Перший урок у першому класі

Про матеріал

Сьогодні таких діток , як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Всі вони, як і ви, сядуть уперше за парти і почнуть здобувати знання. Ви це робите вперше, бо дотепер були ще малята. А сьогодні одержали нове звання – школярі, учні! І до школи прийшли, щоб навчитися писати і читати, рахувати і малювати, танцювати і співати, тут весело і радісно, є багато дітей, з якими ви подружитесь.

Перегляд файлу

Тема: Україна – єдина країна

Мета:  навчальна: дати нові й розширити одержані раніше поняття про Україну-Батьківщину кожного із нас, як місце на землі, де народилась і виросла людина; 

розвивальна: розвивати у дітей почуття любові до рідної землі, вдячність за все, що дає кожному рідний край;

виховна: виховувати почуття патріотизму, бажання захищати рідну землю і примножувати її багатства.

Обладнання: карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, віночок із різнокольорових паперових  квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко, кольорові олівці.

Тип уроку: урок-подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання вчителя

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?

(Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка).

- Чим сьогоднішній день особливий?

- Сьогодні таких діток , як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Всі вони, як і ви, сядуть уперше за парти і почнуть здобувати знання. Ви це робите вперше, бо дотепер були ще малята. А сьогодні одержали нове звання – школярі, учні! І до школи прийшли, щоб навчитися писати і читати, рахувати і малювати, танцювати і співати, тут весело і радісно, є багато дітей, з якими ви подружитесь. Тому я вітаю Вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Як ви вже знаєте, я ваша перша вчителька- Юлія Іванівна!

ІІ. Основна частина

1. Знайомство з дітьми

- А тепер познайомимося з вами.

- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.

- Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище і прикріпіть квіточку у наш віночок.

(За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка).

- Тепер вийдіть жовті квіточки…

- Ось до нас виходять сині дзвіночки…

2. Народження нової родини

- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?

- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.

- Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?

(Учитель вивішує на дошку карту України).

- Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. Це Герб нашої держави, це наш жовто – синій Прапор. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю. Кожна людина любить свою Батьківщину, готова для неї все віддати, навіть життя, тільки б вона була вільною, мирною. Але саме зараз важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити , але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою. Вшануємо пам’ять загиблих героїв хвилиною мовчання. (Горить свічка пам’яті…)

-А які ви вірші знаєте про Батьківщину?

(Учні розповідають вірші).

 

У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

 

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

 

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

 

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

 

Моя найкраща в світі сторона,

Чарівна, неповторна, Україно!

Для мене в цілім світі ти — одна

І рідна, й мила, дорога, єдина.

 

Ми всі малі пагінчики твої

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,

Та нам судилось в Україні жити.

 

Ми — патріоти, дочки і сини,

Для твого блага все в житті здолаєм!

Бо ти найкращий, краю мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

 

А просто любимо, бо ця земля свята,

Вона нас народила і зростила.

Вітчизною зовемо неспроста,

Бо нам вона дала і душу, й крила.

 

Вона дорога нам

І рідна, і мила

Бо світ перед нами

Великий відкрила.

 

Вітчизно свята,

Дорога Україно,

Для кожного з нас

Ти у світі єдина.

 - А як називається село, у якому ми з вами живемо?

Відповіді дітей.

-А чому ви його любите, за що?

(Бо тут народились, тут мама і тато живуть, тут жили бабуся і дідусь)

-Правильно, діти, кожна людина любить те місце, де народилась і виросла, бо це батьківський край, він найрідніший, найдорожчий за все на світі і тому зветься-батьківщина. Так само, як мама і тато для кожного з вас найрідніші, так і батьківщина, рідний край, наша Україна- найдорожча і наймиліша, тому що тут ми з’явилися на світ. У кожної людини є свій рідний куточок. Усі такі рідні куточки і складаються у велику країну – Україну.А ми з вами– українці. Погляньте на край вашої парти і ви побачите фігурки українця (хлопчики) та україночки (дівчатка), візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх.

(Діти працюють під мелодію українських пісень, за бажанням підспівують. З допомогою вчителя розміщують фігурки на дошці у вигляді хороводу навколо карти України).

- А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила …(Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й …(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

- А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.

(Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)

 

Ми усі – одна сім’я,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

І на Землі добро творити!

(Під музику діти водять танок і повторюють ці слова).

-Подивіться, який наш віночок став пишний та красивий. Але все-таки чогось не вистачає? Чого?

- Стрічок.

- Тому я пропоную нашим батькам  взяти стрічки і записати на них побажання для своїх діток

(Вчитель прикріплює стрічки до віночка)

ІІІ. Заключна частина

- Діти, ось і завершується наш перший урок. Ви вже школярі! Хай буде щасливим  цей день і всі наступні дні й роки вашого навчання. В добрий час, любі діти! І запамятайте, що віднині ми-одна сімя, велика і дружна. Тому треба жити у мирі і злагоді, дружити і заступатися одне за одного.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку