Батьківські збори на тему: "Проблеми адаптації шестирічок"

Про матеріал

Кожен вчитель розуміє, що в 1 класі проблем адаптації не уникнути, але , якщо проводити цілеспрямовану роботу в класі й спрямовувати на це батьків, то багатьох проблем вдається уникнути: запобігати ускладненням в адаптаційний період; створювати передумови до успішної співпраці школи та родини.

Перегляд файлу

 

Батьківські   збори на   тему:

Проблеми адаптації  шестирічок

                          (Збори- лекція)

МЕТА: інформувати  батьків  про  особливості адаптаційного  періоду школярів-шестирічок; спонукати  батьків до формування   в дітей  пізнавальних  інтересів, запобігати   ускладненням  в  адаптаційний  період;  створювати  передумови  до успішної  співпраці  школи  та родини.

Обладнання:  маркери, «скринька побажань»,  кольорові  кульки,  анкети,  памятки  для батьків,  виставка шкільного  приладдя;

 

 

План зборів:

  1. Вступне  слово  класовода, ознайомлення  з анкетуванням  учнів,  робота за творчим  завданням;
  2. Доповідь  на  тему: «Особливості  адаптації  шестирічок»
  3. Практичне  ознайомлення з вимогами  програми,  необхідним  приладдям, організацією  робочого  місця дитини;
  4. Вибори батьківського  комітету;
  5. Організаційні  питання;

 

 

  1. Шановні  батьки!

 Щиро  вітаю  Вас  з  першими днями навчання ваших  дітей.  З  першимии успіхами, проблемами, радощами.

Ваша  дитина, прийшовши до школи,  набула   нового  статусу – вона  стала  школярем і  для батьків це  нові приємні  клопоти,  радість, і, звичайно,  нові  проблеми. Щоб  менше  їх  було,  ми  й зібрались  сьогодні  ( допомогти  своїм  дітям  пройти  ці перші  кроки, поділитись  своїм  досвідом)

  • творче  завдання ( коментар);
  • ознайомлення  з  анкетуванням учнів:

 

  •  функціональна готовність  руки  дитини до письма;
  •  психологічний  стан  дитини;
  • увага  дітей (стійкість  уваги) .

 

 

Особливості  адаптації шестирічних  школярів

         до  навчання в першому класі

 

  Вступ  до  школи – дуже  важливий  момент в житті  дитини. Адже  створюється  новий  тип  стосунків з  оточенням (і з ровесниками і з  дорослими. ) але головне –   змінюється основний  вид  діяльності, бо  діти  вже  навчаються,  а не  тільки граються.

 У житті  дитини  змінюється  все: обов’язки,  режим, оточення,  вимоги  до  неї. Не  так  просто  звикнути  до різких перемін  дорослому, а не те, що  дитині. Процес такого звикання ( адаптації)  може  тривати  від  2 до 4 – 5  місяців. (  іноді  й довше ).

  Адаптація  дитини залежить  від  готовності  до  школи,  особливостей дитини, стану  здоров’я, допомоги  дорослих. Це час,  коли в дитини вже нові обов’язки, нові друзі, нові взаємовідносини  з  дорослими,  і  все  вимагає  певних  зусиль  та  досвіду.

 А  чи  кожна  дитина  готова  до навчання?  Складовими  готовності  дитини  до  школи є:

  • мотивація  дитини.
  • емоційна  та  вольова  готовність.
  • розумова  готовність.
  • психологічна  готовність  до нових  видів  ддіяльності.

 Успішна  адаптація  дитини  до  шкільного життя  є небхідною  умовою  розвитку її індивідуальності,  її  наступного зростання.

 

 Основні  ознаки адаптації учнів:

  • спокійний. врівноважений  стан;
  • стриманість й  зосередженість  на  уроках;
  • зацікавленість  і позитивне ставлення  до  школи, нових  друзів, уроків;
  • розуміння  і  готовність  виконувати  вимоги  вчителя;
  • позитивне ( адекватне ) оцінювання  дитиною  власних  зусиль  та  дій;
  • бажання  спілкування  з  учнями  свого класу ( і не лише) ;
  • активність  на  уроках;
  • адекватне  сприймання  оцінки  дорослого;
  • успішне опанування навчального  матеріалу.

 

 

 

Дуже  часто  виникають  труднощі  в адаптації  учнів.  В  цьому  можуть  бути  такі  причини:

  • півдвищена  збудливість, слабкий тип нервової  системи;
  • слабка саморегуляція дитини;
  • батьківська  вседозволеність.

    Якщо дитина не може  звикнути до  навчання,  то  виникає  дезатаптація: труднощі  у  навчанні, небажання йти в школу, погіршення  стану  здоров’я – поганий  сон, зниження  апетиту, втомлюваність,  підвищена  тривожність, плаксивість.

  Батьки  повинні враховувати  індивідуаьні особливості  своїх  дітей:  бажання  до гри,  індивідуальний  режим,  дозвілля.

Особлива роль  в  цей  переод належить  дотримання  режиму  дня,  повноцінному харчуванню, заохочення, схвалення, не  допустимо  застосовувати диктат  до  дитини та порівнювати її  успіхи  з іншими  дітьми.

  Рекомендується:

  • налагодити  довірливі  стосунки з дитиною;
  • дозволяти  дітям  ігри, розваги,  їх улюблені  справи;
  • не  слід  засуджувати  дитину;
  • оцінювати  не  дитину,  а   її  вчинки;
  • не допускати перевтоми;
  • оцінювати  дитину  вербально, заохочувати її  досягнення;
  • допомагати  дитині ;
  • привчати її  до  самостійності ;
  • вислуховувати  дитину й заохочувати  її бажання  поділитись враженнями.

Як батьки  можуть  допомогти  адаптуватись  дитині?

1. Продумати режим дня і суворо його дотримуватися.

2. Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися  перепитувати, правильно звертатись і т.д.).

3. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

4. Пояснити, що означає «акуратно», «старанно», формувати самооцінку.

6 Розвивати навички спілкування .

7. Підтримувати й заохочувати  бажання вчитися.

8. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.

9. Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

 

   Діти часто не розуміють власних потреб та почуттів, але у кожного з них є 5 найбільших потреб, які у кожної дитини виявляються в різній мірі. Знання цих потреб будуть корисні не лише батькам, а і вчителям. Деякі діти найбільше цінують час, який проводять з ними батьки, для інших важливіші подарунки чи допомога, а є діти які цінують обійми.  Завданнями  батьків є  підтримати пізнавальні інтереси дитини, сприяти  взаєморозумінню  своєї  дитини  з іншими  дітьми,  підтримати  її прагнення  стати  кращою.

 

Ось ці 5 особливих потреб:

  1. Слова підтримки . Часто  хваліть дітей. Ми звикли  критикувати й зауважувати  помилки  дітей. А вони  потребують такої допомоги як підтримка словом. Отже, хваліть дитину  частіше  й вона  старанніше  буде  працювати.
  2. Час. Не шкодуйте для  дитини часу. Зрозумійте її інтереси, грайтесь, навчайтесь з дитиною, розмовляйте, дивлячись  їй в очі цікавтесь її думкою.
  3. Подарунки.  Постарайтесь  не зловживати  подарунками,  щоб у дитини не  сформувалась  неправильна  система  цінностей. Наголошуйте  дитині  на  те, що подарунок  ви їй  даруєте, бо  дуже її любите.
  4. Допомога.  Вона  може  бути різною, та батьки  повинні допомагати  своїм  дітям, і , якщо  робите  для дитини щось  особливе, то теж  наголошуйте як сильно  ви її любите.
  5. Ласка. Кожній дитині  потрібна  ласка. Та є діти, для яких  батьківська  ласка – цінніша  за  все.

  Треба  пам’ятати, що « Дитинство – найважливіший  період людського  життя.  Це не  підготовка  до майбутнього  життя,  а  справжнє, яскраве, неповторне  життя. І від  того,  як минуло  дитинство, хто  вів за  руку  в  дитячі  роки,  що  ввійшло в  розум й серце  дитини   ...залежить.  якою людиною  стане  сьогоднішня  дитина. « ( В. О. Сухомлинський) .

 А  хто з нас  не  бажає щасливого  дитинство  своїм  дітям?...  А це  не  тільки вдягнути, нагодувати  дитину. А  й  дарувати  їй радість спілкування й розуміння, того, що ми  називаємо любовю.

 

    Надзвичайно велике місце в адаптації дитини до школи належить сім’ї. Тому велике значення в профілактиці труднощів адаптації має поглиблена психологічна консультація на основі тестування та спостереження. Батькам необхідно давати рекомендації з урахуванням індивідуальних особливостей дитини – як правильно підготувати її до школи, які проблеми спіткають майбутнього школяра вже в процесі навчання, як подолати труднощі адаптаційного періоду.

 

Висновки.

       Те,  як буде розвиватись дитина  у найближчі роки, чи буде  в період адаптації закладений соціальний та інтелектуальний фундамент успішного подальшого навчання,  багато в чому залежить від професійної і власне особистісної зрілості дорослих : батьків, педагогів, вихователів, шкільних психологів. Тобто я вважаю, що для того щоб допомогти дитині відчути себе в школі комфортно, вивільнити наявні у нього інтелектуальні, особистісні, фізичні ресурси для успішного навчання і повноцінного розвитку, необхідно: виявити особливості дитини; налаштувати навчально-виховний процес на його індивідуальні особливості, можливості та потреби; допомогти дитині сформувати навички і внутрішні психологічні механізми, необхідні для успішного навчання і спілкування в шкільному середовищі.

       Отже, терпіння батьків, їхнє доброзичливе налаштування, постійна зацікавленість справами і повага до дрібниць, з яких складається шкільне життя дитини, знання реального стану речей і сьогоднішніх труднощів дитини, спокійна впевненість у тому, що їх можна подолати, турботлива щоденна праця — важливі умови успішної адаптації дитині до навчання.

 

 

 

 

doc
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
1528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку