Урок фізичної культури з елементами проєктного навчання

Про матеріал
Сьогодення вимагає від здобувача освіти бути конкурентноспроможною особистістю, здатною творчо розв’язувати проблеми, формувати життєві компетентності, включаючи опанування проєктних технологій на уроках фізичного виховання, яке сьогодні допомагає формувати здорову націю.
Перегляд файлу

План-конспект

уроку фізичної культури

з  елементами проєктного навчання

 

Тема:  Баскетбол                        10 клас

 

 

Назва проекту:            баскетбол і здоровий спосіб життя.

Мета:                           пропаганда здорового способу життя засобами баскетболу.

Основне завдання:     роль баскетболу в розвитку фізичних якостей учня.

Планований результат: представлення проекту у формі власної рухливої гри з елементами                                                                                                       

                                        баскетболу та листка здоров’я, тестових карток. 

Навчальна мета: вчитися працювати з довідковою літературою, синтезувати отриману

                             інформацію,  підбирати вправи спеціального характеру, вміти їх практично

                             показати  і аргументувати свій вибір у підборі вправ.   

Час проведення:    3 уроки.

Форма роботи:  індивідуальна.

Обладнання :  баскетбольні м’ячі,  кеглі,  гімнастичні лави,  роздатковий  дидактичний          матеріал, комп’ютер, музичні записи.

Місце проведення: спортивний зал.                  

 

 

№ п/п

  

                                Зміст уроку

 

дозування

Організаційно-методичні

                вказівки

                       І.              Підготовча частина           12-14 хв

 

1

Шикування.  Рапорт.  Завдання уроку.

 40 сек

Рапорт здає черговий учень.

2

Організаційні стройові вправи:

 30 сек

Чітке виконання команд

 

-  повороти, перешикування в 2 шеренги, фігурне марширування.

 

 

3

Швидка ходьба, рівномірний біг ( зупинка по свистку)

 1 хв

Темп середній. Дистанція

1 м. Зупинку виконувати в кроці, після зупинки продовження бігу.

4

Прискорення по діагоналі

 4 рази

 

 

-біг приставними кроками в захисній стійці.

 

 

5

Перешикування в 2 шеренги для виконання  естафет і ЗРВ з м’ячами.

 

 

* рухлива гра «Боротьба за м’яч»

  2 хв

 

     В грі бере участь дві команди, які розміщуються довільно на площадці.  Учитель  підкидає м’яч в центрі майданчика між двома гравцями різних команд.  Гравці кожної команди намагаються заволодіти м’ячем, виконуючи передачі один одному.  Ціль гри в тому, щоб м’яч положити ( але не кинути здалеку) на лицьові лінії команди суперника. За це команда отримує очко.   Гравці не тільки виконують передачі,  але й виходять на вільне місце, виконуючи обманні рухи. Коли одна з команд отримує очко, гру продовжують з центру.

 

 

Правила.

1.Забирати і вибивати м’яч забороняється.

2. Як варіант гру можна проводити, підраховуючи передачі.

3. При грубій  грі суперника гра зупиняється.

 

6

ЗРВ з м’ячами

 6 хв

 

 

 1. В.п. стоячи спиною один до одного (0,5 м). М’яч в першого, одночасно повертаються кожен направо і перший передає м’яч, після цього обоє виконують поворот ліворуч.

 

 

 10 раз

Стопи не відривати від підлоги.

 

            

 2. В.п. широка стійка - ноги нарізно, спиною до партнера, м’яч спереду. Енергійно, нахиляючись вперед, кидає м’яч двома руками назад – вгору між ногами. Другий ловить і повертається кругом  у  в.п.

 

   10-12 раз

 

3. В.п.  о.с.  лицем один до одного, м’яч в руках у першого внизу  ззаду. Перший кидає м’яч двома руками вперед – вгору через голову з нахилом вперед. Другий ловить м’яч і виконує те ж .

 

 10-12 раз

З  нахилом  вперед робити крок , голову не опускати, дивитись на товариша

4.  Команди вишикувані в колону, перший, відхилившись назад, передає м’яч другому, другий - третьому і т.д. Останній веде м’яча на початок колони.  Перемагає команда, яка першою повертається у в.п. 

 

 

кожен виконує

 2 спроби

 

5.Учні в колоні, ноги широко розставлені. Перший в колоні передає м’яч над головою, другий робить передачу між ногами і т.д. Останній, який отримав м’яч, виконує прискорення з веденням м’яча в обхід кегля, зробивши передачу першому, сам повертається на початок колони т.д.

кожен виконує по 3 спроби

 

 

 

Δ        

6. Учні в колоні, ноги широко розставлені. Перший в колоні прокочує м’яч по тонелю між ногами і. Останній, який отримав м’яч, виконує прискорення з веденням м’яча під щит, кидає м’яч в щит, ловить його після відскоку і зробивши передачу першому, сам повертається на початок колони т.д.

по 2 спроби

 

 

7. У парах спиною один до одного, м’яч затиснений спинами, один в присіді. Почергове присідання , м’яч утримується спинами.

 

 

    10 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

                   ІІ.       Основна частина            25-27 хв

 

1

Захист індивідуальних проектів

(підготовлена рухлива гра з елементами баскетболу, яка сприяє засвоєнню техніки передачі м’яча і взаємодії гравців в нападі ) 

 

   2х5 хв

Розвиток спритності і швидкості.

Формувати у гравців уміння швидко приймати самостійні рішення, видозмінювати свої рухи залежно від перебігу гри.

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання представлених проектів

 

 

 

 

2

Колове тренування з елементами баскетболу

5 хв

Додаток № 1

 

1станція  - кидки і ловля баскетбольного м’яча

                  на  рівні грудей після відскоку від

                  стіни                                                   

 

Відстань 2 м. Кидки виконувати на швидкість.

2 станція  -  передача м’яча з руки на руку

                     кругом  бедра  і між ногами

 

М’яч по корпусові не котити, а передавати.

3 станція  -  кидок і ловля м’яча після відскоку

                     від щита

 

Відстань 3-4 м.

1 виконав кидок, 2 ловить м’яча; 2 виконує кидок, м’яч ловить 1 .

4 станція  -  передача в парах в стрибку

 

Ловити і передавати м’яч в стрибку.

5 станція  -  кидок м’яча в корзину при

                     пасивному захисникові

 

 

6 станція  -  прискорення з веденням  м’яча

 

 

3

Захист індивідуальних проектів: тестових карток

(жести судді і правила гри) 

   4 хв

Оцінювання представлених проектів.

4

Навчальна гра в баскетбол з елементами судійства

  6-7 хв

Аналіз допущених помилок

                   ІІІ.              Заключна частина                6 хв

 

1.

Захист групового проекту  «Спортивний бюлетень»

 

Оцінюється змістовність, естетичність, доцільність і грунтовність викладеного матеріалу.

2

Підведення підсумків

 

Провести рефлексію власної діяльності:

1. Що тобі найбільше сподобалось на уроці?

2. На якому етапі уроку ти мав труднощі?

3. Якби була можливість у повторному проведенні цього уроку, щоб ти змінив?

4. Чи задоволений ти своєю роботою на уроці?  

 

3

Домашнє завдання

 

Вправи для м’яз пресу.  Підготовка індивідуальних проектів колового тренування.

4

Вихід із залу

 

В колону по одному з баскетбольними м’ячами.  З 4-х метрів кидок  в корзину в стрибку.

 

 

 

 

 

                                       

               

Рухлива гра  «Боротьба за м’яч»

 

     В грі бере участь дві команди, які розміщуються довільно на площадці.  Учитель  підкидає м’яч в центрі майданчика між двома гравцями різних команд.  Гравці кожної команди намагаються заволодіти м’ячем, виконуючи передачі один одному.  Ціль гри в тому, щоб м’яч положити ( але не кинути здалеку) на лицьові лінії команди суперника. За це команда отримує очко.   Гравці не тільки виконують передачі,  але й виходять на вільне місце, виконуючи обманні рухи. Коли одна з команд отримує очко, гру продовжують з центру.

 Правила.

1.Забирати і вибивати м’яч забороняється.

2. Як варіант гру можна проводити підраховуючи передачі.

3. При грубій грі суперника гра зупиняється.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                             

 

                                                                                                                           Додаток № 1

Станції колового тренування

 

 

1станція  - кидки баскетбольного м’яча в стіну

                  на  рівні грудей

 

 

 

 

 

2 станція  -  передача м’яча з руки на руку

                     кругом  бедра  і між ногами

 

 

 

 

 

 

3 станція  -  кидок і ловля м’яча після відскоку

                     від щита

 

 

 

 

 

 

4 станція  -  передача в парах в стрибку

В парах, відстань 3 м. 

Ловити і передавати м’яч двома руками від грудей  в стрибку

 

 

5 станція  -  кидок м’яча в корзину при

                     пасивному захисникові

1 учасник стоїть під щитом,

2 – за два метри.

1 виконує передачу м’яча 2-у і,  оббігши його, отримує м’яч з рук , виконує кидок в корзину в стрибку.  Другий  після отриманої передачі повертається спиною до щита і, віддавши м’яч першому, піднімає руки вгору, виконуючи роль пасивного захисника.  Після 4 спроб міняються місцями.

 

6 станція  -  прискорення з веденням  м’яча

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Проект № 1

Рухлива гра «М’яч капітану»

 

 Гра проводиться за правилами баскетболу. В  зоні захисту кожної команди креслять  по колу.   Перші номери  команд (капітани) стають в коло  команди суперника. Перед колом знаходиться по 2 захисники.  М’яч розігрується в центрі майданчика між гравцями різних команд.  Отримавши м’яч, гравці команди намагаються шляхом передач підвести його до свого капітана і зробити йому передачу так,  щоб він зловив його не вийшовши за межі кола.  Захисники іншої команди намагаються перешкодити капітанові зловити м’яча. Виграє команда, капітан якої більше разів зловить м’яча.

             Правила.

  1. Забороняється пробіжка більше 2-х кроків.
  2. Забирати і вибивати м’яч забороняється.
  3. Гравці не мають права заходити  за лінії кола.
  4. Капітан віддає м’яч команді суперника.

 

 

 

 

                                

 капітан

 

 

 

захисники

 

                                                                                                                 

 

 

                                                                                                                  Проект № 2

Рухлива гра «Салки з вибуванням».

 

Учасники однієї команди отримують м’яча.  за сигналом учителя команда, яка володіє м’ячем, за допомогою передач намагається доторкнутись м’ячем до будь-якого гравця іншої команди, не випускаючи його з рук. Гравець, до якого доторкнулись м’ячем, залишає межі майданчика. Гра триває до того часу, доки всі гравці команди-суперника не залишать майданчик.

     Керівник відмічає час, за який команда спіймала усіх гравців, потім передає м’яча іншій команді.

        Правила гри.

  1. Гра починається за сигналом.       
  2. М’яча можна тільки передавати ( не можна застосовувати ведення).
  3. Не можна кидати м’яча у суперника.
  4. Не можна перешкоджати суперникові бігти, затримуючи його.

 

 

doc
Додано
11 січня 2022
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку