Батьківські збори. Знайомство

Про матеріал
Батьківські збори. Знайомство з батьками першокласників! Поради та рекомендації.
Перегляд файлу

Знайомство

Хід зборів

 Знайомство.

Дорогі батьки

Вітаю Вас із початком нового життя. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!

Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого  дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.

Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчних iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”

Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам як і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. Для цього ми проведемо таку гру:

 “Щирий м'яч”. Кидаючи м'ячик кожен представиться і скаже, що ви очікуєте від Нової Української Школи?  

Я розпочну першою: “Мене звати Наталія Іванівна. Я хочу щоб протягом 4 років, ми, були , як того вимагає НУШ одна команда і ви приймати активну участь у створенні кращих умов для розвитку та навчання дітей.

Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.

Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги?

“Мозковий штурм”

І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель . (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.)

 

 

 З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами анкет.


Анкета для батьків першокласників

     Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.


Дякую Вам за відверті відповіді, які Ви дали на питання анкети. Отримана інформація конфіденційна і потрібна для більш глибокого вивчення   особливостей Вашої дитини.


“Готовнiсть дитини до школи”.

Щороку у вересні тисячі дівчаток і хлопчиків шестирічного віку розпочинають свій шлях до школи. Шкільне дитинство від самого початку вимагає від дитини іншої позиції — вона стає школярем, учнем. Це - її перша соціальна роль.

У своїх дослідженнях Л. І. Божович, яка однією з перших проаналізувала психологічний зміст переходу до статусу школяра, зі вступом дитини до школи перебудовується весь хід її життя: безтурботний час дозвілля змінюється обов'язковими справами, які вимагають відповідальності. Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал.

Але НУШ докладає усіх зусиль, щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.

презентація

        Усі компетентності об’єднуватимуть так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.

        

    Шкільні обіди згідно законопроекту будуть безкоштовними лише для пільгових категорій учнів. Хоча це не є новиною – у цьому році в держбюджеті передбачено кошти лише на соціально вразливі верстви населення. Проте минулого року Міська Рада забезпечила нас безкоштовним харчуванням.

      Отже збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи  вільний простір часу між домівкою і  школою, організує власну діяльність вдома,  стане її шлях навчання легким,  приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою.  Про це та інше будуть наші наступні збори.

Робота в групах. Обговоріть в групі:

- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?

Завдання:  Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна група виконує завдання та представляє. Всі поради  прикріплюються на дошку. )

Поради батькам:

• Дбати про здоров’я дитини.

• Допомагати у пiдготовцi до школи.

• Органiзувати робоче мiсце дитини.

• Привчати до охайностi й порядку.

• Привчати до самостiйностi.

•Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.

• Радiйте вашiй дитинi!

• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.

• Будьте терплячими.

• Щодня читайте дитинi.

• Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

  1. Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".
  2. Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
  3. Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
  4. Не лайте, а тим більше - не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".
  5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію
  6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
  7. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
  8. Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
  9. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.
  10. Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

Висновок:

Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.

Так як ми одна команда ви можете приймати активну участь у створенні цих осередків.

Ось я вас коротко  ознайомила з концепцією НУШ тому давайте зараз спробуємо наші очікування перенести на папір за допомогою тренінг-вправи "Долонька очікування" вам потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу і на кожному пальчику написати свої очікування та побажання НУШ.

Вправа "Аплодисменти взаємопідтримки ":

- Спробуйте поплескати однією долонькою. Майже нічого не вийшло,а зараз поплескайте обома. Чудово, тож будь яка робота виконується в парах тому і ми з вами маємо працювати в унісон тому що по одинці ми не зможемо досягти високих вершин.

Підсумок зборів.

 

Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та вихованні дитини.  До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

Анкета для батьків першокласників

 1.ПІБ дитини __________

2.Дата народження______

3.Домашня адреса, дом.телефон_________

4.Дані про батьків (ПІБ, телефон) ( освіта, місце роботи, посада):

МАТИ __________________________________________________________________________________________

БАТЬКО ___________________________________________________________________________________________

5.Обведіть кружечком:

  • Сім,я неповна  або повна (підкреслити)
  • Багатодітна сім'я(вказати ПІБ та місце навчання братів та сестер  та дата народження)

________________________________________________________________________________________

  • Дитина напівсирота
  • Батьки розлучені
  • Дитина має статус інваліда
  • Дитина перебуває під опікою
  • Дитина виховується одинокою матір,ю(обов'язково  з довідкою або посвідченням)
  • Малозабезпечина сім'я(обов'язково довідка)
  • Дистанційна сім'я(батьки за кордоном.)
  • Інша категорія,вказати (сім'я учасники АТО, переселенці...)_____________________
  • Батьки інваліди

6.Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини? Підкресліть:  ні/ часті захворювання/  відставання у фізичному розвитку/  затримка мовного розвитку/  інший варіант:  ______________

7.Чи відвідувала дитина дитячий садок?  Так / Ні . 

8.Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості( травми, операції) __________________________________________________________________________________________

9.Які форми заохочення застосовуються вдома? _______________________________________________

10.Які покарання застосовують вдома? ________________________________________________________

11.Чи є у дитини вдома обов’язки? Які? _______________________________________________________

12.Як спілкується з ровесниками? (обведіть)

 а) ініціативний;  б) очікує, коли з ним (нею)заговорять; в) уникає спілкування.

13. Як реагує на зауваження дорослих?

а) перемовляється;              б)плаче;           в)погоджується, виправляється.

 14. Яким іграм віддає перевагу?

а) рухливим;             б)колективним;          в)індивідуальним,настільним.

15. Чи знає дитина (обведіть, допишіть):

а) букви;     б) вміє читати ( по складах, словами);   в) вміє лічити ( в межах ____);           г) вміє додавати ( в межах _____);  вміє віднімати ( в межах _____)