте сформулюємо правила спільної взаємодії, що сприятимуть продуктивній праці протягом тренінгу. Правила:• говорити по черзі (правило руки);• бути позитивними до себе та інших;• дотримуватись регламенту;• бути активними;• працювати у групі від початку до кінця.
Вправа 2. Продовж речення. Мета: Позитивно налаштувати учасників до теми зборів. Час: 5-7 хвилин. Хід вправи: Спочатку можна запитати, чи завжди батькам вдається без проблем знайти спільну мову зі своїми дітьми. Потім класний керівник задає тему, формулюючи речення, яке батьки мають продовжити. Наприклад: «Щоб краще розуміти свою дитину, я...» – і кожен з присутніх у кількох словах на квадратному аркуші паперу записує свій рецепт вдалого спілкування з дитиною і по черзі прикрепляють свої поради на будинок , зображений на дошці.
Вправа 3. Дати оцінку. Мета: Навчити правильно спілкуватися з дітьми, виявити помилки та недоліки, проаналізувати їх. Час: 10 хвилин. Хід вправи: Батьків треба об’єднати у декілька груп в залежності від кількості учасників зборів. Задається проблемна ситуація: наприклад, треба уявити, що дитина прийшла після занять у музичному гуртку та сказала, що більше не хоче туди ходити, а мріє навчитися малювати. Як реагувати? Кожна група отримує завдання:1-ша група: Ви погоджуєтеся з рішенням дитини. Як саме ви виражатимете згоду, що ви говоритимете, яким тоном? Складіть список фраз та слів, якими користуватиметеся.
2га група: Ви проти такого рішення. Як саме ви висловите свою незгоду, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, якими будете користуватися.3-тя група: Ви впевнені, що такі ситуації варто вирішувати дипломатично, тому вирішуєте, що краще дати чітку оцінку діям дитини, так вона зрозуміє, що краще. Як саме ви дасте цю неупереджену оцінку, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, які використовуватимете. Кожна група має по черзі продемонструвати результати своєї роботи. Потім усі разом аналізують результати та визначають, як все ж таки краще спілкуватися.
Вправа 4 Шановні батьки, наші діти приготували для вас подарунки (дитячі роботи у вигляді «долоньок»). Пам’ятайте, що дитина – це дзеркало своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відбивається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любіть своїх дітей не за те, що вони гарні, розумні, здібні, а просто так, просто за те, що вони у вас є. На долоньках батьки повинні написати теплі ,лагідні слова,які вони використовують у спілкуванні зі своєю дитиною.
Вправа "Очікування"Мета: вияснити наскільки справдились очікування учасників заняття. Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, "зірве" своє яблучко і поставить у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.
"Куля мрій" Ми всі любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися (тренер розкидає різнокольорові кульки). Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами. Давайте об’єднаємо всі кульки мрій в один великий оберемок, нехай всі такі різні і водночас однакові бажання здійсняться. Дякую всім за участь! До наступних зустрічей!