Заняття з елементами тренінгу «Мистецтво дарувати любов»

Про матеріал
Допомогти батькам усвідомити важливість правильного партнерського спілкування. Сформувати в них уміння й навички конструктивної взаємодії з дітьми у сім'ї. Сприяти критичному осмисленню усталених стереотипів сімейного виховання.
Перегляд файлу

Батьківські збори.

Заняття з елементами тренінгу

«Мистецтво дарувати любов»

 

Мета: Допомогти батькам усвідомити важливість правильного партнерського спілкування. Сформувати в них уміння й навички конструктивної взаємодії з дітьми у сім'ї. Сприяти критичному осмисленню усталених стереотипів сімейного виховання.

Матеріал: фліпчарт; маркери; картки з проблемними ситуаціями, картки для вправи "Німе кіно".

 

Хід тренінгу

1. Вправа «Знайомство»

Тренер роздає картинки «Блобси» (у додатку).Завдання батьків –знайти себе на картинці, назвати своє ім’я і розповісти з яким настроєм вони прийшли на заняття.

2.Вправа «Похвальні слова»

Мета: Зняти емоційне напруження, створити позитивний настрій для роботи.

Пригадайте себе ,коли Ви були дитиною. Як вас хвалили у дитинстві? Що вам хотілося почути? Які слова для вас були найприємнішими?

Тепер просить учасників подарувати ці слова сусідові ліворуч. Він — "похвалить" свого   сусіда. І так по колу.

3. Вправа «Продовж речення»

Мета: Налаштувати учасників на обговорення теми заняття, мотивувати до

вдосконалення навичок конструктивного спілкування.

Тренер запитує батьків, чи виникають у них труднощі у спілкуванні з дитиною. Потім пропонує продовжити речення: "Щоб моя дитина мене зрозуміла, я...".

4. Вправа «Чи вмію я вислухати свою дитину»

Чи вміємо ми з вами слухати і чути один одного.Пригадайте  гру з дитинства «Зіпсований телефон». Мені потрібні п’ять батьків. Інструкція для тих, хто виходить: Я буду запрошувати по одному, і пропонувати вам завдання після того, як увійдете до кімнати. Попрошу вийти учасників з аудиторії.

Інструкція для тих,хто залишився: фіксуйте помилки, спотворення сенсу, що

з’являються у кожного наступного учасника.

Прошу увійти першого учасника. Послухайте мене, будь ласка. Я зараз зачитаю Вам текст, а Ви повинні будете переказати тому, хто увійде наступний.

Текст,який потрібно передать: «У квітні в дитячому садку № 7, який знаходиться на перехресті вулиць Залізнична та Щастя, відбулася незвичайна подія: з раковини в старшій групі виліз крокодил. Коля Король, побачивши  крокодила, взяв мольберт і почав  його малювати. Іванко Чуб став відбирати крокодила, намагаючись засунути його в куртку Маші Мазур . Тато Віри Малої, який прийшов в цей час за своєю донькою від 2-го шлюбу, з переляку забув взяти її додому і запізнився в суд, в результаті чого його майбутня дружина виявилася без чоловіка та без прописки, а 1-а дружина - без аліментів.

На крик прибігла завідуюча дитячого садка. Хтось встиг подзвонити за телефоном 102. Але коли приїхала рятувальна команда, діти сиділи за столом і пили ароматний чай».Заходить другий учасник . Перший повідомляє йому той текст, який чув. Потім заходить третій, другий повідомляє йому те, що чув . Потім четвертий вислуховує те, що повідомляє йому попередній учасник.

 Ведучий. Ви все виконали,молодці. А зараз послухайте, що я читала першому учаснику. Читається текст.

Обговорення.

- Яке враження справила ця вправа?

- Що заважало слухати уважніше?

- Які моменти запам’яталися краще і чому?

- Ви звернули увагу на те, що мало того, що ця історія видозмінилася, так ще й був загублений сенс. Як ви думаєте чому?.

Висновок: тому, що у кожного з нас інформація переробляється по- різному, кожен щось «додумує », доповнює, виходячи зі свого досвіду зі своїх відчуттів, зі свого сприйняття і поглядів на деякі речі.Так як ми вважаємо, що ніби  то добре розуміємо, що саме має на увазі, про що думає наш співрозмовник, коли говорить ту чи іншу фразу.

Тому, дуже важливо дотримуватися правил активного слухання.

5.Казка «Правильно формулюємо запитання»

Зловив Дракон у лісі Вовка і каже йому:

– Дивись, записую: «Вовк  сірий, одна штука». Сьогодні прийдеш до мене на обід, я тебе з’їм. Зрозумів?

– Зрозумів.

– Питання є ?

– Ні.

Пішов Вовк, похнюпився.

Йде далі Дракон по лісі. Зловив Лисицю.

– Дивись, Руда, записую: «Лисиця  руда, хвостата, одна штука». Сьогодні прийдеш до мене на вечерю, я тебе з’їм. Зрозуміла?

– Зрозуміла.

– Питання є?

– Ні.

Пішла Лисиця, засмутилась.

А Дракон далі йде. Зловив Зайця, каже:

– Дивись, Куцохвостий, записую: «Заєць  сірий, вуха довгі, одна штука». Завтра прийдеш до мене на сніданок, я тебе з'їм. Зрозумів?

– Зрозумів.

– Питання є?

– Є.

– Став!

– А можна не приходити?

– Можна. Ви-крес-люю!

6.Вправа «Німе кіно»

Мета. Розвивати вміння учасників висловлюватися за допомогою невербальних засобів.

Учасники отримують конверти із завданням показати без слів певний предмет — телефон, літак, квітку, дзеркало ,автомобіль,тощо. Інші учасники відгадують, який предмет було показано.

7.Вправа «Подарунок на згадку»

Мета. Закріпити результат тренінгу. Створити позитивний емоційний фон.

Учасники передають одне одному сердечко, і кожний, у кого в руках воно опиниться, розповідає, що йому найбільше сподобалося та запам'яталося на занятті.(Перегляд відео для позитивних емоцій).А ще в нас є  подарунок на пам’ять, це гарненькі сумочки для вас!(Кожному учаснику роздається конвертик із зображенням жіночої сумочки, в якому лежать пам’ятки для батьків.)

Пам’ятка «П’ять мов любові до дітей».

Іноді діти говорять мовою, яку  дорослим, складно зрозуміти. Але і нас вони часом не розуміють, тому що, розмовляючи з дітьми, ми не завжди можемо чітко й доступно висловлювати свої почуття і думки. Однак є мова, яку розуміють усі — це мова любові. Існує 5 способів, якими виражають любов.

Дотик. У перші роки життя дитині особливо потрібно, щоб дорослі брали її на руки, садовили собі на коліна ,обіймали, гладили по голівці.Тактильний контакт допомагає малюку відчути батьківське тепло та ніжність.

Слова заохочення. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила. Щоб похвала не втрачала свій сенс, не хваліть дитину безпідставно й нещиро, краще скажіть слова підтримки, заохочення. Дитина має щодня чути від вас,що ви готові допомогти, прийняти її вибір, впевнені в її силах.

Час. Проводячи з дитиною час, ви ніби кажете їй: "Ти потрібна мені, мені

подобається бути з тобою". Іноді діти вдаються до поганих вчинків лише для того,щоб привернути увагу батьків, адже краще бути покараним, ніж забутим. Проводити час разом з дитиною — означає віддавати їй свою увагу сповна.

♦Подарунок. Не завжди подарунок є знаком щирої уваги та любові. Якщо ви хочете віддячити дитині за послугу або чемну поведінку, це — плата. Якщо намагаєтесь"підкупити", щоб вона слухалася вас, це — хабар. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Подарунком може бути що завгодно: польові квіти,камінчик, горішок, пір'їнка, виріб, створений своїми руками.

♦Допомога. Допомагати дітям — не означає виконувати все замість них. Важливо спрямувати, показати приклад, зробити щось непосильне для малюка тощо. Причому якщо батьки допомагають неохоче, дорікаючи маляті за несамостійність, то така допомога дитині не в радість і навіть може призвести до негативних наслідків.

Усі ці способи вираження любові надзвичайно важливі у спілкуванні з дитиною. Вони допоможуть знайти шлях до її серця і вселити в душу впевненість у тому, що батьки її люблять не зважаючи ні на що.

 

doc
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку