Батьківські збори "Як допомогти дитині стати уважним?" 2 клас

Про матеріал

Батьківські збори-практикум: Як допомогти дитині стати уважним?

Мета:

1) познайомити батьків з поняттям «увага» і його основними властивостями;

2) вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів

Перегляд файлу

Батьківські збори-практикум: Як допомогти дитині стати уважним?

Мета:

1) познайомити батьків з поняттям «увага» і його основними властивостями;

2) вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів

Учасники: класний керівник, батьки учнів

Підготовча робота

1. Запрошення батьків на збори

2. Проведення анкетування для батьків

Анкета для батьків

1. Чи часто ваша дитина відволікається під час виконання завдань

( підкресліть одну із запропонованих відповідей)?

- так

- важко сказати ( і так, і ні)

- ні

2. Чи можна назвати вашоу дитину зосередженою, посидющою, уважною?

- так

- важко сказати ( і так, і ні)

- ні

3. Що ви робите для того, щоб у вашої дитини розвивалася увага?

3. Аналіз результатів анкетування батьків, що проводиться класним керівником спільно із головою батьківського комітету класу

4. Обговорення з батьками методичних аспектів ігор і вправ для розвитку уваги молодших школярів

6. Підготовка для ігрових груп аркушів з описом ігор

Оформлення, устаткування й інвентар:

а)  обладнані ігрові місця для двох батьківських груп (столи із прикріпленими до нього аркушами синього та  зеленого кольору);

б) аркуші з описом ігор;

в) реквізити для ігор: м'яч, аркуші з текстами, олівці;

г) квадратики для проведення рефлексії;

д) рекомендації-пам'ятки для батьків

Хід зборів:

1.Установлення вільної й довірчої атмосфери

Звучить музика. Батьки займають місця, за синім і зеленим столом, у результаті чого утворяться дві групи учасників зборів.

2. Повідомлення теми й цілей батьківських зборів

- Тема наших батьківських зборів сьогодні « Як допомогти дитині стати уважним».

Мета зборів:

1) познайомити вас шановні батьки з поняттям уваги і його основних властивостей;

2) вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів

3.Батьківським групам пропонується продовжити наступну фразу:

« Уважна дитина- це ...» (Час для виконання завдання- 3 хв).

4.Представник кожної групи читає вголос колективно запропоновану фразу.

Класний керівник узагальнює думку учасників зборів.

5.Голова батьківського комітету класу виступає з повідомленням про результати анкетування батьків (Додаток 1) і пропонує більш детально розібратися на цих зборах у тім, що таке увага і як її розвивати.

6.Теоретична частина

-Успіхи нашої дитини в навчанні й інших видах діяльності багато в чому залежить від сформованості в неї здатності бути уважною

Давайте згадаємо вірш С. Маршака:

Жил человек рассеянный
На улице Бассейной.

Сел он утром на кровать,
Стал рубашку надевать,
В рукава просунул руки -
Оказалось, это брюки.

Вот какой рассеянный
С улицы Бассейной!

Надевать он стал пальто -
Говорят ему: не то.
Стал натягивать гамаши -
Говорят ему: не ваши.

Вот какой рассеянный
С улицы Бассейной!

Вместо шапки на ходу
Он надел сковороду.
Вместо валенок перчатки
Натянул себе на пятки.

Як часто наші діти схожі на таку неуважну людину. Нерідко через недолік уваги дитині важко вчитися в школі. Маленький учень, немов не чує й не бачить того, що він повинен засвоїти й запам'ятати. У старших класах йому стає сутужніше, тому що потребуюча запам'ятовування інформація рясна й різноманітна

Що ж таке увага? Увага - це здатність людини зосередитися на певних об'єктах і явищах. З навколишнього світу на нас одночасно впливає велика кількість джерел інформації. Засвоїти всю вступну інформацію неможливо, та й не потрібно. Але виділити з її корисну, значиму в цей момент, важливу для прийняття правильних рішень зовсім необхідно. Цю функцію психічної діяльності й виконує увага. Охарактеризуємо основні властивості уваги, до яких ставляться концентрація, обсяг, стійкість, розподіл і перемикання

Концентрація уваги- уміння зосередитися на потрібному об'єкті, окремих його частинах або ознаках, здатність вникнути завдання. Людина з високою концентрацією уваги звичайно відрізняється гарною спостережливістю, організованістю. І навпаки, людина, у якого слабко розвинене ця властивість буває неуважним, незібраним.

Обсяг уваги характеризується кількістю одночасно сприйманих і утримуваних у свідомості об'єктів. Для дітей 7 років число таких об'єктів коливається від трьох до п'яти. При гарному обсязі уваги дитині легше робити операції порівняння, аналізу, узагальнення, класифікації. Якщо в дитини недостатній обсяг уваги, то йому важко одночасно побачити, усвідомити всі необхідні ознаки речей або явищ, і в такому випадку помилки в рішенні поставленого завдання досить імовірні.

Стійкість уваги - це одночасна увага до двох або декількох об'єктів при одночасному виконанні дій з ними або спостереження за ними. Про особливості розподілу уваги судять по тому, легко або із працею дитині вдається робити кілька справ одночасно: писати лист і розмовляти, вирішувати завдання й відповідати на питання, займатися роботою й спостерігати за навколишнім і т.п. чи легко сприймаються й запам'ятовуються додаткові роз'яснення й випадні зауваження вчителя й батьків.

Перемикання уваги- це переміщення уваги з одного об'єкта на інший або з однієї діяльності на іншу у зв'язку з постановкою нового завдання. Про індивідуальні особливості перемикання уваги можна судити по тому, наскільки швидко дитина переходить від одного заняття до іншому, чи легко починає нову справу, втягується в роботу, чи може швидко закінчити яке-небудь заняття або постійно вертається до нього у своїх думках або діях.

Увага - це не раз і назавжди дана якість. Увагу можна й потрібно розвивати! Молодшому школяру це зробити дуже важко. Якщо необхідно допомогти навчитися керувати своєю увагою, то головними помічниками дитині можуть стати мама й тато.

До числа ефективних засобів розвитку уваги й інших пізнавальних процесів особистості молодшого школяра ставляться ігри й ігрові вправи. З деякими з них я пропоную, познайомитися на наших батьківських зборах

7. Практична частина.

Учитель групам батьків роздає аркуші з описом ігор або ігрових вправ для розвитку уваги. Протягом 10 хвилин члени кожної мікрогрупи знайомляться з їхнім змістом і готовлять виступ, у якому необхідно коротко розповісти про те, як проводяться ці ігри з дітьми.

Одну з найбільш сподобавшихся ігор мікрогрупа демонструє. У ній можуть брати участь члени даної групи або всіх учасників батьківських зборів

Гра « ПОВТОРИ ШВИДКО ».

Ведучий домовляється із граючими, щоб вони повторювали за ним будь-які слова тільки тоді, коли він вимовляє слово «повторіть». Далі йде швидкий діалог-«перестрілка»:

- Ну почали! Повторіть - «стіл».

Граючі повторюють: « Стіл».

- Повторіть - «Вікно».

Граючі говорять: «Вікно».

- Скажіть - «Вулиця». Швидко - «кішка» і т. д.

 

Гра « НЕ ЗІБ'ЮСЯ».

1. По сигналу граючий починає рахунок до 30. Числа, що містять 3 або діляться на 3, називати не можна. Замість того щоб їх називати, той хто грає підстрибує. Самий уважний гравець той, хто не вимовив заборонене число й вчасно підстрибне. Умови гри можна міняти, наприклад, не можна називати числа, що містять цифру 5 або, що діляться на 5, замість назви говорити слово «гоп» і т. д.

2.Ігрової вправи

Дані надруковані тексти ( для вправ будинку можна взяти старі газети, журнали).

- Закресліть першу букву кожного слова в заданому тексті (1 хв.).

- Закресліть тільки букву «а» у тексті лінією в одному напрямку (1 хв).

Закресліть дві букви «а», «в» у кожному слові лініями в різних напрямках (2 хв.).

Гра «ПІВ СЛОВА ЗА ВАМИ».

Учасники гри стають у коло й перекидають один одному м'яч. При цьому той хтокидає голосно говорить половину якого-небудь слова, а той, хто ловить, повинен назвати його другу половину. Наприклад, паро-віз, теле-фон, і т.д. Кидати м'яч можна будь-якому гравцеві. Відповідати потрібно швидко.

Ігрова вправа «ХТО УВАЖНИЙ?».

- Я пропоную вам, шановні батьки, уважно прослухати казку «Лисеня й жабеня» Г.Юдина й підрахувати в ній кількість слів зі звуком «л».

У лісі у великій калюжі, жило маленьке жабеня, що дуже любив ліпити із глини. Вилізе з калюжі, набере глини й сидить ліпить. Спочатку він ліпив плюшки. Потім став ліпити колобки й лимончики. Потім зліпив слона й уже після цього - лева на лижах і коня у човні. Звірі дивилися, сміялися й ласкаво гладили жабеняти по спині. Тільки одне лисеня приходив, усе ламав, так ще й дражнився:

-Зеленіше всіх зеленок - банькувате жабеня! І це тривало до тих пір, поки лисеня не виросло

Прийшов він один раз до калюжі, сів поруч із жабеням, довго дивився, як він ліпить, і смутно сказав:

- Я теж раніше ліпив, так тільки в мене нічого не виходило

- Нічого! - сказало жабеня. - Ти не засмучуйся! Зате ти риєш самі хитрі нори.

8. Заключний етап

- Як рішення батьківських зборів я пропоную вам наступні рекомендації («Пам'ятки батькам») (Додаток 2):

- допоможіть вашим дітям стати уважними;

- здобувайте, читайте й використовуйте книги, у яких можна знайти вправи й ігри, що сприяють розвитку уваги;

- грайте разом з дітьми в різні ігри, що розвивають всі властивості уваги;

- навчайте грати в шахи й шашки, адже ці ігри називають «школою уваги»;

- не забувайте про спортивні й рухливі ігри, завдяки яким можна розвивати не тільки силу й спритність, але й увага, уяву, швидкість мислення;

- вчіть дітей бути спостережливими - що вміють зауважувати зміни, що відбуваються в навколишньому світі, бачити незвичайне у звичайному, незнайоме в знайомому.

9.Оцінка.

У висновку зборах я пропоную представникам кожної робочої групи продовжити фразу: « Сьогодні на батьківських зборах ми зрозуміли, що увага...»

10. Рефлексія

Батькам пропонується оцінити інформацію, отриману на зборах одним із трьох листочьків червоного, жовтого, зеленого кольору.

Червоний колір - «вважаю інформацію, отриману на зборах корисною»;

жовтий колір - «вважаю інформацію, отриману на зборах недостатньо корисною»;

зелений колір - « мені на зборах було не цікаво».

11. Хвилина подяки.

- Шановні батьки, я дякую вам за активну участь у роботі зборів і бажаю вам успіхів у вихованні дітей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Анкета для батьків

1. Чи часто ваша дитина відволікається під час виконання завдань

( підкресліть одну із запропонованих відповідей)?

- так

- важко сказати ( і так, і ні)

- ні

2. Чи можна назвати вашоу дитину зосередженою, посидющою, уважною?

- так

- важко сказати ( і так, і ні)

- ні

3. Що ви робите для того, щоб у вашої дитини розвивалася увага?

 

Додаток 2

«Пам'ятки батькам»

- допоможіть вашим дітям стати уважними;

- здобувайте, читайте й використовуйте книги, у яких можна знайти вправи й ігри, що сприяють розвитку уваги;

- грайте разом з дітьми в різні ігри, що розвивають всі властивості уваги;

- навчайте грати в шахи й шашки, адже ці ігри називають «школою уваги»;

- не забувайте про спортивні й рухливі ігри, завдяки яким можна розвивати не тільки силу й спритність, але й увага, уяву, швидкість мислення;

- вчіть дітей бути спостережливими - що вміють зауважувати зміни, що відбуваються в навколишньому світі, бачити незвичайне у звичайному, незнайоме в знайомому.

 

 

Успіхи нашої дитини в навчанні й інших видах діяльності багато в чому залежить від сформованості в неї здатності бути уважною

Давайте згадаємо вірш С. Маршака:

Жил человек рассеянный

На улице Бассейной.

Сел он утром на кровать,

Стал рубашку надевать,

В рукава просунул руки -

Оказалось, это брюки.

Вот какой рассеянный

С улицы Бассейной!

Надевать он стал пальто -

Говорят ему: не то.

Стал натягивать гамаши -

Говорят ему: не ваши.

Вот какой рассеянный

С улицы Бассейной!

Вместо шапки на ходу

Он надел сковороду.

Вместо валенок перчатки

Натянул себе на пятки.

Як часто наші діти схожі на таку неуважну людину. Нерідко через недолік уваги дитині важко вчитися в школі. Маленький учень, немов не чує й не бачить того, що він повинен засвоїти й запам'ятати. У старших класах йому стає сутужніше, тому що потребуюча запам'ятовування інформація рясна й різноманітна

Що ж таке увага? Увага - це здатність людини зосередитися на певних об'єктах і явищах. З навколишнього світу на нас одночасно впливає велика кількість джерел інформації. Засвоїти всю вступну інформацію неможливо, та й не потрібно. Але виділити з її корисну, значиму в цей момент, важливу для прийняття правильних рішень зовсім необхідно. Цю функцію психічної діяльності й виконує увага. Охарактеризуємо основні властивості уваги, до яких ставляться концентрація, обсяг, стійкість, розподіл і перемикання

Концентрація уваги- уміння зосередитися на потрібному об'єкті, окремих його частинах або ознаках, здатність вникнути завдання. Людина з високою концентрацією уваги звичайно відрізняється гарною спостережливістю, організованістю. І навпаки, людина, у якого слабко розвинене ця властивість буває неуважним, незібраним.

Обсяг уваги характеризується кількістю одночасно сприйманих і утримуваних у свідомості об'єктів. Для дітей 7 років число таких об'єктів коливається від трьох до п'яти. При гарному обсязі уваги дитині легше робити операції порівняння, аналізу, узагальнення, класифікації. Якщо в дитини недостатній обсяг уваги, то йому важко одночасно побачити, усвідомити всі необхідні ознаки речей або явищ, і в такому випадку помилки в рішенні поставленого завдання досить імовірні.

Стійкість уваги - це одночасна увага до двох або декількох об'єктів при одночасному виконанні дій з ними або спостереження за ними. Про особливості розподілу уваги судять по тому, легко або із працею дитині вдається робити кілька справ одночасно: писати лист і розмовляти, вирішувати завдання й відповідати на питання, займатися роботою й спостерігати за навколишнім і т.п. чи легко сприймаються й запам'ятовуються додаткові роз'яснення й випадні зауваження вчителя й батьків.

Перемикання уваги- це переміщення уваги з одного об'єкта на інший або з однієї діяльності на іншу у зв'язку з постановкою нового завдання. Про індивідуальні особливості перемикання уваги можна судити по тому, наскільки швидко дитина переходить від одного заняття до іншому, чи легко починає нову справу, втягується в роботу, чи може швидко закінчити яке-небудь заняття або постійно вертається до нього у своїх думках або діях.

Увага - це не раз і назавжди дана якість. Увагу можна й потрібно розвивати! Молодшому школяру це зробити дуже важко. Якщо необхідно допомогти навчитися керувати своєю увагою, то головними помічниками дитині можуть стати мама й тато.

До числа ефективних засобів розвитку уваги й інших пізнавальних процесів особистості молодшого школяра ставляться ігри й ігрові вправи. З деякими з них я пропоную, познайомитися :

Гра « ПОВТОРИ ШВИДКО ».

Ведучий домовляється із граючими, щоб вони повторювали за ним будь-які слова тільки тоді, коли він вимовляє слово «повторіть». Далі йде швидкий діалог-«перестрілка»:

- Ну почали! Повторіть - «стіл».

Граючі повторюють: « Стіл».

- Повторіть - «Вікно».

Граючі говорять: «Вікно».

- Скажіть - «Вулиця». Швидко - «кішка» і т. д.

 

Гра « НЕ ЗІБ'ЮСЯ».

1. По сигналу граючий починає рахунок до 30. Числа, що містять 3 або діляться на 3, називати не можна. Замість того щоб їх називати, той хто грає підстрибує. Самий уважний гравець той, хто не вимовив заборонене число й вчасно підстрибне. Умови гри можна міняти, наприклад, не можна називати числа, що містять цифру 5 або, що діляться на 5, замість назви говорити слово «гоп» і т. д.

2.Ігрової вправи

Дані надруковані тексти ( для вправ будинку можна взяти старі газети, журнали).

- Закресліть першу букву кожного слова в заданому тексті (1 хв.).

- Закресліть тільки букву «а» у тексті лінією в одному напрямку (1 хв).

Закресліть дві букви «а», «в» у кожному слові лініями в різних напрямках (2 хв.).

Гра «ПІВ СЛОВА ЗА ВАМИ».

Учасники гри стають у коло й перекидають один одному м'яч. При цьому той хто кидає голосно говорить половину якого-небудь слова, а той, хто ловить, повинен назвати його другу половину. Наприклад, паро-віз, теле-фон, і т.д. Кидати м'яч можна будь-якому гравцеві. Відповідати потрібно швидко.

Ігрова вправа «ХТО УВАЖНИЙ?».

- Я пропоную вам, шановні батьки, уважно прочитати казку «Лисеня й жабеня» Г.Юдина й підрахувати в ній кількість слів зі звуком «л», а потім погратися в цю гру з дитиною.

У лісі у великій калюжі, жило маленьке жабеня, що дуже любив ліпити із глини. Вилізе з калюжі, набере глини й сидить ліпить. Спочатку він ліпив плюшки. Потім став ліпити колобки й лимончики. Потім зліпив слона й уже після цього - лева на лижах і коня у човні. Звірі дивилися, сміялися й ласкаво гладили жабеняти по спині. Тільки одне лисеня приходив, усе ламав, так ще й дражнився:

-Зеленіше всіх зеленок - банькувате жабеня! І це тривало до тих пір, поки лисеня не виросло

Прийшов він один раз до калюжі, сів поруч із жабеням, довго дивився, як він ліпить, і смутно сказав:

- Я теж раніше ліпив, так тільки в мене нічого не виходило

- Нічого! - сказало жабеня. - Ти не засмучуйся! Зате ти риєш самі хитрі нори.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ломовацька Тетяна Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Валентина Бадзюк
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
9102
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку