Бесіда: «Ми – дружні хлопці та дівчата»
Мета: сформувати правила товаришування, вчити дітей розуміти одне одного, прислухатися до думок інших, формувати доброзичливе ставлення одне до одного; розвивати вміння проявляти свої емоції та почуття, виховувати взаємоповагу, виховувати товариськість.
Матеріал: комп’ютер,мультимедійна дошка або телевізор.
І. Мотивація виховної діяльності. Повідомлення теми і мети
Перегляд мультфільму «Крихітка Єнот». Обговорення.
-Про що розповідається в мультфільмі?
-Що допомогло потоваришувати, знайти спільну мову Єноту з героями мультфільму?
-Які вчинки ви вважаєте добрими?
-Як ви вважаєте, чому/чи може дружба починатися з усмішки?
-Як можна змінити ставлення до себе та оточуючих завдяки усмішці та добрим вчинкам?
ІІ. Вправа «Дзеркало»
Мета: вчитися по-різному висловлювати свої почуття, а також відчувати настрій інших.
-Щоб розуміти одне одного, важливо вчіти відчувати те, що відчуває ваш друг або подруга. За-раз ми з вами пограємо в гру «Дзеркало».
Знайдіть собі товариша чи товаришку, станьте у пари та поверніться обличчям одне до одного. Один з вас – дзеркало, інший – показує різні емоції та по-чуття. Ті, хто «дзеркало» – повинні повторювати емоції та жести партнера/партнерки. Через 1 хвилину діти міняються місцями. Ті, хто були «дзеркалом», тепер показуватимуть емоції, і навпаки.
-Які емоції ви частіше бачили у «дзеркалі»?
-Що «дзеркалам» сподобалось найбільше віддзеркалювати?
-Які емоції приємно вам бачити на обличчі друзів?
ІІІ. Вправа «Хто такі справжні друзі?»
Мета: сформувати правила товаришування, вчити дітей розуміти одне одного, прислухатися до думок інших, виховувати товариськість, бажання допомогти, розкрити переваги добра над злом, щирості над хитрістю.
-Як потрібно ставитися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?
-Що підтримує дружбу і що небезпечне для дружніх стосунків?
-З якою людиною ви хотіли подружитися? Чому?
ІV. Підведення підсумків.
Вправа «Передай свою посмішку по колу»Вихователь.
-Діти, я вам пропоную закінчити наше заняття посмішкою. Отже, візьміться, будь ласка, за руки і, повертаючись до сусіда чи сусідки, по черзі усміхніться.