Батьківські збори "Вибір майбутнього-справа відповідальна"

Про матеріал

Не знаєте, як цікаво провести батьківські збори по профорієнтації. тоді цей матеріал саме для вас. У ньому зібрані цікаві завдання для того, щоб допомогти батькам та учням зробити правильний вибір майбутньої професії, проявити та розвинути їх таланти.

Перегляд файлу

Батьківські збори

Тема: Вибір майбутнього – справа відповідальна.

Присутні батьки та учні.

Привітання мам з Днем Матері.( Відео та подарунки)

Батьки і діти- це любов і сльози,

Це вічне щастя і одвічний біль,

Це- сонце і тепло, сніги й морози,

Мед на вуста й на вічні рани сіль.

Як на троянді- колючки і квіти,

Так і в житті є радість і печаль.

Високі мрії й дуже різні діти….

Чому таке трапляється на жаль?

Всім хочеться все мати в ідеалі

Причому, водночас і без зусиль.

Щоб щастя без труда й печалі

Пливло саме у руки звідусіль.

Та у житті такого не буває,

Й запам’ятати треба, в чому річ

Зоря щаслива лиш тоді засяє.

Якщо трудитись будеш день і ніч.

А діти-це і щастя і турбота,

Відповідальність і тривога теж,

Без відпочинку й вихідних робота,

Любов така, яка не має меж.

Дерево привітань.

Намальоване дерево-на листочках написані завдання:

  • привітайся з усіма, подаючи руку;
  • скажи іншим щось приємне;
  • скажи комусь з присутніх, що він чудовий;
  • усміхнися іншим;
  • обійми когось з присутніх у знак дружби;
  • скажи присутнім ,що ти радий їх бачити.

Тема батьківських зборів « Вибір майбутнього – справа відповідальна» Метою наших зборів є допомогти вам зробити правильний вибір-куди піти вчитися, адже незабаром нас чекає Державна підсумкова атестація. Нещодавно дев’ятикласники проходили анкетування: “ Ким я хочу стати». З’ясувалося, що багато учнів поки не визначились, в якому навчальному закладі будуть продовжувати навчання і яку професію хочуть вибрати. І вже сьогодні ви, батьки, разом зі своїми дітьми повинні серйозно підійти до вирішення цієї проблеми, добре подумати над правильністю вибору. Адже вибір навчального закладу, а згодом і професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставитися до цієї проблеми. Саме батьки і найближчі родичі великою мірою впливають на професійний вибір: школа не є найбільш значущим чинником професійного самовизначення молодих людей. Тому батьки повинні усвідомлювати свою відповідальність за поради, побажання, а іноді й вимоги, адресовані дитині. Як правило, батьки високо оцінюють значення освіти в сучасному житті, активно формують у своєї дитини прагнення до вищої освіти. Побажання батькам:  вивчіть інтереси, можливості і здібності своєї дитини. Орієнтуйтесь на реальні шляхи побудови професійної кар’єри, не відкидайте можливості  отримання початкової професійної освіти. При виборі професії необхідно також мати інформацію про перспективи розвитку ринку праці. Не можна залишити без уваги і такий чинник професійного самовизначення, як вплив однолітків. Через вікові особливості для багатьох підлітків думка однолітків є більш значущою, ніж думка батьків і вчителів.

Анкета для батьків.

( Можливі варіанти відповідей- так або ні )

1. Чи обговорювали Ви з сином, дочкою його,її професійне майбутнє?

2. Чи обговорювали можливі шляхи продовження освіти ( навчання в  10-11 класах, коледжі, інші варіанти)?

3.Чи довіряєте Ви своїй дитині самостійно вибрати професію?

4. Чи вважаєте Ви, що вибір майбутньої професійної діяльності вашої дитини практично повністю залежить від Вас?

5. Чи знаєте Ви, які професії в найближчому майбутньому будуть потрібні на ринку праці?

Вправа « Згадки дитинства»

Закінчити речення: « У дитинстві я мріяла….»

 

Відразу все не вміє робити ніхто. Зробити хороший вибір- значить обрати професію, яка,по-перше, потрібна людям, суспільству, по- друге, може бути доступною і посильною для вас у майбутньому, по-третє, може приносити вам задоволення, радість. Коротка формула хорошого вибору виражається трьома словами: « потрібно», «зможу», « хочу».

Вправа» Скарбничка талантів»

Поділіть аркуш на 2 частини. В першій напишіть те, що ви робите із задоволенням. В другій- ваші здібності- те , що вам краще вдається, до чого, як ви вважаєте, у вас є хист. (Виступи присутніх)

 

Багато випускників школи мріють про одну професію, вибирають іншу. А працюють- в третій. І це часто наслідок помилкових дій з професійного самовизначення.

Помилки при виборі професії:

-незнання світу професій, «вибір» за компанію;

-невміння розбиратися у своїх здібностях.

Вправа « Дороговказ»

На допомогу вам на дошці дороговказ по вашому життю. Ваше завдання продовжити фрази:

1. Улюблені уроки…

2. Мої заняття…

3. Мої досягнення…

4.Мої недоліки….

5. Мої якості…

Гра « Характеристика професій»

Давайте з’ясуємо, наскільки ви багато знаєте про світ професій. Зараз вам будуть запропоновані деякі незвичайні характеристики професій, а ви повинні назвати ті професії, які по-вашому, найбільшою мірою відповідають даній характеристиці.

1.Найзеленіша професія ( садівник, лісник)

2.Найсолодша професія ( бджоляр, кондитер, дегустатор, кухар)

3. Сама волохата (перукар)

4. Сама дитяча ( вихователь)

5. Найвідповідальніша (суддя, прокурор, хірург)

6. Найсмішніша ( клоун)

7. Сама товариська ( учитель,журналіст)

8. Найсерйозніша ( атомник)

9.Найрозумніша (вчений, професор)

10.Сама біла ( лікар)

11. Сама зубаста (стоматолог)

12. Сама начитана ( бібліотекар)

13. Найвимогливіша (тренер)

14. Найвища ( Монтажник- висотник)

15.Найшвидша (гонщик)

16. Сама технічна ( інженер- конструктор)

17. Найвільніша (художник)

18. Найсміливіша (міліціонер)

19. Сама шкільна (вчитель)

20. Найнебезпечніша  ( пожежник, рятувальник)

Ситуація на ринку праці така, що попит роботодавців на спеціальності змінюється дуже швидко. Чи відповідають здібності ваших дітей майбутній професії?

Всі професії класифікують за 5-ма типами, а саме:

1) Людина-людина

2) Людина- техніка

3) Людина- природа

4) Людина- знакова система

5) Людина-художній образ

1-група. Людина-людина ( вчитель, екскурсовод, продавець, офіціант, перукар, юрист, вихователь, лікар, медсестра) Праця людей професії «людина-людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування тощо інших людей. Той, хто хочу обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість. Важливим у роботі професій цього типу є такі якості: потреба у спілкуванні, уміння розбиратися в людських взаєминах, гарна пам’ять, сталий настрій у процесі роботи з людьми.

2-група. Людина-техніка ( електрослюсар, токар, шахтар, металург, повар, сантехнік). Категорія « людина-техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі професії, пов’язані з обслуговуванням техніки, її ремонтом, установкою і налагодженням, виробництвом та збиранням обладнання. Людина, що працює з технікою, має відзначатися високою виконавською дисципліною та акуратністю, мати творчий потенціал, практичне мислення, технічну уяву. Щоб  оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання,технічній праці.

3-група. Людина-природа ( мікробіолог,тракторист-механізатор, садівник, агроном- агрохімік, зоотехнік, лісник, ветеринар, біолог). Професії людини, пов’язані з живою природою (рослинні та тваринні організми), належать до категорії « людина- природа». Даний вид професії передбачає наявність ініціативи та самостійності у вирішенні конкретних задач, творчу  уяву.

4-група. Людина-знакова система.( бібліограф, перекладач, історик.,топограф, програміст, фінансист).

Якщо об’єктом праці виступають різні знаки: цифри, малюнки, схеми, фізичні та хімічні символи, ноти, то такі професії відносять до категорії “ Людина- знакова система». Людина,яка працює зі знаками, повинна володіти гарним абстрактним мисленням, відтворювальною уявою, мати гарну зосередженість, стійку увагу, посидючість.

5 група. Людина-художній образ.( художник, реставратор, дизайнер,артист,актор,журналіст,фотограф).

Професії, пов’язані з образотворчою, музичною, художньою діяльністю, належать до типу “ до типу «людина- художній образ». З-поміж найважливіших вимог виділяють: і наявність здібностей до мистецтва, творча уява, образне мислення, працелюбність, цілеспрямованість.

Велику допомогу в професійному само визначенні  можуть надати і астрологи. Для Овнів- пристрасних натур та імпульсивних не підходить одноманітна або сидяча робота. З них виходять відмінні продавці, лектори, дантисти, ветеринари, чудові механіки,хірурги, скульптори. Овен завжди прагне бути першим.

Тельці вже в юності  мріють розбагатіти, тому не заперечують проти рутинності, якщо вона принесе багато грошей. Люди цього знака добре проявляють себе в архітектурі, дизайні, будівництві, живописі, музиці. А ось політика не для них.

Близнюки віддають перевагу постійній зміні вражень і діяльності. Вони можуть переконати кого завгодно і в чому завгодно, тому з них виходять успішні рекламні агенти, менеджери, артисти, журналісти, видавці.

Раки при виборі професії найчастіше виявляються продовжувачами родинних династій. Вони люблять працювати з дітьми , з тваринами. Це не погані психологи, старанні акушери, сумлінні няні.

Леви воліють управляти і при цьому розраховують тільки на себе. Їх сильна сторона- інтелект. Імпозантні і впевнені в собі, вони хороші підприємці, успішні політики та видатні діячі шоу-бізнесу.

Діви це «робочі бджоли» суспільства. Вони відмінно справляються з роботою, що вимагає скрупульозності. Діви- хороші фармацевти, масажисти,травники, дієт лікарі, а також пралі, телефонні оператори.

Руханка «Вище голови не стрибнеш»

Взяти стікер і, підстрибнувши якнайвище, наклеїти його на стіну( дошку). Потім взяти другий стікер і постаратися наклеїти його ще вище. Так робити доти, доки вдається поліпшувати попередній результат.

-Чи всі приклеїли стікери на однаковій  висоті? ( ні0

-Чому? ( Кожен має різні можливості)

-після якого стікера вже не вдалося поліпшити результат? ( Зазвичай після 3-го, 4-го.)

-Який висновок можна зробити з цієї вправи? ( треба ставити перед собою конкретні цілі, яких можна досягти)

Сьогодні дуже багато платних навчальних закладів,і не в кожного з вас є можливість навчати своїх дітей. Але куди б не вступила ваша дитина на навчання, всюди, в першу чергу,потрібні добрі знання. Тільки той досягав мети, хто бореться, хто шукає різних шляхів, щоб подолати перешкоди. Адже сказано в святих книгах: « Шукайте- і знайдете, стукайте- і відкривається вам»

Гра «Вгадай професію»

1. Організовує транспортні перевезення та складування вантажів. (Логістик)

2.Займається обслуговуванням клієнтів на підприємствах громадського харчування- ресторанах, кафе, пабах, нічних клубах. ( Офіціант)

3.Шпаклює і фарбує внутрішні і зовнішні поверхні будівель. (Маляр)

4.Будівельний робітник, який встановлює, обслуговує і ремонтує дахи різних форм. (Покрівельник)

5.Веде бухгалтерію підприємств та фінансову документацію,пов’язану із обліком видатків та прибутків.

6.перевіряє технічний стан причепів та автомобілів, визначає необхідність Їх ремонту та техобслуговування. (Автослюсар)

7.Людина, яка проводить  догляд за пальцями рук, чищення і полірування, нарощування і дизайн нігтів.( Манікюрниця)

8. Придумує, вишукує і удосконалює рецепти різних страв. ( Шеф-кухар)

9. він є фахівцем з товарів, займається оцінкою якості продукції ( товарознавець)

Вправа « Я через 10 років»

Гра « Дізнайся по букві»

  • А тепер  змінимо  завдання: я прошу вас назвати професію, що починається з першої літери Вашого імені ( наприклад, Альона- архітектор)

Підсумок.

А нам з вами потрібно докласти всіх зусиль, щоб допомогти дітям правильно обрати професію, проявити і розвинути їхній талант. « Ніщо не звеличує людину так, як праця». Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим. Можливо, саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому- під ними підписався б кожен. Тому я бажаю вам, батьки, щоб ваші діти, прославилися в праці. Ким би не стали ваші діти, вони насамперед повинні бути людьми.

Вправа « Дотягнутись до зірок»

Стати в коло, заплющити очі, тричі глибоко вдихнути і видихнути. Уявіть перед собою зоряне небо, підвести голову і роздивитися на ньому яскраву зірку, яка символізує заповітну мрію. Розплющити очі, простягнути руки якнайвище, « зняти зірку з неба і « сховати її у своєму серці».

« Не відмовляйтеся від своїх мрій, йдіть до них крок за кроком».

 

 

docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
3209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку