Бесіда. Складові характеру.
—Із чого складається характер людини?
—Від чого залежить прояв людського я?
—Чи можна, тільки зустрівши людину, визначити її характер?
—Що впливає на формування характеру людини?
Я і мій характер
Мета: формувати в учнів уміння ана¬лізувати ситуацію, свій стан, вчинки за допомогою тестів; виховувати ба¬жання зміцнювати своє здоров'я.
ХІД БЕСІДИ
1. Розповідь вчителя.
— Життя людини — складний механізм, який залежить не тільки від зовнішніх умов, але й від внутрішнього світу людини.
Доберіть до слова я слова, що вини¬кають у вас у свідомості.
— Ваші слова-асоціації описують зовнішній вигляд людини та її внутрішній стан. Це говорить про те, що кожна людина має особисте я — характер.
2. Бесіда. Складові характеру.
— Із чого складається характер людини?
— Від чого залежить прояв людського я?
— Чи можна, тільки зустрівши людину, визначити її характер?
— Що впливає на формування характеру людини?
— Народжується дитина. Вона тільки з'явилась на світ, а вже потребує батьківської уваги, любові. Зараз від рідного оточення залежить, які риси характеру, звички закладаються в ди¬тини.
Дитина підростає, і вже не тільки рідні мають вплив на особистість, а й інші люди — в дитсадку, в школі, у тран¬спорті на прогулянці. Книги, музика, живопис впливають на формування внутрішнього світу дитини.
— Чи бере участь сама дитина у надбанні якихось своїх якостей, звичок, рис характеру?
— Що ми називаємо людськими чеснотами, а що — недоліками?
3. Гра.
— Проведемо гру «Чарівні окуляри». Через них можна бачити тільки гарне. Ви будете передавати їх з рук у руки, розповідати при цьому, що бачите гарного в тих людях, які поруч із вами.
4. Характеристика учнями свого характеру. Власні спостереження.
— А тепер спробуйте розповісти про себе, про свої чесноти і недоліки.
— Як ви вважаєте, хто є причиною появи у вас недоліків?
— Як, на вашу думку, їх можна уникнути? Що для цього ви повинні зробити?
— Чи важко виправляти недоліки, про які вам повідомляють оточуючі?
— Процес формування характеру — не односторонній. Крім зовнішніх факторів, важливі ще й внутрішні — робота мозку, серця і душі. Тільки у такому випадку можна говорити про саморозвиток особистості.
Спробуйте описати вияви свого ха¬рактеру в різних ситуаціях:
• яким є я у школі;
• яким є я вдома;
• яким є я з друзями.
Підкресліть риси характеру, які по¬вторюються в усіх трьох пунктах.
5. Висновки.
— Що ж прикрашає кожну людину?
— Чи може людина сама впливати й розвивати свій характер?
— Як впливає характер людини на її здоров'я?