2 клас-НУШ
Бережемо здоров’я.
Мета: ознайомити дітей з поняттям «звичка», формувати вміння розпізнавати корисні та шкідливі звички.
Обладнання : Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).
Рекомендації щодо організації освітнього простору: Ранкове коло, підсумкові завдання виконують у загальному колі: всі сидять на стільчиках, на килимку або стоять. Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд учителя).
Стіна слів: звичка, швидка їжа.
Ранкове коло: «Здоров’я − найдорожчий скарб»
Хід ранкової зустрічі
− В давнину говорили: «Здоров’я − це нічого, але все без здоров’я − ніщо». Давайте ми з вами зараз побажаємо кожному «Доброго здоров’я». (Учні по черзі бажають доброго здоров’я своєму сусідові).
Вправа «Чарівні окуляри»
Учитель показує дітям коробку й повідомляє:
– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.
Запитання для обговорення:
• Що таке звичка?
• Які звички є корисними для здоров’я?
• Які звички шкодять здоров’ю?
• Що ви можете порадити людині, яка хоче бути здоровою? Підсумуйте: «Щоб бути здоровим, треба мати корисні звички, а від шкідливих — позбуватися».
Інформація
Шкідливі звички — не корисні або шкідливі дії, які люди повторюють знову і знову, незважаючи на те, що вони створюють загрозу для здоров’я і можуть мати в собі елементи психічних розладів.
Звичка — це форма поведінки , яка в певних умовах набуває характеру потреби. Якщо звичка робить негативний вплив на організм людини, на його здоров’я, руйнує його життя — це шкідлива звичка.
Багато шкідливих звичок набувають характер залежності, тобто людина знає про шкоду звички, але не може від неї позбутися через те, що вона приносить короткочасне задоволення або полегшення. Деякі шкідливі звички зберігаються, тому що людина не підозрює про свою звичкою або не вважає її шкідливою (в усякому разі, для себе).
До шкідливих звичок людини, які можуть мати негативний вплив на організм людини, можна віднести: куріння, алкоголізм, наркоманію, токсикоманію.
Робота в групах «Корисні та шкідливі звички»
1. Роздайте кожному учню шматок пазла (додаток).
2. Запропонуйте дітям об’єднатися у 4 групи відповідно до кольору пазла («сині», «жовті», «рожеві», «зелені»). 3. Попросіть дітей скасти пазли, прочитати прислів’я, яке утворилося, та розказати про те, як вони розуміють його значення.
• Запропонуйте дітям заповнити аркуш, поставивши знак «+» у відповідних клітинках.
• За наявності часу обговоріть важливість кожної дії для збереження здоров’я.
• Попросіть дітей об’єднатися в пари з кимось із тих учнів, з ким вони мають більше, ніж 5 спільних відповідей, та обговорити в парах, що ще вони можуть робити, щоб бути здоровими.
Вправа«Корисно чи шкідливо?»
1. Роздайте кожній групі учнів по одному комплекту зображень з додатків.
2. Запропонуйте дітям розподілити картки із зображеннями звичок (додаток) на дві групи, в залежності від того, є вони корисними чи шкідливими. 3. Якщо у дітей виникають сумніви щодо користі або шкоди тієї чи іншої звички, додатково обговоріть вплив цієї звички на здоров’я.
4. За наявності часу попросіть дітей розказати, які з корисних звичок, про які йшла мова у вправі.
Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=-z0hXoXW8N4&list=PLXfpkbPoWwGN-wzFyw7hLCuptzp2PSZI3&index=14&t=0s
Корисна їжа
У кожного з вас є власний розпорядок дня. Сьогодні вранці ви всі прокинулися, зробили ранкову зарядку і гігієнічні процедури. А що ви всі робили потім? (снідали). А для чого потрібно снідати? (щоб бути здоровими, мати енергію на цілий день і т.д.
• Каша, яку зазвичай готують на молоці, додаючи ягоди, фрукти або мед. Вона не лише є смачною (хоча її люблять не всі діти), а й надовго заряджає
енергією (вівсяна каша).
• Цю страву готують з рідкого тіста, яке потім випікають на гарячій пательні (млинці, оладки). • Смажена чи приготована на водяній парі страва зі збитих яєць. До неї часто додають овочі та молоко (омлет).
• Солона страва, що являє собою тонкі скибочки картоплі, обсмажені в олії. Продається як готовий до вживання продукт (картопляні чипси).
• Заморожений солодкий десерт, який готують із додаванням молока, вершків, масла та цукру (морозиво). Підсумуйте: «Сніданок — це найважливіший прийом їжі. Він має бути ситним і поживним, насиченим корисними речовинами».
Перегляд мультфільму:
https://mult4mam.ru/watch.php?vid=ff4ab7f7b
Фоторепортаж (корисна їжа)