29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Батьківські збори "Дитяча агресивність та її причини. Чи вміємо ми слухати та чути своїх дітей?"

Про матеріал

Батьківські збори на тему: "Дитяча агресивність та її причини. Чи вміємо ми слухати та чути своїх дітей?"(1 клас) До зборів додається презентація, відеоролик (посилання в ютуб) та вправи для батьків. Матеріали допоможуть вчителю у роботі з батьками.

Перегляд файлу

Дитяча агресивність та її причини. Чи вміємо ми слухати і чути своїх дітей?

Мета: формувати уміння з’ясовувати причини агресії;Ознайомити з методами корекції агресивної поведінки; сприяти підвищенню рівня психолого-педагогічної компетентності у питаннях сімейного виховання.

І частина «Агресія»

І.Вступна частина

1.Слово класного керівника (сл..2)

  • В жизни по-разному можно жить:
    В горе можно и в радости.
    Вовремя есть, вовремя пить,
    Вовремя делать гадости.
    А можно так:
    На рассвете встать
    И, помышляя о чуде,
    Рукой обожженной солнце достать
    И подарить его людям.

ІІ. Основна частина

1.Актуальність проблеми

-У наші дні зростає агресивність суспільства в цілому та окремої особистості зокрема. Агресія «молодшає» щороку. Що таке агресія?(сл.3)

Існують такі форми агресії. (сл.4-5)

Зазвичай перше,що роблять батьки, зіткнувшись з агресією, - карають дитину. Аби їй допомогти, потрібно зясувати можливі причини її агресивності.

2.Робота в группах «Види агресії»

1 група «Агресія у висловлюваннях» (сл.6-7)

2 група « У стосунках з однолітками та дорослими»(сл.8-9)

3 група «Агресія в іграх»(сл.10)

4 група «Агресія до тварин»(сл.11)

Як ми з’ясували,дитяча агресія може бути наслідком різних проблем. Тому в кожному випадку важливо зрозуміти,коли агресія виникає в результаті конфліктної ситуації, а коли вона- наслідок проблеми особистісного розвитку.

Наведу кілька прикладів угамування гніву

Отже, Редфорд Вільямс пропонує свої 12 кроків, які допомагають контролювати гнів.

Крок 1. Ведіть ваш "щоденник ворожості".

Намагайтеся записувати на аркуші паперу тригери, які запускають в вас почуття гніву. Таким чином ви зможете зібрати і вивчити всі основні причини вашого гніву і поступово навчитеся розпізнавати їх і контролювати.

Крок 2. Якщо ви все-таки зірвалися, визнайте, що у вас є проблеми з управлінням гнівом.

Ви не можете змінити те, чого не визнаєте. Тому визнання та усвідомлення цієї проблеми, розуміння того, що гнів - це перешкода до досягнення цілей, є одним з перших кроків.

Крок 3. Шукайте підтримки в оточуючих.

Якщо ви прекрасно розумієте, що стримування гніву є вашою проблемою, не приховуйте це, а шукайте підтримки в оточуючих людей, які важливі вам. Вони можуть бути джерелом вашої мотивації та їх підтримка допоможе вам, якщо ви знову відчуєте напад гніву.

Крок 4. Використовуйте спеціальну техніку, яка допомагає перервати напад гніву. Зупиніться, глибоко вдихніть, скажіть собі, що ви можете впоратися з цією ситуацією і зупиніть негативні думки.

Крок 5. Використовуйте емпатію (співпереживання). Якщо джерелом вашого гніву є хтось інший, спробуйте поглянути на те, що відбувається з його боку. Пригадайте собі про те, що всі ми дуже суб'єктивні і що всі роблять помилки.

Крок 6. Смійтеся над собою.

Гумор є одним з кращих ліків. Навчіться сміятися над собою і не приймати те, що відбувається близько до серця.

Під час чергового пориву добряче стукнути принтер або штовхнути банкомат, подумайте про те, як смішно і безглуздо ви будете виглядати з боку.

Крок 7. Розслабтеся.

Часто сердяться ті люди, які гостро реагують на неприємні дрібниці. Коли ви навчитеся розслаблятися, ви зрозумієте, що реагувати на дрібні неприємності просто нерозумно. Навіщо витрачати свій час і псувати настрій собі і оточуючим через прикру дрібницю, про яку половина людей забуде вже через 5 хвилин?

Крок 8. Створіть атмосферу довіри. Сердиті люди можуть бути дуже цинічними. Вони будуть підозрювати всіх оточуючих в навмисному шкідництві їх персоні навіть якщо ще нічого не сталося. Якщо ви зумієте створити атмосферу довіри, шансів на те, що хтось дійсно спеціально наробить шкоди вам зведуться до мінімуму.

Крок 9. Слухайте.

Непорозуміння є причиною недовіри або розчарування. Чим краще ви слухаєте те, що вам говорять, тим менше шансів почати злитися через те, що ви не правильно зрозуміли сказане.

Крок 10. Будьте наполегливими.

Пам'ятайте про те, що Наполегливий абсолютно не означає Агресивний. Коли ви починаєте злитися, вам дуже складно правильно висловити свої думки. Ви занадто занурюєтеся в негативні емоції та фізіологічні симптоми (часте серцебиття і почервоніння обличчя) тільки заважають вам зібрати відповідні вагомі аргументи. Якщо ви дозволите собі бути наполегливим і поясніть людям свою точку зору і чому ви вважаєте саме так, ви досягнете набагато більшого успіху, ніж розмахування руками і бризкання слиною.

Крок 11. Живіть кожен день так, як ніби він у вас останній.

Життя коротке і вона у нас всього лише одна, тому витрачати її на негативні емоції - непрощенна дурість і марнотратство. Зрозумійте, що коли ви витрачаєте свій час на агресію, ви пропускаєте величезна кількість приємних речей і моментів.

Крок 12. Навчіться прощати.

Для того, щоб дійсно змінити себе в кращий бік, потрібно копати набагато глибше. І треба навчитися прощати. Це не так просто, як здається на перший погляд. Ви повинні не просто уміти вичавлювати з себе щось на кшталт "я на тебе не злюся". Ви повинні вміти відпускати по-справжньому. Тому що затаєна образа або біль з'їдають зсередини і не дозволяють нам рухатися далі. І в решті решт вони все одно вирвуться на волю з набагато руйнівнішими наслідками.

Анкета визначення рівня агресивності  дитини.

1. Злий дух часом вселяється в нього.

2. Він не може змовчати, коли чимось незадоволений.

3. Коли хтось його образить, він обов'язково прагне поквитатися так само.

4. Часом йому без усякої причини хочеться вилаятися.

5. Часом він із задоволенням ламає іграшки, щось розбиває, шматує, рве книжки.

6. Інколи він так наполягає на чомусь, що людям навколо уривається терпець.

7. Він не відмовиться від того, щоб подражнити тварин.

8. Взяти верх у суперечці з ним майже неможливо.

9. Дуже сердиться, коли вважає, що хтось кепкує з нього.

10. Здається, що інколи у нього спалахує бажання зробити якусь шкоду, шокувати оточення.

11. У відповідь на звичайні розпорядження прагне зробити все навпаки.

12. Часто не за віком сварливий.

13. Сприймає себе як самостійного і рішучого.

14. Любить бути першим, верховодити, підкоряти собі інших.

15. Невдачі надзвичайно дратують його, намагається шукати винних.

16. Легко свариться, вступає в бійку.

17. Старається спілкуватися з молодшими й фізично слабкішими.

18. У нього часті напади похмурої дратівливості.

19. Не рахується з ровесниками, не поступається, не ділиться нічим.

20. Упевнений, що будь-яке завдання виконає краще за інших.

Позитивна відповідь на кожне запропоноване твердження оцінюється 1 балом. Висока агресивність: 15-20 балів.

Середня агресивність: 7-14 балів.

Низька агресивність: 1-6 балів.

3.Перегляд та обговорення мультфільму «Троянда без шипів»

( https://www.youtube.com/watch?v=EVXo4hFs8Nw&t=2s)

4. Робота в групах

Кожна група отримає опис ситуації. Прочитайте її, знайдіть причину конфлікту, запропонуйте вихід з поданої ситуації.

Ситуація 1. У дитини дуже багато уроків до завтрашнього дня, а вам терміново знадобилася допомога. Ви просите допомогти, а дитина відмовляється. Говорите на підвищених тонах.  Ваші дії?

Ситуація2. Хлопчисько 10 років разом з мамою йде вулицею. Мама несе дві великі сумки. Вона просить сина допомогти, але він продовжує незворушно йти, не реагує на прохання матері. Навіть перехожі хитають головою. Як учините?

Ситуація3. У дворі вашого будинку хлопці жбурляють каміння у кота-безхатченка, який заліз на дерево і злякано нявчить. Ваші дії?

Ситуація 4. На день народження вашого сина(дочки)  друзі запропонували погратися в комп’ютерну гру. Вам не сподобалося, що герої гри – монстри, які поводяться агресивно. Ваші дії у цій ситуації?

5.Кольорові зони (сл..12-13)

ІІ частина «Спілкування»

1.Вступне слово

Чи вміємо ми спілкуватися з нашими дітьми? Чи чуємо ми те,що говорять нам наші діти?(сл..14)

2.Робота в групах

Вправа «Квітка»

У кожної групи є плакат з квіткою.

Завдання

1-ша група- скласти портрет ідеальних батьків, написати якості ,що мають бути притаманні ідеальним батькам.

2-га група- скласти портрет ідеальної дитини.

Презентація робіт.

3. Чи вміємо ми слухати свою дитину? Міні-лекція.(сл..15)

4. Притча

Властелин и его страшный сон.

 

Один восточный властелин увидел страшный сон, будто у него выпали один за другим все зубы. В сильном волнении он призвал к себе толкователя снов. Тот выслушал его оза­боченно и сказал:

 

— Повелитель, я должен сообщить тебе печальную весть. Ты потеряешь одного за другим всех своих близких.

 

Эти слова вызвали гнев властелина. Он велел бросить в тюрьму несчастного и призвать другого толкователя, кото­рый, выслушав сон, сказал:

 

— Я счастлив сообщить тебе радостную весть — ты пере­живешь всех своих родных.

 

Властелин был обрадован и щедро наградил его за это предсказание. Придворные очень удивились.

 

— Ведь ты сказал ему то же самое, что и твой бедный предшественник, так почему же он был наказан, а ты воз­награжден? — спрашивали они.

 

На что последовал ответ:

 

— Мы оба одинаково истолковали сон. Но все зависит не от того, что сказать, а как сказать.

ІІ.Заключна частина

1.Рефлексія

-Що таке батьківська любов? (відповіді батьків)

У вас на столах є краплинки, напишіть на них найдобріше, найласкавіше слово для свого малюка та наклейте на плакаті.

2. Заключне слово вчителя.

Любіть дитину за те, що вона є. Адже дитина чекає і потребує любові.

(Батькам роздаються рекомендації з поданої теми.)

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дитяча агресивність та її причини. Чи вміємо ми слухати і чути своїх дітей?

Номер слайду 2

В жизни по-разному можно жить: В горе можно и в радости. Вовремя есть, вовремя пить,Вовремя делать гадости. А можно так: На рассвете встать. И, помышляя о чуде,Рукой обожженной солнце достать. И подарить его людям.© Сергей Островой

Номер слайду 3

Агресія. Дії або наміри,що мають на меті завдати шкоди іншій людині.

Номер слайду 4

Форми агресіїФізична агресія - направлена на фізичні предмети, людей, себе, тварин. Вербальна –відмова від спілкування, обзивання, наклеп. 

Номер слайду 5

Здорова агресія (дитині важливо бути першою і найкращою, вона відкрита світу і спілкуванню). Руйнівна агресія (конфліктність,впертість,злорадство, жорстокість).

Номер слайду 6

Агресія у висловлюваннях Стежте за своїм мовленням. Якщо дитина запитує про значення певного слова,не тікайте від відповіді. Намагайтеся володіти собою.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

У стосунках з однолітками та дорослими. Слід уникати невиправданого застосування сили і погроз. Важливо допомогти дитині навчитися володіти собою.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Агресія в іграх. Спостерігайте за комп'ютерними і іншими іграми дітей. Пропонуйте ігри,які виховуватимуть у них позитивні риси.

Номер слайду 11

Агресія до тварин. Обов'язково заведіть хатню тваринку. Дослуховуйтесь до розповідей про сни.

Номер слайду 12

Принцип чотирьох кольорових зон. Зелена зона - те, що батьки дозволяють робити дитині, тут вона головна,вона вибирає(що вдягнути на прогулянку,яку іграшку взяти,яку книжку почитати…). Жовта зона – батьки дозволяють діяти дитині за її вибором, бажанням,але в певних рамках (дитина може сама вирішити в який час вона робитиме домашнє завдання,але закінчити до 20.00; або що з'їсти на сніданок – кашу чи сирники).

Номер слайду 13

Помаранчева зона - входять такі дії дитини, які батьками не приймаються, але у вигляді виключення допускаються (залишати постіль не прибраною,але якщо дитина запізнюється, можна застелити пізніше). Червона зона - дії дитини, які неприйнятні ні за яких обставин. Ті що можуть причинити шкоду здоров'ю дитини і оточуючих (не можна говорити з незнайомими людьми, гратися з вогнем …).

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Слухання. Пасивне - безмовне слухання. Це кивок головою, підтримуючий вираз обличчя. Активне слухання – спосіб дати зрозуміти дитині, що все те, що вона говорить, відчуває або робить,- варте уваги( переказування, уточнення, резюмування)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Kitsenko Victoria
    Чудовий матеріал! Трохи треба змінити російську на українську, але зміст гарний. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцура Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Баліоз Наталя Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
6581
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку