Батьківські збори_Професійне визначення 9-класників

Про матеріал
Батьківські збори (текстовий документ + презентація) для обговорення теми: "Професійне визначення " (для 9 класу).
Перегляд файлу

Батьківські збори на тему:

«ЯК ВИПУСКНИКУ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
ДОПОМОГТИ У ВИЗНАЧЕННІ ПРОФЕСІЇ»

«Людина своїми руками повинна прокласти шлях у життя»

Агата Крісті

«Найкраща та робота, яка є спорідненою людині»

Григорій Сковорода

«Професія – це тягар, що переходить у радість.»

 

«Виберіть собі роботу до душі, і вам не доведеться працювати жодного дня у своєму житті»

Конфуцій

«Вибір професії – це друге народження людини».

Клімов Євген

Мета:

  • Надати можливість підлітку усвідомити, які він має здібності і особисті риси характеру;
  • Розвинути впевненість в собі і своїх здібностях;
  • Формувати вміння зіставляти свої здібності, знання, інтереси з вимогами до професій;
  • Підвищувати свідомість учнів при виборі професійної освіти;
  • Ознайомити батьків та учнів із типовими помилками і труднощами при виборі професії.

Хід зборів:

І. Вступне слово вчителя.

Не прилаштовуй сам себе до світу –

Світ міниться зрадливо і тече.

Витримуй власну у життя орбіту,

Аж поки все від тебе не втече.

 

Не линь за вітром і за течією,

Протоптуй власну стежку в цілині.

Вживайся дружно з долею своєю,

У своїх нещастях інших не вини.

 

Красиве й мудре поряд хай крокує,

Лише добро ти людям всім неси,

Тоді і щастя вся душа відчує,

І стане іншим – символом краси.

 

Цінуймо ж у житі ми кожну мить,

Щоб недарма у цьому світі жить!

Учитель: Мудреці говорили: «Кожна людина народжена для якоїсь справи. І щоб бути щасливою і самодостатньою особистістю, слід лише знайти своє призначення в житті». Тобто обрати те заняття, ту професію, яка буде «спорідненою» людині, як зазначав Григорій Сковорода.

Проблема розвитку особистісного та професійного самовизначення старших школярів є головною складовою у формуванні життєвої компетентності особистості..

Як ви знаєте підлітковий вік – це особливий, дуже непростий, але важливий період кожної людини. Бо саме в цьому віці людина формується як особистість.

За рахунок того, що сучасне суспільство вимагає, самодостатніх, всебічно розвинених впевнених особистостей. Підлітковий вік молоді затягнувся не до 18-20 років, а до 24-25 років.

Тому вибір професії, який припадає на 15-18 років, часто є неусвідомленим, непродуманим, необґрунтованим, що має негативні наслідки як для самої людини, так і для суспільства.

Є три способи вибору професії. Перший спосіб – метод проб і помилок, коли людина йде наосліп, пробуючи себе в різних сферах діяльності, поки не знайде ту єдину професію, яка буде приносити йому не тільки можливості гідного існування, але й радість праці. На це може піти половина людського життя.

Інший шлях – вивчення себе, своїх інтересів, нахилів, властивостей нервової системи, мислення, пам’яті, уваги – всього того, що знадобиться кожній людині у виборі тієї чи іншої професії. Одержавши знання про себе, можна знайомитися зі світом професій, співставляючи свої можливості з вимогами професії до людини.

Є ще й третій шлях – шлях вибору професії своїх батьків, дідів і прадідів. Він можливий у тому разі, якщо це традиція родини, яка дбайливо зберігається і передається з покоління в покоління.

Який же шлях обрати? Найоптимальніший варіант – вивчення себе.

Лише досвід, як успішний так і не дуже, дає змогу оцінити свої здібності, вселяє віру у свої можливості.

 

ІІ. Основи вибору професії.

Учитель: Як ви знаєте у сучасному суспільстві головною умовою для успішного застосування своїх сил, здібностей, можливостей є високий рівень оволодіння знаннями. Тільки у процесі їх творчого застосування людина отримує моральне задоволення, зростає духовно, живе щасливо. Щоб недалеке майбутнє наших учнів було щасливим, слід зробити правильний вибір професії.

Професійний вибір людини – це не якась річ, яку можна відчути на дотик. Але його можливо певним чином уявити. Як? Як 4 сектори у вигляді різнокольорових кіл, які перетинаються.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сфера «ХОЧУ» - це власні потреби, інтереси, прагнення у досяжності  поставленої мети ( життєва позиція).

Сфера «МОЖУ» - це здібності, особливості характеру і психіки, первинні навички ( власні «ресурси»).

Сфера «ПОТРІБНО» - це умови ринку праці, потреба суспільства у спеціалістах даного профілю (попит роботодавців).

Сфера «ЦІКАВЛЮСЯ» - особисте розуміння призначення обраної професії, обізнаність з її позитивними та негативними особливостями, усвідомлення характеру професійної діяльності (мотивація).

 

ІІІ. Класифікація професій за Клімовим

Учитель: У випадку, якщо людина зможе сумістити всі сфери (ХОЧУ, МОЖУ, ПОТРІБНО, ЦІКАВЛЮСЯ), то професійний вибір біде вдалим.

Отже, задача кожного учня полягає в тому, щоб знайти професію, яка є цікавою і привабливою для нього, відповідає його здібностям, має попит на ринку праці.

Для цього треба хоча б знати типи професій. Існує багато класифікацій професійної діяльності людини, але найбільш зрозумілою є розподіл професій за предметом праці, яку озвучив Є.А. Климов.

Класифікація професій за Климовим

«Людина – Людина»

«Людина – Природа»

«Людина – Техніка»

«Людина – Знакова система»

«Людина – Художній образ»

  •     Виховання, навчання людей;
  •     Медичне обслуговування;
  •     Побутове обслуговування;
  •     Інформаційне обслуговування;
  •     Захист суспільства та держави.

 

  •   Праця спрямована на об’єкти живої природи, орієнтуватися в якій допомагають біологічні навчальні предмети.
  •     створення, монтаж, складання технічних пристроїв;
  •     експлуатація технічних пристроїв;
  •     ремонт технічних пристроїв.
  •      Переробка  текстової інформації на рідній чи іноземній мові;
  •      Обробка інформації у вигляді формул, таблиць, цифр;
  •      опрацювання креслень, схем;
  •      переробка звукових сигналів.
  •    Створення , проектування художніх творів;
  •    відтворення, виготовлення різних виробів за зразком;
  •    розмноження художніх творів  у масовому виробництві.
  •     Прагнення до спілкування;
  •     Вміння легко вступати в контакт;
  •     Стійке гарне самопочуття при роботі з людьми;
  •     Доброзичливість, чуйність, витримка, уміння стримувати емоції;
  •     Здатність аналізувати поведінку оточуючих;
  •     Уміння залагоджувати розбіжності між людьми, організовувати їхню взаємодію;
  •     Здатність володіти мовою жестів, мімікою;
  •     Уміння переконувати людей;
  •     Акуратність, пунктуальність, зібраність;
  •     Знання психології людей.
  •    розвинена уява, наочно-образне мислення;
  •    гарна зорова пам’ять, спостережливість;
  •    здатність передбачати та оцінювати мінливі природні фактори;
  •    терпіння, наполегливість, повинен бути готовим працювати поза колективом. Іноді у важких погодних умовах.
  •     Гарна координація рухів;
  •     Точне зорове, слухове, вібраційне то кінестетичне сприйняття;
  •     Розвинене технічне і творче мислення та уява;
  •     Уміння переключатися і концентрувати увагу;
  •     Спостережливість.
  •     Гарна оперативна і механічна  пам’ять;
  •     Здатність тривалий час концентрувати увагу на абстрактному (знаковому) матеріалі.;
  •     Здатність до класифікування за умовними позначками;
  •     посидючість, терпіння;
  •     логічне мислення;
  •     розвинений інтелект.
  •    Художні здібності;
  •    Розвинене зорове сприйняття;
  •    спостережливість, зорова пам'ять;
  •    наочно-образне мислення;
  •    творча уява;
  •    знання психологічних законів емоційного впливу на людей.

Вихователь, учитель, тренер, лікар, медсестра, нянька, продавець, перукар, офіціант, бібліотекар, екскурсовод, юрист, міліціонер, військовий, дипломат

Ветеринар, землевпорядник, лісник, ботанік, зоотехнік, спеціалісти з вивчення окремих видів тварин, рослин, агроном

Проектувальники, конструктори, інженер-механік, електрослюсар, монтажники, сантехніки, слюсарі,  і т.д.

Редактор, коректор, телеграфіст, набірник, програміст, економіст, бухгалтер, конструктор, інженер-технолог, кресляр, геодезист, радист, телефоніст, звукооператор.

Письменник, художник, композитор, модельєр, архітектор, скульптор, журналіст, хореограф, музикант, реставратор, столяр-чернодеревець, актор,маляр.

 

ІV. Анкета для батьків

Учитель: Шановні батьки! Шановні дорослі! Розумні люди! Дуже часто модна почути від дорослих людей про своїх друзів: «Ми товаришуємо з дитинства і розуміємо один одного». Але коли мова заходить про ваших дітей, про їхній вибір, дорослі перестають розуміти власну дитину, її почуття та бажання.

З вашими дітьми та вами , шановні батьки, було проведене опитування. Я не претендую на глобальне соціологічне дослідження, але спробую донести до вас деякі результати опитувань. І я впевнена ви дізнаєтесь багато цікавого. (Результати опитування подані за допомогою діаграм)

Анкета для учнів 9 класу «Профорієнтація»

1. Чи обрали Ви навчальний заклад для продовження освіти після 9 кл.?

а) так;    б) ні;

2. Який шлях здобуття освіти Ви обрали?

а) навчання в 10— 11 класах вашої школи;

б) ПТУ (професійно-технічне училище)*;

в) коледж*;   г) ліцей (профільна старша школа).

3. Хто рекомендує Вам такий шлях продовження освіти?

а) це моя власна думка;    б) батьки;

 в) знайомі, друзі;  г) рідні;  д) інше ____________________

4. Як Вас готують батьки до майбутньої трудової діяльності?

а) розповідають про свою професію і трудові традиції сім'ї;

б) рекомендують літературу, враховуючи Ваші інтереси;

в) радять пройти певний курс (наприклад он-лайн);

г) організовують (або планують) поїздку до відповідного підприємства чи на день відкритих дверей до ВНЗ;

д) ніяк;   е) інше (вкажіть) ______________________________

5. Чи вважаєте за необхідне займатися Вам з репетитором?

 а) так;   б)  ні;    в) важко знайти репетитора;

6. На Вашу думку, який критерій є основний для здобуття успіху в майбутній професії?

а) міцні знання (професійні компетенції);

б) будь-яка вища освіта;  в) гроші батьків чи інших осіб;

г) удача, випадковість;  д) певні риси характери (впевненість);

е) інше ___________________________________________________

7. Як Ви думаєте, що Вам заважає вчитись?

а) лінь;  б) Інтернет (соціальні мережі);  в) телефон;

г) Комп’ютер і телевізор;   д) друзі, знайомі;

е) певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість);

є) надмірне навчальне навантаження;   ж) інше __________________________________________________________

8*. Якщо ви вирішили не продовжувати навчання в 10-11 класах вашої школи, то назвіть причини цього вчинку:

а) радять батьки, рідні;         б) модно (так вчиняє багато молоді);

б) по прикладу батьків (рідних) чи друзів;  

в) важко навчатися в старшій школі (великі навантаження і вимоги);

г) старша школа – даремно витрачені роки;

д) лякає ЗНО;   е) інше ________________________________

 

Анкета для батьків учнів 9 класу «Профорієнтація»

1. Чи обговорювали Ви з сином (донькою) навчальний заклад для продовження освіти після 9 класу? 

а) так;    б) ні.

2. Який шлях здобуття освіти Ви рекомендуєте своїй дитині?

а) навчання в 10— 11 класах вашої школи;  б) коледж*;

в) ПТУ*;  г) ліцей (профільна старша школа).

3. Чи збігається Ваша рекомендація з думкою Вашої дитини?

а) повністю збігається;  б) в основному збігається;

в) не збігається;   г) не знаю.

4. Як Ви готуєте свою дитину до майбутньої трудової діяльності?

а) розповідаєте про свою професію і трудові традиції сім'ї;

б) рекомендуєте літературу, враховуючи інтереси дитини;

в) радите пройти певний курс (наприклад он-лайн);

г) ніяк, нехай обирає сам (сама), що йому подобається;

д) інше  (вкажіть, що саме) _________________________________

5. Чи вважаєте за необхідне займатися Вашій дитині з репетитором?

а) так;   б)  ні;    в) важко знайти репетитора.

6. На Вашу думку, який критерій є основний для здобуття успіху в майбутній професії Вашої дитини?

а) міцні знання (професійні компетенції);

б) будь-яка вища освіта;  в) гроші батьків чи інших осіб;

г) удача, випадковість;  д) певні риси характери (впевненість);

е) інше ___________________________________________________

7. Як Ви думаєте, що Вашій дитині заважає вчитись?

а) лінь;  б) Інтернет (соціальні мережі);  в) телефон;

г) Комп’ютер і телевізор;   д) друзі, знайомі;

е) певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість);

є) надмірне навчальне навантаження;   ж) інше _________________________________________________________

8*. Якщо Ваша дитина вирішила не продовжувати навчання в 10-11 класах вашої школи, то назвіть причини цього вчинку:

а) ваша порада чи рідних; б) модно (так вчиняє багато молоді);

б) по Вашому прикладу (рідних чи друзів);

в) важко навчатися в старшій школі (великі навантаження і вимоги);

г) старша школа – даремно витрачені роки;

д) лякає ЗНО;   е) інше ________________________________

9. Що, на Ваш погляд, необхідно зробити педагогам і батькам для поліпшення підготовки учнів до майбутньої трудової діяльності?

 

V. Притча «Три муляри»

На початку XIV ст. у Центральній Європі проводились роботи по будівництву величезного собору.  Керівник собору був монахом. Йому доручили слідкувати за роботою всіх будівельників. І ось, монах вирішив подивитися як працюють муляри. Він вибрав трьох з них, як представників різних позицій у своїй професії. Коли він підійшов до першого, він запитав:

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.

Муляр відірвався від роботи і відповів голосом, повним люті і гніву:

  •                   Як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю як уходить частинка мого життя, Поглянь, мої руки натруджені і покриті мозолями. Моє обличчя осунулося, а волосся посивіло. Ця робота ніколи не скінчиться, вона продовжується нескінченно, день у день. Це виснажує мене. Де задоволення? Я помру задовго до того, як собор буде побудовано.

Монах підійшов до другого муляра:

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.
  •                   Брате, - відповів каменяр тихим, спокійним голосом, - як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю, що створюю життя та майбутнє. Дивись, я зміг зробити так, щоб моя сім’я жила у комфортабельному будинку більш кращім, ніж той, де виріс я. Мої діти ходять до школи. Без сумніву, вони досягнуть у житті більшого, ніж я. І все це стало можливим завдяки моїй роботі. Я віддаю собору свої навички, і він також віддячує мені.

Монах підійшов до третього муляра.

  • Брате мій, розкажи мені про свою роботу.
  •                   Брате, -  відповів каменяр голосом, повним радості і широко посміхнувся. Бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І  з кожним ударом по каменю я відчуваю, що я викарбовую свою долю. Подивись, ти бачиш, які чудові риси проступають із каменю. Тут я не тільки втілюю своє уміння та ремесла, я роблю свій внесок в те, що ціную і у що вірю. Я будую собор, і Всесвіт, відображений у соборі, віддячить кожному з нас. Біля цього каменю я знаходжусь у злагоді з собою, і я знаю, хоча я не побачу цього собору завершеним, він буде стояти ще тисячу років, втілюючи те, що є справді в нас, і служачи меті, заради якої Всемогутній послав на цю землю і мене.

Монах пішов і деякий час думав над тим, що він почув. Він заснув спокійним сном, яким не спав вже дуже давно, а наступного дня монах зняв з себе повноваження керівника і запропонував цю посаду…(кому б ви думали?...Так, третьому мулярові. (А чому, як ви гадаєте?)

Ця притча розповідає про відношення людини до своєї справи. Кожен з мулярів мав свій погляд на роботу, яку він виконував і бачив тільки її результат для себе, і тільки третій вкладав у працю не тільки свою майстерність, уміння і навички, а й душу.

 

VІІ. Типові помилки при виборі професії.

Учитель: 65% робочих місць, на яких будуть працювати сьогоднішні школярі, ще не створені. Яку професію варто обрати, щоб не залишитись безробітним.

Часто доводиться чути: «Я обираю цю професію, бо вона престижна!». Вибираючи професію лише за принципом її престижності та перспективності і без врахування власних здібностей, схильностей, можливостей, молода людина ризикує виявитися в подальшому житті професійно неуспішною і просто непотрібною унаслідок перенасичення ринку праці такими фахівцями, що в свою чергу, провокує масу нових соціальних і психологічних проблем.

Щоб уникнути таких ситуацій слід бути ознайомленими з типовими помилками і труднощами при виборі професії.

Помилки при виборі
професії

  •    неадекватні уявлення стосовно престижності та непрестижності професії;
  •    вибір професії «за компанію»;
  •    підкорення тиску батьків чи інших родичів, які можуть переконати вас, що той варіант, який вони пропонують, для вас є оптимальним;
  •    захоплення тільки зовнішньою стороною професії;
  •    категоричність вибору ( якщо професія подобається то все в ній здається привабливим, і навпаки);
  •    перенесення ставлення до людини – представника даної професії на саму професію;
  •    ототожнення навчального предмета з професією;
  •    застарілі або просто невірні уявлення про характер праці, особливості тих чи інших професій;
  •    незнання і недооцінка своїх фізичних протипоказань;

відсутність уміння розібратися у своїх здібностях, особливостях характеру, мотивах вибору.

Труднощі пр. виборі професії пов’язані з такими причинами

  •      слабка поінформованість про навчальні заклади, невелике коло професій,про які мають уяву старшокласники;
  •      відсутність уміння оцінювати свої можливості;
  •      думка, що все вирішиться само по собі, відсутність серйозного ставлення до питань професійного вибору;
  •      важко доступність привабливої професії;
  •      велика кількість однаково привабливих варіанті;
  •      відсутність інтересу до будь-якої діяльності.

Отже, при виборі професії потрібно

  •     знати якомога більше професій;
  •     визначитися у своїх інтересах;
  •     знати, в яких закладах можна отримати ту чи іншу професію;
  •     мати основний варіант і запасні варіанти профвибору;
  •     бажано мати досвід професійних спроб: поспостерігати за робочим днем представника привабливої професії або навіть самому спробувати попрацювати трохи у цій галузі;
  •     оцінити свої можливості та здібності, а також їх відповідність тим вимогам, які висуває професія.

 

Дуже важливо на шляху вибору є рівень поінформованості учнів як про майбутню професію, так і про самих себе. Для цього існує багато різноманітних тестів, наприклад он-лайн:

http://studway.com.ua/proforientacia/

http://proforientator.info/

http://myprofession.com.ua

 

Учитель: Отже, найстрашніша зрада – зрада свого покликання в гонитві за легким успіхом і матеріальними благами. Тож зробіть правильний вибір і будьте вірними своїм мріям, ідеалам, цінностям, життєвим принципам – своєму призначенню.
Учитель: Шановне товариство! Час години-роздуму збіг. Пора робити висновки.

Учень 1: Зробимо, зробимо їх. А крапки розставить життя.

Учень 2: Хтось відкриває для нас нові зорі.

Учень 3: Хтось шукає зелені закони.

Учень 4: Борознить хтось моря, океани.

Учень 5: Хтось пильнує сірі екрани.

Учень 6: Сорти пшениці виводить учений.

Учень 7: А хтось змальовує світ наш зелений.

Учень 8: Комусь до вподоби в житті мандрувати.

Учень 9: А хтось ще не вирішив, ким йому стати.

Учень 10: Попробував те і попробував друге.

Учень 11: Допомагали друзі й подруги.

Учень 12 Батько й мати своє диктували.

Учень 13: Навіть знайомі напевне вже знали,

Що нас чекає в освітньому плані.

Учень 14: А я ніяк не визначуся:

То за гуманітарні вхоплюся,

То математика вже до вподоби,

То бактерії і мікроби.

Раптом англійська престижною стала.

Все. На більше мене не стало.

Я найбільше, друзі, боюся,

Що так ніколи й не визначуся.

Пішов за порадою до дідуся.

Дідусь посміхнувся. Усмішка з хитриною:

-Добре б, онуку, щоб став ти Людиною!

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що треба знати учням і батькам випускників основної школи?9 КЛАСДПА10 КЛАС11 КЛАСЗНО чи ДПА?ВНЗПТУ чи РОБОТА?

Номер слайду 2

?2019

Номер слайду 3

10 КЛАС10 клас: бути чи не бути?!Клас відкривається, якщо в ньому налічується принаймні 6 чоловік.

Номер слайду 4

10 КЛАС11 клас – останній шкільний рік Ґрунтовна підготовка з різних предметів дає можливістьдобре скласти ЗНО, вступити до ВНЗ + ще 2 роки дитинства біля батьків

Номер слайду 5

ЗНО: бути чи не бути?!Бути, хоча б як ДПА, незалежно від статусу навчального закладу, що видає атестат про закінчення повної загальної середньої освіти.

Номер слайду 6

Як випускнику основної школи допомогти у визначенні професії2018 - 2019 н.р. Батьківські збори на тему:«Людина своїми руками повинна прокласти шлях у життя»«Найкраща та робота, яка є спорідненою людині»«Професія - це тягар, що переходить у радість»«Виберіть собі роботу до душі, і вам не доведеться працювати жодного дня у своєму житті»Підготувала. Батьківські збори. Класний керівник9 класу. Орлицької зош І-ІІІ ст. Лящевська Наталія Іванівна «Вибір професії- це друге народження людини»

Номер слайду 7

Не прилаштовуй сам себе до світу – Світ міниться зрадливо і тече. Витримуй власну у життя орбіту,Аж поки все від тебе не втече. Не линь за вітром і за течією,Протоптуй власну стежку в цілині. Вживайся дружно з долею своєю,У своїх нещастях інших не вини. Красиве й мудре поряд хай крокує,Лише добро ти людям всім неси,Тоді і щастя вся душа відчує,І стане іншим – символом краси. Цінуймо ж у житі ми кожну мить, Щоб недарма у цьому світі жить!

Номер слайду 8

«Кожна людина народжена для якоїсь справи. І щоб бути щасливою і самодостатньою особистістю, слід лише знайти своє призначення в житті». Тобто обрати те заняття, ту професію, яка буде «спорідненою» людині, як зазначав Григорій Сковорода. Мудреці говорили:

Номер слайду 9

Метод спроб і помилок.2. Вивчення себе, своїх інтересів, нахилів, мислення, пам'яті, уваги тощо.3. Вибір професії своїх батьків, дідів, прадідів. Шляхи вибору професії: Шляхи вибору професії:

Номер слайду 10

Професійний вибір людини – це не якась річ, яку можна відчути на дотик. Але його можливо певним чином уявити. Як?! ХОЧУМОЖУ ПОТРІБНОСфера обґрунтованого професійного вибору. ЦІКАВ-ЛЮСЯ

Номер слайду 11

{91 EBBBCC-DAD2-459 C-BE2 E-F6 DE35 CF9 A28}«Людина – Людина» «Людина – Природа» «Людина – Техніка» «Людина – Знакова система» «Людина – Художній образ» Виховання, навчання людей; Медичне обслуговування; Побутове обслуговування; Інформаційне обслуговування; Захист суспільства та держави. Праця спрямована на об’єкти живої природи, орієнтуватися в якій допомагають біологічні навчальні предмети. створення, монтаж, складання технічних пристроїв; експлуатація технічних пристроїв; ремонт технічних пристроїв. Переробка текстової інформації на рідній чи іноземній мові; Обробка інформації у вигляді формул, таблиць, цифр; опрацювання креслень, схем; переробка звукових сигналів. Створення , проектування художніх творів; відтворення, виготовлення різних виробів за зразком; розмноження художніх творів у масовому виробництві. Прагнення до спілкування; Вміння легко вступати в контакт; Стійке гарне самопочуття при роботі з людьми; Доброзичливість, чуйність, витримка, уміння стримувати емоції; Здатність аналізувати поведінку оточуючих; Уміння залагоджувати розбіжності між людьми, організовувати їхню взаємодію; Здатність володіти мовою жестів, мімікою; Уміння переконувати людей; Акуратність, пунктуальність, зібраність; Знання психології людей. розвинена уява, наочно-образне мислення; гарна зорова пам’ять, спостережливість; здатність передбачати та оцінювати мінливі природні фактори; терпіння, наполегливість, повинен бути готовим працювати поза колективом. Іноді у важких погодних умовах. Гарна координація рухів; Точне зорове, слухове, вібраційне то кінестетичне сприйняття; Розвинене технічне і творче мислення та уява; Уміння переключатися і концентрувати увагу; Спостережливість. Гарна оперативна і механічна пам’ять; Здатність тривалий час концентрувати увагу на абстрактному (знаковому) матеріалі.; Здатність до класифікування за умовними позначками; посидючість, терпіння; логічне мислення; розвинений інтелект. Художні здібності; Розвинене зорове сприйняття; спостережливість, зорова пам'ять; наочно-образне мислення; творча уява; знання психологічних законів емоційного впливу на людей. Вихователь, учитель, тренер, лікар, медсестра, нянька, продавець, перукар, офіціант, бібліотекар, екскурсовод, юрист, міліціонер, військовий, дипломат Ветеринар, землевпорядник, лісник, ботанік, зоотехнік, спеціалісти з вивчення окремих видів тварин, рослин, агроном Проектувальники, конструктори, інженер-механік, електрослюсар, монтажники, сантехніки, слюсарі, і т.д. Редактор, коректор, телеграфіст, набірник, програміст, економіст, бухгалтер, конструктор, інженер-технолог, кресляр, геодезист, радист, телефоніст, звукооператор. Письменник, художник, композитор, модельєр, архітектор, скульптор, журналіст, хореограф, музикант, реставратор, столяр-чернодеревець, актор,маляр.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Результати анкетування “Профорієнтація”учнів 9 класу та їхніх батьків

Номер слайду 14

Який шлях здобуття освіти після 9 класу ви обрали?Учні 9 класу. Батьки учнів

Номер слайду 15

Чи вважаєте за необхідне займатися з репетитором?Учні 9 класу. Батьки учнів

Номер слайду 16

Який критерій є основним для здобуття успіху в майбутній професії?Учні 9 класу. Батьки учнів

Номер слайду 17

Що заважає вчитись дітям?Учні 9 класу. Батьки учнів

Номер слайду 18

Які причини спонукали не продовжувати навчання в 10-11 класах?Учні 9 класу. Батьки учнів

Номер слайду 19

На початку XIV ст. у Центральній Європі проводились роботи по будівництву величезного собору. Керівник собору був монахом. Йому доручили слідкувати за роботою всіх будівельників. І ось, монах вирішив подивитися як працюють муляри. Він вибрав трьох з них, як представників різних позицій у своїй професії. Коли він підійшов до першого, він запитав:- Брате мій, розкажи мені про свою роботу. Муляр відірвався від роботи і відповів голосом, повним люті і гніву:- Як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І з кожним ударом по каменю я відчуваю як уходить частинка мого життя, Поглянь, мої руки натруджені і покриті мозолями. Моє обличчя осунулося, а волосся посивіло. Ця робота ніколи не скінчиться, вона продовжується нескінченно, день у день. Це виснажує мене. Де задоволення? Я помру задовго до того, як собор буде побудовано. Монах підійшов до другого муляра:- Брате мій, розкажи мені про свою роботу.- Брате, - відповів каменяр тихим, спокійним голосом, - як бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І з кожним ударом по каменю я відчуваю, що створюю життя та майбутнє. Дивись, я зміг зробити так, щоб моя сім’я жила у комфортабельному будинку більш кращім, ніж той, де виріс я. Мої діти ходять до школи. Без сумніву, вони досягнуть у житті більшого, ніж я. І все це стало можливим завдяки моїй роботі. Я віддаю собору свої навички, і він також віддячує мені. Притча «Три муляри»

Номер слайду 20

Монах підійшов до третього муляра.- Брате мій, розкажи мені про свою роботу.- Брате, - відповів каменяр голосом, повним радості і широко посміхнувся. Бачиш, я сиджу перед кам’яною плитою метр за ввишки, півметра у довжину і ширину. І з кожним ударом по каменю я відчуваю, що я викарбовую свою долю. Подивись, ти бачиш, які чудові риси проступають із каменю. Тут я не тільки втілюю своє уміння та ремесла, я роблю свій внесок в те, що ціную і у що вірю. Я будую собор, і Всесвіт, відображений у соборі, віддячить кожному з нас. Біля цього каменю я знаходжусь у злагоді з собою, і я знаю, хоча я не побачу цього собору завершеним, він буде стояти ще тисячу років, втілюючи те, що є справді в нас, і служачи меті, заради якої Всемогутній послав на цю землю і мене. Монах пішов і деякий час думав над тим, що він почув. Він заснув спокійним сном, яким не спав вже дуже давно, а наступного дня монах зняв з себе повноваження керівника і запропонував цю посаду … Притча «Три муляри»третьому муляру.

Номер слайду 21

65% робочих місць, на яких будуть працювати сьогоднішні школярі, ще не створені. Яку професію варто обрати, щоб не залишитись безробітним. Тенденція майбутнього працевлаштування

Номер слайду 22

Помилки при виборі професії:неадекватні уявлення стосовно престижності та непрестижності професії;вибір професії «за компанію»;підкорення тиску батьків чи інших родичів, які можуть переконати вас, що той варіант, який вони пропонують, для вас є оптимальним;захоплення тільки зовнішньою стороною професії;категоричність вибору ( якщо професія подобається то все в ній здається привабливим, і навпаки);перенесення ставлення до людини – представника даної професії на саму професію;ототожнення навчального предмета з професією;застарілі або просто невірні уявлення про характер праці, особливості тих чи інших професій;незнання і недооцінка своїх фізичних протипоказань;відсутність уміння розібратися у своїх здібностях, особливостях характеру, мотивах вибору.

Номер слайду 23

Труднощі при виборі професії пов’язані з такими причинами:слабка поінформованість про навчальні заклади, невелике коло професій,про які мають уяву старшокласники;відсутність уміння оцінювати свої можливості;думка, що все вирішиться само по собі, відсутність серйозного ставлення до питань професійного вибору;важко доступність привабливої професії;велика кількість однаково привабливих варіанті;відсутність інтересу до будь-якої діяльності.

Номер слайду 24

Отже, при виборі професії потрібно:знати якомога більше професій;визначитися у своїх інтересах;знати, в яких закладах можна отримати ту чи іншу професію;мати основний варіант і запасні варіанти профвибору;бажано мати досвід професійних спроб: поспостерігати за робочим днем представника привабливої професії або навіть самому спробувати попрацювати трохи у цій галузі;оцінити свої можливості та здібності, а також їх відповідність тим вимогам, які висуває професія.

Номер слайду 25

Он-лайн тестування і консультаціїWeb-портал: Моя професія-Консультаційна мережаhttp://myprofession.com.ua/Відео: «Моя професія_Консультаційна мережа»

Номер слайду 26

Он-лайн тестування і консультаціїWeb-портал: Студентський шляхhttp://studway.com.ua/proforientacia/

Номер слайду 27

Он-лайн тестування і консультаціїWeb-портал: Профорієнтаторhttp://proforientator.info/

Номер слайду 28

Коли Бог зліпив людину з глини,у нього залишився невикористаний шматочок.-    Що ще зліпити тобі? –запитав Бог у людини.-   Зліпи мені щастя, - попросила та. Нічого не відповівши, Бог лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився. Притча про шматочок глини

Номер слайду 29

Дякую за увагу!Найважча професія — бути Людиною!

zip
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку