Байка. Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка "Котова наука"

Про матеріал
Збагачення знань про життя і творчість Олени Пчілки. Удосконалювати вміння виразно читати байку, характеризувати дійових осіб, визначати головну думку, висловлювати власні судження за матеріалом прочитаного, будувати текст-міркування.
Перегляд файлу

       Тема. Байки. Житя i imageОлени imageОлена                  «Котова наука»

Мета: збагатити знання про життя i imageОлени Пчйки. УДосконалювати вмгння виразно читапги байку, характеризувати oci6, визначати головну думку, висловлювати судлсення за MamepiaaoM прочитаного, будувати текст-image

image

Обладнання: малюнки k0TiB. Портрет Ольги Драгомановот. Карта Укра?ни, Нитка. Заставка «Актуальне Јнтерв 'ю», imageмелоДй для початку та завершення imagenimaktl.

уроку

imageкласу.

Цзвоник всЈм нам Дав наказДо роботи швиДше в клас.

Бђля парти станем чемноЧас хай лине недаремно.

Будьмо й cmapaHHi BCiСядьмо piBHeHbk0 на imageСВОЕ

II. Повйдомлення теми i мети уроку       про те, що imageзавершуеться вивчення       «Байки».     вивчити      байкаря Олени imageповторити i запам'ятати назви байок та Тх aBTopiB.

11. imageопорних знанью пкс:; у image%

«Актуальне iHTepB%o».

imageу нас незвичайний урок. Учень нашого класу спробуе себе уimage

кореспондента. image

Отож, до нас 3aBiTaB кореспондент i3 image« Розумники й розумнички».

-            Доброго дня, Я побував у багатьох imageз багатьма тепер MeHi хочеться поспшкуватися з вами i чи любите ви навчатися?

-            Твори якого жанру ви зараз вивчаете?

-А що таке байка?(Байка-це TBip повчального характеру,де в образах тварин i людсыа риси.)

-            Хто створюе байки?(Байку створюе байкар.)

-            Що таке мораль?(Мораль-це повчальний висновок байки.)

-            Хто imageбувае героями байки?(Героями байки imageбувають тварини,птахи).

-            Хто був визнаний першим байкарем ?(Першим imageякого       cBiT0Bi,6YB

Езоп,який жив уimage

-3 якою байкою Езопа ви ознайомилися в цьому image

imageне можна залишати друга в                 як сказано в

imageякого видатного украТнського байкаря ви вивчали в цьомуimage

- Що ви знаете про його життя iimage

ЗДаеться, байка просто бреше, А     ясну правду чеше.

НЈкого в ceirni не мине,

Читайте, згаДуйте мене.

першому

«Сон».

А згадувати про нього просить видатний украТнський байкар Гванович imageНародився Л. у с. Веселий на 5 березня 1827 року. Його батьки були добрими, культурними людьми. 1ван Назарович, батько письменника, працював управителем маетку Орина виховувалась у пана Трощанського. Вона i стала першою вчителькою У imageЛьолик, як yci його звали, був веселим i жвавим. Йому подобалося усе красиве, але BiH любив доглядати за i з ним, казали: «Здоров був, Льолику, королищу». Любив слухати зачаровувався народними звичаями i обрядами. Коли настав час здобувати 0CBiTY в хлопець так засумував за що всю тугу вилив у своему Та через хворобу довелось повернутись додому. Розвитку його cMakiB сприяло й те, що BiH мав доступ до багатоТ пана Родзянка, часто бував у нього на новинок. Л. любив Якийсь час працював учителем icTopii й географй. СвоТ твори для

BiH Кенир». Але хвороба серця i легень здоров'я      ]вановича. Втративши 3ip, BiH продовжував писати       з лупою.

Залишив Л.               великий доробок: байки,                  загадки i казки,                жарти.

Вони принесли йому славу, його шанують, люблять i знають не в YkpaiHi, а й в усьому CBiTi.

-А тепер подивимось, з якими героями байки imageЗараз я подивлюся чи BMieTe ви imageзагадки?

1 .-Швець- не швець,кравець-не кравець,тримае в POTi щетинку,в рукахimage

image 2image

imageЈвасик рибу,але витягати-мука!Бо сердита i велика на гачок зловилась ...(щука).

З.-Мов знак запитання imageозером поплив. Умить imageу небо ширококрилий .image

-              Як називаеться байка,в imageособами е слова imagei Щука).

-              Хто бажае розказати напам'ять цю байку?image

-              imageЧи вдалося Тм зрушити не могли

-              Яка моральimage

А зараз вЈДгаДайпае ще однр загадку,

1.             Стрибае пружинкаЗелена в не? спинка-

З трави на стеблинку,

З             на стежинку (коник-стрибунець).image

2.             Тисяча тисячimage

Роблять хату без                       (мурахи).

-З якоТ байки героТ ?(Коник-стрибунець) -Хто бажае розказати напам'ять?

-    Хто вам сподобався в image(Мураха),

-    imageМуравей? (BiH imageтрудився).

-    А Коник-стрибунець? Яким BiH був? imageбезтурботливим, байдужим).image

-    Яка мораль imageтрудитися,бо << хто не робить, той не Тсть».)image

                image TTaxiB      е героями байки <<Чиж та голуб».image

-А зараз ви                 за описом image,що це за птах.

---У цього птаха задня i верхня частини спини жовто-зелена ,а нижня частина грудейimageдовшим,тонким дзьобом,гострими крилами i короткими

image- Це птах середньо; величини, з невеликою головою, короткою шиею, дзьоб короткий з невеличким гачечком, kopoTki ноги          чотирма пальцями з короткими загнутими imageптахи мають забарвлення          T0HiB. (Голуб).image

-3 яко: байки птахи?(Чиж та голуб).

-           Хто вивчив напам'ять цю байку?

image

так бувае i          людей.)image

-           Який рядок байки звучить як image

-           image,          багато байок ви знаете. Вивчайте ще         i я до вас imageзнову вimage

Робота над image

imageОлени

*

Лихословив —уживав imageвислови.

Схаменутись — отямитись, опам'ятатись.image

*Робота над imageпрочитаного.

1 .Про кого imageбайка «Котова наука»?

image2.3а що сварив Петрусь Кота? З якою imageчитати слова imageзвичайно).

imageЗ. Чи         Мурко ловити мишей? (Hi.) Що imageЗ якою imageтреба читати слова кота? imageповчально.)

4.ИДо ви порадите хлопчику? imageза собою).

5.Чи справедливий хлопчик?

6. Яка мораль цього твору? Чому байка мае таку назву? Яка людська риса

image

image III. image

Горобцњи не до науки.•

Ох, Давно вже терплять муки.

      Затекли i                 й крила,

imageГоробчиха зве доimage

Ану,              малюки,

Стали струнко, мов грибки,

imageКрила вгоруimage

Ними добре помахайте,

Головою nokpyrniTb,

HimckaMu nomynomiTb,image

Навкруг себе image.. ШвиДше, швиДше, неimage

Стане легко Й добре враз, imageгаразД.

    *Виразне читання             вголос.

5.    Гра      риму».

6.    imageчитання. 1Ћдготуйтеся до читання в особах.image

7.    Читання в особах.

8.    Гра image

image

Як kiT image

    Живуть як            з собакою---------------------(сваряться);image

Живе, як kiT на печ• imageдобре живе);

   Ж вареник у cMeTaHi-------------- ----- - image-----(kiT лежав на       ,як вареник у cMeTaHi);

imageВиводити на чисту воду - image----(Котик Петруся на чисту воду); Байдикибити----- image- -- — (вони обидва били байдики, тобто

image

6. Виконати завдання.

«Мозковий штурм». На imageмалюнки                  k0TiB.image

imageвказати, котрий i3 k0TiB за характером нагадуе кота, описаного в Думку обфунтувати. imageпочинати словами: «На мою думку...» «Я думаю. «Я вважаю...>> «Я схиляюся до думки...» «Я притримуюся думки..» «А в мене думка така...» тощо.

VI. Пйдсумок уроку.

«Мандруемо разом»

                                                       Характер              oci6

Зразок твору, озвучений вчителем kiT з байки «Котова наука» був imageНе xoTiB ловити мишей, стерегти майно. Гуляв, спав у xaTi на За це його Петрусь сварив. Чи мав BiH право так чинити? Hi. Тому що й BiH був ледачим. Не читав книжок, не виконував домашнього завдання з мови, математики, а ходив, байдикував. Перш imageкомусь imageкогось вчити, imageсамому стати зразковим.image

Вправа «Добре — погано».

imageчого                 намагаються застерегти, а до чого заохочують?

гра «ДОБРЕ imageкартки).

Бути працьовитим -------—----Бутиimage

Узгоджувати своТ д11 imageimageдомовлятися --------- --- Бутиimage

Бути милосердним              - - -Бути впертим.

imageтак:

imageна урот я вчив ...

Я завершив урок з . . . .(чудовим настроем,урок MeHi дуже сподобався).

V. Домашне завдання.

Навчитися виразно читати байку.

Намалювати imageдо байки.

image-Доброго дня, Я побував у багатьох з багатьма imageтепер MeHi хочеться з вами i

-Твори якого жанру ви зараз вивчаете?

-А що таке байка?(Байка-це TBip повчального характеру,де в образах тварин i риси.)

-Хто створюе байки?(Байку створюе байкар.)

„Що таке мораль?(Мораль-це повчальний висновок байки.)

-Хто imageбувае героями байки?(Героями байки imageбувають тварини,птахи).

-Хто був визнаний першим байкарем ?(Першим imageякого             cBiT0Bi,6YB

Езоп,який жив у imageГрецй-)

-3 якою байкою Езопа ви ознайомилися в цьому image

-Яка мораль                  байки?(Нколи не можна залишати друга в          як сказано в в image

imageякого видатного укратнського байкаря ви вивчали в цьомуimage

-Що ви знаете про його життя i image

-А тепер подивимось, з якими героями байки imageЗараз я подивлюся чи BMieTe ви imageзагадки?

1 .-Швець- не швець,кравець-не кравець,тримае в POTi щетинку,в рукахimage

image 1васик рибу,але витягати-мука!Бо сердита i велика на гачок зловилась

. . . (щука).image

З .-Мов знак запитання imageозером поплив. Умить imageу небо ширококрилий   .image

-Як називаеться байка,в imageособами е слова image i Щука).

-Хто бажае розказати напам'ять цю байку?

-Чи вдалося Тм зрушити хуру з imageтаких imageне imageмогли imageбули дуже pi3Hi. У них не було погодженосй

-Яка моральimage

А зараз imageще однр „загадку.

1.Стрибае пружинка-

Зелена в нет спинка-

З трави на стеблинку,

З          на стежинку (коник-стрибунець).

2.Тисяча тисячimage

Роблять хату без (мурахи). -3 якоТ байки героТ ?(Коник-стрибунець) -Хто бажае розказати напам ' ять?

- Хто вам сподобався в image(Мураха).

imageМуравей? (BiH imageтрудився).

-А Коник-стрибунець? Яким BiH був?image

-Яка мораль imageтрудитися,бо « хто не робить, той не Тсть».) imageпро imagenTaxiB е героями байки <<Чиж та голуб».image

-А зараз ви                за описом image,що це за птах.

---У цього птаха задня i верхня частини спини жовто-зелена ,а нижня частина грудейimageдовшим,тонким дзьобом,гострими крилами i короткими

—-Це птах середньоТ величини ,з невеликою головою ,короткою шиею,дзьоб короткий з невеличким ноги imageчотирма пальцями з короткими imageзагнутими птахи мають забарвленняimage

image-3 яко; байки птахи?(Чиж та голуб).

image-Хто вивчив напам'ять цю байку?

риси людського характеру засуджуе

image- Як ви думаете так бувае i людей.)

-Який рядок байки звучить як image

-Молодщ ,              багато байок ви знаете. Вивчайте ще              i я до вас imageзнову в


image

image

image


3eeld9wo

「 90020h@!9

90020h


ДРУМ ШЗНАЮТЬСЯ Вimage

В ЛИХУ ГОДИНУ пвнА€ш ТРНУ ЛЮДИНУ

ДРУГ-БОЯГУЗ ПРШИЙ ЗА ЛЮТОГО ВОРОГА

ПРИЯТЕЛВ ТЬМА, А ТРНОГО ДРУГА НЕМА

Рука руку мис, нога ногуimage

image

Дза брехуни однот правди не скажуть.

Де слова MacHi там пироги nicHi.

Щебече, як соловейко, а кусас, як гадюка.


image

image


image

image

o O O O

image 0 image


image

image

image

image

pdf
Додав(-ла)
Тетяна Базін
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку