Тема: Перший раз у перший клас
Мета: познайомити з НУШ, розповісти як це працює; допомогти батькам майбутніх першокласників познайомитися та краще пізнати один одного; сприяти формуванню дружнього батьківського колективу та єдиної класної спільноти; зміцнювати зв’язки сім’ї та школи. (перед батьківськими зборами підготувати фото своєї дитини);
Ранкова зустріч. «Знайомство»
Пропоную збори розпочати зі знайомства. Давайте станемо в коло і познайомимося. Будемо по колу передавати м’ячик:
- Я розпочну першою і розповім вам про себе. «Мене звати ….., в школі працюю з ….року, та інше….
- Я хочу побажати нам усім впершу чергу перемоги та мирного неба над головою, здоров’я, успішного старту.
Запрошую вас зайняти місця за партами. Я рада зустрічі та знайомству з вами, хтось мене бачить вперше, хтось знає мене добре, серед вас є ті, кого я вчила і мені дуже приємно, що ви довірили мені своїх діток.
Ваша дитина йде в перший клас, ви відчуваєте хвилювання, радість, переживаєте та бажаєте того, щоб дитина знайшла спільну мову з новим оточенням, полюбила школу, вчительку, опанувала найкращі навички у навчанні, а також здобула якомога більше знань, познайомилася з новими друзями, стала відповідальною – загалом була хорошим учнем. Чи все це їй вдасться? Адже занадто вимогливе ставлення батьків до дітей породжує страх, опір, схильність до брехні. В той же час батьки, які дозволяють своїй дитині все, ризикують, що дитина виросте розбещеною, пасивною, матиме завищену самооцінку.
Що ж тоді робити? Бути дитині прикладом, приділяти достатньо уваги, з розуміння до неї ставитися, бути терплячими, вірити, підтримувати та заохочувати дитину. Якщо вона це отримує то їй хочеться йти до школи, дитина добре вчиться, легко освоюється в колективі.
Дитина, яка незабаром піде до школи, має опанувати багато речей, які допоможуть їй легше й швидше навчитись читати, писати, лічити, бути готовою сприймати розставання з батьками, стати самостійною і впевненою, виробити позитивну самооцінку та освоїтись серед однокласників.
Допоможіть дитині навчитися:
користуватись органами чуття - спостерігати за оточуючими, слухати звуки, розрізняти запахи;
зосереджувати увагу на об’єктах і словах;
помічати відмінності у формі, розмірі і кольорі;
орієнтуватись у часі і просторі;
набути певних гігієнічних, робочих і культурних навичок;
добре розвинути мовлення й успішно спілкуватись з оточуючими;
тренувати пам'ять і мислення;
розвинути цікавість і уяву.
«Повітряна куля»
Обладнання: зображення повітряних куль, плакат «Школа мрій»
На столі лежать зображення повітряних куль. Завдання: записати свої очікування від школи.
Вчитель.
Навчання діток відбувається за новою програмою НУШ, хтось уже знайомий з цією програмою, хтось чув, для когось це зовсім нове. Я вже завершую знайомство з цією програмою, бо для мене вона теж була новою та невідомою. Що ж передбачає ця нова освіта
- Навчання діток розподілиться таким чином:
початкова школа (1–4 класи);
базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
За Концепцією НУШ в навчанні переважатиме:
ігрова діяльність;
дослідження;
оцінювання учнів 1-2 класів – нормативне (вербальне);
Головна ідея НУШ – компетентність (обізнаність). Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички.
Законотворці виділили такі компетентності:
вільне володіння державною мовою;
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та щонайменше однією з іноземних мов;
математична компетентність;
компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
інноваційність;
екологічна компетентність;
інформаційно-комунікаційна компетентність.
навчання впродовж життя;
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
культурна компетентність;
підприємливість та фінансова грамотність;
інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані наскрізні вміння:
читання з розумінням,
уміння висловлювати свою думку усно і письмово,
критичне та системне мислення,
здатність логічно обґрунтовувати позицію,
творчість, ініціативність,
вміння конструктивно керувати емоціями,
оцінювати ризики,
приймати рішення,
вирішувати проблеми,
здатність співпрацювати з іншими.
Оцінювання – не каральне, а спонукальне. В порівнянні з попередніми успіхами, дитина продовжує вчитися і досягати мети і завдань навчитися через свою старанність і доброзичливе ставлення вчителя.
Інтеграція навчання – об’єднання навчальних предметів, щоб діти мали цілісну картинку навколишнього світу. Тому буде вивчатися інтегрований курс «Я досліджую світ», де об’єднано українську мову, математику, природознавство, історію.
4. Четверту локацію «Осередок творчості» та п’яту локацію «Ігровий осередок» ми з вами об’єднаємо.
Зараз пограємося. Що це у мене в руках? Так, це Сонечко. Чи все є? Ні, не вистачає промінчиків. У вас на столах лежать промінці. Поміркуйте над запитанням та запишіть на промінчиках «Що потрібно робити для щастя дитини?». Приклейте їх до сонечка.
«Сонечко»
Обладнання: зображення сонечка, фломастери, промінчики, клей.
На столі лежать зображення сонечка без промінчиків та пусті промінці. Завдання: поміркувати над запитанням «Що потрібно робити для щастя дитини?». Записати свої думки на промінчиках сонечка, приклеїти до сонечка.
- Психологічно зрілий учень швидко й успішно адаптується в новій шкільній ситуації, із задоволенням навчається, легко опановує навчальний матеріал. Шкільна зрілість учня залежить від вашої готовності бути батьками першокласника. Ваше завдання допомогти та підтримати, але нівякому разі не виконувати роботу замість дитини.
6. Шоста локація «Осередок відпочинку»
«Валіза вражень»
Обладнання: зображення валіз, стікери, фломастери
На столі лежать зображення двох валіз: «Тепер я знаю…», «Маю запитання…». Завдання: записати власні думки, ідеї та запитання на стікерах, зачитати і прикріпити до валіз.
- Якщо ми працюємо разом, ми можемо забезпечити нашим дітям найкращий старт в школі. На дошці ви бачите зображення двох валіз: "Тепер я знаю..." та "Маю запитання...". Запишіть, будь ласка, свої думки та запитання на стікерах та прикріпити їх до відповідної валізи.
7. Підсумок
«Аплодисменти взаємопідтримки»
- Заховайте одну руку за спину, спробуйте поплескати, але лише однією долонькою. Нічого не вийшло, правда?
А зараз давайте я підставлю до вашої ще свою долоньку. Як бачимо нам це вдається. Чудово, тож будь-яка робота виконується в парах тому і ми з вами маємо працювати в унісон тому що поодинці ми не зможемо досягти високих вершин. Але значимість кожного окремо дуже важлива, а гідно та плідно проявитися можна лише в співпраці.
Дуже важливо співпрацювати, школа+батьки, це єдине ціле.
Організаційні моменти: