Бесіда "Безпека на дорозі, безпека життя!"

Про матеріал

Вчити дітей правильно поводитися на проїжджій частині;

закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці;

виховувати культуру поведінки на дорозі, обов'язковість у дотриманні Правил дорожнього руху.

Перегляд файлу

ТЕМА : «БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ»

Єдиний урок з Правил дорожнього руху у 1класі.

 

Тема : «Безпека на дорозі – безпека життя»

Мета уроку:

вчити   дітей правильно поводитися на проїжджій частині;

закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці;

виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні Правил дорожнього руху.

Обладнання: плакат Правила дорожнього руху, модель світлофора, дорожні знаки, зелені та червоні фішки. 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань учнів

  1. Конкурс загадок

Йде від села до села, від міста до міста,
Та ніколи не зрушить з місця. (Дорога)

Велика я, кінця не маю,
Лежу, нікого не чіпаю.
Шкода мені, що добрі люди
Ногами топчуть мої груди.  (Дорога)

Посередині—дорога,
По боках — будинки. (Вулиця)

Серед трав, кущів, калюж
В’ється стрічка, наче вуж,
Не плазує, не іде,
А усіх кудись веде.(Стежка)

В нього на чотири боки
Є по три кругленьких ока.
Світить жовтим — стоїмо,
А зеленим — ми йдемо,
Як червоним — зачекай,
Транспорту не заважай.(Світлофор)

Від садочка до місточка,
Від криниці до криниці,
Від порога до порога
Всюди нас веде...(Дорога)

По світу стелиться,
Кінця не має,
В кожне місто і село завертає.(Дорога)

Наче сітка-павутина
Від хатини до хатини,
Від порога до порога
Пролягла в селі...(Дорога).

Ця тварина не проста:
Без копит і без хвоста,
Не гуляє, не біжить,
Серед вулиці лежить.(Зебра)

Що за дивний перехід
На тварину схожий?
Береже людей від бід,
Йде ним перехожий.(Зебра)

Цей трикутний килимок —
На дорозі острівок,
Пішохода захищає.
Назву хто його вгадає?(Острівець безпеки)

На сьогодні знає кожний:
Вулицею йти не можна.
Щоб дорогу перейти,
Треба знак який знайти?(Пішохідний перехід)

  1.  «Асоціативний кущ»         Запитання до учнів:

— Які асоціації пов’язані у вас з поняттям «безпека на дорозі»?

 

C:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image001.pngПішоходи

 

C:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image002.pngC:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image003.pngМашини

 

C:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image004.pngC:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image005.pngДАІ

 

Переходи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image006.pngДТП

 

C:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image007.pngC:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image008.pngC:\Users1AppDataLocalTempmsohtmlclip11clip_image009.pngБезпека на дорозі

 

Світлофор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Водії

 

Швидкість

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та задач уроку

Щодня ви поспішаєте до школи. Долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорогу, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали.

Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху.

Дорога дає нам щоденний урок,

Тож пам'ятайте за кожен свій крок.

Азбуку міста вивчайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

Усі мають пам'ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
У грі повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні

ІV.  Сприймання та усвідомлення нових знань.

Вчитель.  І наша школа і будинки, в яких ми живемо, розташовані біля дороги. По проїжджій частині рухається транспорт. Які транспортні засоби можуть там рухатись?

- А вздовж проїжджої частини – тротуар. Для чого він необхідний?

- Ані транспорт, ані пішоходи не заважають одне одному. Це тому, що є чіткі правила, для всіх учасників дорожнього руху. Порушуючи ці правила, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Якою ж має бути наша поведінка на дорозі? (Безпечною.)

- Діти, давайте поміркуємо, що ж таке безпека? (Відповіді дітей)

Безпека – це стан, при якому ніщо кому – або чому-небудь не загрожує.

- Від кого або від чого залежить безпека на дорозі? ( Відповіді дітей)

Вчитель. Ось «Трикутник безпеки»  на безпеку на дорозі впливають стан доріг (вони мають бути безпечними), стан транспортних засобів (автомобілі мають бути безпечними) та поведінка людей (вона має бути безпечною та відповідальною).

Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи

Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками).

Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти.  (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

Вчитель.  - Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?

Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

Вчитель. - Чому так відбувалося? (Вислуховую відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).

Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. (Пауза)

Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув  дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)
 Вчитель. - А зараз, що неправильно робив Данилко?

А ось і школа!

З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у ДТП.

Фізкультхвилинка.

Гра «Не плутай сторони» 
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти.

C:\Users\USER\Desktop\1 клас\фотки першачки\безпека на дорозі\20171117_131521.jpg
Підсумок гри. 
Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом.

Вчитель. А зараз ми вирушаємо до країни ДАІ.  

(Робота з плакатом Правила дорожнього руху)

 

C:\Users\USER\Desktop\1 клас\фотки першачки\безпека на дорозі\20171117_132253.jpg

Правила переходу залізничних колій

1. Шлагбаум:

1) переходити при відкритому шлагбаумі;

2) за наявності відповідної звукової чи світлової сигналізації, яка дозволяє перехід;

3) проявляти особливу обережність.

Перехід дороги без вказівних знаків

Можна переходити, коли дорога добре проглядається в обидва боки.            

 

Не можна переходити: 

-  біля крутого повороту;

-  біля підйому;

- біля спуску з гори;

- біля моста;

- біля бензоколонок;

- огороджені дороги.

 

V. Закріплення отриманих раніше знань.

1. Гра «Перехід»

C:\Users\USER\Desktop\1 клас\фотки першачки\безпека на дорозі\20171117_131530.jpg
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.

2. Практична робота.

Виготовлення моделі світлофора (аплікація)

Вчитель. -  Діти, щоб усе у вас було добре, ми будемо і надалі вивчати правила дорожнього руху. Правила треба застосовувати кожен день, бо життя в людини одне. Тому ніколи не поспішайте. Недарма в народі кажуть: «Той, хто спішить, той людей смішить».

  1. Вікторина
    - А зараз, діти, я перевірю ваші знання.  За правильну відповідь ви одержите зелену фішку, а за неправильну – червону фішку. Учень,  який  набере більше зелених фішок, буде вважатись переможцем.
     

C:\Users\USER\Desktop\1 клас\фотки першачки\безпека на дорозі\20171117_131404.jpg
1. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів?
2. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
3. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?
4. Які острівки розташовані не на воді, а на суші?
5. Де можна гратися?
6. Маленькі будиночки
По місту біжать.
Дорослі і діти
В будиночках сидять.  (Автобуси)
7. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.  (Світлофор).
8. На якій вулиці розташована наша школа?

9. Назвіть елементи вулиць.

10. Що таке проїзна частина.

11. Що таке тротуар.

12. Який рух транспорту встановлено в Україні?

13. Для чого потрібні світлофори?

14. Де і як повинні рухатися пішоходи?

15. Чи можна перебігати вулицю?

16. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху?

 

C:\Users\USER\Desktop\1 клас\фотки першачки\безпека на дорозі\20171117_132011.jpg
VІ. Підсумок уроку.
Вчитель. Ну що ж закінчився наш урок. Хочу сказати велике дякую всім, хто гарно працював. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Добрянська Вікторія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
10704
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку