Авторська розробка
на тему «Зустріч із батьками майбутніх першокласників»
Мета: ознайомити батьків з основними положеннями Концепції НУШ; висвітлити особливості організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину; познайомити батьків для подальшої співпраці; створити позитивну атмосферу в батьківському колективі.
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1 вересня 2018 року усі «першачки» країни пішли до Нової української школи. Це реформа Міністерства освіти і науки, на яку чекали довгі роки, та яка побудована по системі освіти Європи. Згідно програми Нової української школи дітей у молодших класах чекає зовсім новий підхід до навчання: малеча більше грається, експериментує та більше працює в колективі. Таким чином освіта базується більше на вміннях та навичках.
Нова українська школа сприяє формуванню позитивної самооцінки дитини, розвиває ключові навички для життя. Зокрема, виховуються цінності свободи і відповідальності, вміння формувати і відстоювати власну точку зору, слухати інших, ділитися, досягати компромісів. Разом з учителем учні беруть участь в розробленні та дотриманні правил поведінки в класі. Кілька разів на тиждень (або щоденно) у спеціально відведеному місці проводяться ранкові зустрічі, під час яких діти обмінюються новинами, дізнаються про плани на день.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Для цього ми проведемо таку гру: “Щирий м'яч” (кидаючи м'ячик кожен представляється і каже побажання своїй дитині, яка буде йти до школи).
Учитель розпочинає першим: “Мене звати …. Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”
Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
Знайомство продовжуємо. На столі ви маєте смайлики – усмішки. Напишіть на ньому ім’я своєї дитини. Підніміть смайлик, якщо твердження стосується вас, якщо:
- маєте доньку;
От ми і розім'ялись та трішки познайомились, а зараз давайте розглянемо питання, яке вас сьогодні хвилює «У чому плюси НУШ?», «Що насамперед змінилося?»
Кожен день розпочинається з Ранкової зустрічі, де діти обмінюватимуться новинами та інформацією.
Однією із складових ранкової зустрічі, яким має починатися день у новій школі – щоденні новини. У цей час учитель повинен налаштувати дітей на тему дня або дати їм можливість обміркувати події попередніх днів.
Ви ж, шановні батьки, сьогодні дізнаєтесь про те, як буде організовано навчання ваших дітей згідно з новими підходами сучасної української школи.
Ще один етап ранкової зустрічі - обмін інформацією. Пропоную вам поділитися одне з одним тим, що вам відомо про ті зміни, які відбулися в освіті.
Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?» — Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мистецтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого змінилося з тих часів. — Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи? — Чого б ви хотіли навчитися в школі? Вправа «Обери позицію». Я хочу ходити до школи, де:
малюють;
граються;
читають і пишуть;
рахують і розв’язують задачі;
у мене своя думка.
Дякую, бачу, що ви цікавитеся змінами, які відбуваються в освіті. А тепер хочу дещо доповнити, можливо, частково уточнити відому вам інформацію.
Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті. НУШ спрямована лише на дитину. Основною і центральною ідеєю Держстандарту є дитино центризм!
Вся робота вчителя направлена на розвиток учня, на мотивацію його до навчання, до бажання розвиватися, досліджувати, пізнавати та рости.
Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах. Наскрізні вміння, якими володітимуть діти в НУШ:
Навчання у початковій школі інтегроване – предмети об’єднуються довкола цікавих для дитини тем чи проблем і поділено на тематичні тижні.
Першокласникам не задають домашніх завдань.
Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4 клас), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.
Тож шановні батьки, вам треба налаштувати дітей на позитивне ставлення до школи і ні в якому разі не залякувати і не боятися самим! Для них в новій українській школі навчання буде легким і цікавим, уроки проходитимуть як у класі, так і на подвір’ї.
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Усе це робити з терпінням і любов’ю.
Василь Сухомлинський казав: “У вихованні все головне: i урок, i розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком, i взаємовідносини вихованців у колективі.”
Наша мета: виховати щасливу, здорову дитину. Хто може виховати щасливу дитину? Як ви розумієте поняття «щаслива дитина»? Хто такий – гарний батько? На ці запитання ми відповімо, попрацювавши в групах.
Інструкція. Група об’єднується у дві команди.
1-ша група. Напишіть свої асоціації до поняття «гарні батьки».
2-га група. Напишіть свої асоціації до поняття «щаслива дитина».
Обговорення
Рідний дім – це перша школа для дитини. Сім’я має великий вплив на те, що дитина вважатиме важливим у житті, на формування її цінностей. Скільки б людина не прожила, вона час від часу повертається до досвіду із дитинства, до життя у сім’ї: «Чого мене вчили батько і мати».
Часто батьки і вчителі роблять зауваження дитині, використовуючи неправильну тактику. Замість того, аби сказати дитині, що потрібно зробити, батьки кажуть, чого робити не варто. Зрештою, дитина не отримує потрібну інформацію, а слова дорослого провокують її вчиняти навпаки. Звернення має бути позитивним, тобто пропонувати відповідну дію, а не бездіяльність. Пам’ятаємо! За вимогами НУШ не можна починати будь-яке зауваження, хибність виказаною думки із заперечної частки НЕ. Ми майже не говоримо як треба робити, найчастіше – як не треба робити. Звернення до дитини має бути позитивним, тобто пропонувати відповідну дію, а не бездіяльність.
І на завершення нашої зустрічі я пропоную спробувати, за допомогою тренінг-вправи "Долонька очікування", наші очікування перенести на папір. Вам потрібно обвести свою долоньку на аркуші паперу і на кожному пальчику написати свої очікування та побажання НУШ.
ІІІ. ВИСНОВОК.
Отже, Нова українська школа працює на засадах «педагогіки партнерства». В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителями, учнями та батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
Наші діти – наше майбутнє, тож їхнє благополуччя у пріоритеті і родини, і школи.
Список використаної літератури:
1. Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ "Видавничий дім "Плеяди", 2017.– 206 с.
2. Перші кроки життя : Методичний посібник. Івано-Франківськ, 2006.- 50с.
3. http://nus.org.ua/questions/prosto-pro-skladne-shho-varto-znaty-batkam-pro-novyj-zakon-pro-osvitu/
4. http://nus.org.ua/news/mon-dalo-rekomendatsiyi-yak-oblashtuvaty-osvitnij-prostir-novoyi-ukrayinskoyi-shkoly/
5. https://naurok.com.ua/?from=library/batkivski-zbori-nus-17106.html
6. https://www.docme.ru/doc/.../vsі-bat._kіvs._kі-zbori.-1-klas
Додаток
АНКЕТА
1