Батьківські збори "Перші уроки шкільної оцінки"

Про матеріал

Разом з батьками за круглим столом обговорюємо роль оцінки в житті учня. Саме шкільна оцінка часто викликає розбіжності між членами сімї, визначає шляхи виховання дитини.

Перегляд файлу

ПЕРШІ УРОКИ ШКІЛЬНОЇ ОЦІНКИ

 

Тема: пояснити батькам значення шкільної оцінки в житті дитини, формувати культуру батьківського сприйняття навчальних умінь своєї дитини.

Форма проведення: круглий стіл.

Питання для обговорення: шкільна оцінка, її роль у житті учня, ставлення до оцінок.

Підготовча робота: анкетування батьків, учнів.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

З перших днів шкільного життя на тернистому шляху навчання

з’являється ідол – оцінка. До одного він добрий, милостивий,

до іншого – жорстокий, безжалісний. Чому цей ідол за одного заступається,

а другого – тиранить?

(Хвилинка для роздумів)

 

І. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

 Сьогодні мова піде про шкільні оцінки, що відіграють важливу роль у житті вашої дитини і вашої сімї. Саме шкільна оцінка часто викликає розбіжності між членами сімї, визначає шляхи виховання дитини.

 Оцінювання є особливістю контролю, а педагогічне оцінювання – його результатом. Оцінювання виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, виражене у балах.

 Без оцінки не обійтись. Усі діти полюбляють високі оцінки.

 Реформування національної освіти зумовило кардинальні зміни у системі оцінювання навчальних досягнень школярів. Запропоновані нові критерії оцінювання мають на меті реалізацію принципів гуманізації і демократизації освіти і спрямовані на суттєву переорієнтацію процесу навчання, яка забезпечувала б особистісний розвиток кожного учня. Психологи й педагоги одностайні в тому, що педагогічна оцінка здатна викликати в учня гаму гострих і глибоких переживань: радість успіху, задоволення, сором за невдачу, підвищену тривожність. Позитивні емоції, пов’язані з одержаною оцінкою, вчені вважають могутнім стимулом навчання, негативні – навпаки, погіршують загальний стан школяра, знижують його працездатність. Важливо, щоб оцінка була адекватною, справедливою й об’єктивною.

 Оцінка – сильне заохочення й найсильніше покарання в педагогічній праці. Це найбільш гострий інструмент, використання якого вимагає величезного вміння і культури. Щоб мати право користуватися цим інструментом, треба, насамперед, любити дитину.

 

 

 

ІІ. ДИТЯЧІ СПОГАДИ БАТЬКІВ, ПОВЯЗАНІ З ШКІЛЬНИМИ ОЦІНКАМИ

(Батьки відповідають на запитання вчителя)

  1. Чи пам’ятаєте ви, коли одержали першу в житті двійку?
  2. Чи хвилювало тоді вас, що у вас трохи гірші оцінки, ніж в інших учнів класу?
  3. Чи билося прискорено серце перед контрольною роботою?
  4. Чи червоніли ви при оголошенні вам поганої оцінки?
  5. Чи одержана наприкінці тижня погана оцінка могла зіпсувати вам настрій на вихідні?
  6. Чи хвилювало вас, коли довго не викликали вас до дошки?
  7. Чи хвилювала вас реакція однолітків на отриману вами оцінку?
  8. Чи готувалися ви до наступного уроку, коли вже отримали гарну оцінку?
  9. Чи тривожило вас очікування опитування?
  10. Чи було б вам тоді цікаво вчитись, якби оцінок не було?
  11. Чи хотіли ви, щоб вас запитали, якщо знали, що оцінки не буде?
  12. Чи продовжували ви активно працювати на уроці, коли вже одержали оцінку?

За відповідь «так» на питання 1 – 9 нараховується по 1 балу, і за відповідь «ні» - на 10 – 12.

Чим більше набрана сума балів, тим більшою мірою у вас виражена була тоді спрямованість на оцінку.

 

ІІІ. АНАЛІЗ АНКЕТУВАННЯ, ПРОВЕДЕНОГО НАПЕРЕДОДНІ ЗБОРІВ

 

ІУ. АНАЛІЗ УЧНІВСЬКИХ АНКЕТ

(Плакат, розділений навпіл: на першій половині плаката – позитивна думка батьків про ставлення до оцінок; на другій – негативна).

 

У. РОЗГЛЯД І АНАЛІЗ КАРТИНИ Ф. П. РЕШЕТНІКОВА «ЗНОВУ ДВІЙКА»

 Запитання за картиною

  • Сподобалася вам картина чи ні?
  • Як почувався хлопчик, зображений на картині?
  • Як йому живеться в рідній домівці?
  • Як, на вашу думку, ставляться до нього рідні і близькі люди?
  • Хотіли б ви йому допомогти?
  • Чи були у вас в дитинстві ситуації, схожі з картиною?
  • Спробуйте намалювати фінал цієї картини з точки зору сучасних батьків.

 

 

УІ. ПЕДАГОГІЧНІ СИТУАЦІЇ

* Дитина повертається додому з черговою поганою оцінкою…

 

* Дитина отримує погану оцінку, але запевняє батьків, що отримала відмінну оцінку. Це повторюється достатньо часто.

 

* Дитина звинувачує вчителя в тому, що він несправедливий щодо оцінювання її знань.

 

* Вночі повертаюся тролейбусом додому. В кінці салону помітила фігуру хлопчика. Ніде ночувати? Він кивнув головою. З’ясувалося, живе з батьком. У батька правило: отримав двійку – ночуй. Де хочеш. Дві двійки – дві ночі.

 

УІІ. ВИСТУП ПСИХОЛОГА (ЗАМІСТЬ ПІДСУМКУ)

 Батьки мають надавати дитині дієву допомогу. Дитині необхідна підтримка, співчуття, співпереживання в разі неуспіху. Проте, коли батьки не хочуть бачити недоліки, заважаючи дитині самій їх усвідомити, а, навпаки, висувають претензії всім навколо, але не їй, - то це є не що інше, як егоїзм, неадекватна самооцінка. Батькам важливо й необхідно любити свою дитину, але й знати її особливості, інтереси та здібності.

 Шкільний вік, особливо молодший, - сприятливий період для впливу близьких дорослих на особистість, яка формується. Ще один важливий момент: і самим батькам, щоб їх очікування виправдалися, потрібно бути по-справжньому значущими для дитини, а їх думка – важливою та цінною.

 «Моральна підтримка» дитини є одночасно можливістю вплинути й на установки вчителя, і на позицію школяра в класі. Слід мати на увазі й те, що іноді дитина, батьки та вчитель вкладають різний зміст у поняття «оцінка». Зазвичай діти, особливо молодші школярі, орієнтуються не стільки на рівень оцінки, скільки на її справедливість. Не вміючи ще об’єктивно оцінювати результати своєї роботи, вони обов’язково чекають від учителя високої оцінки докладених ними зусиль, старань. А результат може виявитися досить посереднім. Тому дорослим варто разом зі школярем ретельно проаналізувати роботу, відділивши результат від старання. Старання – підтримати, а відносно результату – показати його досяжність за умови прикладення деяких зусиль.

 Батьківська оцінка має бути динамічною – вдивляйтесь самі та привчайте дитину бачити просування до поставленої мети. Разом з дитиною відмічайте кожний найменший її успіх. Радійте разом з нею. Варто по-справжньому повірити в її сили, допомогти здолати свою слабкість і невпевненість – і очікування почнуть поступово справджуватись.

 

 

 

 

 

УІІ. ВРУЧЕННЯ БАТЬКАМ ПАМЯТКИ «ЯК СТАВИТИСЯ ДО ОЦІНОК ДИТИНИ»

 

ПАМЯТКА

«ЯК СТАВИТИСЯ ДО ОЦІНОК ДИТИНИ»

  • Не сваріть свою дитину за погану оцінку. Вона бажає виглядати слухняною і старанною. Якщо не виходить такою бути, дитина починає брехати, щоб залишатися для вас такою.

 

  • Співчувайте своїй дитині, якщо вона довго працювала, але результат її праці невисокий. Поясніть їй, що важливий не тільки результат. Важливішими є знання, які вона може здобути у результаті щоденної, наполегливої праці.

 

  • Не примушуйте свою дитину вимолювати собі оцінку наприкінці семестру заради вашого душевного спокою.

 

 

  • Не вчіть свою дитину хитрувати, принижуватися і пристосовуватися заради позитивного результату у вигляді високої оцінки.

 

  • Не сумнівайтеся вголос щодо об’єктивності оцінки, виставленої вашій дитині.
  • Є сумніви – ідіть до школи, спробуйте об’єктивно розібратися в ситуації.

 

  • Не звинувачуйте безпричинно інших дорослих і дітей у проблемах власних дітей.

 

 

  • Підтримуйте дитину в її , хай не дуже значних, але перемогах над собою, над своїми лінощами.

 

  • Влаштовуйте свята з нагоди отримання відмінної оцінки. Добре, як і погане, запам’ятовується дитиною надовго, і його хочеться повторити, нехай дитина отримує хорошу оцінку заради того, щоб її відзначили. Незабаром це стане звичкою.

 

 

  • Демонструйте позитивні результати своєї праці, щоб дитина бажала вас наслідувати.

 

 

 

                                      АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ 1

*Я знаю, що шкільна оцінка – це…

* Я говорю своїй дитині, що шкільна оцінка – це…

* Коли моя дитина йде до школи, то я прошу її…

* Коли моя дитина йде до школи, то я вимагаю від неї…

* Коли моя дитина йде до школи, то я бажаю їй…

* Коли моя дитина отримує хорошу оцінку, то я…

* Коли моя дитина отримує погану оцінку, то я…

 

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ 2

Позначте фрази, які ви найчастіше використовуєте у спілкуванні зі своєю дитиною, аналізуючи її навчання.

  • Що ти отримав сьогодні?
  • Нічого, не турбуйся, у нас є час усе виправити.
  • Я так і знала. І в кого ти такий вдався?
  • Іди до своєї кімнати і не виходь звідти.
  • Адже ти розумниця, і наступного разу вчителька в цьому переконається.
  • Скільки можна тобі це пояснювати!
  • Тобі потрібна моя допомога, або ти спробуєш ще раз самостійно?
  • Хто-небудь отримав кращу оцінку, ніж ти?
  • Сідай і вчи ще раз, а я потім перевірю!
  • Спробуємо разом розібратися в тому матеріалі, що для тебе видався складним.
  • Знаєш, коли я була маленькою, мені теж було складно запам’ятати цей матеріал.
  • Пропоную ще раз зазирнути в підручник. Гадаю, нам це допоможе.
  • Так і отримуватимеш негативні оцінки?
  • Ось повернеться батько. Він тебе покарає за двійку!
  • Подивися, як вчилася я! А ти?

АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ

  • Якщо я отримую хорошу оцінку, то…
  • Якщо я отримую погану оцінку, то…
  • Мої батьки говорять, що я можу вчитися…
  • Мої батьки говорять, що я не можу вчитися…
  • Якщо я отримую «дванадцять», то батьки…
  • Якщо я чогось не розумію, коли виконую домашнє завдання, то батьки…
  • Якщо я звертаюся до батьків за допомогою, то вони…
  • Батьки хочуть, щоб я…

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дюдюнова Тамара Андріївна
    Дуже гарні батьківські збори. Дякую. Скористалася
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
2182
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку