Тема. Байки. Житя i Олени Олена «Котова наука»
Мета: збагатити знання про життя i Олени Пчйки. УДосконалювати вмгння виразно читапги байку, характеризувати oci6, визначати головну думку, висловлювати судлсення за MamepiaaoM прочитаного, будувати текст-
Обладнання: малюнки k0TiB. Портрет Ольги Драгомановот. Карта Укра?ни, Нитка. Заставка «Актуальне Јнтерв 'ю», мелоДй для початку та завершення nimaktl.
уроку
класу.
Цзвоник всЈм нам Дав наказДо роботи швиДше в клас.
Бђля парти станем чемноЧас хай лине недаремно.
Будьмо й cmapaHHi BCiСядьмо piBHeHbk0 на СВОЕ
II. Повйдомлення теми i мети уроку про те, що завершуеться вивчення «Байки». вивчити байкаря Олени повторити i запам'ятати назви байок та Тх aBTopiB.
11. опорних знанью пкс:; у %
«Актуальне iHTepB%o».
у нас незвичайний урок. Учень нашого класу спробуе себе у
кореспондента.
Отож, до нас 3aBiTaB кореспондент i3 « Розумники й розумнички».
- Доброго дня, Я побував у багатьох з багатьма тепер MeHi хочеться поспшкуватися з вами i чи любите ви навчатися?
- Твори якого жанру ви зараз вивчаете?
-А що таке байка?(Байка-це TBip повчального характеру,де в образах тварин i людсыа риси.)
- Хто створюе байки?(Байку створюе байкар.)
- Що таке мораль?(Мораль-це повчальний висновок байки.)
- Хто бувае героями байки?(Героями байки бувають тварини,птахи).
- Хто був визнаний першим байкарем ?(Першим якого cBiT0Bi,6YB
Езоп,який жив у
-3 якою байкою Езопа ви ознайомилися в цьому
не можна залишати друга в як сказано в
якого видатного украТнського байкаря ви вивчали в цьому
- Що ви знаете про його життя i
ЗДаеться, байка просто бреше, А ясну правду чеше.
НЈкого в ceirni не мине,
Читайте, згаДуйте мене.
першому |
«Сон». |
А згадувати про нього просить видатний украТнський байкар Гванович Народився Л. у с. Веселий на 5 березня 1827 року. Його батьки були добрими, культурними людьми. 1ван Назарович, батько письменника, працював управителем маетку Орина виховувалась у пана Трощанського. Вона i стала першою вчителькою У Льолик, як yci його звали, був веселим i жвавим. Йому подобалося усе красиве, але BiH любив доглядати за i з ним, казали: «Здоров був, Льолику, королищу». Любив слухати зачаровувався народними звичаями i обрядами. Коли настав час здобувати 0CBiTY в хлопець так засумував за що всю тугу вилив у своему Та через хворобу довелось повернутись додому. Розвитку його cMakiB сприяло й те, що BiH мав доступ до багатоТ пана Родзянка, часто бував у нього на новинок. Л. любив Якийсь час працював учителем icTopii й географй. СвоТ твори для
BiH Кенир». Але хвороба серця i легень здоров'я ]вановича. Втративши 3ip, BiH продовжував писати з лупою.
Залишив Л. великий доробок: байки, загадки i казки, жарти.
Вони принесли йому славу, його шанують, люблять i знають не в YkpaiHi, а й в усьому CBiTi.
-А тепер подивимось, з якими героями байки Зараз я подивлюся чи BMieTe ви загадки?
1 .-Швець- не швець,кравець-не кравець,тримае в POTi щетинку,в руках
2
Јвасик рибу,але витягати-мука!Бо сердита i велика на гачок зловилась ...(щука).
З.-Мов знак запитання озером поплив. Умить у небо ширококрилий .
- Як називаеться байка,в особами е слова i Щука).
- Хто бажае розказати напам'ять цю байку?
- Чи вдалося Тм зрушити не могли
- Яка мораль
1. Стрибае пружинкаЗелена в не? спинка-
З трави на стеблинку,
З на стежинку (коник-стрибунець).
2. Тисяча тисяч
Роблять хату без (мурахи).
-З якоТ байки героТ ?(Коник-стрибунець) -Хто бажае розказати напам'ять?
- Хто вам сподобався в (Мураха),
- Муравей? (BiH трудився).
- А Коник-стрибунець? Яким BiH був? безтурботливим, байдужим).
- Яка мораль трудитися,бо << хто не робить, той не Тсть».)
TTaxiB е героями байки <<Чиж та голуб».
-А зараз ви за описом ,що це за птах.
---У цього птаха задня i верхня частини спини жовто-зелена ,а нижня частина грудейдовшим,тонким дзьобом,гострими крилами i короткими
- Це птах середньо; величини, з невеликою головою, короткою шиею, дзьоб короткий з невеличким гачечком, kopoTki ноги чотирма пальцями з короткими загнутими птахи мають забарвлення T0HiB. (Голуб).
-3 яко: байки птахи?(Чиж та голуб).
- Хто вивчив напам'ять цю байку?
так бувае i людей.)
- Який рядок байки звучить як
- , багато байок ви знаете. Вивчайте ще i я до вас знову в
Робота над
Олени
*
Лихословив —уживав вислови.
Схаменутись — отямитись, опам'ятатись.
*Робота над прочитаного.
1 .Про кого байка «Котова наука»?
2.3а що сварив Петрусь Кота? З якою читати слова звичайно).
З. Чи Мурко ловити мишей? (Hi.) Що З якою треба читати слова кота? повчально.)
4.ИДо ви порадите хлопчику? за собою).
5.Чи справедливий хлопчик?
6. Яка мораль цього твору? Чому байка мае таку назву? Яка людська риса
III.
Горобцњи не до науки.•
Ох, Давно вже терплять муки.
Затекли i й крила,
Горобчиха зве до
Ану, малюки,
Стали струнко, мов грибки,
Крила вгору
Ними добре помахайте,
Головою nokpyrniTb,
HimckaMu nomynomiTb,
Навкруг себе .. ШвиДше, швиДше, не
Стане легко Й добре враз, гаразД.
*Виразне читання вголос.
5. Гра риму».
6. читання. 1Ћдготуйтеся до читання в особах.
7. Читання в особах.
8. Гра
Як kiT
Живуть як з собакою---------------------(сваряться);
Живе, як kiT на печ• добре живе);
Ж вареник у cMeTaHi-------------- ----- - -----(kiT лежав на ,як вареник у cMeTaHi);
Виводити на чисту воду - ----(Котик Петруся на чисту воду); Байдикибити----- - -- — (вони обидва били байдики, тобто
6. Виконати завдання.
«Мозковий штурм». На малюнки k0TiB.
вказати, котрий i3 k0TiB за характером нагадуе кота, описаного в Думку обфунтувати. починати словами: «На мою думку...» «Я думаю. «Я вважаю...>> «Я схиляюся до думки...» «Я притримуюся думки..» «А в мене думка така...» тощо.
VI. Пйдсумок уроку.
«Мандруемо разом»
Характер oci6
Зразок твору, озвучений вчителем kiT з байки «Котова наука» був Не xoTiB ловити мишей, стерегти майно. Гуляв, спав у xaTi на За це його Петрусь сварив. Чи мав BiH право так чинити? Hi. Тому що й BiH був ледачим. Не читав книжок, не виконував домашнього завдання з мови, математики, а ходив, байдикував. Перш комусь когось вчити, самому стати зразковим.
Вправа «Добре — погано».
чого намагаються застерегти, а до чого заохочують?
гра «ДОБРЕ картки).
Бути працьовитим -------—----Бути
Узгоджувати своТ д11 домовлятися --------- --- Бути
Бути милосердним - - -Бути впертим.
так:
на урот я вчив ...
Я завершив урок з . . . .(чудовим настроем,урок MeHi дуже сподобався).
V. Домашне завдання.
Навчитися виразно читати байку.
Намалювати до байки.
-Доброго дня, Я побував у багатьох з багатьма тепер MeHi хочеться з вами i
-Твори якого жанру ви зараз вивчаете?
-А що таке байка?(Байка-це TBip повчального характеру,де в образах тварин i риси.)
-Хто створюе байки?(Байку створюе байкар.)
„Що таке мораль?(Мораль-це повчальний висновок байки.)
-Хто бувае героями байки?(Героями байки бувають тварини,птахи).
-Хто був визнаний першим байкарем ?(Першим якого cBiT0Bi,6YB
Езоп,який жив у Грецй-)
-3 якою байкою Езопа ви ознайомилися в цьому
-Яка мораль байки?(Нколи не можна залишати друга в як сказано в в
якого видатного укратнського байкаря ви вивчали в цьому
-Що ви знаете про його життя i
-А тепер подивимось, з якими героями байки Зараз я подивлюся чи BMieTe ви загадки?
1 .-Швець- не швець,кравець-не кравець,тримае в POTi щетинку,в руках
1васик рибу,але витягати-мука!Бо сердита i велика на гачок зловилась
. . . (щука).
З .-Мов знак запитання озером поплив. Умить у небо ширококрилий .
-Як називаеться байка,в особами е слова i Щука).
-Хто бажае розказати напам'ять цю байку?
-Чи вдалося Тм зрушити хуру з таких не могли були дуже pi3Hi. У них не було погодженосй
-Яка мораль
А зараз ще однр „загадку.
1.Стрибае пружинка-
Зелена в нет спинка-
З трави на стеблинку,
З на стежинку (коник-стрибунець).
2.Тисяча тисяч
Роблять хату без (мурахи). -3 якоТ байки героТ ?(Коник-стрибунець) -Хто бажае розказати напам ' ять?
- Хто вам сподобався в (Мураха).
Муравей? (BiH трудився).
-А Коник-стрибунець? Яким BiH був?
-Яка мораль трудитися,бо « хто не робить, той не Тсть».) про nTaxiB е героями байки <<Чиж та голуб».
-А зараз ви за описом ,що це за птах.
---У цього птаха задня i верхня частини спини жовто-зелена ,а нижня частина грудейдовшим,тонким дзьобом,гострими крилами i короткими
—-Це птах середньоТ величини ,з невеликою головою ,короткою шиею,дзьоб короткий з невеличким ноги чотирма пальцями з короткими загнутими птахи мають забарвлення
-3 яко; байки птахи?(Чиж та голуб).
-Хто вивчив напам'ять цю байку?
риси людського характеру засуджуе
- Як ви думаете так бувае i людей.)
-Який рядок байки звучить як
-Молодщ , багато байок ви знаете. Вивчайте ще i я до вас знову в
3eeld9wo
「 90020h@!9
90020h
ДРУМ ШЗНАЮТЬСЯ В
В ЛИХУ ГОДИНУ пвнА€ш ТРНУ ЛЮДИНУ
ДРУГ-БОЯГУЗ ПРШИЙ ЗА ЛЮТОГО ВОРОГА
ПРИЯТЕЛВ ТЬМА, А ТРНОГО ДРУГА НЕМА
Рука руку мис, нога ногу
Де слова MacHi там пироги nicHi.
Щебече, як соловейко, а кусас, як гадюка.
0