Бесіда "Це наше і це твоє"

Про матеріал
Формувати в учнів відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн), вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист, виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість за приналежність до українського народу, повагу до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну, викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Перегляд файлу

Тема уроку: Це наше і це твоє.

Мета: формувати в учнів відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,
розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн), вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист, виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість за приналежність до українського народу, повагу до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну,
викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.
Обладнання:  карта України, зображення державних символів, паперові долоньки та сердечка,  листівки-розмальовки, медалі патріота, пам’ятка юного патріота, зображення сонечка без промінців, наочність для святкового оформлення класу.

ХІД УРОКУ
І. Організація класу:
1. Привітання вчителя.
Вчитель.
                   Доброго дня, любі діти!
                   У новім навчальнім році
                   Я бачити Вас дуже рада.
                                    1 Вересня.
                                    Цей день незвичайний приходить до нас,
                                    І всім до навчання ставати вже час.
                                    Зібрались ми разом знання вшанувати,
                                    Бо трішки набридло вже відпочивати.    
                  Що ж, Перше вересня – чарівний день!
                  Це перша пісня із шкільних пісень,
                  Що буде цілий рік дзвеніти
                  І закликати учнів вчити…

Дозвольте привітати всіх вас із Днем Знань!
Бажаю вам підкорити нові вершини знань,зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

Отже, ми починаємо наш перший урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності:
- Давайте пригадаємо, де у людини знаходиться серце?
Покладіть руку на серце, прислухайтесь, як воно б’ється. І доки воно б’ється, доти живе людина. Через нього проходить сум і радість, біль і щастя. Серце може ненавидіти і любити. І якщо ненависть руйнує, убиває серце, то любов сповнює його життєдайною енергією й окрилює людину.
- Кажуть. що за розміром серце як кулачок. У мене ось таке. - А яке у вас? Підійміть кулачки й покажіть. Коли ми складемо всі наші кулачки, вийде одне велике серце нашого класу.
- А що знаходиться у великому  серці нашого класу?
(На дошці серце, а всередині карта України.)

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку
 Слово вчителя:

      Сьогодні  ми будемо з вами вести мову про чарівну, багату та щедру, нашу рідну землю, про неньку – Україну. Про те, що мир в Україні – запорука миру в Європі. Кожен з вас живе серед  дорогих та близьких людей. Тато, матуся, брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка. Вся ваша рідня становить ваш рід. Рід від роду – то народ України. Від любові до своєї родини починається любов до  свого народу, до своєї держави.
                                   У всьому світі – кожен зна:
                                   Є Батьківщина лиш одна.
                                   І в нас вона одна – єдина.
                                   Це наша славна Україна.  (Д. Комілевська)

       Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
    Кожен любить свою Україну, бажає її добра, старається стати справжнім патріотом і громадянином своєї Вітчизни.
 

ІV. Робота над темою уроку
1. Легенда про Україну
 - Послухайте легенду про те, як же виникла наша країна.
                                    ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ
Коли це все було – ніхто не знає,
Але легенда так розповідає:
Надумав Бог про всіх подбати,
Талантами людей обдарувати.
Французам дав красу та елегантність,
А німцям – дисципліну та педантність.
Любов до моря дарував англійцям,
Росії – владність,
А голландцям – квіти.
Ну, як таким дарункам не радіти!
Підвівся Бог зі свого трону,
Вдоволено поправив він корону.
І тут побачив дівчину в куточку,
Одягнену у вишиту сорочку.
– Чом плачеш ти? Як звуть тебе, дитино?
Вона відповіла:
– Я – Україна.    А плачу, Боже, бо не бачу меж
Від пролитої крові і пожеж.
Чому, скажи мені, така зла доля?
В своїй землі немає правди й волі!
– Так от яка історія твоя!
Та тільки всі роздав таланти я,
 Скоріше треба було підійти…
І тут дівчина вже хотіла йти,
Та Бог підняв правицю, зупинив.
І з дівчиною знов заговорив:
– Неоціненний скарб один я маю,
Уславить він тебе у світі, знаю.
Бери його та бережи.
Це – пісня.
 Взяла дарунок, до грудей притисла
І понесла ту пісню по межі:
«Нам, Боже, Україну, збережи!».

2. Відгадування загадок про символи України.
- Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки.

А) Синє небо, жовте жито –
     цю святиню знають діти. (Прапор.)

Б)  По радіо звучить щоденно
      патріотична пісня,
      що возвеличує Вкраїну
      і прославля навічно. (Гімн.)

В) Символ нашої держави –
     це тризуб жовто-яскравий. (Герб.)

       Назвіть символи нашої країни? (вчитель на дошці вивішує їх зображення)
Герб – (вивішую малюнок із зображенням) найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю.
Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно  стоячи, мовчки.
Прапор – державний символ.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня – знають діти.
-    Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
-    Жовтий – це колір зерна, хліба, сонця.

(На дошку вивішую сонце без промінчиків.)
-    Діти, а чого не вистачає у сонечка?
-    А якого кольору промінці?
-    Цей колір найщасливіший. Дам вам гарну пораду, якщо у вас поганий настрій, намалюйте букет квітів і розфарбуйте в жовтий колір. Щоб відновити сили слід зробити бутерброд з медом. Жовтий колір підвищує тонус.
- У вас на партах є відбитки долоньок, розфарбуйте їх і вони стануть промінчиками для нашого сонечка.  (Розфарбовані долоньки вивішую на дошку.)
-    А я хочу вам побажати, щоб у вас завжди був гарний настрій, сонце освітлювало вашу шкільну доріжку і раділо кожному дню у школі..

3. Листівка-розмальовка  «Подарунок для рідної матері-Вітчизни».
- 30 років. Це багато чи мало? З погляду історії - це маленький проміжок часу в тисячолітньому розвитку людства. А з точки зору розвитку й утвердження нової незалежної держави - це не так вже й мало.
Давайте привітаємо нашу країну з  її днем народження: розмалюємо листівку і напишемо на ній побажання для України.

4. Знайомство з пам’яткою юного патріота
Учитель. Людина  народжується  на  світ  і  разом  із  життям  отримує  в  спадок,  мабуть, найбільше  і  найцінніше  багатство   Батьківщину.  Її  не  вибирають  за  смаком  і  бажанням, так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати,  -  це наша доля. Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
5. Отримання медалей «Патріот України».
Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете намагатись більше дізнатися про нашу рідну Україну, пишатись тим, що ви – українці , любити свою країну, розмовляти та оберігати свою мову.

V. Вправа «Прощання»:
«Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.
Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні. У кожного з вас на парті є паперове сердечко. Напишіть на ньому своє ім’я і прикріпіть сердечко до карти України зі словами «Я віддаю частинку свого серця Україні». (Діти пишуть на паперових сердечках своє ім’я і прикріпляють сердечко до карти України).

VІ. Підсумок уроку:
Ведучий. Ось і добігає кінця наш урок. Любімо свою землю, робімо все для того, щоб Україна цвіла, мов калина; вірмо в те, що в України ― щасливе й прекрасне майбутнє.                                   

                                      Хотілося б вам усім побажати
                                      Добра, і злагоди, миру,й краси,
                                      Щоб для України ви росли.
                                      Хай вам щастить завжди й у всьому,
                                      Не піддавайте серце злому.
                                      Хай  Бог усім допомагає
                                      І рідний край оберігає  

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку