Бережи здоров'я з молоду ( усний журнал)

Про матеріал
Виховний захід дозволяє в доступній формі донести до вихованців важливу інформацію про спорт як запоруку здорового способу життя, що в сучасних умовах життя є досить важливим фактором.
Перегляд файлу

Усний журнал

«Бережи здоров′я змолоду»

   Вступне слово  вчителя.

Придивіться до сонечка, яке на дошці, чого немає у нього? Якщо ми гарно працюватимемо, то у нашого сонечка з'являться промінці. Вони підказуватимуть нам маршрут нашої мандрівки по Країні Здоров'я.

Здоров'я — це те, без чого людина не може бути щасливою. Ми знаємо, що ні за які гроші його не купиш. Здоров'я можна лише сформувати, здобути шляхом напруженої праці над собою. Зберегти здоров'я допоможе здоровий спосіб життя, який повинен формуватись в сім'ї. Треба навчитися кожному «науці здоров'я» Така наука має назву валеологія (від латинського уаіео — бути здоровим). Здоров'я — найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства.

 

Ведучий 1.

Найдорожчий дар, який людина отримує від природи - здоров′я. Недарма в народі говорять: "Здоровому все здорово!" Про цю просту і мудру істину слід пам'ятати завжди, а не тільки в ті моменти, коли з організмі починаються розлади і ми змушені звертатися до лікарів, вимагаючи від них підчас неможливого. Людина сама творець свого здоров′я!

Замість того, щоб мріяти про «живу воду» і інші чудодійні еліксири, краще з раннього віку вести активний і здоровий спосіб життя, загартовуватися, займатися фізкультурою і спортом, дотримуватися правил особистої і суспільної гігієни - словом йти розумними шляхами у досягненні гармонії здоров'я.

Ведучий 2.

Скільки мудрості зберігають в собі народні приказки і прислів'я. Одна з них: "Укріпне чоловік - буде кріпший за камінь, а ослабне - слабший води". Глибокий зміст криється в цій мудрій приказці. Мільйони людей переконались в живлю­щій силі фізичної культури,

Тих, хто нехтує фізичною культурою, не вірить в її бага­тющі можливості, хотілось би нагадати повчальні слова ви­значного вченого — фізіолого Павлова: "Ми самі своєю не­стриманістю, своєю безладністю, своїм недбалим ставленням до власного організму зводимо нормальний термін життя до значно меншої цифри.

Висновок  простий: - щоб бути Здоровим, енергійним, творчо активним, не вкорочуйте власне життя,   змолоду бо­ріться за збереження та поліпшення свого здоров'я. Адже лю­дина — сама творець свого здоров'я!

Ведучий 1.

Як зберегти своє здоров'я на довгі роки? Як бути бадьорим і впевненим у собі, не скаржиться на постійні недуги? На ці питання ви знайдете відповідь на сторінках нашого усного журналу "Бережи здоров'я змолоду".

Пропоную вам відкрити першу сторінку нашого журналу.

 

 

 

 «Режим дня».

     (На дошці з'являється промінчик з назвою зупинки).

Вчитель. Здоров'я дітей — найголовніша цінність. З чого ж потрібно починати? Звичайно, з раціонального режиму дня. Дітям уранці потрібно вставати не пізніше 7.00. Виявляється, якщо прокинутися разом з природою, то відчуття бадьорості буде присутнім увесь день.

 

 

Ведучий З

Режим - основа гігієнічного способу життя. Він дає опти­мальні умови для зміцнення здоров'я і підвищення працезда­тності . При правильному і суворому дотриманні режиму виробляється своєрідний ритм діяльності всього організму. Формується організованість, воля, дисциплінованість.

В сучасних умовах значення режиму ще більш виросло. Швидкі темпи життя, великий потік інфор­мації вимагають від людини високого рівня уваги, активнос­ті, працездатності. В зв'язку з цим необхідні і кращі умови для відпочинку і відновлення сил.

Дитина повинна у визначений час прокидатися і лягати спа­ти, виконувати ранкову гігієнічну гімнастику і загартовува­ні процедури, снідати, обідати і вечеряти, займатися спор­том, готувати уроки, відпочивати.

Основними гігієнічними  положеннями, на основі яких розробляється режим дня є:

  1. Достатній і повноцінний сон.
  2. Дотримання правил особистої гігієни.
  3. Регулярне і повноцінне харчування.
  4. Систематичне загартовування.
  5. Правильне чергування різних видів діяльності.
  6. Виконання видів діяльності в суворо відведений час.
  7. Відмова від шкідливих звичок.

(В той час, коли ведучий ознайомлює з режимом дня, учні демонструють плакати з основними гігієнічними положеннями режиму дня).

Ведучий 2.

Відкриємо другу сторінку нашого журналу - "Чистота - за­порука здоров'я". (З'являється новий промінчик).

Всім з дитинства знайома ця істина, і кож­на людина повинна бути вірна їй  протягом всього свого життя, ретельно слідкувати за своїм тілом, шкірою, волоссям, нігтями, порожниною рота, інакше можна самому собі нанести великої шкоди.

Як правильно доглядати за шкірою і волоссям, нігтями і зубами вам розповість - шкільна медсестра.

 ( виступ шкільної медсестри або запрошеного лікаря).

 

 

 

Ведучий 4

Невід′ємна  части раціонального добового ритму - ранкова і гігієнічна гімнастика або зарядка.   (З'являється новий промінчик).

Вона прискорює перехід від сну до бадьорого стану,  активізує роботу м′язів, то­нізує центральну нервову систему, сприяє оздоровчій дії на весь організм,, створює життєрадісний настрій.

Комплекси ранкової гігієнічної гімнастики складають в ура­хуванням віку і рівня фізичного розвитку. Вправи підбирають так, щоб вони розвивали силу, гнучкість, спритність. Важ­ливо, щоб навантаження на одну групу м'язів черегувалося з відпочинком інших.

Ранкова гімнастика має завершуватися водними процедурами. Вони допо­магають тримати в чистоті тіло, є надійним засобом загартовування організму, попереджують виникнення простуд­них захворювань.

(Лунає запис Висоцького «Ранкова гімнастика». За підготовленим учнем всі виконують вправи ранкової гімнастики ).

Ведучий 5.

Наступна сторінка нашого журналу ознайомить вас з засобом підвищення захисних сил організму, що  виникли в сиву давнину.

Загартовування (з'являється новий промінчик)

                  - комплексна система оздоровчих заходів, направлених на досягнення стійкості, не сприйняттям організмом шкідливих для здоров'я метеорологічних та інших факто­рів. Таке несприйняття може бути досягнуте тільки в ре­зультаті систематичного тренування і постійного вдоскона­лення механізмів адаптації.

В Спарті, наприклад, - загартування хлопчиків розпочинали ще в грудному віці, а з 7 років вони виховувалися в суворих «спартанських» умовах; ходили круглий рік босоніж і в лег­кому одязі, купалися в холодній воді.

Як же набути надійної фізичної загартованості і захисти­тися від простудних захворювань? Випробуваний, ефективний і доступний для будь-якого віку засіб - загартування.

Повітря, сонце і вода - це єдиний фактор, який допоможе людині набути стійкості до будь-яких атмосферних явищ.

Дякуючи загартуванню, організм набуває навички реагувати на зміни температури навколишнього середовища раніше, ніж на­стане надмірне переохолодження або перегрівання.

    Окрім покращення опору організму по відношенню до кліма­тичних факторів, загартовуючі процедури благодійно впливають  на весь організм - покращують кровообіг, підвищують то­нус центральної нервової системи і обмін речовин, впливають на виховання волі і характеру. Досягнути таких результатів можна тільки при систематичних заняттях і постійному вдос­коналенню механізмів адаптації.

Більш за все хотілося б застерегти тих, хто хоче досягну­ти цілі за найкоротший час: не потрібно поспішати! Наш ор­ганізм володіє вдосконаленою системою регуляції тепла. Та не у всіх ця система працює однаково добре. Тільки  тренований організм на будь-яку зміну атмосферних умов відповідає правиль­ною і швидкою реакцією. Бажаний ефект буде досягнутий в то­му випадку, коли загартовуючі процедури проводитимуться правильно, притримуючись основних гігієнічних принципів. Ось вони:

1.Систематичність.

2.Поступовість.

З.Врахування індивідуальних можливостей.

4.Різнобічні засоби і форми.

5.Активний режим.

6.Самоконтроль.

 

 ( в цей час демонструються види загартування: повітрям, сонцем, водою).

Ведучий 6.

Наступна сторінка «Їжа — джерело росту і здоров'я» (з'являється новий промінчик).

Вчитель. Щоб жити, працювати, а вам і рости, треба їсти і пити. Чому? (Відповіді дітей, твердження).

Вся їжа потрапляє в наш шлунок, там перетравлюється на рідку масу. В кишечнику є мікроскопічні маленькі ворсинки, що всмоктують з маси все найкраще і віддають в організм. Так в наш організм потрапляють вітаміни. Завдяки їм ми ростемо, набираємося сил, почуваємося здоровими і сильними. Зараз відомо 50 видів вітамінів. Вони всі різні, то й містяться вони в різних продуктах. Одні з вітамінів позитивно впливають на кровообіг, інші - покращують зір. Необхідно вживати різноманітну їжу, щоб забезпечити свій організм всім необхідним. Це овочі, фрукти, хліб, молочні вироби, м'ясо. Але потрібно пам'ятати: різні переїдання  можуть зашкодити вашому здоров'ю. Давньогрецький філософ і математик Піфагор говорив: «Ніхто не має переходити міри ні в їжі, ні в питті».

А ось цікаві факти. Вчені підрахували, що за 70 років життя людина з'їдає приблизно 8 т хлібобулочних виробів, 11-12 т картоплі, 6-7 т м'яса і риби, 10-12 тисяч яєць і випиває 10-14 тисяч літрів молока! На приймання їжі людина витрачає близько 6 років життя,  їжа за кількістю і якістю має відповідати нашому вікові, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову і фізичну енергію. Потрібно виконувати правила харчування, запам'ятайте їх:

1  Їж завжди в той самий час.

  1. Їж чотири рази на день самостійно, без нагадувань.
  2. Під час їди не розмовляй, не відволікайся.

4.  Не переїдай! Вставай з-за столу з деяким відчуттям голоду!

 

Вчитель

Ось і закінчився наш усний журнал. Ми з вами закрили останню сторінку. Найбільше багатство в людини — це здоров'я.

Я сподіваюсь, що всі плани-мрії, які ви запланували собі, щоб бути здоровими, здійсняться. Робіть кожного ранку зарядку, вмивайтесь, стежте за чистотою свого тіла, займайтесь спортом.

Дякуємо за увагу!            До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 січня 2022
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку