Вивчаючи права людини, ми з вами говорили про людяність, доброту, співчуття. А для чого людині знати, як почувається хтось поруч?
Вміння слухати, почуття довіри, поваги і відповідальності необхідні людині. У ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би хоті¬ли, щоб ставились до вас.
Ви всі — учні. Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як ставитися до однокласників.Я і мій клас
Мета: допомогти дітям зрозуміти важ¬ливість спілкування, сприяти дотри¬манню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги.
ХІД БЕСІДИ
1. Розповідь вчителя з читанням оповідання.
— Вивчаючи права людини, ми з вами говорили про людяність, доброту, співчуття. А для чого людині знати, як почувається хтось поруч?
Вміння слухати, почуття довіри, по¬ваги і відповідальності необхідні лю¬дині. У ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би хоті¬ли, щоб ставились до вас.
Ви всі — учні. Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як стави¬тися до однокласників. Будемо вчитися слухати, співпереживати та співпра¬цювати. Це те, що необхідне кожному в спілкуванні з однокласниками.
Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Чому?»
Три тижні не був у школі Сергійко: хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений, прийшов хлопчик до школи. Ось його парта, ось і товариші. Думалось йому: в очах товаришів побачить він радість і привітання. Та їхні очі були спокій¬ні й незворушні...
—А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й спитав сусіда по парті.
— Виконав,— тихо сказав Сергійко й заплакав.
2. Бесіда з учнями.
— З яким настроєм ішов Сергій до школи?
— Що він хотів побачити в очах товаришів?
— Чому заплакав хлопчик?
— Приємно відчувати настрій інших людей, а іноді навіть необхідно.
Зараз ми пограємо у гру, яка навчить нас розуміти почуття учнів без слів.
3. Гра.
Правила гри
• Двоє учнів залишають клас.
• У той час, як вони за дверима, інші діти обирають якесь почуття, яке вони мають продемонструвати. Наприклад, щастя, злість, розчарування, захоплення, нудьга, самотність тощо.
• Діти, які були за дверима, повертаються, а присутні в класі розігрують обране почуття. Діти повинні відгадати його.