Батьківські збори «Як допомогти молодшим школярам у навчанні?»

Про матеріал

Тема батьківських зборів:

Мета: довести до свідомості батьків важливість розвитку пізнавальної сфери молодших школярів.

Завдання: обговорити труднощі, які виникають у процесі навчання, їх причини; познайомити із результатами діагностики; запропонувати рекомендації у формі практикуму розвитку пізнавальних процесів.

Тривалість проведення: 40 хвилин.

Місце проведення: класна кімната 2-А класу.

Методи роботи з батьками: розповідь, бесіда.

Матеріально-технічне забезпечення: м'яч, табличка з цифрами.


План проведення

батьківських зборів

1) Вступ.

2) Робота в групах.

3) Результати діагностики.

4) Практикум для батьків

Перегляд файлу

Полтавський національний педагогічний університет

імені В.Г. Короленка

 

 

 

 

 

Кафедра початкової

і дошкільної освіти

 

 

 

 

 

 

 

«Як допомогти молодшим

школярам у навчанні?»

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект зборів

для батьків учнів 2-А класу

Розробила студентка

групи ПН-415

психолого-педагогічного

факультету

Ландик Валентина Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Полтава – 2013


Тема батьківських зборів:

 

 

Мета: довести до свідомості батьків важливість розвитку пізнавальної сфери молодших школярів.

Завдання: обговорити труднощі, які виникають у процесі навчання, їх причини; познайомити із результатами діагностики; запропонувати рекомендації у формі практикуму розвитку пізнавальних процесів.

Тривалість проведення: 40 хвилин.

Місце проведення: класна кімната 2-А класу.

Методи роботи з батьками: розповідь, бесіда.

Матеріально-технічне забезпечення: м’яч, табличка з цифрами.

 


План проведення

батьківських зборів

 

 

 

1) Вступ.

2) Робота в групах.

3) Результати діагностики.

4) Практикум для батьків

 


Хід проведення

батьківських зборів

 

1. Вступ.

К л а с н и й    к е р і в н и к . Педагоги, психологи, батьки намагаються зробити все можливе, щоб навчання молодших школярів було успішним, щоб кожна дитина у своїй навчальній діяльності могла досягти більш високих результатів. Як визначити реальні можливості кожного учня і створити саме такі умови, за яких навчання ставало б все більш успішним? Часто розв’язання подібної проблеми вбачають у проведенні додаткових занять, репетиторстві, що насправді спрямовано лише на ліквідацію прогалин у знаннях. Однак недостатність знань, незадовільне засвоєння того або іншого матеріалу зазвичай є наслідком негативного ставлення дитини до навчання, низького рівня пізнавальних процесів, не сформованості різних особистісних якостей. Тому у більшості випадків додаткові заняття є малоефективними, оскільки вони спрямовані на усунення наслідків, а не причин.

Причини недостатньої успішності у навчанні можуть бути найрізноманітнішими і у кожної дитини своїми. Виявлення цих причин — справа складна і копітка, але, якщо дійсно є бажання допомогти дитині краще

навчатися, здолати низьку успішність, зробити її навчання радісним, підготувати дитину до успішної діяльності на наступній сходинці навчання, — потрібно виявити реальні причини, які пов’язують ті або інші ускладнення, заважають дитині добре навчатися. Сьогодні ми спробуємо ці причини виявити.

2. Робота в групах.

П с и х о л о г. Спробуйте назвати основні труднощі у навчанні Вашої дитини.

Б а т ь к и (наприклад). Не можуть добрати перевірні слова у вправах щодо правопису перевірних ненаголошених голосних у корені слова.

П с и х о л о г. Мовою психології ця проблема звучить так: у дитини низький рівень розвитку довільності, не сформованість прийомів навчальної діяльності (самоконтролю, вміння діяти за правилом), недостатній словниковий запас.

Б а т ь к и . Пропускають букви у письмових роботах.

П с и х о л о г. Можливі психологічні причини — низький рівень розвитку фонематичного слуху; слабка концентрація уваги; несформованість прийомів самоконтролю.

Б а т ь к и . Мають проблеми із розв’язуванням задач різними способами.

П с и х о л о г. Це свідчить про низький загальний рівень розвитку інтелекту; несформованість вміння орієнтуватися на систему ознак; низький рівень розвитку образного мислення.

Б а т ь к и . Є проблеми з переказом тексту.

П с и х о л о г. Причинами цього можуть бути не сформованість уміння планувати свої дії; слабкий розвиток логічного запам’ятовування; низький

рівень розвитку логічних операцій (аналізу, узагальнення, систематизації); низький рівень мовленнєвого розвитку.

Б а т ь к и . Не розуміють суті завдання.

П с и х о л о г. Можливо, у Вашої дитини слабка концентрація уваги або низький рівень розвитку вміння встановлювати логічні зв’язки і відношення між поняттями.

Б а т ь к и . Помиляються під час розв’язання прикладів, задач на додавання, множення.

П с и х о л о г. Така проблема може виникнути, якщо у школяра низький рівень механічної пам’яті, а також низький рівень розвитку довготривалої пам’яті; розвиток загального інтелекту нижче вікової норми; слабка концентрація уваги; низький рівень довільності; несформованість прийомів навчальної діяльності.

Примітка. Такий практикум допомагає батькам зі шкільних труднощів учня, які вони спостерігають щоденно, виділити психологічні проблеми.

3. Результати діагностики.

К л а с н и й   к е р і в н и к. Упродовж місяця психолог досліджував, наскільки процеси пізнання сформовані у наших дітей. Вивчав загальний рівень розумового розвитку, а саме: загальний запас знань школярів; вміння виділяти суттєві ознаки предметів і явищ, відокремлювати їх від несуттєвих; вміння встановлювати логічні зв’язки між поняттями; сформованість прийомів логічного мислення (порівняння, аналіз, класифікація), а також особливості довільної уваги; основний тип пам’яті. Результати діагностики видаються батькам кожного учня класу. Після висновків наведені рекомендації щодо роботи з Вашою дитиною. Загальні рекомендації можуть бути такими.

• Необхідно звернути увагу на розвиток таких розумових операцій: узагальнення, виявлення суттєвих ознак предметів і явищ, встановлення

відношень між поняттями.

• Використовувати спеціальні розвивальні вправи для корекції довільної уваги.

• Для збагачення словникового запасу дітей рекомендується робити наголос на читанні, частіше використовувати в усному мовленні сучасні терміни і поняття науково-культурного і суспільно-політичного змісту, давати їм пояснення, багаторазово повторювати, за потреби разом із дитиною звернутися за допомогою до сімейної бібліотеки.

• Використовувати популярну розвивальну літературу для занять із дітьми; різні ігри та вправи; брати разом із дітьми участь у різних дитячих святах, традиційних сімейних святах, спільних заняттях тощо.

4. Практикум для батьків

Психолог пропонує декілька ігор для проведення на батьківських зборах. Батьки розподіляються на дві команди.

1) Гра щодо розподілу уваги.  

Перед присутніми — таблиця, в якій довільно розміщені числа від 1 до 40. Всього у таблиці 25 чисел, отже 15 пропущені. Учасникам гри необхідно відшукати по порядку числа в таблиці (пошук здійснюють лише очима). Числа, яких Ви не знайдете у таблиці, необхідно записати на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 2, 6, 7, 10, 15, 16, 18, 20, 22, 28, 30, 34, 36, 37, 39.

2) Гра щодо розвитку здатності аналізувати значення слів, уміння узагальнювати.

Обладнання: м’яч.

Назвати одним словом або словосполученням якомога точніше (м’яч кидають дорослим то однієї, то іншої команди)

• Рояль — скрипка (музичні інструменти).

• Віник — лопата (знаряддя праці).

• Сковорідка — каструля (посуд).

• Телевізор — магнітофон (побутова техніка).

• Гімназія — університет (навчальні заклади).

• Математика — хімія (наука).

• Австралія — Африка (частини світу).

• Казка — прислів’я (усна народна творчість)

• Цунамі — торнадо (стихійне лихо).

• Доброзичливість — мужність (риси характеру).

• Черешок — листя (частини рослини).

• Київ — Варшава (столиці).

• Ніч — ранок (пори доби).

• Різниця — частка (математичні дії, результати математичних дій).

3) Гра для розвитку спостережливості, зорової пам’яті, обсягу уваги.

— Уважно розгляньте все навколо, спробуйте запам’ятати кожну дрібничку.

Від кожної команди виходить один представник, і вони разом залишають клас на 2 хвилини. В класі в цей час відбуваються незначні зміни (не більше п’яти змін). Гравці, що виходили, повинні назвати ці зміни. Психолог розповідає батькам про різні інші ігри — щодо розподілу уваги, збагачення словникового запасу і знань про навколишнє середовище, щодо розвитку логічного мислення, аналізу та синтезу явищ; дає список рекомендованої літератури і наостанок рекомендує батькам обов’язково підтримувати своїх дітей у навчанні та допомагати їм, схвально ставитися навіть до незначних їх успіхів і досягнень, допомагати дітям дорослішати, поступово передаючи відповідальність за будь-яку справу. Психолог закликає батьків не боятися зайвий раз продемонструвати свою любов синові або дочці — це лише зміцнить віру дитини у власні сили та можливості й допоможе у різних складних життєвих ситуаціях.

 

 

 


Література

 

 

 

1) Сухарева Л. С. Батьківські збори в початковій школі.— 2-ге вид.— Х. :Вид. група «Основа», 2007.— 138 с.— (Серія «Класний керівник»)

 

2) Батьківські збори. Сценарії, методики проведення, практичні додатки. Х.: Вид. група «Основа», 2007.— 176 с. — (Серія "Класний керівник")

 

3) О.Губенко, Л.Мельничук. Інтерактивні форми роботи з батьками першокласників: Методичний збірник. .— Х.:Вид.група «Основа», 2006.— 48 с.

 

4) Тюпа А. І. Планування та проведення батьківських зборів щодо профілактики шкідливих звичок у дітей та учнівської молоді. Методичні рекомендації – Миколаїв: ОІППО, 2011. – 52 с.

 

5) Корнієнко С. М., Кодлюк Я. П. Батьківські збори у початкових класах: зміст та методика проведення. Навчально-методичний посібник. – К.: Видавництво «Богдан», 2008. – 114 с

 

doc
Додано
12 травня 2018
Переглядів
1403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку