Батьківські збори_Статеве виховання

Про матеріал
Розробка батьківських зборів (презентація) для обговорення особлиостей статевого виховання (для 7-9 класів).
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Звідки беруться діти? Австралійцям дітей приносить в сумці кенгуру. Американці знаходять дітей з допомогою інспекторів ООН. Англійці вважають, що дітей приносить Поштар Поштової Служби Її Королівської Величності. У Китаї вважається, що дітей приносить вітром (протяг). Грузинських дітей приносить орел. Педантичні німці знаходять дітей в Пункті Пошуку Дітей. Швейцари знаходять дітей в сейфах. Японці вважають, що дітей роблять на заводі. А ЩО ГОВОРИМО МИ СВОЇМ ДІТЯМ?

Номер слайду 2

Статеве виховання Підготувала Батьківські збори Класний керівник 9 класу Орлицької зош І-ІІІ ст. Лящевська Наталія Іванівна Ми часто маємо на увазі під вихованням дітей слово «не можна». Але справжнє виховання вимагає вміння показувати що можна, потрібно, розвиваючи до цього любов і обережність.

Номер слайду 3

Що об'єднує щасливі сім'ї?! Згадаємо слова Л.М. Толстого про те, що всі щасливі сім'ї схожі одна на одну, кожна нещаслива нещасна по-своєму. Що ж об'єднує щасливі сім'ї? Для з'ясування цього питання психологи провели своєрідне соціологічне дослідження: «Що допомогло уберегти кохання від руйнівних сил повсякденного буття, які особистісні риси чоловіка і дружини сприяли зміцненню сім'ї?». Як показали результати опитування, на п'єдесталі шани виявилися насамперед такі якості, як терпимість, поступливість, чуйність, уміння прийти на допомогу, винахідливість. Цікаво, що на останньому місці в шкалі значущих рис характеру виявилися такі, які, на перший погляд, здаються суто сімейними – економність, господарчі навички, зовнішня привабливість. .

Номер слайду 4

Коли ж формуються в людини якості, риси характеру, потрібні для щасливого подружнього життя? Звичайно, до одруження, у дитячі та юнацькі роки, коли інтенсивно розвиваються свідомість і самосвідомість особистості, засвоюються ролі дівчини і хлопця, жінки та чоловіка. У новостворену сім'ю морально – психологічні установки, пов'язані з виконанням статевих ролей, привносяться, так би мовити, у “готовому” вигляді, по-різному впливаючи на зміцнення чи ослаблення родинного фундаменту.

Номер слайду 5

Періодизація вікових етапів психосексуального розвитку дитини:

Номер слайду 6

Пубертантинй період Наші діти зараз знаходяться у віці, який називають пубертантним (перехідним). Це дуже відповідальний період у становленні особистості людини, а для батьків і вчителів — чи не найбільш складний. Саме в цьому віці відбувається перехід від дитинства до отроцтва та юності, зміни у фізичному (статевому), психічному й соціальному відношеннях. Стосунки з дорослими, стають складнішими, особливо, коли старші не розуміють змін, які відбуваються в особистості підлітка, і продовжують ставитись до нього, як до дитини.

Номер слайду 7

В. Сухомлинський назвав цей період другим народженням людини. “Першого разу народжується жива істота, другого разу — громадянин, активна, мисляча, діюча особистість, що бачить уже не тільки навколишній світ, а й саму себе. Першого разу людина заявляє про себе криком: “Ось я, дбайте, турбуйтесь, не забувайте про мене ні на хвилину, бережіть, сидіть, затамувавши подих, біля моєї колиски”. Удруге народившись, людина заявляє про себе зовсім інакше: “Не опікайте мене, не ходіть за мною, не зв’язуйте кожен мій крок, не сповивайте мене пелюшками нагляду й недовір’я… Я самостійна людина. Я не хочу, щоб мене водили за руку”. Пубертантинй період

Номер слайду 8

У підлітковому віці втрачається наявний в дитинстві баланс в діяльності ендокринної і нервової системи, а новий лише встановлюється. Ця перебудова відбивається на внутрішніх станах, реакціях, настрої підлітка і часто є основою його загальної врівноваженості чи роздратованості, вибуховості, збудженості, рухової активності, періодичної апатії, в'ялості. Статеве дозрівання і зрушення у фізичному розвитку мають неабияке значення при появі нових психологічних утворень. Пубертантинй період Вони не стали ще дорослими, але вже й не діти. До них треба ставитися з делікатністю, бути розважливими, заспокоювати їх, не принижувати!!!

Номер слайду 9

Біологічні особливості статевого розвитку підлітків Вік Хлопчики Дівчатка 9-10 - Ріст кісток тазу, округлення сідниць 10-11 Початок росту яєчок і статевого члена Початок росту молочних залоз. Ріст волосся на лобку. 11-12 Активність простати Ріст зовнішніх і внутрішніх геніталій. Гормонально зумовлені зміни епітелію піхви. 12-13 Ріст волосся на лобку (спочатку за жіночим типом) Пігментація сосків. Збільшення молочних залоз. 13-14 Швидкий ріст яєчок і статевого члена. Ущільнення біля соскової області. Ріст волосся в підпахвових западинах. Початок менструації (у середньому в 13,5 років, коливання від 9-17 років). Перші менструації кілька років можуть бути без овуляції. 14-15 Ріст волосся в під пахвовій області, поява пушку на верхній губі. Початок зміни голосу. Рання нормальна вагітність. 15-16 Зрілі сперматозоїди (у середньому в 15 років, коливання від 11-17 років) Вугрі. Більш низький голос. Регулярні менструації. 16-17 Ріст волосся на обличчі і тулубі. Чоловічий тип рослинності на тілі. Вугрі. Зупинка росту скелету. 21 Зупинка росту скелету.

Номер слайду 10

Бурхливий статевий розвиток пробуджує цікавість до протилежної статі, появу нових відчуттів, почуттів та переживань, перше кохання тощо. Юнак у цей хоче бути самостійним, йому властива раптова зміна поведінки – тікає від молодших і старших і залишається з тим, хто його розуміє. Він часто помиляється й нічого не може пояснити. А дівчинка хоче, щоб на неї звернули увагу. Вона дуже хоче бути гарною, привабливою, і коли на неї не звертають уваги, це трагедія, а хлопчик, коли його ігнорують, стає агресивним або дуже замкненим. Пубертантинй період Міра внутрішньої зайнятості і зосередженості підлітка на нових відчуттях і переживаннях, їхнє місце в його житті визначається як широкими соціальними умовами, так і конкретними індивідуальними обставинами життя підлітка, особливостями його виховання, особливо, СТАТЕВОГО ВИХОВАННЯ!

Номер слайду 11

Потреба в поліпшенні статевого виховання учнівської молоді в сучасній школі зумовлена: прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, отриманням ними інформації з цього питання (нерідко перекрученої, вульгарної) переважно на вулиці, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевому ґрунті, порнографією, кіно- та телепродукцією на сексуальну тематику, що руйнує психіку неповнолітніх, Чому треба покращувати статеве виховання? великою кількістю розлучень, причинами яких є неосвіченість молодих людей у плані міжстатевих відносин.

Номер слайду 12

Шляхи отримання інформації про статеве життя та культуру

Номер слайду 13

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ - система медичних та педагогічних заходів, спрямованих на виховання у дітей, підлітків і молоді розумного, здорового ставлення до питань статі. Статеве виховання за змістом включає: анатомо-фізіологічну просвіту підлітків та юнаків, формування наукових знань про фізіологічні особливості організму; формування відчуття статі, свого соціального призначення, виховання гігієни статі та гігієни статевого життя; просвіту з питань захворювань і пошкоджень статевих органів; цілеспрямований, систематичний розвиток у дітей культури емоційних відносин між статями, волі, вміння керувати своїми почуттями та вчинками; формування в молоді статевої етики, естетики, культури інтимних відносин, любові та сімейного життя. Що ж таке статеве виховання?

Номер слайду 14

Принципи статевого виховання: Воно повинно бути частиною комплексу навчально-виховних заходів, що здійснюються не лише у школі, а і у сім'ї. Необхідне чітке диференціювання статевого виховання у залежності від статі, віку, ступені підготовки дітей. Проблеми статевого виховання повинні бути тісно пов'язані із загальною системою морального виховання. Статеве виховання школярів здійснюється за декількома основними напрямками: в процесі організації спілкування хлопчиків та дівчат з дитячих років, у змістовній праці та відпочинку, через етичну просвіту у питаннях товариства, дружби, любові, в старшому віці - у питаннях статевої моралі, через опосередкований вплив сім'ї, ознайомлення старшокласників з основами підготовки до сімейного життя.

Номер слайду 15

об'єктивність, правдивість, науковість у висвітленні всього спектру питань, пов'язаних з репродуктивною функцією людини, інтимними стосунками; роз'яснення складних для розуміння питань має випливати з усталених законів природи і суспільства і бути з ними в гармонії; будь-яка інформація та методика її висвітлення має спрямовуватись на формування позитивного ставлення до проблем людської сексуальності, культу сім'ї, особистого щастя; адресність сексуальної просвіти передбачає доступність інформації з огляду на вікові можливості дітей, урахування вихователями індивідуальних і соціальних умов їхнього розвитку, набутого досвіду; національний компонент змісту навчально-виховної роботи передбачає її здійснення на основі широкого використання різних видів народної творчості, надбань народної педагогіки у вихованні сім'янина (традиційним є ставлення українського народу до родини, кохання, материнства та батьківства як до великих цінностей у житті людини); статева просвіта, виховна робота не повинні включати елементи сексуальної стимуляції дитини; сексуальна просвіта дітей і юнацтва вимагає природності поведінки дорослих; послідовність, системність статевої просвіти дітей та юнацтва передбачає наступність у передачі знань у прогресі навчально-виховної роботи. Принципи статевого виховання:

Номер слайду 16

Статеве виховання в педагогіці Сухомлинського В.О. Виходячи з потреби врахування особливостей статі в підготовці молоді до сімейного життя, В. Сухомлинський стверджував, що хлопці повинні отримати «чоловіче виховання» (загартовування, важчі роботи, допомога старшим і дівчатам тощо). Нагадування: «Ти чоловік» сприяє вихованню лицарського ставлення до дівчини. У свою чергу, дівчата мають отримати «жіноче виховання». При цьому строгість дівчини, її вимогливість і нетерпиме ставлення до зла і несправедливості, прагнення бути самобутньою, яскравою, незалежною особистістю є своєрідним засобом виховання в юнаків якостей чоловіка. Підліткам слід прищеплювати повагу до представників протилежної статі, особливо до жіночої, щоб юнак бачив у ній дівчинку, подругу, майбутню дружину, матір своїх дітей, а не лише біологічно протилежну стать. Самоповага й повага до протилежної статі є тим моральним гальмом, яке регулює взаємини між статями.

Номер слайду 17

Макаренко вважав за доцільне проведення серйозних бесід (окремо з хлопцями і дівчатами) з питань статевої гігієни, а в старшому віці — з проблем небезпеки венеричних захворювань. Такі бесіди повинні заторкувати «статеву мораль». Привід до них — цинічні розмови, підвищений інтерес до чужих сімейних справ, підозріле і не цілком пристойне ставлення до закоханих пар, легковажна дружба з дівчатами, неповага до жінки та ін. Виняткове значення у статевому вихованні має формування у хлопців і дівчат сором'язливості, почуття відповідальності за свої дії. Вони мають усвідомити, що статеві зв'язки без справжнього почуття є вульгаризацією статевих бажань, яка позбавляє людину високого і прекрасного почуття. Легковажне статеве життя може стати причиною трагедій майбутньої сім'ї. Статеве виховання в педагогіці Макаренка А.С.

Номер слайду 18

Особливе місце у статевому вихованні належить родині, де дитина щодня знайомиться з великою кількістю взірців і форм поведінки батьків у різних ситуаціях. Найважливішими завданнями сім'ї у статевому вихованні є: виховання жіночності та мужності, статева просвіта і сексуальне виховання, формування досвіду нестатевої любові, підготовка до виконання численних подружніх ролей у майбутній власній родині. Статеве виховання у сімї

Номер слайду 19

Прості правила, які допоможуть здійснювати статеве виховання: Намагайтеся вести бесіду в природній манері. Уникайте довгих повчальних лекцій по статевому вихованню. Потурбуйтеся, щоб ваша розповідь не обмежувалася одними біологічними фактами – дитині хочеться дізнатися про ваше ставлення до них, переживання та рішення. Навіть діти дошкільного віку повинні знати, як уберегти себе від сексуального насилля. Ви повинні навчити дитину говорити дорослим «НІ». Бесіди про етап статевого дозрівання треба починати раніше, ніж дитина досягне підліткового віку. Не бійтеся говорити про гомосексуальність та проституцію. Діти це все рівно дізнаються. Розкажіть, нічого не приховуючи, про СНІД та інші хвороби, що передаються статевим шляхом. Намагайтеся зробити так, щоб дитина не відчувала сорому, задаючи вам запитання на сексуальні теми. Якщо ви не можете дати відповідь на дитяче запитання, не бійтеся в цьому признатися. Дуже добре, якщо після вашої розмови у дитини з'являться нові запитання.

Номер слайду 20

Одного разу до мудреця прийшов чоловік. - Допоможи, будь ласка! Мені так погано! Моя дочка зовсім не розуміє мене. Вона не чує моїх слів, вона не розмовляє зі мною. Навіщо їй тоді голова, вуха, язик? Вона жорстока. Навіщо тоді їй серце? Мудрець сказав: - Коли повернешся додому, намалюй такий портрет своєї доньки, якою ти її бачиш, і віддай мовчки їй. Наступного дня розгніваний чоловік знов прийшов до мудреця й закричав: Навіщо ти примусив мене вчинити таку дурницю? Було погано, а стало ще гірше! Донька повернула мені малюнок, сповнена гнівом. - А що вона сказала тобі? – запитав мудрець. - Вона вигукнула: «Навіщо ти мені це приніс? Хіба тобі недостатньо дзеркала?!» Притча про батьків та дітей

Номер слайду 21

Пам'ятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів, щастя вам і вашим дітям! І наостанок нагадаю вам, шановні батьки, слова відомого американського педіатра Бенджаміна Спока: Шановні, батьки! «Любіть вашу дитину такою, якою вона є, і забудьте про риси, яких у неї немає".

zip
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
3053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку