Батьківські збори "Партнерство у НУШ"

Про матеріал
Збори розроблено використовуючи сучасні методи і прийоми. На основі теорії і практики вчитель допоможе батькам усвідомити їх важливість у житті власних дітей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

  Рада бачити всіх, хто завітав на сьогоднішні  збори.

 

                                   Вітання «Павутинка»

(За допомогою клубка утворюють павутинку. Кажуть своє ім’я і передають клубок наступній людині)

Яка в нас вийшла павутинка завдяки нашим спільним зусиллям, такими результативними  хотілося б побачити наші сьогоднішні збори.

(Слово вчителя про свої очікування від сьогоднішньої зустрічі)

                                   Очікування «Дерево»

(Батьки пишуть на яблучках , що вони очікують від сьогоднішньої зустрічі і прикріплюють на дерево)

Сьогодні я хочу звернути увагу на те, яку роль у навчанні і вихованні відіграють вчителі і батьки. Чому важливо пам’ятати про педагогіку партнерства?  Бажаю кожному з вас залишитися задоволеним і сьогодні  взяти хоч  частинку з почутого, а це вже є важливо, для себе.

Слайд 1

  Коли  ваші діточки переступили поріг Нової української школи, це для нас усіх був важливий крок: і для мене, і для дітей, і для вас – батьків.

Слайд 2

Що ж таке «НУШ» - «Нова українська школа»? Це школа, де діти мають навчатися через діяльність, у якій приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Слайд 3

  За  концепцією НУШ кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами.

Місія НУШ – допомогти, розкрити та розвинути здібності, таланти та можливості кожної дитини на основі педагогіки партнерства між учителем, батьками, дітьми.

Слайд 4

 Великого значення у концепції набуває аспект педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу.

Вона ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості.

Слайд 5

Між усіма учасниками освітнього процесу має бути: повага, довіра, діалог, добровільність, рівність, відповідальність.

Слайд 6

 Погляд Нової української школи – це дитиноцентризм.

  Особистісно-орієнтована модель освіти, де є:

- орієнтація на потреби учня в навчальному процесі;

- психологічний комфорт школярів;

- розкриття потенціалу кожної дитини.

Слайд 7

Важливість здорового способу життя для успішного навчання:

  1. Заняття спортом та збалансоване харчування позитивно позначається на навчанні(фізичне здоров’я);
  2. Спокійний розум та емоційний комфорт впливають на здатність зосередитися на навчанні(психічне самопочуття);
  3. Правильно організований режим дня сприяє кращому вивченню матеріалу(режим дня).

Слайд 8

 Давайте розглянемо вимоги до учнів:

1. Роз’яснення вимог щодо поведінкової культури в школі(поведінкові норми);

2. Огляд вимог щодо досягнень та прогресу (академічні стандарти);

3. Інструкції щодо залучення учнів до процесу навчання та виконання домашніх завдань (залучення до навчання).

Слайд 9

Фактори, що заважають дитині вчитися:

  1. Брак бажання вчитися чи невпевненість у власних здібностях(негативне ставлення до навчання);
  2. Брак підтримки та заохочення з боку вчителя і батьків(відсутність підтримки);
  3. Проблеми засвоєння матеріалу та розуміння(труднощі у навчанні).
  4. Слайд 10

Роль вчителів у підтримці навчання

  1. Вчителі, які створюють відкрите та підтримуюче середовище, сприяють успішному навчанню(створення навчального клімату);
  2. Адаптація підходу до потреб кожного учня є важливим елементом підтримки навчання(індивідуалізація підходу);
  3. Здатність вчителя підтримати учня в розв’язанні перешкод та подоланні труднощів навчання(психологічна підтримка).

Слайд 11

  Роль батьків у формуванні дисципліни та навчання.

  Батьки можуть послужити прикладом, встановлюючи правила та показуючи значення дисципліни(приклад).

  Активна участь батьків у навчанні допомагає зміцнити дисципліну та зацікавленість у навчанні(підтримка).

  Відкритий діалог між батьками та вчителями є важливим для утримання дисципліни та успішного навчання(спілкування).

Слайд 12

Історія про орла, який не хотів літати

Одного разу пішов селянин до лісу, щоб знайти там птаха, якого він зможе взяти з собою додому. Він упіймав молодого орла, приніс його додому на пташиний двір до курей, качок та індиків. Він дав йому пташиного корму, хоча той був орлом – королем усіх птахів.

П’ять років потому селянина  відвідав один мудрий чоловік, який чудово розбирався у природньому світі. Коли вони разом прогулювалися садом, він, побачивши орла, вигукнув:

- Але ж цей птах не півень. Це орел!

- Так, - відповів селянин, - це правда. Але я виростив його, як півня. І тепер уже він не орел, а півень, навіть попри те, що розмах його крил становить три метри.

- Але я не можу в це повірити, сказав інший чоловік. – Він усе ще орел, тому що в нього серце орла. І це дасть йому можливість коли-небудь піднятися високо в небо.

- Ні-ні, - відповів селянин, - тепер він справжній півень, і тепер він справжній півень, і він ніколи більше не буде літати.

Тоді вони вирішили провести випробовування. Людина, яка добре розбирається в природньому світі, взяла на руки орла, підняла руку вверх і сказала:

- Адже ти орел, ти належиш небу, а не землі: розправ свої крила і лети!

Орел сидів на простягнутій вверх руці і оглядався навкруги. Позаду себе він побачив курей, які спокійно клювали свої зерна, і раптом знову зістрибнув вниз до курей.

Тоді селянин сказав:

- Я ж казав тобі, що він став півнем.

- Ні, - відповів інший чоловік. – Він – орел. Завтра я повторю свою спробу ще раз.

Наступного дня піднявся він разом з орлом на дах будинку, підняв його вгору і сказав:

- Адже ти орел, ти належиш небу, а не землі: розправ свої крила і лети!

Але коли орел знову побачив курей на подвір’ї, він знову зістрибнув до них униз і став порпатися разом з ними.

Тоді селянин знову сказав:

- Адже я тобі говорив, він – півень і залишиться півнем.

- Ні, - відповів інший. Він – орел, і серце в нього орлине. Дозволь нам завтра зробити ще одну спробу, і я змушу його полетіти.

Наступного ранку він знову встав, узяв  з собою орла і виніс його за межі міста, подалі від будинків, до підніжжя гори. У цей час сходило сонце, і його промені золотили вершину гори. Кожний камінчик світився від радості, насолоджуючись таким чудовим ранком.

Він підняв орла догори і сказав йому:

- Орле, адже ти орел, ти належиш небу, а не землі: розправ свої крила і лети!

Орел оглянувся навколо, увесь затріпотів, ніби його наповнювало нове життя, але…не полетів.

Тоді чоловік змусив його подивитися прямо на сонце. І орел враз розправив свої крила, піднявся з криком угору і почав підніматися вище і вище, і більше не повернувся назад. Він був орлом, навіть попри те, що був приручений і вирощений разом з курми.

 

- Наші діти, мов ті орлятка. Нам, дорослим, потрібно докладати неймовірні зусилля, щоб вони ніколи не могли зневіритися у власних силах. Щоб не дали навколишньому оточенню себе зламати під впливом обставин, ситуацій, рішень.

Слайд 13

Важливість мотивації до навчання.

  Мотивація грає ключову роль у навчанні. Коли діти мають стимул до вивчення, вони більш активно залучаються до уроків та виявляють зацікавленість у здобутті знань. Тому обговорюйте з дітьми успіхи і підтримуйте вивчення нового.

  Правильно підбирайте слова, щоб похвалити і підбадьорити свою дитину в потрібний для неї момент, щоб дитина розуміла і правильно себе оцінювала.

 

- Я підготувала кілька чарівних висловів, які застосовую у своїй роботі з учнями і сьогодні хочу  поділитися з вами – батьками. Тими людьми, які є прикладом і опорою вдома для своїх дітей. Ви можете використовувати деякі або ж усі  при спілкуванні з дітьми

Слайд 14

  1. Вибачення – не слабкість!

Я припустився(припустилася) помилки, вибач мені, будь ласка.

Я був(була) неправий(неправа), прошу вибачити мені.

Я необдумано висловився(висловилася) в цій ситуації, не ображайся, будь ласка.

Слайд 15

  1. Згода робить вас партнерами!

Я згодний з тобою.

Я теж так вважаю.

Згоджуюся з твоєю точкою зору.

Слайд 16

  1. Похвала дарує радість!

Ти можеш пишатися собою.

Ти чудово попрацював(попрацювала).

У тебе так легко це виходить.

Слайд 17

  1. Ви довіряєте – вам довіряють!

 Я радий(рада), що ти говориш про це.

Я хочу тобі довірити цю справу.

Я дуже ціную, що ти поділився(поділилася).

Слайд 18

  1. Підтримки багато не буває!

Ти впораєшся!

Спробуй, я впевнена(впевнений), ти зможеш.

Чудово!

Слайд 19

  1. Мотивація надихає!

Твою роботу ми обов’язково розмістимо на виставці!

Можна я прочитаю твій твір усім? Він прекрасний!

Вірю, ти зробиш дуже гарно.

Слайд 20

  1. Цікавість заохочує!

Швидше б побачити, що в тебе вийде.

Було цікаво це робити разом.

У тебе цікаве мислення.

Слайд 21

  1. Вдячність зігріває!

Дякую за твою щирість.

Дякую за твою думку.

Дякую за ініціативу.

                                     (Батькам роздати вислови)

Слайд 22

               Зараз я вам прочитаю притчу про поспішні висновки.

  Маленька дівчинка принесла два яблука.

- Матусю, поглянь, які гарні яблучка! – радісно мовила дівчинка.

- Дійсно, гарні! Пригостиш мене? – запитала мама.

Дівчинка поглянула на яблука. Потім відкусила від одного шматок. На секунду замислилася і надкусила інше.

Мама  дуже здивувалася і подумала:

- Яка в мене донечка… Обидва  яблука надкусила і мені не дала. Але, на її подив, дівчинка простягнула мамі одне яблуко зі словами:

- Матусю! Візьми це яблуко! Воно солодше!

Мама подивилася на свою донечку і її переповнювала радість, бо ж вона її правильно виховує. А що ж про себе можна сказати? Чому я сумнівалася у правильних діях своєї дитини? Не можна робити передчасних висновків.

 

Так і я вам бажаю не втрачати віри у своїх дітей! Не сумніватися! Завжди підтримувати, допомагати, підказувати. Пам’ятайте, що насамперед дитина біжить до батьків! Саме батьківські руки є їй найпотрібнішими.

Слайд 23

                                      Творча робота з батьками

- Зараз я вас прошу взяти білий аркуш паперу, кольоровим олівцем обведіть свою руку, потрібно вирізати намальоване.

  Ви сьогодні мене послухали і я впевнена, що важливе для себе запам’ятали. Тому зараз прошу, щоб ви на долоні написали те, чого на вашу думку потребують ваші діти.

  Коли напишете, зігніть пальці на долоні.

  Запам’ятайте! Нашим дітям це важливо! Пообіцяйте собі, що ви докладете зусилля, щоб це виконати для своєї дитини.

 

Слайд 24

Роль самоорганізації та планування у навчанні дитини:

  1. Розвинуті навички планування сприяють організації часу для навчання(планування);
  2. Здатність контролювати свої успіхи та відповідальності за власне навчання(самоконтроль);
  3. Навички ефективного розподілу часу між навчанням та відпочинком(управління часом).

  Слайд 25

 

                                   «Ромашка Блума»

 

     (Коментування написів на пелюстках ромашки. Прикріплювати по пелюстці)

 

Допоможіть дитині повірити в себе:

- довіряйте дитині;

- підтримуйте дитину;

- вчіть боротися зі страхами;

- давайте можливість розвиватися;

- прислухайтеся до думки дитини;

- звертайте увагу на позитив;

- не навішуйте ярлики;

- не сумнівайтеся;

- хваліть за старання;

- вчіть комунікувати;

- навчіть встановлювати особисті кордони;

- допоможіть найти сильні сторони;

- будьте прикладом.

Слайд 26

Дякую за увагу!

 

(Якщо хтось з батьків  захоче висловити свою думку, то можна надати слово батькам)

 

1