Батьківські збори майбутніх першокласників
(тренінг)
-
Вступне слово вчителя.
-
Доброго дня, шановні батьки. Перш ніж розпочати нашу спільну роботу, пропоную скласти Правила роботи, яких ми будемо притримуватися в ході наших неодноразових зустрічей.
-
Правила роботи
-
Приходити на зустрічі вчасно.
-
Говорити по черзі.
-
Мобільна тиша.
-
Поважати думку іншого.
-
Бути активними.
-
Правило піднятої руки.
-
Правило «пас».
-
Сучасні діти народилися в епоху швидких змін. Вони живуть в часи, коли необхідно вчитися впродовж всього життя. Тому школа повинна зберегти мотивацію до навчання, навчити дітей вчитися самостійно, із задоволенням і без надмірних зусиль.
Школа повинна готувати дітей до дорослого життя. На разі на ринку праці цінуються не так конкурентність, як вміння працювати в команді. Тому для розвитку таких навичок в школах починають широко застосовувати методи групового навчання, коли діти працюють в парах, спільно виконують завдання, працюють над проектами.
А щоб ви, батьки, отримали повне уявлення про методи навчання і не дивувалися, коли діти розповідатимуть вам про уроки в школі, ми сьогодні проведемо нашу зустріч у формі такого заняття.
-
«Ранкове коло». Знайомство. (Пояснення вчителя: - Ця вправа насамперед допоможе познайомитися, тобто запам*ятати імена своїх однокласників, а також допомагатиме дітям більше дізнаватися один про одного, а це, в свою чергу, допомагатиме їм поліпшувати стосунки, знаходити нових друзів.)
-
Завдання: роздати аркуші паперу, ножиці, олівець або ручку. – Обведіть свою руку і на кожному пальцю напишіть:
-
Мене звати…
-
Мою дитину звати…
-
Моїй дитині … років.
-
Моя дитина любить …
-
Я люблю свою дитину …
-
Презентація (по черзі батьки виходять, знайомляться, прикріплюють або наклеюють на великий аркуш паперу)
-
Вчитель: Дякую. Продовжуємо нашу роботу. Коротке ознайомлення з НУШ. (Можна показати презентацію про Нову українську школу, а можна коротко розповісти про нове в навчанні й оцінюванні).
-
За Концепцією НУШ в навчанні переважатиме:
-
ігрова діяльність;
-
дослідження;
-
оцінювання учнів 1-2 класів – нормативне (вербальне);
-
щоденників не буде, але діти будуть вести щоденник вражень (який не перевіряється вчителем і є індивідуальним надбанням кожної дитини).
-
Головна ідея НУШ – компетентність (обізнаність). Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички.
-
Оцінювання – не каральне, а спонукальне. В порівнянні з попередніми успіхами, дитина продовжує вчитися і досягати мети і завдань навчитися через свою старанність і доброзичливе ставлення вчителя.
-
Інтеграція навчання – об*єднання навчальних предметів, щоб діти мали цілісну картинку навколишнього світу. Тому буде вивчатися предмет «Я досліджую світ» , де об*єднано українську мову, математику, природознавство, історію,
-
Для деяких першокласників процес навчання може стати стресовим. Тому, щоб полегшити адаптацію учнів до навчання та уникнути пов*язаних з цим ризиків, у класі створюються комфортні умови для дітей, облаштовується цікаве, яскраве навчально-виховне середовище.
Передбачено такі навчально-виховні осередки – зони:
-
навчально-пізнавальна діяльність/ зона відкриттів;
-
тематична зона;
-
зона гри;
-
художньо-творча діяльність;
-
зона відпочинку і тиші;
-
дитяча класна бібліотека;
-
осередок для вчителя.
-
Руханка «Сонце світить…» (Всі присутні сидять у колі. Ведучий говорить «Сонце світить на того, у кого біле волосся». Всі присутні з білим волоссям міняються місцями, ведучий намагається зайняти чиєсь місце, бо для нього не було стільця.)
-
По закінченню руханки вчитель ділить присутніх батьків на групи або за кольором розданих, наприклад, кольорових скріпок, або за назвами днів тижня, пальців і т.ін.. Групова робота «Ваші очікування від навчання дитини в школі».
-
Батьки складають/записують всі думки кожного учасника групи на аркуші паперу.
-
Представник кожної групи по черзі презентує виконану роботу групи.
-
Вчитель відповідає на питання батьків.
-
Розповідь вчителя про матеріально-технічне забезпечення дітей під час навчально-виховного процесу в першому класі.
-
Рефлексія:
-
Що найбільше запам*яталося з сьогоднішньої зустрічі?
-
Чи сподобалася вам робота в групах?
-
Чим кожен з Вас, батьки, може допомогти школі?
-
Гра «Капсула часу». Вчитель: Останнє завдання на сьогодні: будь ласка, напишіть побажання або сподівання для своєї дитини, яке ми складемо в «капсулу часу», законсервуємо і відправимо у майбутнє. А прочитаємо на випускному в 4 класі і порівняємо, чи справдилися ваші надії і мрії. Дякую.