19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Бесіда. Для чого людині серце

Про матеріал

Ознайомити учнів з жанром літературної чарівної казки. Перевірити знання учнів з теми усна народна творчість. Навчити самостійно визначати дійових осіб; формувати уміння визначати головну думку твору; виховувати доброту, чуйність.

Перегляд файлу

Для чого людині серце.

 

Матеріал уроку : Тамара Коломієць «Кажу, кажу ,казку…». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце».

Мета : Ознайомити учнів з жанром літературної чарівної казки. Перевірити знання учнів з теми усна народна творчість. Навчити самостійно визначати дійових осіб; формувати уміння визначати головну думку твору; виховувати доброту, чуйність.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Тест з теми «Усна народна творчість»
    1. зараз ми перевіримо ваші знання з теми усна народна творчість (завдання лежить перед кожним учнем на парті).
  • До усної народної творчості відносяться :

а) вірші

б) складені народом казки, пісні, прислів’я, приказки, загадки.

в) складені автором казки, пісні, прислів’я, приказки, загадки.

                2) Які казки називаються чарівними?

                    а) про тварин

                    б) про рослин і тварин

                    в) про людей наділених надзвичайною силою.

                3) Як називається казка в якій є такі головні герої : баба, дід, бабова дочка, дідова дочка ?

                    а) Дід і баба

                    б) Кобиляча голова

                    в) Голова кобили.

                4) Назвіть головних героїв казки «Кирило Кожум’яка»  

                5) В якій послідовності  гарбуз зустрічався зі своїми родичами

                    а) диня, буряки, огірочки, біб, бараболя, квасоля.

                    б) буряки,  диня,  огірочки, біб, бараболя, квасоля.

                    в) диня, огірочки, буряки, бараболя, квасоля, біб.

                6) Продовжіть прислів’я  

                    Умій сказати - … ( умій змовчати)

                     Грамоті учиться - … (завжди пригодиться)

                 7) До якого жанру усної народної творчості відноситься вірш :

                      Хитру сороку спіймати морока,

                       А на сорок сорок – сорок морок.

                 8) Підбири рими до слів

                      Синичка - …

                      Пройшов - …

                      Гора - …

                      Сіє - …

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

          Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з чарівними казками.         Але ці казки склав не народ, а автор.  Чарівні казки складені автором називаються літературними казками українських письменників. Подивіться у зміст підручника  на сторінці 142. Знайдіть тему літературні казки. Казки яких письменників будемо читати?

ІV. Вивчення нового матеріалу .

  • Опрацювання вірша Т.Коломієць «Кажу, кажу, казку…»

           Послухайте вірш Т.Коломієць і скажіть, коли його можна казати: перед чи після казки.

            Прочитайте вірш мовчки. Як ви зрозуміли слова «козубок» (кошик),

«частувати» (пригощати).

            Який цей вірш за настроєм? Де під час читання треба робити паузи?

            Прочитаємо вірш виразно.

  • Опрацювання казки А.Дімарова «Для чого людині серце».

а) Робота над заголовком.

Прочитайте назву казки. Як ви гадаєте про що буде йти мова в цій казці?

Доведіть , що ця казка літературна.

б) Словникова робота.

Читаємо колонки слів швидко й правильно .

найлютіший                 назбиралося                  крижане

ненавидіти                    вагаючись                     живріючи

переборола                   одноплемінників          дошкулити      

Поясніть значення слів : вагаючись – виявляти нерішучість у чомусь, не наважуючись щось зробити;

Крижане – зроблене з криги ,льоду;

Жевріючи – ті які горять без полум’я , тліють;

Дошкулити – завдати комусь неприємного відчуття, не давати спокою, зачипати.

в) Читання твору в голос «ланцюжком»

г) Відтворення змісту прочитаного.

  • Де відбулися описані події?
  • Кого зустріли дерев’яні чоловічки у своєму лісі?
  • Що їх здивувало у цій звичайній дівчинці?
  • Чому дерев’яні чоловічки не знали  ніяких почуттів?
  • Де взяв серце один із чоловічків ?
  • Як дівчинка пояснила чоловічкові, що таке серце?
  • До кого вона порадила звернутися чоловічкові?
  • Яким було зле серце? А серце байдужої людини? Чому воно зовсім не зносилося?
  • Прочитайте, яким було серце людини, яка дбала тільки про себе. А доброї?
  • Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар вклав йому серце доброї людини? Прочитайте.
  • Кого знайшли дерев’яні чоловічки взимку в лісі? Що могло статися з хлопчиком?
  • Що сталося з серцем чоловічка від розпачу? чи вдалося врятувати хлопчика? Що залишилось від дерев’яного чоловічка з добрим серцем?
  • Прочитайте, чому його очі були сумні. Як ви розумієте слово героя казки.
  • Які чарівні перетворення описані у казці. Як ви гадаєте хто її головний герой.
  • Чи справдилися наші передбачення ,які ми припускали перед початком читання казки.

г) Читання діалогу в особах .

(розмова дівчинки і чоловічків)

д) Визначення основної думки казки.

Прочитайте прислів’я роз’єднавши слова . Яке з них виражає головну думку казки.

Щоробитьсявсерці,знаєтількисерце

Раздобромналитесерце-вікнепрохолоне.

Головамаєслухатисерце,асерце-голову.

 

ІУ. Підсумок уроку.

  • З якими казками ми познайомились сьогодні на уроці.
  • Чого вчить казка «Для чого людині серце»?
  • Яким був би  кінець казки, якби дерев’яний чоловічок вибрав собі якесь інше серце?

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку