Мета даної розробки обговорити з батьками причини дитячої брехні; домогтися розуміння батьками проблеми такої поведінки їхніх дітей; окреслити відповідні шляхи вирішення проблеми.
КАЛИНЮК НАТАЛІЯ МИКОЛАЇВНА вчитель початкових класів. Маківського НВК “ЗОШ І-ІІ ст, колегіум”Батьківські збори в другому класі«Чому дитина говорить неправду»
Номер слайду 2
Форма проведення: дружня бесіда. Мета домогтися розуміння батьками проблеми такої поведінки їхніх дітей окреслити відповідні шляхи вирішення проблеми.обговорити з батьками причини дитячої брехні
Номер слайду 3
Учасники стають у коло. Перший учасник називає своє ім’я та прикметник на ту ж букву. Наприклад, великий Володимир або прекрасна Поліна. Кожен наступний учасник спочатку повторює імена і прикметники попередніх учасників, а потім називає своє ім’я та прикметник. Вправа «ІМЕНА»
Номер слайду 4
Вправа «МОЄ СОНЕЧКО»На сонечку потрібно записати 5 позитивних рис про своєї дитини. Потім представити свої наробки. Наприклад: «Моя дитина: - чесна- відповідальна - розумна добра…»
Номер слайду 5
Досвідчені психологи і батьки точно знають, що навіть найменші діти можуть обманювати. Часто це виглядає кумедно, наприклад, коли малюк намагається роздобути увагу мами або ласощі. Але коли дитина дорослішає, і дитяча брехня набуває систематичного характеру, батьки насторожуються. Чому ж діти брешуть? Як поводитися з маленьким брехунцем? Вчені говорять про те, що брехня у високоорганізованих істот - це один із способів вижити в природі. Обманюють всі діти, але комусь, в силу обставин, що склалися і особистісних особливостей, доводиться робити це часто, а хтось вдається до такого засобу виживання рідше.
Номер слайду 6
Найчастіше діти обманюють, переслідуючи наступні цілі:• привертають увагу батьків;• намагаються уникнути покарання;• хочуть отримати якусь вигоду;• намагаються захистити себе або близьких від реальної або вигаданої загрози;• просто хваляться.
Номер слайду 7
Якщо ви запідозрили дитину у брехні, переконатися в цьому або зворотному можна, влаштувати не вимушену бесіду. Розпитайте про те, що трапилося, акцентуючи увагу на деталях. Якщо дитина говорить правду, то не буде плутатися в дрібницях, розповідь буде послідовною і впевненою.
Номер слайду 8
Результати анкетування дітей"Найчастіше я вдаюся до брехні, коли чогось не виконав або щоб мене пожаліли. Це відбувається спонтанно"."Найчастіше можу обманювати, коли в школі провинюся, або когось дуже сильно ображу"."Найчастіше я кажу неправду – просто, щоб здаватися кращим, щоб мене любили і все купували"."Найчастіше я брешу, щоб приховати свою вину, бо боюся покарання".
Номер слайду 9
Поради батькам «Що ж робити, якщо брехня підтвердилася»1. Ні в якому разі не звинувачуйте дитину у брехні, якщо не впевнені в цьому на 100%. Якщо ви помиляєтеся, то дуже скривдите сина або дочку, підірвете свій батьківський авторитет.2. Дуже важливо обговорювати наслідки брехні, при цьому використовуючи приклади з художньої літератури. Згадайте історію про хлопчика, який жартома лякав людей вовком, і якому ніхто не повірив, коли небезпека стала реальною.3. Не заганяйте дитину в кут, завжди залишайте можливість покаятися і самій зізнатися у брехні. Якщо ж це станеться, обов'язково похваліть і висловіть впевненість в тому, що подібне більше не повториться.4. Тримайте себе в руках, не кричіть і не обзивайте дитину брехуном. Таким чином ви можете досягти того, що дитина замкнеться в собі або навіть ще більше озлобиться.5. Для запобігання дитячій брехні добре просити доказ сказаного або зробленого. Наприклад, каже, що змайструвала кораблик. Чудово! Принеси і покажи. Але дуже важливо робити це не з підтекстом «я не вірю», а щиро показувати, що вам цікавий праця дитини.
Номер слайду 10
Вправа «ЛИСТ»Візьміть чистий аркуш. Пригадайте всі неприємні слова, вчинки відносно ваших дітей, які зробили або сказали дітям протягом цього тижня. Пригадуючи ці неприємні моменти згинайте лист. А тепер спробуйте подумки попросити вибачення у дитини за кожне неприємне слово чи дію. І при цьому розігніть лист. Погляньте, ви розгорнули листок, але на ньому залишилися лінії від згинів. Так і в душі кожної дитини на все життя залишаються ваші прикрі, образливі слова. Не забувайте про це.
Номер слайду 11
Рефлексія. Наша бесіда завершується. Я хочу почути думку кожного з Вас про сьогоднішню зустріч. !Що викликало позитивні чи негативні емоції? Що було корисним? Що було складним? Що дізналися нового про себе, дітей?