Година спілкування " Наша сила в дружбі"

Про матеріал

Формувати моральні якості,уміння товаришувати і цінівати дружбу, розвивати вміння аналізувати та аргументувати свої думки, виховувати почуття взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Тема: "Наша сила в дружбі"

Мета: Уточнити і закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; спонукати дітей до дружби і товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом.

Обладнання: книги, написи на папері.

 

 

План:

  1. Вступна бесіда про дружбу
  2. Розповідь цікавих історій, оповідань, віршів.
  3. Моральні задачі для учнів
  4. Обговорення прислів'їв про дружбу
  5. Повчальне оповідання. Обговорення оповідання М. Коцюбинського "Сині листочки"
  6. Читання віршів та їх аналіз.
  7. Підсумок виховного заходу.

 

Хід уроку

  • На сьогоднішньому виховному занятті ми поговоримо про дружбу, а саме " Що таке справжня дружба?" .
  • Діти, життя дарує нам багато радісного, доброго, вічного. Дружба – це найцінніший дар. Мені здається, що це почуття найглибше, найсильніше. "Справжню дружбу і вогонь не спопелить" – говорить народна мудрість. І це дійсно так. Тільки той, хто має друга, міцне його плече, здатен подолати будь-які випробування. Друг – це той, з ким можна порадитися, поділитися найзаповітнішим, хто ніколи не зрадить, не поставить свої інтереси вище за твої, у будь-яку хвилину, навіть найтяжчу для себе, прийде на допомогу. Можемо уявити собі ситуацію, коли в людини велика проблема, коли життя втрачає красу і сенс, коли людина наодинці зі своїм горем. Але раптом відчуває, що вона не сама, що поруч справжній друг чи подруга, які без зайвих слів приходять на допомогу. Справжня дружба безкорислива. Іноді друзі опиняються далеко один від одного, нечасто пишуть листи, а в біді завжди підтримують один одного.
  • Друзів у людини не буває багато, бо хіба багатьом можна розкрити душу. Друзі приходять до тебе саме тоді коли є найбільша потреба в них. Тебе розуміють, ти не один в світі. Це ніби звучання в унісон різних музичних інструментів в багатоголосому оркестрі життя. Важливим є те, щоб життєві цінності друзі сприймали однаково. "Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти". Справжня дружба не часто буває, але якщо вона є, то це велика складова щастя.
  • Зараз послухайте оповідання "Гарні друзі" про дружбу. І подумайте над таким питанням. Чи правильно зробив герой цього оповідання?

"Гарні друзі"

 Ілько і Олесик – гарні друзі. Всі в класі навіть трохи заздрять їм. Ніколи вони не розлучаються: і уроки роблять разом, і додому із школи йдуть разом, і відпочивають теж разом. Та одного разу, коли Ілько не зміг розв'язати приклади під час самостійної роботи, Олесик не дав йому списати завдання. Хлопці посварились на перерві. Усі в класі були здивовані: невже ця дружба скінчилась? Та Олесикові боляче було за свого друга, він хотів, щоб Ілько сам зрозумів як ці приклади розв'язуються. Увечері він зайшов до друга, який від своєї образи і бачити Олесика не хотів. Хлопці довго розмовляли, потім годину сиділи над підручником, тренувалися у розв'язуванні задач. Наступного дня під час самостійної роботи з математика. Ілько не питав Олесика як розв'язати задачі, а сам першим виконав усі завдання. Увесь клас полегшенно зітхнув: друзі помирилися. Ілько і Олесик – нам усім показали, що справжній друг- не той, хто підказує чи дає списати, а той хто піклується про тебе, прагне допомогти.

  • Діти, на вашу думку, - чи правильно зробив Олесик, що не підказав своєму другові? Чому? Якби ви вирішили цю ситуацію?
  • Тепер прослухаєм вірш, який є цілковитою протилежністю нашому оповіданню.

 

"Товариська допомога"

В Іванка до математики

Незаперечний хист

Іванко моргає: - Братики,

Та я ж не егоїст

Кому сказати? Прошу

Ось мій домашній зошит!

Приємні в хлопця риси є

Одверта він душа

Три парти в нього списує,

І кожен поспіша

Списали й кажуть: - Класно!

Іванко одвів біду!

І той радий: - Ну, ясно хіба я підведу

По-товариські начебто

Він друзям на письмовій

Шле в паперових м'ячиках

розв'язання готові.

І клас шумить вдоволено

У радості одвертій:

Врятовано контрольну

Напередодні чверті…

…а друзі – необізнані

З рівняннями й кутами

А друзі – прямо визнані

Незнайки і нетями

Це так Іванко їм – скільки зміг

"По-товариські" допоміг…

  • Діти, що ви можете сказати про  цей вірш? Порівняйте дружбу Олесика і Ілька та Іванкову? Чи це справді дружба?
  • Давайте подумаємо і скажіть:
  • Кого ми називаємо своїм другом? За що він вам подобається?
  • Зараз ми порозв'язуємо задачі, які зовсім не подібні до математики. Їх називають "моральними задачами" . Уявіть собі ситуацію:
  • 1. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога погана, а вона в черевичках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлися. Скоріше знімай черевички і грій ноги. А Валя побігла додому і принесла чобітки. Хороше було Маринці в той день: ногам тепло і на душі радісно.
  • Чому дівчинці було радісно?

2. Продзвенів дзвінок. Діти взяли свої сніданки і пішли в їдальню. Ось біля вікна сидить Олег та Іванко. У Олега два бублики. А Іванко сидить і п'є молоко без нічого. Він сьогодні забув сніданок.

     -    Що повинен був зробити Олег? Щоб ви зробили в такому випадку?

          3. На уроці праці всі учні принесли картон – вирізували ялинкові                                                                                                       іграшки, а Павлик забув, глянув навколо – всі працюють, а він без діла сидить.

     -    Що повинні були зробити товариші? Як би ви поставилися до Павлика?

- На дошці, діти, прислів'я , вислови про дружбу. Давайте прочитаємо і подумаємо, що вони означають, тобто який вони мають зміст.

Друг – пізнається в біді.

Друзі – дзеркало один для одного.

Сонце зігріває повітря, друг – душу.

Старий друг краще нових двух.

  • Давайте знову послухаємо вірша про дружбу, який називається "Ми з Оверком"

Ми з Оверком дружимо, живемо – не тужимо

Разом ходимо до школи, поруч в класі сидимо

Разом з школи ідемо і не сваримось ніколи

Недарма ж відомо всім, що здавна ми друзі з ним

Якщо в мене є цукерка – пів цукерки другу дам

Якщо грушка є в Оверка, значить грушку пополам.

В нас колекція багата є із марок всіх країн.

І на двох одні санчата, і на двох в нас м'яч один

Ми з ним ділимось усім, бо на те ж ми друзі з ним.

А учора так случилось – мало з ним не посварились

Тільки ви про це мовчіть, бо і так я стиду мав

Мене викликав учитель, але вірша я не знав.

І чекав я, і зітхав я, і Оверкові моргав я,

Жду – пожду собі, та ні – не підказують мені.

Хоч не плакав я ніколи, а в сльозах прийшов зі школи

"Знав Оверко краще всіх, а мені не допоміг"

І сказав на це мій тато: " Можна вдома помагати

А коли питають – знай, на підказку не чекай

Треба хлопці всім ділитися, треба дружно жити вам.

Але в школі добре вчитись кожен з вас повинен сам"

Хоч прийшлося з віршем туго, та не гніваюсь на друга

Буду вчити п'ять годин, але знатиму, як він!

Ми з Оверком дружимо, живемо – не тужимо

І не сваримось ніколи, разом в школу і зі школи

Разом ходимо гулять, разом ми вчимось на п'ять

 

  • Сподобався вам вірш? Чим саме?
  • Зараз давайте послухаємо оповідання М.Коцюбинського "Сині листочки"

У Катрусі було два зелені олівці, а в Оленки жодного, от і просить Оленка Катрусю:

- Дай мені зелений олівець

А Катруся й каже:

- Запитаю маму.

Приходять на другий день обидві дівчинки до школи. Оленка запитує:

  • Дозволила мама?
  • Та мама дозволила, а от брата я не спитала.
  • Ну що ж запитай ще брата, - каже Оленка

Приходить Катруся наступного дня

  • Ну, що, - дозволив брат? – питає Оленка

    Катруся відповідає їй:

  • Та брат дозволив, але я боюся, що ти зламаєш олівець
  •  Я обережно – каже Оленка
  • Гляди, - наказує Катруся, - не стружи його, не натискуй дуже, в рот не бери і не малюй багато.
  • Мені, - каже Оленка, - тільки листочки на деревах намалювати і травичку зелену
  • Це багато, - каже Катруся, а сама хмурить брови.

Подивилась на неї Оленка і відійшла. Не взяла олівця. Здивувалася Катруся, побігла за нею

  • Ну чого ж ти? Бери!
  • Не треба, - відповідає Оленка

На уроці вчитель питає:

  • Чого у тебе, Оленко, листя на деревах синє
  • Олівця зеленого не було
  • А чому у своєї подруги не взяла?

 

Оленка мовчить. А Катруся почервоніла і каже:

  • Я їй давала, а вона не взяла

Подивився вчитель на обох.

  • Треба так давати, щоб можна було взяти

 

  • Діти чому Оленка не взяла олівця? а як ви ставитеся один до одного?
  1. Складіть павутинку з слів до слова "дружба"

Дружба:

  • довіра
  • щедрість
  • співчуття
  • доброта
  • взаєморозуміння
  • турбота

 

Пісня "Про усмішку"

  1. Від усмішки хмарний день ясніш,

     від усмішки засія веселка в небі…

поділись усмішкою щедріш

і вона не раз повернеться до тебе.

Приспів:

І тоді хмарок склика

В танець музика дзвінка

І на скрипці грає коник найніжніш

Із блакитного струмка починається ріка

Ну а дружба починається з усмішки

  1. Від усмішки сонячної вмить

Найсумніший дощик плакать перестане

Сонний ліс ураз загомонить

І заплеще, мов долоньками, литками.

    3.   Від усмішки йде до всіх тепло –

           До слона і навіть до малої мишки

           То нехай, щоб добре всім було

            Ніби лампочки вмикалися усмішки

  • Діти, що цікаве ви почули на нашому заході? Що найбільше сподобалося? То що ж таке справжня дружба? А що ви хотіли б почути нового?
  • Отже, діти усі ми мріємо зустріти вірних друзів. Кожний з нас має багато проблем і переживань, а у відповідь одержати допомогу.
  • Якщо вам ще не зустрівся справжній друг, то я бажаю його зустріти на цьому наш виховний захід підходить до кінця. Мені було дуже приємно з вами спілкуватися і всі ви вже стали моїми маленькими друзями. Дякую вам за щирі відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку